Nähtävyyksiä Fortalezan lähettyvillä?

jouluna 2007

Ollaan menossa avomiehen kanssa Fortalezaan jouluksi ja uudeksi vuodeksi.

Mitähän nähtävyyksiä siellä olisi? Miestä kiinnostaa ehkä eniten nuo kaupungit ja kaikki urheilujutut (jalkapallo, vesiurheilu yms), mutta itseäni eniten erilaiset luonnonnähtävyydet.

Jonkin verran olen lukenut näitä palstoja ja vaikuttaa ettei siellä juurikaan ole muita nähtävyyksiä kuin rannat ja kaupungilla ostokset. Sinne jericoacoaan (?) ehkä mennään -jos matkoja tuolloin järjestetään.

4

2008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pee.Pee

      Moi. Oltiin perheen kanssa siellä Aurinkomatkojen matkalla Porto das Dunasissa. 20 km matkaa kaupunkiin mikä oli ihan sopiva välimatka ja paikka suorastaan upea ja eritoten turvallinen. Suosittelen!
      Kaupunki itsessään on aika lailla rosvojen pesä joten kannattaa suosista jättää kaikki korut ja kellot kotiin. Rantakadullakaan ei suositeltu liikkumista iltaisin joten varovaisuutta tarvitaan. Menomestoja löytyy kyllä ja ostospaikkojakin sen verran että ylipainoa saa aikaiseksi.
      Jericocoaraan kannattaa mennä ja Porto das Dunasissa on mahtava vesipuisto joka sekin on visiitin arvoinen. Mitään merkittäviä nähtävyyksiä ei ole, mutta AM retket oli ainakin lasten mielestä ihan jees.

      Joten hauskaa matkaa!

    • ainakintoiselle

      Paikalliset jalkapalloliigat ovat katkolla juuri tuohon aikaan, aloittavat pelit taas tammikuussa.

      Mutta miehellesi riittää kyllä ohjelmaa, paikallisissa baareissa on silloin paljon tarjontaa kun on lomakausi eli iloa irtoaa 15 eurosta alkaen jos vaikka sinulle "sattuu" päänsärky joten älä huolehdi:) Tutki sinä lähiluontoa sillä aikaa!

      • Panomiesten panomies

        Asiaa!

        On mukava havaita muitakin asian harrastajia. Fortalezan rannoilla on valkoisella kyläpäälliköllä vientiä. Jos on erehtynyt sen toisen puoliskon mukaan raahaamaan niin eiköhän sen jotenkin saa huijattua johonkin virkkuuiltaan.

        Omaan hotelliin ei kannata roudata. Pimu kainaloon, lapanen taivaalle ja taksikuskille tiukka komento "Motel" ja ongelma ratkaistu. Normihinta n. tunnin käytöstä on 20 - 30 realia.

        Ja ei kun rentoutumaan.


    • G1111

      Olin kaksi viikkoa tänä keväänä Fortalezassa. Itse kaupungissa ei ole mielestäni oikeastaan mitään ihmellisempää nähtävää tai tehtävää. Kaiken oleellisen kerkeää näkemään ja kokemaan jo 2-4 päivässä.

      Suosittelen lähtemään ainakin päiväretkille ulos kaupungista. Paikallisista retkitarjoajista käytimme OceanView nimistä yritystä useissa eri retkissä.
      http://www.oceanviewturismo.com.br/br/default.asp

      Retkikohteissa oli yleensä tarjolla erilaista tarjontaa vesiurheilusta, luonnonnähtävyyksistä, buggy ajeluista jne. Lisäksi nuo retket maksaa paikallisessa rahassa lähes saman verran kuin vastaavat Aurinkomatkojen retket euroissa. Tosin noilla retkillä ei paljoa muita länsimaisia ihmisiä näkynyt, mikä oli mielestäni tosin vain plussaa. Tosin oppaat eivät puhu kovin hyvin englantia ja ne selittävät lähes kaiken portugaliksi, mutta mitään ongelmia ei ollut. Suosittelen päiväretkeksi ainakin ”Morro Branco / Praia das Fontes” kohdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe