Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Bulimareksia?

mustavalkoruutu

onko toi vaarallisin syömishäiriö?
jos on niin miksi?

6

3656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      elikkä siis bulimareksiaa sairastava syö erittäin vähän ja oksentaa senkin vähän pois. tai sitten ahmii kerralla paljon, oksentaa eikä sitten enää syö yhtään mitään. Bulimareksiassa vielä yleensä pidetään paljon niitä paastopäiviä. bulimiassa taas kai ihminen saattaa syödä ihan normaalisti mutta välillä sortuu ahmimaan esim. herkkuja ja oksentaa. bulimiaa sairastava saa kuitenkin ravinteita kun se syö suht normaalisti..kun taas bulimareksiassa ei saa juuri yhtään ravinteita.

      mulla on bulimareksia vai bulireksia (kuinka se nyt sanotaankaan) ja mä pyrin siihen että en syö mitään jos ei ole mahdollista oksentaa. jos jotain suuhuni laitan niin se on saatava ulos mahdollisimman pian.

      toivottavasti ymmärsit mun selityksen..

      • Tsalitsutsu

        Huh huh. Lukaisin pätkän, ja tajusin itse sairastuneeni tuohon bulimareksiaan. Tulin hiljattain anoreksian takia sairaalasta, missä olin oppinut oksentamaan. Päästyäni kotiin, alkoi tämä renkutus. Tänään on torstai, enkä tällä viikolla ollut syönyt yhtään mitään - paastonnut siis. Ikävä kyllä tänään iski järkyttävä ahmimiskohtaus, jonka jälkeen oksensin kaiken ulos, mikä vain suostui tulemaan. Kurkku kipeä ja muutenkin aivan kamala olo. Pelkään aivan kuollakseni, että jotain sinne vatsaan jäi, ja kaloreita ynnä muuta imeytyi... Arviolta ahmittu tänään 700 kalorin edestä ruokaa, mistä en saanut varmaan kuin puolet ulos. Jostain syystä oksentaminen ei lopussa enää onnistunutkaan odotetulla teholla.


    • katjussa

      mulla oli 5vuotta sitten se.oli just vaarallinen,meinasin kuolla.siinä on noi ennen
      mua mainitut jutut ja myös se että tyhjentää koko vatsalaukun esim.vatsanes-
      teet yms.verta tuli vain lopuksi kun ei muuta ollut.yök.kauhea sairaus!

    • loppurikkipaskana

      kilpuheilija, sh taustaa karkeesti laitettun 8 vuotta, ollut pitkiä aikoja ihan hyväkin tilanne pisimmillään vuoden putkeen :D nyt ku taas saanut elämän takaisin, itseinho kasvoi sietämättömäksi,sh nosti päätä, bulimreksian muodossa jälleen, iltaisin pelkää ettei herää jos sulkee silmät, aamuisin olo niin kauhea, et sitä miltei odottaa sitä loppua, pääsis ulos tästä helvetistä, aikuinen ihminen, olevinaan vahva, miks en osaa silti lopettaa tätä...kohta menee ura alta TAAS, sitä en enää kestä, ja sitten antaudun tälle kokonaan, kun en tunnu muuhun enää pystyvän, lääkäri sanoi että olen krooninen...eka kerta kun itse haen hoitoon pääsyä,että voisin tehdä töitä,tehdä kilpuraa jne. mut ei mua ei voida kuulemma auttaa, kuinka pieni mun pitää olla että saan apua???

    • Monkeyman

      ". Bulimareksia
      Tämä on luultavasti kaikkein vaarallisin syömishäiriön laji.
      Bulimarektikko on anorektikko, joka ahmimisen avulla hallitsee ajoittaista pakottavaa nälkäänsä, ja joka kontrolloi painoaan esimerkiksi oksentamalla tai tyhjentämällä suolensa.
      Hän ei välttämättä ahmi paljon, mutta nälkiintynyt elimistö, joka joutuu kärsimään ahmimisen sekä sen jälkiseurausten vaikutukset, rasittuu poikkeuksellisen paljon."

      Että semmosta.

      • bulimarexia

        Oon 12v oli viimevuon vakava anorexia jouduin siit sairaalaa ja nyt tää bulimarexia tää kunto vaa heikkenee ja heikkenee mitä pitäs tehä? Ku mikään ei tunny auttavan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe