Täytyisi lukea koulua varten jokin kirja, joka on 1900-> kirjoitettu.Voisiko joku suositella jotakin, en tiedä yhtään minkä lukisin! Ei kiios mitään fantasiaa tai runoja tai scifiä, vaan ihan jotain draamaa,jotain koskettavaa ja mielenkinoista tms. joka kertoo vaikka jonkin ihmisen tarinan. Ja sen täytyisi olla vielä ulkomaisen kirjailijan.
Jos tuli jokin teos mieleen, niin kiitos avusta!:)
voisitko_suositella_kirjaa?
9
691
Vastaukset
kirjoittanut J.D. Salinger. Ilmestynyt äskettäin Arto Schroderuksen uudelleen suomentamana. Kertoo monitasoisesti nuoren Holden Caulfieldin matkailusta. 1900-luvun kuuluisimpia kirjoja.
Khaled Hosseini: Leijapoika
Lisa See: Lumikukka ja salainen viuhka
Lionel Shriver: Poikani Kevin- Marquesin
Ishiguro: Ole luonani aina
Dominguez: Paperitalo
Istanmäki: Sisarteni elämät
Istanmäki: Liian paksu perhoseksi
Suosalmi: Hyvin toimeentulevat ihmiset - aikalaistarkkailija
Kaikki ehtosi täyttää ainakin:
Seitsemännen portaan enkeli / Frank McCourt
Ja ainahan voi oikasta ja katsoa relokuvan. - Albert
Camusin romaanit uppoavat varmaan nuoreenkin lukijaan, ainakin Sivullinen kannattaa lukea, miksei myös Rutto tai Putoaminen. Lähes yhtä järisyttävää luettavaa on Osamu Dazain Ei enää ihminen ja Annie Proulxin novellikokoelma Lyhyt kantama. Jos et pelkää vaikeina pidettyjä kokeellisia kirjailijoita, voisin suositella myös Virginia Woolfia (esim. Mrs. Dalloway ja Majakka ovat hyviä). Christa Wolfin Medeia on myös huippu.
- sulle
Ehdotan Torey Haydenin kirjoja. Osa niistä on tositapahtumiin perustuvia, osa ihan fiktiota. Sen koskettavampia tarinoita en tähän hätään keksi.
- elicorleone
john steinbeckin vihan hedelmät. yksi hienoimpia koskaan kirjoitettua kirjoja.
yksi oma suosikkini on jostein gaarderin sofian maailma ja barbara chase-riboud'n orjatar. molemmat loistavia.- Agneta81
Mä en ole ikinä tajunnut mitä hienoa siinä Sofian maailmassa on olevinaan? Se on ehkä tylsin kirja mitä olen koskaan yrittänyt lukea. Siinä ei tuntunut olevan mitään järkeä eikä mitään mielenkiintoisia tapahtumia. En tiedä onko täällä jotain ketjua sille jo ennestään, mutta jos jaksat (tai joku muukin voi) valaista että mikä ihme se pointti siinä kirjassa oli, niin se olis kiva juttu. Olen lukenut varmaan tuhansia kirjoja, mutta tuo yksi on tavallaan jäänyt vaivaamaan, kun siinä ei kertakaikkiaan ollut yhtään mitään.
- artikkelia?
Agneta81 kirjoitti:
Mä en ole ikinä tajunnut mitä hienoa siinä Sofian maailmassa on olevinaan? Se on ehkä tylsin kirja mitä olen koskaan yrittänyt lukea. Siinä ei tuntunut olevan mitään järkeä eikä mitään mielenkiintoisia tapahtumia. En tiedä onko täällä jotain ketjua sille jo ennestään, mutta jos jaksat (tai joku muukin voi) valaista että mikä ihme se pointti siinä kirjassa oli, niin se olis kiva juttu. Olen lukenut varmaan tuhansia kirjoja, mutta tuo yksi on tavallaan jäänyt vaivaamaan, kun siinä ei kertakaikkiaan ollut yhtään mitään.
Siinähän se kerrotaan ihan selvästi. Eri asia, ketä tuommoinen sitten viehättää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jostein_Gaarder
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662159
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142122- 1091592
- 1261523
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4691321- 811091
- 54941
- 49901
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234824Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa359815