Kaijonharju tai muu alue? kertokaa

syksyllä muutto

Minkälainen paikka kaijoharju on asua, tai voitteko suositella jotain rauhallista paikkaa oulusta. Olen muuttamassa syksyllä Ouluun, ja rauhallisen, ja viihtyisän paikan tietenkin toivoisin senkin vuoksi, että minulla on lapsi pyörätuolissa, ja hän aloittaa opiskelun erityiskoulussa Oulussa, ja ei senkään takia kovin levottomalle alueelle toivois joutuvan. Oulun asuinpaikoista ja yleensäkään oulusta en tiedä juuri mitään. Siksipä täällä kyselen Kiitos vastauksista

13

5674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse olen

asunut perheeni kanssa kaijonharjussa 9 v ei ole moittimista kaikki palvelut lähellä.Tervetuloa

• syksyllä muutto

Kävin katsomassa pikaisesti niitä rivitaloja jotka meidän tarkoitukseen sopis parhaiten, kun on tuo pyörätuolilla liikkuminenkin helpompaa. osoite oli kalevalantie 19,että kait kunnon asuntoja? muita en juurikaan katsonut mutta varmaan siellä kerrostalotkin on hissillisiä, ja hyviä?

• Asuva
        syksyllä muutto kirjoitti:

Kävin katsomassa pikaisesti niitä rivitaloja jotka meidän tarkoitukseen sopis parhaiten, kun on tuo pyörätuolilla liikkuminenkin helpompaa. osoite oli kalevalantie 19,että kait kunnon asuntoja? muita en juurikaan katsonut mutta varmaan siellä kerrostalotkin on hissillisiä, ja hyviä?

Itse asun tällä hetkellä noissa rivitaloissa ja minun mielestä ovat hyviä ja rauhallisia asua.

Taitaapa melkein kaikki kalevalantiellä olevat kerrostalot olla hissillisiä.

• Ihan kiva paikka
        Asuva kirjoitti:

Itse asun tällä hetkellä noissa rivitaloissa ja minun mielestä ovat hyviä ja rauhallisia asua.

Taitaapa melkein kaikki kalevalantiellä olevat kerrostalot olla hissillisiä.

Olen asunut 21:ssä ja en ole huomannut 19 mitään ongelmia.

• Peku68

Moi, Kuivasjärvi on Kaijonharjun vieressä ja on rauhallinen paikka asua

Pekka

• nfob

Itse olen hieman toista vuotta Kaijonharjussa asustellut.

Alueen häiriöt rajoittuvat omien kokemusteni perusteella seuraaviin:
      - opiskelijoiden satunnainen äänekäs juhlinta
      - ostarin kaljaveikot
      - kirjaston edustalla maleksiva nuoriso

Ei mitään erityisen vakavaa tai vaarallista, mutta ilmankin tulisi toimeen. Tietenkin paljon riippuu siitä, minkälaisia ihmisiä saa naapureikseen...

• syksyllä muutto

Olen noin kuukauden päästä tulossa Ouluun ihan katsoakseni muitakin vaihtoehtoja asumislähiöistä Oulusta, jos osaatte antaa vihjeitä muistakin paikoista, joita kannattais käydä katsomassa meidän tarkoitukseen sopivia, niin kiitän jälleen vihjeistä. Netin kautta olen katsellut asuntoja, mutta eipä sen kautta tietenkään täyttä kuvaa ympäristöstä saa selville.

• Ei isompaa valittamista

Olen noin kuukauden päästä tulossa Ouluun ihan katsoakseni muitakin vaihtoehtoja asumislähiöistä Oulusta, jos osaatte antaa vihjeitä muistakin paikoista, joita kannattais käydä katsomassa meidän tarkoitukseen sopivia, niin kiitän jälleen vihjeistä. Netin kautta olen katsellut asuntoja, mutta eipä sen kautta tietenkään täyttä kuvaa ympäristöstä saa selville.

Kaikista lähiöistä löytyy juoppoja jne. Uudehkot lähiöt taitavat olla tällä hetkellä pahimmasta päästä. Kannattaa katsoa asuinpaikka siten, ettei se ole aivan lähiön keskustassa, niin saa olla rauhassa. Esim. Kaijonharjussa on rauhallista, kun katsoo asuinpaikan vähintään 300 metrin päästä Kaijontorilta. Mm. Kaijonranta, joka on Kaijonharjun vieressä on jo aivan lintukotoa.

• kuivasjärveläinen

tsekkaamassa Kuivasjärvi! Olen asustellut täällä nyt neljä vuotta eikä koskaan ole ollut mitään häiriöitä, juoppoja yms. Rauhallinen asuinalue. Ei kerrostaloja.

• älä siellä muuta
        kuivasjärveläinen kirjoitti:

tsekkaamassa Kuivasjärvi! Olen asustellut täällä nyt neljä vuotta eikä koskaan ole ollut mitään häiriöitä, juoppoja yms. Rauhallinen asuinalue. Ei kerrostaloja.

voi tapahtua mitä vain!

• Kaijolainen

Itse olen asunut Kaijonharjussa reilun vuoden eikä koskaan ole ollut mitään häiriötekijöitä tai muutakaan moitittavaa. Minusta Kaijon huono maine on aikalailla perätön. Mut eipä mun oo tullutkaan hengattua esim. ostarilla keskellä yötä tms.

Niin ja varsinkin Saton kerrostaloasunnot ovat erittäin hyväkuntoisia ja siistejä.

• Ei niin kuin sanotaa

en vaan uskaltais muuttaa tonne asumaan, varsinkaan lapsen kanssa, on vaan ehkä paljon tarjoojia kaikkeen, riippuu minkäikäinen ja mitä sukupuolta lapsesi on!
      Mieluummin keskikaupungille, asunnot lähes samanhintaisia ja kaikki muutkin edut lähellä!
      Mutta ota netistä selvää, vieläkin!

• norppix

Itse asunut kaijossa kauan ja sanoisin, että riippuu mihin taloon muutat. Iltamyöhään ei kannata ulkona liikkua, varsinkaan "keskustassa". Busseja kyllä kulkee tiuhahkoon tahtiin. Muuta hyvää en oikein osaa sanoa. Kirjasto, kaupat, apteekki on tieten lähellä. Yliopistokin. Ja terveyskeskus, mutta siinäkin laboratorio on Tuirassa eli kaupungissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe