Muistaako kukaan enään Maija Mehiläistä?
Tuli vain tässä mieleen. Minä muistan sen kohdan, jossa joku mehiläinen on pistämässä jotakuta. Nyt minä juoksen äkkiä karkuun jos joku mehiläinen lähestyy :)
Entä Alfred jodokuskvaak? meillä on äiti nsuhoittanut kyseistä sarjaa... sitä on ihana katsoa.
Maija Mehiläinen
8
1369
Vastaukset
Tietysti muistan. Mulla on useampi vanha videokasetti täynnä Maija Mehiläisiä (kiitos äidille, joka niitä nauhoitteli 80-luvulla). :) Niitä on joskus kiva katsella ja palata lapsuuteen. Eipä ole nykypiirretyt mitään verrattuna kasaripiirrettyihin.
- NoJopas
Just oli kirjastosta lainassa Maijan 1 dvd. Tosin se oli hieman pettymys, jos noin kehtaa edes sanoa. Mutta johtui varmaan siitä että sarja oli vasta niin alussa että haki vielä itseään. Neljäs jakso oli jo aika hyvä, Maija johtaa muurahaisarmeijaa.
Se muistelemasi "mehiläinen pistämässä jotakuta" oli todennäköisesti Herhiläinen joka pistää Max Kastematoa, jota sitten pitää hieman leikata. Kaamea jakso muuten.
Muistatteko Pussikehrääjä jutun? Toukka joka ei tiedä kuka on etsii itseään ja yrittää selvittää lajiaan paljastuu lopulta pussikehrääjäksi.
Mulla on yksi jakso jonka muistan vain hämärästä, mutta nuo hämärät muistot on tosi kauniita: Se meni jotenkin niin, että oli joku örkkimörkki joka liikkui vain yöllä, tuli mahdollisesti jostain kukasta? Lumpeesta? Aina pimeällä ja tanssahteli sitten lammella ja Maija halusi nähdä tuon otuksen. Jakso loppuu niin että Maija menee aamunsarastaessa nukkumaan jonnekin lehden alle... Muistaako joku tuon ihanan jakson paremmin?
Mutta siis ihan kiva sarja, ei suurin suosikkini kylläkään. Piirrostyyli voisi olla ehkä huolellisempi? Tosin Maijassa se ei häiritse niin paljon kuin saman tekijän luomassa "Liisa ihmemaassa" -sarjassa.
Maija pitäisi kyllä saada takaisin telkkariin, kun dvd:eitäkään ei ole näkynyt kun ne vaivaiset kaksi. HÖH!Tuo sun muistamasi "örrimörri" oli jokin pieni haltia/hyönteinen, joka tosiaan liikkui vain öisin ja auringon ensi kajossa muuttui kastepisaraksi tai jotain vastaavaa. Ja tämä otus siis näytti Maijalle, millaisia ihmiset oikein ovat. Idea jaksossa oli siis se, etteivät ihmiset olekaan pahoja niin kuin Maijalle on opetettu. Mulla siis tämä kyseinen jakso nauhalla.
- Maana
eras_mj-fani kirjoitti:
Tuo sun muistamasi "örrimörri" oli jokin pieni haltia/hyönteinen, joka tosiaan liikkui vain öisin ja auringon ensi kajossa muuttui kastepisaraksi tai jotain vastaavaa. Ja tämä otus siis näytti Maijalle, millaisia ihmiset oikein ovat. Idea jaksossa oli siis se, etteivät ihmiset olekaan pahoja niin kuin Maijalle on opetettu. Mulla siis tämä kyseinen jakso nauhalla.
Hyvin hataria mielikuvia tästä sarjasta on. Muistan pätkän alkutunnaria, ja sitten juurikin kastemadon, jota jokin pisti... Olisipa muuten hauska nähdä se jostain.
- Maana
Maana kirjoitti:
Hyvin hataria mielikuvia tästä sarjasta on. Muistan pätkän alkutunnaria, ja sitten juurikin kastemadon, jota jokin pisti... Olisipa muuten hauska nähdä se jostain.
Tuo NoJopas:in mainitsema lehden alle nukkuminen... satoiko sen lehden päälle sitten lunta? Minulle tuli ihan yhtäkkiä joku mielikuva tuollaisesta, mutten ole edes varma oliko kyse Maija Mehiläisestä...:)
- NoJopas
eras_mj-fani kirjoitti:
Tuo sun muistamasi "örrimörri" oli jokin pieni haltia/hyönteinen, joka tosiaan liikkui vain öisin ja auringon ensi kajossa muuttui kastepisaraksi tai jotain vastaavaa. Ja tämä otus siis näytti Maijalle, millaisia ihmiset oikein ovat. Idea jaksossa oli siis se, etteivät ihmiset olekaan pahoja niin kuin Maijalle on opetettu. Mulla siis tämä kyseinen jakso nauhalla.
Muisti palaa, kiitos :D Kumpa vielä saisi sen nähdäkin.
Ja kaikki jotka haluavat Maijaa katsoa, DVD:ltä löytyy 8 ensimmäistä jaksoa!
Hinnat liikkuvat n.6-15e /dvd (jossa 4 jaksoa)
Dubbi on se sama vanha ja tuttu. Äänissä mm. Matti Ruohola, joka on tuttu myös Muumeista (Haisuli ja Pappa)
- NoJopas
http://www.dvdplaza.fi/leffakanta/nayta.php?sid=6958
Kuulin juuri että Maijakin pääsee boksille, 22.8
En sitten tiedä kuinka paljon jaksoja noille kolmelle levylle on päätynyt, ja ovatko samoja kuin jo julkaisut...- NoJopas
Vaan yksittäisiä dvd:eitä, muistaakseni neljä kappaletta. (Nythän on ilmestynyt jo kaksi, joten yhteensä niitä olisi sitten kuusi) Ensimmäiset 26 osaa (/52) pitäisi sitten dvd:ltä löytää. Lopuista ei ole tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791