Moi!
Olen 27-vuotias nainen ja yritystä takana lapsen saamiseen lähes 1,5 vuotta mutta lasta ei kuulu vaikka kierto säännöllinen ( 28-30 ) päivää. Olen normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa n. 7 tuntia viikossa (kävely,hölkkä,kuntosali ja pyöräily). Vielä 10 vuotta sitten kuukautiset olivat tosi runsaat mutta nyt vuotoa on välillä niin vähän että pärjää melkein pikkuhousunsuojalla. Kärsin lähes joka kerta kuukautisten käynnistyessä aika kovasta vatsakivusta joka helpottaa kun ottaa Buranan. Voiko tuolla suhteellisen niukalla vuodolla ja runsaan puoleisella liikunnan määrällä olla vaikutusta ettei onnistuta raskautta saamaan alulle? Kiitos vastanneille!!
niukat kuukautiset ja hedelmällisyys
5
5303
Vastaukset
- liikunnan
määrällä luultavimmin ole tekemistä sen kanssa, että lasta ei kuulu. jos 1,5v olette yrittäneet kannattaa hakeutua lekurin juttusille. En halua pelotella, mutta voihan miehesi sperman laadussa olla häikkää tai sulla jotain hormonaalista, minkä kukaties pienellä lääketieteellisellä säädöllä saa helpostikin kondikseen. tsemppiä teille!
- Nippe
Moikka!
Minulla myös sama ongelma, eli todella niukat kuukautiset. Lapsettomuus hoidoissa olemme käyneet vuoden verran ja syy on nyt selvinnyt, eli ohut kohdun limakalvo (alkion kiinnittyminen lähes mahdotonta) ja tästä syystä kuukautiset myös niukat..
Suosittelisin käymään lääkärillä, he voivat ultrata kohdun limakalvon paksuuden ja jos se on liian ohut siihen löytyy lääkkeitä (tosin eivät minun kohdallani vielä tepsineet...)
Onnea yrityksiin!! - kesä tulossa
Nippe kirjoitti:
Moikka!
Minulla myös sama ongelma, eli todella niukat kuukautiset. Lapsettomuus hoidoissa olemme käyneet vuoden verran ja syy on nyt selvinnyt, eli ohut kohdun limakalvo (alkion kiinnittyminen lähes mahdotonta) ja tästä syystä kuukautiset myös niukat..
Suosittelisin käymään lääkärillä, he voivat ultrata kohdun limakalvon paksuuden ja jos se on liian ohut siihen löytyy lääkkeitä (tosin eivät minun kohdallani vielä tepsineet...)
Onnea yrityksiin!!Moi!
Sain otettua itseäni niskasta kiinni ja varattua ajan yksityiselle lääkäriasemalle ja sain ajan jo ensi viikolla. Kyseinen gynekologi on kuulema erittäin pätevä. Jospa siellä jotain selviäisi..itsekin epäilen josko hormonitoiminta on sekaisin jostain syystä. Kiitoksia tsempistä..kerron sitten miten siellä kävi.. - kikkis
Nippe kirjoitti:
Moikka!
Onnea yrityksiin!!Sama täällä, mulla on olleet todella niukat kuukautiset siitä asti, kun jätin e-pillerit pois (josta on jo yli 3 vuotta aikaa ...). Takana 3 inssiä viime syksynä ja yksi INF tuoresiirto. Olemme selittämättömästi lapsettomia. Olen kysellyt lapsettomuuslääkäreiltäni noista niukoista kuukautisista eivätkä he ole myöntäneet, että niillä olisi vaikutusta siihen, etten tule raskaaksi. Insseissä viime syksynä limakalvo oli melko ohut (en muista tarkalleen kuinka ohut, olisiko ollut 5 ja 7 mm), mutta lääkärit eivät kertaakaan maininneet siitä minulle mitään, aivan kuin eivät olisi olleet asiasta ollenkaan huolissaan. Nyt kun koetamme tehdä ensimmäistä PASia, lääkkeellisenä, ei limakalvo alkanut ensin kasvaa normaalilla estrogeenilääkityksellä. Vasta kun annostus kolminkertaistettiin, alkoi limakalvo kasvaa paksuutta. Nyt PASin yhteydessä lääkäri on ensimmäistä kertaa ilmaissut huolensa tuosta limakalvoni paksuudesta eikä suositellut alkion siirtoa, kun limakalvo oli viikko sitten 4mm. Onneksi nyt sen estrogeeniannostuksen kasvatuksen myötä limis on ok ja pääsemme siihen siirtoon ensi viikolla.
- Kesä tulossa
gynekologilla ja kaikki oli kunnossa. Olin varma että jotain on pielessä. Ainoa mitä ultratessa kohdun kautta ei pystytty näkemään olivat munatorvet. Ei auta muu kuin odotella tässä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841