naapuri huutaa lapsilleen

näkymätön ninni

onko teidän mielestä normaalia jos naapuri huutaa lähes päivittäin lapsilleen?

20

2677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -yhdenlapsenäiti-

      se aika lailla on. Lapset on semmosia et ne ei tajua oikein tavan puhetta. Vähän niinku naapurit!

    • Puhuminen pitää riittää

      Huutaminen ei koskaan kuulu ihmisten väliseen kommunikointiin, ellei taustamelu sitä vaadi. Kotioloissa sitä ei yleensä ole. Miltä itsestäsi tuntuu, mikäli pomosi huutaisi aina pää punaisena sinulle??

      • Äly hoi

        Lapsethan juuri itse pitävät sitä taustamölyä niin että joskus on pakko huutaa että viesti menee perille.


    • näkymätön äiti

      tarjota auttavan kätesi...Ei kukaan tahalleen huuda lapsilleen joka päivä...Ja ennenkuin teet mitään omia johtopäätöksiäsi niin kannattaa kysyä mikä on niin huonosti että asiat purkautuu tällä tavalla? Itse voin kolmen lapsen äitinä kertoa ettei aina ole helppoa, etenkin jos perheesssä sairas lapsi ja mies joka on alkoholisoitunut.

      Eikä se aina tarkoita että huutaa vaan jollakin voi olla luonnostaan kantava ja jämpti ääni kuten minulla!

    • Huutava äiti

      huudosta,eli onko se karjumista vai vaan äänen korottamista saadakseen asiansa paremmin perille...
      Itse kyllä huudan jos tarve vaatii,ei neljän penskan äänen yli muuten saa asiaansa toimitettua... =)

      • Ammattikasvattaja

        Huutaminen kertoo paljon huutajasta. Mene mielummin lapsen luokse ja ota kädestä kiinni. Ole läsnä kun toimitat sanomaasi. Lapsi elää monesti mielikuvitus maailmassansa. Älä anna lapselle mallia, jossa huutamalla hoidetaan keskustelut. Näinhän ei asiat ole. Olette selvästi olleet koti-äiteinä tooooodella pitkään. Työelämä ja yhteiskunta toimii ihan keskustelulla. Menemällä läsnä lapsen luo opetat myös kommunikaation perusteita. Huutajat; huudettiinko teillä, kun olitte lapsia? Veikkaan kyllä.


      • huilu kuule
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Huutaminen kertoo paljon huutajasta. Mene mielummin lapsen luokse ja ota kädestä kiinni. Ole läsnä kun toimitat sanomaasi. Lapsi elää monesti mielikuvitus maailmassansa. Älä anna lapselle mallia, jossa huutamalla hoidetaan keskustelut. Näinhän ei asiat ole. Olette selvästi olleet koti-äiteinä tooooodella pitkään. Työelämä ja yhteiskunta toimii ihan keskustelulla. Menemällä läsnä lapsen luo opetat myös kommunikaation perusteita. Huutajat; huudettiinko teillä, kun olitte lapsia? Veikkaan kyllä.

        oot ihan selvästi jostain tanttakerhosta...
        Joo maalla ruukattiin huutaa ennen ja niin nytkin.
        Miten se ammattikasvattaja ottaa 16-vuotiasta pojankoltiaista kädestä kiinni ja saa asian perille...Ei mitenkään ,saat vaa räkäset naurut ja mopon perävalot vilahtaa...
        Ja töissä oon ollu monta monituista vuotta jo ,heti menin kun nuorin täytti 3...
        Sössötä noita oppejas jollekin lässyn lässyn äideille ja niitten pikkuisille kullannuppuille jotka sit istuu joko nuorisovankilassa tai lastenkodissa ....


      • Ammattikasvattaja
        huilu kuule kirjoitti:

        oot ihan selvästi jostain tanttakerhosta...
        Joo maalla ruukattiin huutaa ennen ja niin nytkin.
        Miten se ammattikasvattaja ottaa 16-vuotiasta pojankoltiaista kädestä kiinni ja saa asian perille...Ei mitenkään ,saat vaa räkäset naurut ja mopon perävalot vilahtaa...
        Ja töissä oon ollu monta monituista vuotta jo ,heti menin kun nuorin täytti 3...
        Sössötä noita oppejas jollekin lässyn lässyn äideille ja niitten pikkuisille kullannuppuille jotka sit istuu joko nuorisovankilassa tai lastenkodissa ....

        Huh huh, kylläpä vetäsit tekstiä! Meinaatko että huutamalla estetään tulevat rikokset?

        Tuntuu siltä, ettei sinuakaan kunnioitettu, kun olit lapsi vaan huudettiin pää punaisena?!

        Itsellä 4 lasta, ikäluokassa 9-24v. Vanhimmat poikia. Kenellekään ei ole tarvinnut huutaa muuten kuin ikkunasta syömään. Mikäli lapsen opettaa jo pienestä pitäen keskustelemaan, ei vanhempana tarvitse huutamalla asioita ratkoa. On vain omasta asenteesta ja keskustelutaidoista kiinni, miten asiat hoidetaan.. Juu, olen mies!


      • se on
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Huh huh, kylläpä vetäsit tekstiä! Meinaatko että huutamalla estetään tulevat rikokset?

        Tuntuu siltä, ettei sinuakaan kunnioitettu, kun olit lapsi vaan huudettiin pää punaisena?!

        Itsellä 4 lasta, ikäluokassa 9-24v. Vanhimmat poikia. Kenellekään ei ole tarvinnut huutaa muuten kuin ikkunasta syömään. Mikäli lapsen opettaa jo pienestä pitäen keskustelemaan, ei vanhempana tarvitse huutamalla asioita ratkoa. On vain omasta asenteesta ja keskustelutaidoista kiinni, miten asiat hoidetaan.. Juu, olen mies!

        asennevammakin.
        Mitä ,mitä...
        Ei siis mene jakeluunko?
        Jos 4 lasta on yhtä aikaa äänessä,niin sinä MIES piipität että lapset olkaapas nyt hiljaa,vai?
        Sehän on sama kun seinille puhuisi.
        Meillä ollaan muutenkin isoäänisiä, koko suku.
        Keskutella osataan ihan kuin muutkin,ei minusta tuossa huutamisessa ole mitään pahaa,jos se ei johdu esim.sairaudesta.
        Joo,mulle on huudettu lapsena.. Äiti huuti aina,syy skitsofrenia eli jakomielitauti.
        Pienenä sitä ei ymmärtänyt,mutta sitte isompana kylläkin.
        Kerropa miten keskustelet ihmisen kanssa joka elää omassa maailmassaan välillä ja ei kohtauksen jälkeen muista mitä on tehnyt?
        Ja tuolla ylempänä totesin ap.kysyjälle että korottaako naapuri ääntään vai huutaako kurkku suorana ,ne on kaksi eri asiaa.Sanoinko mie jossain että huudan naama ja persuus punasena,tietääkseni en.
        Esim. tytölläni oli käynyt tässä taannoin pieniä lapsia sääliksi,kun mies oli huutanut parille alle kouluikäiselle lapselleen,jotka olivat olleet itkun partaalla.Ja vielä yleisellä paikalla,kukaan ei ollut puuttunut vaikka olisi ehkä pitänyt.


      • ...ammattikasvattajiksi?
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Huutaminen kertoo paljon huutajasta. Mene mielummin lapsen luokse ja ota kädestä kiinni. Ole läsnä kun toimitat sanomaasi. Lapsi elää monesti mielikuvitus maailmassansa. Älä anna lapselle mallia, jossa huutamalla hoidetaan keskustelut. Näinhän ei asiat ole. Olette selvästi olleet koti-äiteinä tooooodella pitkään. Työelämä ja yhteiskunta toimii ihan keskustelulla. Menemällä läsnä lapsen luo opetat myös kommunikaation perusteita. Huutajat; huudettiinko teillä, kun olitte lapsia? Veikkaan kyllä.

        Kirjoitus kertoo paljon kirjoittajasta. Sinun tekstisi kertoo että olet sivistymätön ja tyhmä. Et nimittäin osaa kirjoittaa. Tekstisi on kuin 8-vuotiaan kirjoittamaa.

        Vai ammattikasvattaja! Tuskin olet. Siihen vaaditaan koulutus, ja sinulla ei taatusti mitään koulutusta ole, kun et osaa edes äidinkieltäsi kirjoittaa. Opettele nyt alkuun vaikka sellainen yksinkertainen asia kuin yhdyssana. Se on sana, joka kirjoitetaan yhteen, esim. "mielikuvitusmaailma".

        "Kotiäiti" kirjoitetaan ilman välivivaa.


        " Huutajat; huudettiinko teillä, kun olitte lapsia? "

        Tuohon ei kuulu puolipiste.

        Vai olet muka koulutettu! Kissanviikset! Olet ise ollut koitoloissa liian monta vuotta ja unohtanut että kommunikointi vaati verbaalista kykyä.


    • pakko huutaa

      ei ne muuten kuule, kun mp3 on aina korvilla.

    • normaalia

      Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Jos huuto on vähääkään samaa luokkaa kuin mitä mun äiti harrasti kunnes lopulta luojan kiitos pystyin muuttamaan omille, niin siitä olisi todella syytä tehdä ilmoitus. Voi pelastaa niiden lasten hengen. Ei, en pelkää että äiti ne tappaisi, mutta kunhan lapsille tulee ikää elämä on todennäköisesti niin viturallaan kaiken traumatisoimisen jälkeen että yrittävät itse ottaa itsensä päiviltä.

      nimim. kokemusta on

      • Korotan ääntä kun aihetta on

        ja kerro ettei sinun hermosi kestä kamalaa naapuria joka taistelee ties millasten lasten kanssa päivittääin meidän naapurissa asuu ADHD ja muutama muukin erityislapsi. Ovat niin kovapäisiä ettei mene kun kova ja tiukka ääni perille. Minua se ei haittaa ,kun ei ole minun lapseni ja vaivani. Muista vaan ,että väärästä ja väritetystä lastensuojeluilmoituskesta mennään äkkiä rosikseen jos naapuri saa tietää ja varmaan arvaa ketä ilmottaja on. Saat vielä kunnon rapsut jos menet syyttä häntä syyttämään paskaa keksit ilmoitukseesi. Onnea matkaan ps. Ainahan voit muuttaa pois jos olet niin hemmetin herkkä tyyppi. Naapurissa varmaan ovat asiat aivan hyvin,kun pysyt erossa ja jos kerta lapset ovat jo esim. kouluikäsii/päiväkoti ikäsii voit olla huolehtimatta,Kyllä ne puhuu siellä jos kotona olisi paha olla. Rumaa tuollainen kyylääminen.


      • väärää puutaa
        Korotan ääntä kun aihetta on kirjoitti:

        ja kerro ettei sinun hermosi kestä kamalaa naapuria joka taistelee ties millasten lasten kanssa päivittääin meidän naapurissa asuu ADHD ja muutama muukin erityislapsi. Ovat niin kovapäisiä ettei mene kun kova ja tiukka ääni perille. Minua se ei haittaa ,kun ei ole minun lapseni ja vaivani. Muista vaan ,että väärästä ja väritetystä lastensuojeluilmoituskesta mennään äkkiä rosikseen jos naapuri saa tietää ja varmaan arvaa ketä ilmottaja on. Saat vielä kunnon rapsut jos menet syyttä häntä syyttämään paskaa keksit ilmoitukseesi. Onnea matkaan ps. Ainahan voit muuttaa pois jos olet niin hemmetin herkkä tyyppi. Naapurissa varmaan ovat asiat aivan hyvin,kun pysyt erossa ja jos kerta lapset ovat jo esim. kouluikäsii/päiväkoti ikäsii voit olla huolehtimatta,Kyllä ne puhuu siellä jos kotona olisi paha olla. Rumaa tuollainen kyylääminen.

        En ole aloittaja, älä siis ala mulle avautumaan jos oot niin vitun tyhmä ettet osaa lukea


    • Isältä tais

      Tais isältäni ja äidiltäni suht säännöllisesti palaa pinna ehkä pahiten kuin olin 10-15v.Säännöllinen kovempi sana
      on ihan vakiokäytäntö,
      mitä olen eri perheissäkin vieraillu.

    • Auttakaa jo...

      Riippuu siitä mitä lapset tekee.

      Ei haukku haavaa tee. Niin on mullekin huudettu, kun olen tehnyt jotain pahuuksiani, ja on oppi mennyt perille.

      Ei vanhempien tarvi aina jaksaa puhua asiallisesti, varsinkin jos pikku koltiainen on jo sinä päivänä piirtänyt tussilla seinään, kipannut tahallaan kalakeitot lattialle, lyönyt pikkusiskoaan leikkilapiolla päähän ja valvonut koko yön potiessa korvasärkyä.

    • sellaasta

      Ihmisiä on erilaisia, on temperamenttisia, jotka kiukustuvat nopeasti ja korottavat ääntään, mutta leppyvät yhtä nopeasti, on sellaisia, jotka eivät kiukustu kuin hyvin harvoin (=kärsivällinen)

      Riippuu myös lapsista, eli joku villi ADHD-lapsi joka kiipeää pitkin seiniä on ihan erilainen tapaus kuin hyvän tuulinen pikku prinsessa, joka viihtyy omissa oloissaan.

      Hermojen menettäminen on luonnollista, kun ei mene väkivallan puolelle. Lastenkin pitää oppia, että vihaisuus on sallittu tunne, ja sen jälkeen asiat sovitaan ja kaikki on kuin ennenkin.

    • kysymykseesi

      kun saat omia lapsia.

      • Anonyymi

        Jouduin luopumaan kivasta asunnosta 8vuoden asumisen jälkeen kun alakertaan muutti virolainen yh penskoineen, huutoa 24h, kissan kusilaatikko haisi vessassa läpi, huusi lapselleen joka hemmetin yö, oli kiva mennä vuorotöihin nukkumatta, kuunnelleen miten hän haluaisi nukkua. Minäkin halusin nukkua, miksei noille ohjata metsäkämppiä, kaukana ihmisistä.


    • Minä ainakin huusin. Muistan sen kerran kun kolme viis-kuusvuotiasta sanoi että "kyllä meistä enemmän ääntä lähtis jos huutaisimme".

      Sitäkin olen miettinyt olisi ollut kurjaa jos olisin yhdelle huuutanut, mutta onneksi oli kolme ja huusi tasapuolisesti.

      Nyt ovat Di, apteekkari ja taiteilija, ovat sivistyneempi eivätkä taida huutaa. heillä on aikaa puhua , minä hoidin asiat nopeasti äänellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe