Honda XL Varadero 125

hondaaaaa

Joo, eli nyt mielipiteitä ja kokemuksia tästä pyörästä. Tarkoitus olisi hankkia kyseinen pyörä lähiaikoina!

25

9436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kustantaja juniorille

      Moni muukin pyörä on ihna hyvä eli ota se mistä iste pidät.

      Itse ostin juniorille varaderon sillä olisi koomisen näköistä n188cm kaveri uuden cbrrän päällä.

      Plussa on varressa iso koko , eipä erota "oikeasta" esim 600cc kuinkaan ajossa,tukeva ajaa kaksipäällä,kone vetää oikeiden säätöjen jälkeen piikiksi ihmeenkin hyvin ajossa huom ei oikein kulje vakiona,juniorin matkanopeus on aina 110km/h paitsi silloin kun on ns vakioita mukana ajossa ja eivät pääse esim rekan ohitse millään kun on hieman vastatuulta oma vare kyllä ohittaa helpolla vielä rekat ,vie vähän bensaa n3.8-4.3/100km ,kestää . Mileipiteitä on monia itsellä pojan pyöräksi ei muita ollutkaan esim ei kaksitahtisia enää ikinä.

      Painava jos on varsinkin lyhyt jalkainen.

      • satapiikki kuljettaja

        Ai, että matkavauhtina 110km/h?! Vakionahan varadero kulkee hikisesti sen 110. Millä säädöillä sen saa kulkemaan paremmin? Ja rekan ohi varrella? :O Etenkin ilman monen kilometrin suoraa, loivaa alamäkeä ihmettelen miten ihmeessä?

        Vai onko minun oma Varaderoni sitten perjantaikappale, että on ilmanputsariks laitettu sunnuntai hesari ja kaasariin jääny hitsisaumat.. Kavereitten kanssa ajellaan matkaa aika paljon ja porukassa on pari varrua, crb ja jotain kaksitahteja niin kyllä varrut jäävät rekkojen taakse siinä missä viritetyt 2-tahdit ja seebrat pyyhkii ohi. Kiihdytyksissäkin muut ovat suoran lopussa kun varret puolessa välissä.

        Voiko olla että nämä molemmat ovat yksilöitä, jotka eivät kulje vai mikälie.. Bensan kulutuksesta olen samaa mieltä että vähän ne vie ja itse laskin että matkaa voi ajaa jopa alle 3,6 litraa satasella. Ainut oikea piikkihän tämä on isompi kokoiselle ihmiselle ja eipähän tule selkäkään heti kipeäksi. Itse olen 194cm ja juuri sopiva ajoasento varrussa on. Mitä olen muita kevareita kokeillut niin kyllä on illalla saanut mopilaattia selkään ja hartioihin laittaa :)


      • nykyään iso A

        Minäkin haluaisin kyllä tietää millä ihmeen säädöillä varrun saa kulkemaan helposti rekkojen ohi ja matkavauhdiksi 110km/h? Vielä muutama vuosi sitten minulla oli Varadero ja kyllähän sillä pitkillä matkoilla, isoilla teillä ajaessa jalkoihin meinasi jäädä. Eikä rekkojakaan ohiteltu kesässään kuin muutama. Muuten oli kyllä huippu peli!


      • Katuenska
        satapiikki kuljettaja kirjoitti:

        Ai, että matkavauhtina 110km/h?! Vakionahan varadero kulkee hikisesti sen 110. Millä säädöillä sen saa kulkemaan paremmin? Ja rekan ohi varrella? :O Etenkin ilman monen kilometrin suoraa, loivaa alamäkeä ihmettelen miten ihmeessä?

        Vai onko minun oma Varaderoni sitten perjantaikappale, että on ilmanputsariks laitettu sunnuntai hesari ja kaasariin jääny hitsisaumat.. Kavereitten kanssa ajellaan matkaa aika paljon ja porukassa on pari varrua, crb ja jotain kaksitahteja niin kyllä varrut jäävät rekkojen taakse siinä missä viritetyt 2-tahdit ja seebrat pyyhkii ohi. Kiihdytyksissäkin muut ovat suoran lopussa kun varret puolessa välissä.

        Voiko olla että nämä molemmat ovat yksilöitä, jotka eivät kulje vai mikälie.. Bensan kulutuksesta olen samaa mieltä että vähän ne vie ja itse laskin että matkaa voi ajaa jopa alle 3,6 litraa satasella. Ainut oikea piikkihän tämä on isompi kokoiselle ihmiselle ja eipähän tule selkäkään heti kipeäksi. Itse olen 194cm ja juuri sopiva ajoasento varrussa on. Mitä olen muita kevareita kokeillut niin kyllä on illalla saanut mopilaattia selkään ja hartioihin laittaa :)

        Ensinnäkin,kevarit ovat ainoastaan verotettuja mopoja joilla SAA luvallisesti ajaa yli 45km/h,mutta niitä ei ole moottoritienopeuksiin suunniteltukaan. Ihan sama onko viritetty 2t (hajoaa vielä varmemmin yli 100:n vauhdilla),tai nelikko. Normaali matkavauhti tuollaiselle on 85km/h. Meitä oli kesällä touringilla 8 kertaa isommilla pyörillä kuutiotilavuudella mitattuna,eikä kenenkään tavinnu ajaa yli 90km/h.
        Teillä nuorilla tuntuu vain olevan älytön kiire mullan alle.


      • Näin se menee
        nykyään iso A kirjoitti:

        Minäkin haluaisin kyllä tietää millä ihmeen säädöillä varrun saa kulkemaan helposti rekkojen ohi ja matkavauhdiksi 110km/h? Vielä muutama vuosi sitten minulla oli Varadero ja kyllähän sillä pitkillä matkoilla, isoilla teillä ajaessa jalkoihin meinasi jäädä. Eikä rekkojakaan ohiteltu kesässään kuin muutama. Muuten oli kyllä huippu peli!

        3 vanhaa juttua mutta varaderot liikkuu edelleen . Varadero kulkee hyvin matkavauhtia 110km/h. Pyörä åitää viedä säädettäväksi että tulee se 15hv käyttöön . Kulkee keveästi ja vastatuuleenkin 110km/h matkavauhtia. Viekää ne penkittäjälle koka säätää seokset kohdilleen niin ero on iso. Varre on oikea mp muuta kevarit on vain kevareita.


      • Varre mies
        nykyään iso A kirjoitti:

        Minäkin haluaisin kyllä tietää millä ihmeen säädöillä varrun saa kulkemaan helposti rekkojen ohi ja matkavauhdiksi 110km/h? Vielä muutama vuosi sitten minulla oli Varadero ja kyllähän sillä pitkillä matkoilla, isoilla teillä ajaessa jalkoihin meinasi jäädä. Eikä rekkojakaan ohiteltu kesässään kuin muutama. Muuten oli kyllä huippu peli!

        Mulla on Varadero 2001 vuosimallinen kulkee ihan helposti 120km/h vaikka on loiva ylämäki. pyörä vakio.


      • Nikovarre125loller
        satapiikki kuljettaja kirjoitti:

        Ai, että matkavauhtina 110km/h?! Vakionahan varadero kulkee hikisesti sen 110. Millä säädöillä sen saa kulkemaan paremmin? Ja rekan ohi varrella? :O Etenkin ilman monen kilometrin suoraa, loivaa alamäkeä ihmettelen miten ihmeessä?

        Vai onko minun oma Varaderoni sitten perjantaikappale, että on ilmanputsariks laitettu sunnuntai hesari ja kaasariin jääny hitsisaumat.. Kavereitten kanssa ajellaan matkaa aika paljon ja porukassa on pari varrua, crb ja jotain kaksitahteja niin kyllä varrut jäävät rekkojen taakse siinä missä viritetyt 2-tahdit ja seebrat pyyhkii ohi. Kiihdytyksissäkin muut ovat suoran lopussa kun varret puolessa välissä.

        Voiko olla että nämä molemmat ovat yksilöitä, jotka eivät kulje vai mikälie.. Bensan kulutuksesta olen samaa mieltä että vähän ne vie ja itse laskin että matkaa voi ajaa jopa alle 3,6 litraa satasella. Ainut oikea piikkihän tämä on isompi kokoiselle ihmiselle ja eipähän tule selkäkään heti kipeäksi. Itse olen 194cm ja juuri sopiva ajoasento varrussa on. Mitä olen muita kevareita kokeillut niin kyllä on illalla saanut mopilaattia selkään ja hartioihin laittaa :)

        ihan täs vaa ihmettelin tota (hikisenä 110) ku oma varre on 01 malli ja kulkee sen 124 ja täysin vakio ei mitää säätöjä???


      • nuuttivarre96
        Nikovarre125loller kirjoitti:

        ihan täs vaa ihmettelin tota (hikisenä 110) ku oma varre on 01 malli ja kulkee sen 124 ja täysin vakio ei mitää säätöjä???

        itel myös kulkee tasasel tie 125 ja alamäkee 135 :D saa olla aika painava kuljettaja et loppuu varren v2 koneest vääntö :DD


    • varru-kuski

      Kokemuksia on vuoden -04 125cc varaderosta muutamalta vuodelta ja pari tuhatta km tuli ajettua -05 varrullakin. Kehujahan siitä vain muilta kuulee, mutta itse ainakin petyin, kun isommalle tielle sen kanssa pääsin.

      Satasen rajoituksen alueella hirveä huudatus ensin 90km/h asti ja sitten isoin vaihde päälle ja -. Tä?! vauhti jää siihen! Jonot kerääntyvät perään ja keskisormet volvo kuskeillä pystyssä niiden viuhahtaessa ohi. Sitten kun tulee ylämäki, niin voi että sitä ketutuksen määrää kun vauhti laskee liki 80km/h ja vastatuulessa 70km/h. Kunhan tulee loiva alamäki niin kyllä se mittari yli 100 nousee, mutta sitten onkin jarruteltava rekan taakse, koska ei siitä ohi pääse ilman monen kilometrin tyhjää suoraa. Ohituskaistan ilmestyessä voi yrittää ohi lähteä siitä 85km/h kulkevasta rekasta, jos takana ei ole muita tulossa. Eikä sekään ohituskaista sitä rekasta ohi pääsyä vielä takaa. Rekan rinnalle kun pääsee niin tuulen virta voi käydä niin kovasti ettei varrun V2 jaksa vääntää kuin puoleen väliin rekkaa ja sillon ohituskaista onkin jo lopussa tai teinicorolla takaloksussa kiinni.

      Noh kun sieltä isommilta teiltä pois pääsee niin kyllä sitten huomaa mistä varrua ostaessa on maksettu! Kaupungissa todella ketterä, näppärä ja eikä aivan rumakaan ;) Taajaman vauhteihin pääsee nopeasti, eikä 0-50km/h tarvitse edes pitää kiirettä autojen seassa. Hiljaisilla maanteillä on mukava lasetella 70 lasissa, kiihdytellä 100 paikkeille ja taas hiljennellä. Mutkia ei varaderolla edes halua oikoa, koska sillä haluaa kallistella puolelta toiselle pehmeän jousituksen ja hyvien renkaiden ansiosta. Eikä ohjaustangon muodossakaan ole moittimista.

      Jos varren haluaa viedä hiekkateille, niin renkaiden ilmanpaineiden ollessa sopivat hiekka ei menoa haittaa. Renkaiden kuvio käy siis sekä hiekka-, että asfalttiteille. Eturengas on vaikea saada irti tienpinnasta, vaikka olisi hieman irtokiviä. Soratiet varru käsittelee myös kunniakkaasti, kunhan kuski on valppaana ja vauhdit hieman alhaisempia. Itse ajelen paljon hiekka- ja sorateitä ja niillä ajosta kiittelen varaderon kehittelijää. Ainoana (mutta SUURENA) miinuksena varaderolle on siis koville nopeuksille tarkoitetut tiet. Olisikohan tehoputki sitten helpotus tällaisille teille, mutta hermojen kiriste poliisia pelkäävälle.

      Kolme vuotta palvelleelle varrulleni on kilometrejä tullut liki 20 tonnia, mutta mitään vikaa ei ole ilmennyt. Vuosihuollot on tehty säännöllisesti. Ketjut rattaat ja nesteet ovat ainoita, jotka ovat vaihtoon menneet. Eli voisin kuvailla pyörää varmaksi ja ketteräksi, mutta laiskaksi. Sopii maaseudulle ja kaupunkiin, mutta ei niiden välimatkoille! Bensan kulutus vaihtelevassa ajossa saa kiitosta. Noin 3,5 litraa satasella, mutta isoilla teillä tankki tuntuu tyhjenevän nopeammin kuin bensa-asemia riittää.. Moottorin öljyt pysyvät hyvässä kunnossa ja riittämiin koko ajokauden. Jäähdytysnesteet eivät vähene juuri ollenkaan, kuten eivät jarrunesteetkään.

      • lakilug

        Kyl mun varrel motaril pystyy ajaa, matkanopeutena semmoset 100-110km/h ja on mennyt rekkojen ohi hyvin kun kiihtyy yli 120km/h helposti, mutta tietenki pitää käyttää järkee ku ei tehot riitä aina jos tulee pitkää ylämäkee tai kovaa vastatuulta niin ohitukseen menee liian paljon aikaa, mut 80km/h ajossa varre on loisto peli ja eihä siin paljo mitää hävii.


      • Sepposiis

        Täh? "Satasen rajoituksen alueella hirveä huudatus ensin 90km/h asti"??? Ei perkele... mun -05 varrella ei oo juurikaan ongelmia ennenkun yritellään 105-110 km/h


      • joujou54463
        lakilug kirjoitti:

        Kyl mun varrel motaril pystyy ajaa, matkanopeutena semmoset 100-110km/h ja on mennyt rekkojen ohi hyvin kun kiihtyy yli 120km/h helposti, mutta tietenki pitää käyttää järkee ku ei tehot riitä aina jos tulee pitkää ylämäkee tai kovaa vastatuulta niin ohitukseen menee liian paljon aikaa, mut 80km/h ajossa varre on loisto peli ja eihä siin paljo mitää hävii.

        Varren -08 on tehokkaampi ruiskukone ku näis -08 alaspäin. kulkee 125. Meikän -05 kulkee noin 90 suoralla kierroksilla 8500. Iha tussu. Suutinta isommaks nii johan kulkis?


    • Honda mies

      Joo, itelläni on -05 varre, ja kyllä sillä 90km/h ajavan rekan ohi pamauttaa juuri ja juuri. Kova tuuli haittaa paljon, koska kevarissa ei ole watteja tuhlattavaksi. Itselläni on loevince kiinni ja änkän holkki penkin alla. matka nopeudeksi saa hyvin 110km/h jollei ole kovaa tuulta, myötä tuulessa menee 120km/h, mutta kone kiertää silloin jo liikaa.

      2kk aikana on tullut jo 4500km mittariin. MAHTAVA VEHJE. kevarit ja VARADERO kuuluu eri kastiin

      • Varren omistaja

        Aika jännä kun yksi heebo täällä väitti ettei kule mihkään varre itsellä on varre ja änkkään porattu reikiä niin se hengittää. ja kyllä mä ainakin pamauttelen menee varrella ihan henkilöautoista ohi niin että mä niitten ohite meen sentteri pystyssä.
        huiput mun varrel motaril loiva ala mäki oli 140km/h ja mittari loppu kesken.
        ja kyllä sillä pesee kevyesti noi riejun rs2 ja yamaha ybr. näistä mentiin 2 päällä ohite että soronoo vaa sinne jäi ku tikut paskaan. ja ajo asento on hyvä .
        ja tällä pyörällä jaksaa ajaa sen pitkän matkan paremmin ettei perse puudu.
        monet haukkuivat pyöräni ostaessani mutta oman testinsä jälkeen alkoivatkin pitämään siitä. että kyllä se varre vaan on hyvä!


      • se on niin
        Varren omistaja kirjoitti:

        Aika jännä kun yksi heebo täällä väitti ettei kule mihkään varre itsellä on varre ja änkkään porattu reikiä niin se hengittää. ja kyllä mä ainakin pamauttelen menee varrella ihan henkilöautoista ohi niin että mä niitten ohite meen sentteri pystyssä.
        huiput mun varrel motaril loiva ala mäki oli 140km/h ja mittari loppu kesken.
        ja kyllä sillä pesee kevyesti noi riejun rs2 ja yamaha ybr. näistä mentiin 2 päällä ohite että soronoo vaa sinne jäi ku tikut paskaan. ja ajo asento on hyvä .
        ja tällä pyörällä jaksaa ajaa sen pitkän matkan paremmin ettei perse puudu.
        monet haukkuivat pyöräni ostaessani mutta oman testinsä jälkeen alkoivatkin pitämään siitä. että kyllä se varre vaan on hyvä!

        että on se varre mahtava peli. Mul on 03-varre ja hyvä pel :D

        Mulla on 39-piikkinen takaratas ja toi eturatas en muista mikä se ny oli :D

        Sit on myös Devilin Vaimennin, tehoa se ei tuo kyl ainakaa huomattavasti, mutta äänet senkin edestä; Jytisee nii perkeleesti. Hah jos parkkihallis kiihyttäis täysii ni siit ei korvat tykkäis :D

        Joo kaikille tiedoks et vakioputket helvettii ja Devilit siihe, ei siin varres muute ole mitää hauskaa. Ja DB- Killerit kans sielt hevon helevettiin :D


      • Kevarin hankkija

        Olen itse hommaamassa myös kevaria ja tähän mennessä eri liikkeissä istutuista pyöristä Varadero on tuntunut parhaalta. Vähän on mietityttänyt tuo kun Varaderoa on laiskaksi haukuttu, mutta onko kellään kokemusta tästä uudesta ruiskukoneella olevasta Varaderosta?

        Olen 193 cm pitkä ja silloin tuo kyykkypyörä jää kyllä huonommille pisteille Varaderon kanssa. Ja kun "tavallinen kevari", kuten Yamaha DT 125 tai Rieju, näyttää niin raakasti mopolta niin kyllä näillä näkymin ostan itselleni Varaderon. Pitkää matkaa kun on kiva ajaa.

        Mutta tuosta uudesta -08/-09 Varaderosta haluaisin kuulla kokemuksia, kulkeeko se?


      • age92_
        se on niin kirjoitti:

        että on se varre mahtava peli. Mul on 03-varre ja hyvä pel :D

        Mulla on 39-piikkinen takaratas ja toi eturatas en muista mikä se ny oli :D

        Sit on myös Devilin Vaimennin, tehoa se ei tuo kyl ainakaa huomattavasti, mutta äänet senkin edestä; Jytisee nii perkeleesti. Hah jos parkkihallis kiihyttäis täysii ni siit ei korvat tykkäis :D

        Joo kaikille tiedoks et vakioputket helvettii ja Devilit siihe, ei siin varres muute ole mitää hauskaa. Ja DB- Killerit kans sielt hevon helevettiin :D

        Lainaus:( että on se varre mahtava peli. Mul on 03-varre ja hyvä pel :D

        Mulla on 39-piikkinen takaratas ja toi eturatas en muista mikä se ny oli :D

        Sit on myös Devilin Vaimennin, tehoa se ei tuo kyl ainakaa huomattavasti, mutta äänet senkin edestä; Jytisee nii perkeleesti. Hah jos parkkihallis kiihyttäis täysii ni siit ei korvat tykkäis :D

        Joo kaikille tiedoks et vakioputket helvettii ja Devilit siihe, ei siin varres muute ole mitää hauskaa. Ja DB- Killerit kans sielt hevon helevettiin :D )

        Hmm pakko sanoa jos hankkii varaderon ja on tuota mieltä että vaimentimen vaihto on pakollinen ja muuta hauskaa pyörässä ei sitten olekkaan niin voi voi. Varadero on tarkoitettu pidempään matkaan ja tietenkin perus kruisailuun, mutta painoitan tuota pidempää matkaa. Muista piikeistä ei tullut itselleni edellisenä kesänä parempaa kilpailijaa tarkoituksessa 11 kW joka sopii pidempään matkaan ja on mukava ajaa! Hyvä pyörä ja kohta pääsee taas ajelemaan :D


      • asiamies22
        Varren omistaja kirjoitti:

        Aika jännä kun yksi heebo täällä väitti ettei kule mihkään varre itsellä on varre ja änkkään porattu reikiä niin se hengittää. ja kyllä mä ainakin pamauttelen menee varrella ihan henkilöautoista ohi niin että mä niitten ohite meen sentteri pystyssä.
        huiput mun varrel motaril loiva ala mäki oli 140km/h ja mittari loppu kesken.
        ja kyllä sillä pesee kevyesti noi riejun rs2 ja yamaha ybr. näistä mentiin 2 päällä ohite että soronoo vaa sinne jäi ku tikut paskaan. ja ajo asento on hyvä .
        ja tällä pyörällä jaksaa ajaa sen pitkän matkan paremmin ettei perse puudu.
        monet haukkuivat pyöräni ostaessani mutta oman testinsä jälkeen alkoivatkin pitämään siitä. että kyllä se varre vaan on hyvä!

        mihin kohti sä ne reijät porasit ja minkä kokosiks ja kui syvälle?


      • varaderokuski
        se on niin kirjoitti:

        että on se varre mahtava peli. Mul on 03-varre ja hyvä pel :D

        Mulla on 39-piikkinen takaratas ja toi eturatas en muista mikä se ny oli :D

        Sit on myös Devilin Vaimennin, tehoa se ei tuo kyl ainakaa huomattavasti, mutta äänet senkin edestä; Jytisee nii perkeleesti. Hah jos parkkihallis kiihyttäis täysii ni siit ei korvat tykkäis :D

        Joo kaikille tiedoks et vakioputket helvettii ja Devilit siihe, ei siin varres muute ole mitää hauskaa. Ja DB- Killerit kans sielt hevon helevettiin :D

        mistä päi saa halpoja mutta hyviä äänenvaimentimii?


    • PistonBreaker

      Kyllä se on hyvä pyörä kannattaa hankkia..Ittellä vt shadow jossa on sama moottori ku Varaderossa..

      • varremies

        Itelläni on varre ja kyllä se hyvissä olsuhteissa menee yli 125km/h


    • varadero 98

      millasta änkkää siihen suosittelisitte

    • Ääntä pitäs saaha

      Sattuuko joku tietämään mistä saisi varaderoon jonkun äänenvaimentimen esim Devil, Arrow, Leovince? Myydäänkö näitä suomessa?

    • kemmutyttö

      Itellä on 01 varre ja kyllä se kulkee siinä 120km/h paikkeilla. Hyvä menopeli! Suosittelisin!

    • Anonyymi

      Mitä vauhtia ajelette metsäautotiellä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1443
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1247
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1229
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1130
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1068
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe