Meillä oli tytöllä vieras yökylässä. Tarjosin iltapalaksi pizzaa ja salaattia, jolloin virisi keskustelu siitä, kuuluuko pizzaan salaatti suomalaisissa pizzerioissa, joihin mennään syömään (kyse ei ollut noutopizzoista). 12-vuotiaat tytöt nostivat metelin, ja väittivät kivenkovaa, että pizaan ei kuulu salaatti. Miten on? Oliko äiree väärässä?
Kuuluuko pizzaan salaatti?
5
3640
Vastaukset
- alkuruuaksi
eli salaatti syödään pitsaa odotellessa
- kuuluu...
ja äiti on aina oikeassa!
- Paikasta
Jos pizza maksaa 15 € niin pitää kuulua muutakin kuin kinkku ananas pizza. Jos maksaa 4,95€ niin salaatiksi en laskejalapenoja ja porkkanaraastetta, mutta ne kuuluu hintaan.
- roomatar7
Ei kuulu pizzaan perinteisesti mikään salaatti; pizza voi olla koko ateria tai ns. pääruoka, mutta pizzan luonteeseen kuuluu tietty "väliaikasuus", pizza syödään esim brunssina ennen puoltapäivää tai perinteisenä pikaruokana arkisin, tai illalla jos ei haluta syödä täyspainosta ateriaa.
Pizza on ideana lähtösin Lähi-Idästä ja erilaisista täytetyistä leivistä, usein sellasista joita ostetaan katukauppiaalta. Pizza on lähtökohtasesti eteläitalialainen ruoka, päällestetty leipä, pieni ateria sinänsä, ja päällyksiin kuuluu aina vihanneksia, sipulia, tomaattia, juustoa, usein tuoreyrttejä.
Salaatti pizzan yhteydessä on jokaisen oma valinta, jos pizza mielletään päivän tärkeimmäks ateriaks toki pöytään voi tuoda vaikka minkälaisen salaatin, mutta puristi ei kata sydämellisesti tehdyn ihanan ja erittäin herkullisen pizzan lisäks pöytään salaattia, se on tyylivirhe. - Anonyymi
Salaatti kuuluu pitsaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036