kannataa varmaa katsoa!

tv1 tiistai

"20.00 Tosi tarina: Konkurssi
Pasin ja Kirsin karjatila lukeutui aikoinaan Kauhajoen suurimpiin. Kolmen sukupolven mittainen elämäntyö kaatui epäonneen ja EU:n vaatimuksiin."

11

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaseudun tulevaisuudesta

      Katson mielenkiinnolla.Eu on helvetti maataloutta
      harjoittaville.Sitä se Esko Ahon touhellus tiesi.
      Jos saisimme entisajan stessittömän maidontuottajatyylin takaisin ihmiset olisivat
      onnellisia.-Aion kyllä panna hanttiin eräitten omavalvontasysteemien kanssa.Olen jo ottanut yhteyttä Melaan,pitääkö minun tulevaisuudessa luikastella pinnoitetulla maitohuoneen lattialla.
      Kun kumikengät ovat kylmänkohmeiset ja kukaties luntakin niissä.-Taitaa mennä Melan ja Omavalvontasuhareitten näkökannat ristiin.
      Riittäisi vähenpikin käskytys ja aliarviointi
      puhtaan maidon tuottamisessa.Sitä kun voi tuottaa ihan hyvin vanhoissakin tuotantotiloissa,kun vain tekee jotakin siisteyden eteen.

      • jo 16 vuotta

        E-luokan maitoa tuottanut.
        Ei ne bakteerit ja solut tule siitä että maitohuoneenlattia on pinnoittamatta tai ei ole käynyt laatukoulutusta tms hössötystä vaan kyllä se riippuu siitä miten työntekijä työnsä tekee, siististi ja huolellisesti vai suttaamalla ja huitaisemalla.


      • olet
        jo 16 vuotta kirjoitti:

        E-luokan maitoa tuottanut.
        Ei ne bakteerit ja solut tule siitä että maitohuoneenlattia on pinnoittamatta tai ei ole käynyt laatukoulutusta tms hössötystä vaan kyllä se riippuu siitä miten työntekijä työnsä tekee, siististi ja huolellisesti vai suttaamalla ja huitaisemalla.

        Maatalouslomittajana olen kyllä nähnyt että valkoiset kaakelit ei ole mikään laadun tae.Tiedän montakin paikkaa jotka näin ruudulla kerrottuna olisivat karjatalousneuvojien ja markkinamiesten kauhistuksia.30 vuotta vanha lypsykone,"hienoin" pinnoite vaneria,vedinkastoa ei käytetä,kuivikepurua ei ollenkaan,alkusuihkeita ei oteta,maitotankki vuodelta kukasenmuistaa,,,.Yllätys yllätys solutasot liikkuvat näillä tiloilla 20-70 tuhannen tietämillä ja bakteerit normaalisti 1000-4000.Utaresairauksia ei ole ollut vuosiin.
        Kun on jätetty ylimääräiset hössötykset pois on jaksettu keskittyä huolelliseen lypsyyn ynnä muuhun oleelliseen työhön.


    • Pasin ja Kirsin elämää

      ja täytyy sanoa, että ei se EU tässä suurimman konnan roolissa ole. Pankki ja muut velkojat eivät kyllä sensijaan saa korkeita pisteitä. Pesänhoitajan toimintakin tuntuu olevan oman edun maksimointi.

      Kaikkea hyvää tälle perheelle ja toivottavasti saavat tämän ohjelman myötä äänensä kuuluviin.

      • että kun joku on heikoilla

        Iskevät saalistajat ja hyötyjät surutta kimppuun.
        Itse olin sairaalassa,niin jo sinä aikana oli naapuri soittanut,että joko nyt on odotettavissa peltojen vuokrausta!
        Onneksi selvisin vielä ja samalla tuli sinetöityä isännän kanssa sekin asia,että ei ainakaan naapuri ole se,joka saa pellot vuokralle!-Ja tuskin muukaan.Jos tekee 10 v.sopimuksen ja kuolee sinä aikana,perillisille
        jää kahle kinttuihin.-Ja sinä aikana eu keksii jo pykälän,että on myytävä maat -tai jotakin vastaavaa.


    • maataloustuet?

      Katsoin tv:sta Pasin ja Kirsin karjatilalta tulleen dokumentin. Tosin en ymmärtänyt mistä oli kysymys. Miten on mahdollista, että Keskustapuolue (maanviljelijöiden ikioma puolue) on ollut hallituksessa pitkään ja oma intressiryhmänsä voi näin huonosti? Eikö tässä jo pitäisi miettiä mitä vikaa on harjoitetussa maatalouspolitiikassa johtavan puolueen taholta?

      Miksi tilasta tehdään arvoton myymällä karja ja viemällä maanviljelijöiden toimeentulo? Mitkä ne EU:n vaatimukset ovat, jotka tähän johtavat?

      Taustaa dokumentille toivoisi myös YLE:lta. Mikä on EU:n maataloustuki ja mitkä ovat tuen saannin edellytykset Suomessa. Miksi eräs valtionlaitos ja pankkiiri "Nalle" Wahlroos on suurimpia tuensaajia? Björn Wahlroosin ansiot vuonna 2006 olivat 2.901.000 (Ilta-Sanomat), tarvitseeko hän kipeämmin tukiaisia kuin Pasi ja Kirsi? Eikö EU-tukea pitäisi antaa maatiloille niiden elinkelpoisuuteen?

      Katsoisin televisiosta mielelläni dokumentin maatilojen tilanteesta ennen EU:oon liittymistä ja tilanteesta sen jälkeen. Miten EU-tukien lopettaminen vaikuttaa suomalaiseen maatalouteen?

      Tuntui uskomattomalta, että Pasi ja Kirsi eivät saaneet vastauksia kysymyksiinsä edes lakimieheltään. Olen luullut, että maaseudulla on olevassa neuvontakeskuksia ja niissä asiamiehiä?
      Eikö Kauhajoella ole?

      Ohjelma herätti paljon kysymyksiä katsojissa. Tehkää televisiossa asiaohjelma, joissa näihin kysymyksiin vastataan.

      Toivon Pasin ja Kirsin samoin kuin meidän katsojien saavan vastaukset kysymyksiinsä.
      Emmekö me Suomessa asukaan eurooppalaisessa oikeusvaltiossa?

      • saavat

        maatalousyrittäjät tuet pitää joka vuosi hakea tukeen vaikuttaa monta eri asiaa jotka kunkin tilan kohdalla lasketaan erikseen,jos yrittäjä ei itse klaaraa tätä tukiviidakkoa niin on mahdollista että asiantuntija maksua vastaan täyttää paperit jotka silloin luultavasti tulevat oikein mutta jos asiantuntija tekee virheen niin sakon maksaa yrittäjä elikkä silloin tukia vähennetään yrittäjältä ja asiantuntija pääsee kuin koira veräjästä itselle on käynyt näin.toivoisinkin että tukiehdot yksinkertaistuvat että nämä maaseutukeskusten herratkin pystyisivät hoitamaan nämä laskutehtävät.


      • Anonyymi
        saavat kirjoitti:

        maatalousyrittäjät tuet pitää joka vuosi hakea tukeen vaikuttaa monta eri asiaa jotka kunkin tilan kohdalla lasketaan erikseen,jos yrittäjä ei itse klaaraa tätä tukiviidakkoa niin on mahdollista että asiantuntija maksua vastaan täyttää paperit jotka silloin luultavasti tulevat oikein mutta jos asiantuntija tekee virheen niin sakon maksaa yrittäjä elikkä silloin tukia vähennetään yrittäjältä ja asiantuntija pääsee kuin koira veräjästä itselle on käynyt näin.toivoisinkin että tukiehdot yksinkertaistuvat että nämä maaseutukeskusten herratkin pystyisivät hoitamaan nämä laskutehtävät.

        miten teiban tiskikone toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten teiban tiskikone toimii

        tama toimii ihan hyvin ei ole mitaan vikaa en ole saanut tavaroita vielakaan takaisin ja teksi mieli lahtea jo maailmalle mutta obotan viela vahan aikaa huotarin karikin kuoli vahan aikaa sitten ja nyt niilla on pieni vauva siitakaan en tieda enempaa sitten kun tules suomeen niin sitten mina hommaan matkailu auton ja sitten lahben kiertamaan maailmaa joten varo vaan multa ei ibeat lopu terv seija


    • Anonyymi

      Yrittäjät jotka ei osaa eikä pärjää menee konkurssiin. Konkursseja tulee päivittäin.

      "Luovaa tuhoa" sanoi Keskustan ajatushautomo J. Sipilä.

    • Anonyymi

      Ilman EU:ta ei olis maataloutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe