kitarisan poisto -kokemuksia?

leikattava

Kysyisin kokemuksia kitarisaleikkauksesta, siitä toipumisesta jne, Itse menossa ensi viikolla, eka leikkaus elämäni aikana, nukutus pelottaa. Ja kuinka kipeä se sitten on? Minulla on itsellä 1,5v tyttö ja mietin kuinka paljon tai tarvitsenko ulkopuolista apua kotona leikkauksen jälkeen?

Ja muutenkin, jos on kokemuksia onko poisto helpottanut oireita jos sellaisia kitarisa on nyt edes aiheuttanut?

2

1503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

itseltä nielurisat poistettiin viikko sit ja olin muuten kipee kyl itku tuli monesti kun yritti pyörittä nelilapsista perhettä ja imettää nuorinta särkylääkken voimalla mut nyt alkaa helpotta nielu kipu ja korva kipu.nukutusta sun ei tartte pelätä sie on kyl niin osaava henkilökunta et ei missään muualla ja nukuthan sä yölläkin.jos saat apua lapsen hoitoon ota vastaan.mun oireet ainakin jäi sairaalaan.

• leikattava

En paljoa vastauksia saanut. Yhden ja senkin leikkauksen jälkeen :D Ehkä parempi näin. Tosin lääkäri hoiti pelottelun ennen leikkausta. Sanoi, että jos luulen tän olevan pikkujuttu niin se ei ole. Että aikuiselle se on kivun paikka vaikka lapset parantuu päivässä parissa. Lääkäri sanoi että olen kipeä kaksi viikkoa ja kipu säteilee korviin ja takaraivoon. Kerron oman kokemukseni nyt jos joku kokemuksia joskus netistä etsii :)

Nukutus meni hyvin. Ja siinä ei tosiaan ollut pelättävää. Sain rauhottavan lääkkeen sairaalaan mennessä..niinkuin kaikki muutkin päiväkirurgiaan tulleet. Yhteinen tarjoilu tarjottimelta ja kaikki heitti napit huuleen. Sitten liukuhihnalta leikkauspöydälle vuorotellen :D heh, no ei.

Oksensin herättyäni koko päivän iltaan saakka, se ei ollut mukavaa ja itku tuli pariin otteeseen. Kipulääkkeet auttoi ettei ollut kipuja. Ainoa inhottava asia oli, että nielussa roikkuva pikkukieli turposi aikamoiseksi ja tuntui kuin olisi ollut sormikurkussa kokoajan. Se aiheutti "kakomis"-refleksin..ja se oli kyllä inhottavaa.

Kipeänä ja apeana olin 3-4 päivää ja sitten olin jo oma itseni. Pari päivää meni hyvin ja sitten alkoi järkyttävä kipu takaraivossa ja korvissa johon ei auttanut panacodin, buranat tai panadolit. Ei mitkään. Makasin 3-4 päivää vuoteen omana. Jääkaapilla ja vessassa kävin. Palasin sairaalaan ja sain "varmuudeksi" antibioottikuurin, jos siellä nyt riehuisi tulehdus, mutta lääkäri sanoi että 6-7päivän leikkauksesta voi tulla "taka pakkia" toipumiseen muutoinkin. Nyt leikkauksesta on kaksi viikkoa. Särkee vieläkin takaraivoon ja joudun edelleen syömään kipulääkkeitä. Kai pitää olla tyytyväinen, että jaksan olla nyt päivät pystyssä ja toimimaan jo hieman arkiaskareitakin. Sairaslomaa sain 1,5viikkoa. Kaitpa tämä on yksilöllistä, mutta leikkauksesta toipuminen ei tosiaan ollut pikkujuttu. Onneksi lääkäri varoitti etukäteen ja osasin hommata 1 vuotiaalleni hoidon koko viikoksi. En olisi ikimaailmassa kyennyt huolehtimaan hänestä,saatika itsestäni.

Leikkauksen jälkeen ainakin itselläni valui paljon limaa..ensin veristä ja nykyään valkoista. Liekkö sitä katetta mikä muodostuu haavan päälle. Henki haisee ja lima maistuukin tosi pahalle.

Mutta kai tämä tästä. Kai sitä on pahempiakin asioita, mutta tiedoksi tämä vain niille, että osaa varautua eikä ajattele että kurkku on vain "vähän" kipeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 66
      742
    Aihe