puolan vaihtaminen itse

reiluu ja reiluu

Miten vaihdan puolan itse? Antakaa tarkat ohjeet tai linkki jonnekin netissä. Ei viitsisi viedä korjaamolle ja maksaa saakelinmoisia hintoja.

17

14975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meg II Break

      ... vaan ne suolaiset puolien hinnat. Itse työ kestää korjaamollakin max 10 min, mutta kun ne puolat (joka tulpalle oma) maksaa minimissäänkin 50-60 € /kpl.

      • hellantuutelis sentään

        Voi hellantuutelis sentään. Jos 50-60 euroa on mielestäsi kova hinta, kannattaa varmaan miettiä HKL:n kuukausikorttia. Oletko yhtään tietoinen siitä, minkä verran OIKEASTI kalliita osia muun merkkisistä autoista menee? Oletko yhtään katsonut liikenteessä ympärillesi huomaten miten Volkkareissa, Mersuissa ja Opeleissa vanhemmiten helmat kukkivat - Relluissa ei. Minkä verran teet ruosteremppaa / maalaat ovia viidelläkympillä? Vaihdan monta kertaa mielummin jonkun pikkuosan, kuin alan tuskailla ruosteen kanssa.


      • Meg II Break
        hellantuutelis sentään kirjoitti:

        Voi hellantuutelis sentään. Jos 50-60 euroa on mielestäsi kova hinta, kannattaa varmaan miettiä HKL:n kuukausikorttia. Oletko yhtään tietoinen siitä, minkä verran OIKEASTI kalliita osia muun merkkisistä autoista menee? Oletko yhtään katsonut liikenteessä ympärillesi huomaten miten Volkkareissa, Mersuissa ja Opeleissa vanhemmiten helmat kukkivat - Relluissa ei. Minkä verran teet ruosteremppaa / maalaat ovia viidelläkympillä? Vaihdan monta kertaa mielummin jonkun pikkuosan, kuin alan tuskailla ruosteen kanssa.

        Viestilläni tarkoitin tietysti sitä, että, jos viet sen korjaamolle, niin työn osuus koko operaatiossa on suhteellisen pieni. Ja sitä paitsi, mielestäni ne puolat ovat siihen nähden, että niiden käyttöikä on ollut aika lyhyt, ovat suhteettoman(!) kalliita.


      • hellantuutelis sentään
        Meg II Break kirjoitti:

        Viestilläni tarkoitin tietysti sitä, että, jos viet sen korjaamolle, niin työn osuus koko operaatiossa on suhteellisen pieni. Ja sitä paitsi, mielestäni ne puolat ovat siihen nähden, että niiden käyttöikä on ollut aika lyhyt, ovat suhteettoman(!) kalliita.

        En edelleenkään ymmärrä. Miksi ylipäätään pitäisi vaihdattaa korjaamolla kun kerran kyse on 10 min hommasta kuten itsekin kirjoitit?

        "niiden käyttöikä on ollut aika lyhyt" - jaa-a, ei minulla vaan ole kuuden vuoden aikana mennyt yhtään puolaa.

        Olisiko parempi ajaa E-sarjan Mersulla, jonka tyyppivikana on mittaristo, joka saattaa pimahtaa. Korjaajaa ei taida löytyä, ja uusi maksaa 700 euroa. Voikohan sitä edes vaihtaa itse?


    • asentaja..

      Vanha osa pois ja uusi tilalle.
      Poistaessa avaimella käännetään auki(vastapäivään), kasatessa kiinni(myötäpäivään).

    • Heikki Häntä

      Tuskin vaihtotyö on kummoinenkaan; torxeilla kuuluu olevan kiinni, mutta enemmänkin kiinnostaisi tietää miten tiedän mikä puola on hajonnut. Jos sellainen tilanne ylipäätään sattuu kohdalle. Perheessä on ollut kolme käytettynä ostettua Meganea, joilla on ajettu 100 6 22 tuhatta kilometriä, ja yhtään puolaa ei ole mennyt.

    • vaihtannut useita....=)

      otat jokaiselta puolalta vuoron perään piuhan irti...jos käynti muuttuu huonommaks niin se puola on terve jne...kun kohalle sattuu se viallinen niin käynnissä ei tunnu kummosta eroo...sitten vaan kympin putkiavain ja ruuvi irti ja nykäset puolan poies ja uus tilalle...makso 38e puola...ei paha hinta...sagem ja denso merkeissä vikoja ollut paljon.Yleensä 3 pytyltä ja sit menee viereinen seuraavaks..

      • densopuola?

        Eikö noista puolista ollut ihan virallinen "takaisinkutsukampanja" eli hajonneet puolat vaihdetaan ilmaiseksi tai puoleen hintaan vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin?

        Koskien siis Megane II mallia. Ykkösessä ei kai suorasytytystä vielä ollutkaan?


      • Heikki Häntä

        Jos kerran puola ei maksa kuin tuon 38 euroa ja sen voi itse vaihtaa (ei tarvita mitään päivityksiä tms), niin jopas on iso kohu koko asiasta, hoh-hoijaa. Kannattaisi melkeinpä tehdä niin, että vaihtaa itse kaikki neljä kerralla (4 x 38 euroa = vain 152 euroa mikä lienee vähemmän kuin yhden puolan liikkeessä vaihdattaminen), eipähän tarvitse kokeilla mikä on viallinen, ja sittenpä kestäisivät taas vähintään sen puolenkymmentä - kymmenkunta vuotta.

        Tietääkö joku, onko Rellun puolia tehnyt muut kuin saksalainen Sagem ja japanilainen Denso? Kumman merkkiset simahtavat useammin, eli kummanlaiset puolat kannattaisi hankkia mikäli ongelma vastaan tulee?


      • Heikki Häntä
        densopuola? kirjoitti:

        Eikö noista puolista ollut ihan virallinen "takaisinkutsukampanja" eli hajonneet puolat vaihdetaan ilmaiseksi tai puoleen hintaan vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin?

        Koskien siis Megane II mallia. Ykkösessä ei kai suorasytytystä vielä ollutkaan?

        Ekakoppaisissa on kahdenlaisia moottoreita, ensimmäisissä 8-venttiilisiä ja viimeisimmissä face liftin jälkeisissä 16-venttiilisiä, jotka ovat käsittääkseniaivan samoja kuin aivan uusissakin? Itselläni on 1,6 litrainen 16-venttiilinen vanhakoppainen


      • joten nyt pitäisi toimia
        Heikki Häntä kirjoitti:

        Jos kerran puola ei maksa kuin tuon 38 euroa ja sen voi itse vaihtaa (ei tarvita mitään päivityksiä tms), niin jopas on iso kohu koko asiasta, hoh-hoijaa. Kannattaisi melkeinpä tehdä niin, että vaihtaa itse kaikki neljä kerralla (4 x 38 euroa = vain 152 euroa mikä lienee vähemmän kuin yhden puolan liikkeessä vaihdattaminen), eipähän tarvitse kokeilla mikä on viallinen, ja sittenpä kestäisivät taas vähintään sen puolenkymmentä - kymmenkunta vuotta.

        Tietääkö joku, onko Rellun puolia tehnyt muut kuin saksalainen Sagem ja japanilainen Denso? Kumman merkkiset simahtavat useammin, eli kummanlaiset puolat kannattaisi hankkia mikäli ongelma vastaan tulee?

        Tuosta puolaongelmasta on ollut mielestäni vuosi pari sitten ihan virallinen tiedote jossa kerrottiin että puolan valmistaja on vaihdettu joten "siniseltä tiskiltä" noudetun puolan pitäisi kestää oli se sitten mitä merkkiä tahansa.

        Täälläkin on ollut puolaongelmasta juttua moneen kertaan ja aiemmin syylliseksi on tarjottu sitä japanilaista Densoa. Sagem on muuten ranskalainen. Tuo ongelma on varmaan peritty Nissanilta koska Almerassa oli 2000-luvun alkuvuosina täsmälleen sama puolavika ja siinä käytettiin Denson puolia.


      • Häh ??
        joten nyt pitäisi toimia kirjoitti:

        Tuosta puolaongelmasta on ollut mielestäni vuosi pari sitten ihan virallinen tiedote jossa kerrottiin että puolan valmistaja on vaihdettu joten "siniseltä tiskiltä" noudetun puolan pitäisi kestää oli se sitten mitä merkkiä tahansa.

        Täälläkin on ollut puolaongelmasta juttua moneen kertaan ja aiemmin syylliseksi on tarjottu sitä japanilaista Densoa. Sagem on muuten ranskalainen. Tuo ongelma on varmaan peritty Nissanilta koska Almerassa oli 2000-luvun alkuvuosina täsmälleen sama puolavika ja siinä käytettiin Denson puolia.

        Anteeksi, en ymmärrä mikä on sininen tiski? Viittaatko Biliaan? Vai AD-varaosaliikkeisiin?


      • Blue lagoona
        joten nyt pitäisi toimia kirjoitti:

        Tuosta puolaongelmasta on ollut mielestäni vuosi pari sitten ihan virallinen tiedote jossa kerrottiin että puolan valmistaja on vaihdettu joten "siniseltä tiskiltä" noudetun puolan pitäisi kestää oli se sitten mitä merkkiä tahansa.

        Täälläkin on ollut puolaongelmasta juttua moneen kertaan ja aiemmin syylliseksi on tarjottu sitä japanilaista Densoa. Sagem on muuten ranskalainen. Tuo ongelma on varmaan peritty Nissanilta koska Almerassa oli 2000-luvun alkuvuosina täsmälleen sama puolavika ja siinä käytettiin Denson puolia.

        Avaappas meille hiukan tota sinistä tiskiä. (?) Mistä on kyse ja mikä liike? *Feeling blue...*


      • volvopuolelta tuttu
        Häh ?? kirjoitti:

        Anteeksi, en ymmärrä mikä on sininen tiski? Viittaatko Biliaan? Vai AD-varaosaliikkeisiin?

        sininen tiski taitaa olla enemmän volvopuolen juttuja mutta virallisen maahantuojan osan pitäisi siis ainakin olla kestävämpää sorttia kun toimittajaa on vaihdettu.

        Muutenhan tuo on aika kälyinen vika: matka päättyy siihen paikkaan mutta morjaus ei kuitenkaan maksa maltaita vaikka sen tekisi merkkiliikkeessä ja saisi takuun sekä osille että työlle. Ei siinä kovin monen kympin säästöä saa aikaiseksi vaikka itse tekee tarvikeosalla.

        Kaikkien kakkosmekanojen pitäisi kyllä kuulua vielä renault-tiepalvelun piiriin ja sieltä kuulemma hinaus ja vara-auto järjestyvät kohtuuajassa.


    • reiluu ja reiluu

      ... käynnistyksenesto, meneeks se joteski sekasin noissa puolanvaihtohommissa? Kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki kerralla, jos hinta ei ole kummoinen. Mulla on ekakoppanen 8-venttiilinen kone, eli millainen mahtaa olla puolamalli? Mitä muuta kannattaa puolanvaihdon yhteydessä vaihtaa / tsekata?

      • A-A

        Matka ei pääty siihen, kyllä se kolmellakin pytyllä liikkuu (tuskin kannattaa kuitenkaan kauaa ajella, en tiedä katkeaako esim. polttoaineen syöttö ko. sylinteriin :).

        Itellä meni puola vajaa kolme vuotta vanhasta autosta, jossa siis takuu ei ollut enää voimassa. Ajoin Pirkanmaalla siihen isoon volvo/renu liikkeeseen ja vaihtoivat kaikki puolat odottaessa, loppulasku 120e (itelle jäi 40% maksettavaa, joka siis oli tuo 120e). Eli kannattaa ainakin kysyä liikeestä mitä maksaa, varsinkin jos on uudempi auto. Turha rukkailla itse, jos samaan hintaan saa teetettyä...


    • megane02

      Itselläni on Megane-02, jolla ajettu 58000km ja on toiminut kuin unelma. Nyt kuitenkin toissa päivänä ilmeisesti yksi neljästä puolasta menny rikki.

      Avasin konepellin ja katselin katteen alle. Huomasin, että mun Meganen puolat olivat kiinni kymppi-millisellä pultilla ja että yksi puola oli ilmeisesti vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ilmeisesti huoltamo on korvannut torx-ruuvit tavallisilla pulteilla. Kysymykseni kuuluu, että kolme alkuperäisestä puolaa on sinisen värisiä ja yksi on ihan vain musta? Onko värillä jotain merkitystä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe