Tuli täs mieleen et mitä eroo on RS4 ja S4 koneil???
RS4 ja S4
22
5401
Vastaukset
- audisti
rs4 on urheilullisempi.. elikkäs isompi kone...
- Rs6
Rs 4 350 hv 4veto
s 4 ~230 hv etu- äskakkonen
Kait nyt s4 on kanssa quattro ja Rs4 381 hv!
- Autisti
Eli oletan tässä olevan kyseessä B5 korimallin A4:n S ja RS versiot. Vanha S4/S6 oli joko 2.2 litraisella viisipyttyisellä turbokoneella tai sitten V8:lla
Mutta takaisin kyseessä oleviin autoihin. Molemmat ovat varustettu 2.7 litraisella V6:lla.
Eroja on esim. seuraavissa.
RS4:ssa isomman imuputket ja välijäähdyttimet. Bensapumppu ja suuttimet ovat erillaiset. Cosworth technologyn pojat ovat paranteneet kannen virtausta, puristussuhde on RS4:ssa pikkasen pienenpi, eri männät, ehkä kanget ja laakerit, en jaksa tarkistaa. S4:ssa k03 ahtimet, RS:ssä k04:set, RS4:ssa parempi putkisto ja katalysaattorit. Öljynlauhdutinkin taisi olla eri. Erillainen kytkin, sama 6-vaihteinena peruslaatikko, mutta kuitenkin eroja, ainakin eri koodi laatikolla. Lista on aika pitkä ainakin tarkistettuna audin osaluetteloista. Niin ja tietenkin ohjelma on aika erilainen. Lisäksi itse autoissa on eroa, RS4 on leveämpi.
ja ::: nimimerkille tiedoksi, kaikissa S ja RS malleissa on neliveto. Tuota vanhaa S4:sta löytyy 230 ja 280 heppaisena, uusi on euromallinan 265hp, RS4:ssa oli taasen 380hp
Sisuskalujen eroja voi pohtia siitäkin, että laatuvirityspaketit, jotka siis kestävät, alkavat vaihtaa S4:sta sisuskaluja siinä neljänsadan hepan tienoilla, kun RS4:ssa samaa tapahtuu joskus 520hp:n jälkeen. Tuossa MTM 520hp:n virisatsissa on muuten max. ahtopaineet vain 1.3 bar, eli kohtuu hyvin tuntuu kone virtaavan. - Audi S4
Autisti kirjoitti:
Eli oletan tässä olevan kyseessä B5 korimallin A4:n S ja RS versiot. Vanha S4/S6 oli joko 2.2 litraisella viisipyttyisellä turbokoneella tai sitten V8:lla
Mutta takaisin kyseessä oleviin autoihin. Molemmat ovat varustettu 2.7 litraisella V6:lla.
Eroja on esim. seuraavissa.
RS4:ssa isomman imuputket ja välijäähdyttimet. Bensapumppu ja suuttimet ovat erillaiset. Cosworth technologyn pojat ovat paranteneet kannen virtausta, puristussuhde on RS4:ssa pikkasen pienenpi, eri männät, ehkä kanget ja laakerit, en jaksa tarkistaa. S4:ssa k03 ahtimet, RS:ssä k04:set, RS4:ssa parempi putkisto ja katalysaattorit. Öljynlauhdutinkin taisi olla eri. Erillainen kytkin, sama 6-vaihteinena peruslaatikko, mutta kuitenkin eroja, ainakin eri koodi laatikolla. Lista on aika pitkä ainakin tarkistettuna audin osaluetteloista. Niin ja tietenkin ohjelma on aika erilainen. Lisäksi itse autoissa on eroa, RS4 on leveämpi.
ja ::: nimimerkille tiedoksi, kaikissa S ja RS malleissa on neliveto. Tuota vanhaa S4:sta löytyy 230 ja 280 heppaisena, uusi on euromallinan 265hp, RS4:ssa oli taasen 380hp
Sisuskalujen eroja voi pohtia siitäkin, että laatuvirityspaketit, jotka siis kestävät, alkavat vaihtaa S4:sta sisuskaluja siinä neljänsadan hepan tienoilla, kun RS4:ssa samaa tapahtuu joskus 520hp:n jälkeen. Tuossa MTM 520hp:n virisatsissa on muuten max. ahtopaineet vain 1.3 bar, eli kohtuu hyvin tuntuu kone virtaavan.Saksasta tuotu S4 -99. Lisäystä RS4;n ja S4;n välisistä eroista: RS4:ssä on vieläkin parempi ja urheilullisempi alusta ja paljon tehokkaammat ja isommat jarrut. RS4:ssä on enemmän levikkeitä ymym.
Ja tietenki tehoja ja kiihtyvyyttä löytyy enemmän Rs:ästä - humma
Autisti kirjoitti:
Eli oletan tässä olevan kyseessä B5 korimallin A4:n S ja RS versiot. Vanha S4/S6 oli joko 2.2 litraisella viisipyttyisellä turbokoneella tai sitten V8:lla
Mutta takaisin kyseessä oleviin autoihin. Molemmat ovat varustettu 2.7 litraisella V6:lla.
Eroja on esim. seuraavissa.
RS4:ssa isomman imuputket ja välijäähdyttimet. Bensapumppu ja suuttimet ovat erillaiset. Cosworth technologyn pojat ovat paranteneet kannen virtausta, puristussuhde on RS4:ssa pikkasen pienenpi, eri männät, ehkä kanget ja laakerit, en jaksa tarkistaa. S4:ssa k03 ahtimet, RS:ssä k04:set, RS4:ssa parempi putkisto ja katalysaattorit. Öljynlauhdutinkin taisi olla eri. Erillainen kytkin, sama 6-vaihteinena peruslaatikko, mutta kuitenkin eroja, ainakin eri koodi laatikolla. Lista on aika pitkä ainakin tarkistettuna audin osaluetteloista. Niin ja tietenkin ohjelma on aika erilainen. Lisäksi itse autoissa on eroa, RS4 on leveämpi.
ja ::: nimimerkille tiedoksi, kaikissa S ja RS malleissa on neliveto. Tuota vanhaa S4:sta löytyy 230 ja 280 heppaisena, uusi on euromallinan 265hp, RS4:ssa oli taasen 380hp
Sisuskalujen eroja voi pohtia siitäkin, että laatuvirityspaketit, jotka siis kestävät, alkavat vaihtaa S4:sta sisuskaluja siinä neljänsadan hepan tienoilla, kun RS4:ssa samaa tapahtuu joskus 520hp:n jälkeen. Tuossa MTM 520hp:n virisatsissa on muuten max. ahtopaineet vain 1.3 bar, eli kohtuu hyvin tuntuu kone virtaavan.Mä täs mietin että eiks noi kuitenki valmistetaan iha samalla tuotantolinjalla ja ne on periaatteessa SAMAT koneet?
Mut ero on se että Cossun pojat on jälkipeleissä muokannu RS4:sen koneita ja laittanu jatkotuotantoo ne....? - sleeper
Audi S4 kirjoitti:
Saksasta tuotu S4 -99. Lisäystä RS4;n ja S4;n välisistä eroista: RS4:ssä on vieläkin parempi ja urheilullisempi alusta ja paljon tehokkaammat ja isommat jarrut. RS4:ssä on enemmän levikkeitä ymym.
Ja tietenki tehoja ja kiihtyvyyttä löytyy enemmän Rs:ästäolen odottanut niitä tullin uusia listoja noiden autojen vertailuhinnoista, mutta noilla vanhoilla laskeskelin että jotain 35-37t tulis hinnaksi suomessa 97-98 malli. mitäs sulla tuli. jos et viitsi täällä kertoa niin paatko mulle meiliä, kiinnostais muutenkin vaihtaa s4 tietoa sun kanssa.
vastaatko tähän viestiin mitä mieltä olet niin tiedän tehdä väliaikaisen postitunnarin tarpeenmukaan! - sleeper
Audi S4 kirjoitti:
Saksasta tuotu S4 -99. Lisäystä RS4;n ja S4;n välisistä eroista: RS4:ssä on vieläkin parempi ja urheilullisempi alusta ja paljon tehokkaammat ja isommat jarrut. RS4:ssä on enemmän levikkeitä ymym.
Ja tietenki tehoja ja kiihtyvyyttä löytyy enemmän Rs:ästäeli voi postata tuohon osoitteeseen jos ei huvita enempää julkisesti kertoilla.
[email protected] - Autisti
humma kirjoitti:
Mä täs mietin että eiks noi kuitenki valmistetaan iha samalla tuotantolinjalla ja ne on periaatteessa SAMAT koneet?
Mut ero on se että Cossun pojat on jälkipeleissä muokannu RS4:sen koneita ja laittanu jatkotuotantoo ne....?Eli lohko ja monet muut osat ovat samoja, mutta en silti sanoisi niitä samaksi koneeksi. Toki ne ovat samoja koneita samalla tavalla kuin vanha audin 10V turbo ja sitten sportquattron moottori. Samalla periaatteellahan voisi audin vapaastihengittävää 2.8:siakin sanoa samaksi koneeksi, samaa lohkoa sekin taitaa käyttää. Sen verran lähellä kuitenkin S4:n ja RS4:n koneet ovat, ettei osia nyt ihan älyttömästi tarvitse vaihtaa vastaavan saamiseksi.
Mutta siis cossun pojat ovat nykyisin Quattro GmbH:ssa, joka on Audin tytäryhtiö, tai siis cosworth technologyn pojat, cosworth racingin audi myi fordille. Ja muuten RS4:t valmistettiin nimenomaan tuolla Quattro GmbH:lla, eikä suinkaan audin omilla tehtailla kuten S4. - Kansanauto
Autisti kirjoitti:
Eli oletan tässä olevan kyseessä B5 korimallin A4:n S ja RS versiot. Vanha S4/S6 oli joko 2.2 litraisella viisipyttyisellä turbokoneella tai sitten V8:lla
Mutta takaisin kyseessä oleviin autoihin. Molemmat ovat varustettu 2.7 litraisella V6:lla.
Eroja on esim. seuraavissa.
RS4:ssa isomman imuputket ja välijäähdyttimet. Bensapumppu ja suuttimet ovat erillaiset. Cosworth technologyn pojat ovat paranteneet kannen virtausta, puristussuhde on RS4:ssa pikkasen pienenpi, eri männät, ehkä kanget ja laakerit, en jaksa tarkistaa. S4:ssa k03 ahtimet, RS:ssä k04:set, RS4:ssa parempi putkisto ja katalysaattorit. Öljynlauhdutinkin taisi olla eri. Erillainen kytkin, sama 6-vaihteinena peruslaatikko, mutta kuitenkin eroja, ainakin eri koodi laatikolla. Lista on aika pitkä ainakin tarkistettuna audin osaluetteloista. Niin ja tietenkin ohjelma on aika erilainen. Lisäksi itse autoissa on eroa, RS4 on leveämpi.
ja ::: nimimerkille tiedoksi, kaikissa S ja RS malleissa on neliveto. Tuota vanhaa S4:sta löytyy 230 ja 280 heppaisena, uusi on euromallinan 265hp, RS4:ssa oli taasen 380hp
Sisuskalujen eroja voi pohtia siitäkin, että laatuvirityspaketit, jotka siis kestävät, alkavat vaihtaa S4:sta sisuskaluja siinä neljänsadan hepan tienoilla, kun RS4:ssa samaa tapahtuu joskus 520hp:n jälkeen. Tuossa MTM 520hp:n virisatsissa on muuten max. ahtopaineet vain 1.3 bar, eli kohtuu hyvin tuntuu kone virtaavan.Olen ostanut saksassa asuvalla suomalaiselta työkaveriltani RS4:n MTM:m virityspaketilla varustettuna. Se on ollut hänellä uudesta asti ja hän sanoi, että siinä on 480 hv. Pitäneekö paikkansa, vaikuttaa siltä että sinä olet eríttäin hyvin perehtynyt asiaan. Kerro mielipiteesi.
Olen omistanut aikaisemmin Sierra Coswothin ja RS4 on täysin eri planeetalta kuin Cossy. Audi on kuin lentokone ilman siipiä...;)
Olin viime kesäloman kaverin luona saksassa ja ko. Audi oli minun käytössä koko ajan, ei ollut kauhean vaikeaa hieraista kauppaa loman lopussa. Kaverini perhe kasvoi Audista ulos ja se jäi tarpeettomaksi, onneksi minulle. Vm. 2001 ja ajettu 21tkm.
Autolla ei tee yhtään mitään suomessa mutta en tule ikinä myymäään sitä ! - Jehu
Kansanauto kirjoitti:
Olen ostanut saksassa asuvalla suomalaiselta työkaveriltani RS4:n MTM:m virityspaketilla varustettuna. Se on ollut hänellä uudesta asti ja hän sanoi, että siinä on 480 hv. Pitäneekö paikkansa, vaikuttaa siltä että sinä olet eríttäin hyvin perehtynyt asiaan. Kerro mielipiteesi.
Olen omistanut aikaisemmin Sierra Coswothin ja RS4 on täysin eri planeetalta kuin Cossy. Audi on kuin lentokone ilman siipiä...;)
Olin viime kesäloman kaverin luona saksassa ja ko. Audi oli minun käytössä koko ajan, ei ollut kauhean vaikeaa hieraista kauppaa loman lopussa. Kaverini perhe kasvoi Audista ulos ja se jäi tarpeettomaksi, onneksi minulle. Vm. 2001 ja ajettu 21tkm.
Autolla ei tee yhtään mitään suomessa mutta en tule ikinä myymäään sitä !Onko sulla RS jo suomessa?
Mulla on kans -01 orkkis kuntoinen RS4 odottamassa veropäätöstä.
Ois hauska törmätä joskus. - jehu
Kansanauto kirjoitti:
Olen ostanut saksassa asuvalla suomalaiselta työkaveriltani RS4:n MTM:m virityspaketilla varustettuna. Se on ollut hänellä uudesta asti ja hän sanoi, että siinä on 480 hv. Pitäneekö paikkansa, vaikuttaa siltä että sinä olet eríttäin hyvin perehtynyt asiaan. Kerro mielipiteesi.
Olen omistanut aikaisemmin Sierra Coswothin ja RS4 on täysin eri planeetalta kuin Cossy. Audi on kuin lentokone ilman siipiä...;)
Olin viime kesäloman kaverin luona saksassa ja ko. Audi oli minun käytössä koko ajan, ei ollut kauhean vaikeaa hieraista kauppaa loman lopussa. Kaverini perhe kasvoi Audista ulos ja se jäi tarpeettomaksi, onneksi minulle. Vm. 2001 ja ajettu 21tkm.
Autolla ei tee yhtään mitään suomessa mutta en tule ikinä myymäään sitä !Mitä kaikkea sulla on vaihdettu?
(lastu,(koko)putkisto...jne.)? - mies
Kansanauto kirjoitti:
Olen ostanut saksassa asuvalla suomalaiselta työkaveriltani RS4:n MTM:m virityspaketilla varustettuna. Se on ollut hänellä uudesta asti ja hän sanoi, että siinä on 480 hv. Pitäneekö paikkansa, vaikuttaa siltä että sinä olet eríttäin hyvin perehtynyt asiaan. Kerro mielipiteesi.
Olen omistanut aikaisemmin Sierra Coswothin ja RS4 on täysin eri planeetalta kuin Cossy. Audi on kuin lentokone ilman siipiä...;)
Olin viime kesäloman kaverin luona saksassa ja ko. Audi oli minun käytössä koko ajan, ei ollut kauhean vaikeaa hieraista kauppaa loman lopussa. Kaverini perhe kasvoi Audista ulos ja se jäi tarpeettomaksi, onneksi minulle. Vm. 2001 ja ajettu 21tkm.
Autolla ei tee yhtään mitään suomessa mutta en tule ikinä myymäään sitä !tulet sillä ajamaan tulevan kesän speedpartyyn kunnon lukemat :)
http://mediarace.fi/speedparty/ - potentiaalituoja
Audi S4 kirjoitti:
Saksasta tuotu S4 -99. Lisäystä RS4;n ja S4;n välisistä eroista: RS4:ssä on vieläkin parempi ja urheilullisempi alusta ja paljon tehokkaammat ja isommat jarrut. RS4:ssä on enemmän levikkeitä ymym.
Ja tietenki tehoja ja kiihtyvyyttä löytyy enemmän Rs:ästäOletko jo tullannut sen? Kaikkien nähtävillä on tullin sivuilla joulukuuhun asti vain yksi tuotu S4 -99. Tullin soveltama hinta tuolle kyseiselle on yllättävän maltillinen? Onkohan tuo sinun? Jos on niin käytitkö mahdollisesti mitä argumentteja tullia vastaan todistaessasi auton suomalaista jälleenmyyntiarvoa? (edellinen tuotu S4 -98 oli muuten yli 100 000 vanhaa rahaa kalliimmalla markkina-arvolla)
- potentiaalituoja
Audi S4 kirjoitti:
Saksasta tuotu S4 -99. Lisäystä RS4;n ja S4;n välisistä eroista: RS4:ssä on vieläkin parempi ja urheilullisempi alusta ja paljon tehokkaammat ja isommat jarrut. RS4:ssä on enemmän levikkeitä ymym.
Ja tietenki tehoja ja kiihtyvyyttä löytyy enemmän Rs:ästäLoin osoitteen, johon voisit vastata jos vielä luet tätä. Toki kuka tahansa muukin joka kokee asian omakseen tai tietää jotain niin eikun postia vaan [email protected]
- turkku
Jehu kirjoitti:
Onko sulla RS jo suomessa?
Mulla on kans -01 orkkis kuntoinen RS4 odottamassa veropäätöstä.
Ois hauska törmätä joskus.-> Jehu Onko autosi itä-suomessa?
- Kansanauto
jehu kirjoitti:
Mitä kaikkea sulla on vaihdettu?
(lastu,(koko)putkisto...jne.)?Työkaverini osti sen uutena MTM viritteisenä, joten kyseistä yksilöä emme itse ole viritelleet. Ja kyllä mulle olis vähempikin teho riittänyt, niin älyttömästi se kulkee...;)
Olen jo nyt huolissani tulevista sakoista, 200 kmh tulee sillä muutamassa sekunnissa lasiin ohituksissa.
Auto on vielä Saksassa ja tulee kotiin kesäkuun alussa. Se oli senverran kallis ostos ettei sitä rahaa ihan heti perstaskusta löytynyt, täytyi vähän realisoida muuta omaisuutta että saan tulevat verot maksuun. - Kansanauto
Jehu kirjoitti:
Onko sulla RS jo suomessa?
Mulla on kans -01 orkkis kuntoinen RS4 odottamassa veropäätöstä.
Ois hauska törmätä joskus.Odottelee siellä että saan rahat kasaan veroihin. Auto on jo ostettu ja tallessa kaverin tallissa, tulee suomeen kesäkuun alussa.
Koskas itse saat auton liikenteeseen?
Moikataan kun nähdään ! - potentiaalituoja
Kansanauto kirjoitti:
Työkaverini osti sen uutena MTM viritteisenä, joten kyseistä yksilöä emme itse ole viritelleet. Ja kyllä mulle olis vähempikin teho riittänyt, niin älyttömästi se kulkee...;)
Olen jo nyt huolissani tulevista sakoista, 200 kmh tulee sillä muutamassa sekunnissa lasiin ohituksissa.
Auto on vielä Saksassa ja tulee kotiin kesäkuun alussa. Se oli senverran kallis ostos ettei sitä rahaa ihan heti perstaskusta löytynyt, täytyi vähän realisoida muuta omaisuutta että saan tulevat verot maksuun.Paljonko luulet että joutuisit veroa maksamaan?
RS4 ei käsittääkseni ole ollut virallisessa maahantuontiohjelmassa jolloin (vastaavaa verrokkia ei löydy)tuojan pitäisi vaatia sovellettavaksi pienintä tunnettua prosenttia (12/13%)?! Ole tiukkana jotta oikeus sinulle tapahtuu. Lisäksi muut RS4-haaveilijat saisivat hyvän ennakkotapauksen ja saataisiin niitä tänne enemmänkin.. - Jehu
Kansanauto kirjoitti:
Odottelee siellä että saan rahat kasaan veroihin. Auto on jo ostettu ja tallessa kaverin tallissa, tulee suomeen kesäkuun alussa.
Koskas itse saat auton liikenteeseen?
Moikataan kun nähdään !Odotukset kilpiin saannista olisivat lähiviikkoina?
On ne paperit olleet jo tullissa aika kauan! - Jehu
Kansanauto kirjoitti:
Työkaverini osti sen uutena MTM viritteisenä, joten kyseistä yksilöä emme itse ole viritelleet. Ja kyllä mulle olis vähempikin teho riittänyt, niin älyttömästi se kulkee...;)
Olen jo nyt huolissani tulevista sakoista, 200 kmh tulee sillä muutamassa sekunnissa lasiin ohituksissa.
Auto on vielä Saksassa ja tulee kotiin kesäkuun alussa. Se oli senverran kallis ostos ettei sitä rahaa ihan heti perstaskusta löytynyt, täytyi vähän realisoida muuta omaisuutta että saan tulevat verot maksuun.Joo kyllä toi vauhti tuntuu löytyvän helposti "vakio" autollakin.
Ja sitähän saa lisää pienellä LMS vierailulla.
Ois kiinnostanut vielä hiukan tietää varusteista
mitä sun autosta löytyy? - potkuhousu
mies kirjoitti:
tulet sillä ajamaan tulevan kesän speedpartyyn kunnon lukemat :)
http://mediarace.fi/speedparty/Milloin on seuraavat vauhtijuhlat?
Minuu alko kans kiinnostamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 917462
- 403602
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021836- 241040
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32923Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27901Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31722Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652