Norja & Islanti & Venäjä

MERTEN VALAAT

Tunteeko kukaan ns valas matkoja ? Olen kuullut että ainakin Norjassa & Venäjällä tehtäisiin. Onko kellään kokemuksia valaiden seuraamisesta Suomessa. Olisi kiva mennä katsomaan, miten nämä niin hyväksi käytetyt eläimet elävät. Jos jollakin on tietoa ja osoitteita niin olisin kiitollinen.

6

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko valas kala ?

      Edelliseen yhtyen. On ilmeisesti otsikko ja nimimerkki vaihtaneet paikaa. Onko kukaan ollut matkoilla, joissa voi seurata merten valaita. Itse olen kuullut etta Norjan Lofooteilla olisi joku paikka missä tehdään tälläisiä matkoja. Onko ketään, ketä tietäsi näistä matkoista enemman. Kaikki vinkit sekä mahdolliset osoitteet olisivat kovin haluttuja.

      • Juuri se ja oikea

        Nii in,kellä olisi jotain tietoa esim siitä että milloin Lofooteilla ovat ne valaat ja jotain tietoa lofooteista??? kertokää äkkiä ::D


    • Finnmark & Lofoten

      Löysin haku sanalla whale watching Norway.

      www.whalesafari.no

      Siellä kertovat melko tarkaan milloin kannaatta mennä ja mitä ottaa mukaan. Muutamia suomalaisia on kuulemma jo kaynyt, oppimassa valaista ja niiden lajille ominaisesta kayttäytymisstä.
      Kannattaa tsekata ennekuin lähtee matkalle, jotta osaa paremmin sitten nauttia itse matkasta. Sivuilla myös paljon kuvia sekä juttua itse keskuksen toiminnasta.

    • teepee

      Kontiki-tours niminen matkatoimisto Helsingistä järjestää valasmatkoja Norjan Andenäsiin ja Vienanmerelle, jossa on maitovalaita. Olen ollut kahdesti Norjassa. Matkat ovat aika kalliita, mutta mukana on ollut kummallikin kerralla asiantunteva luonto-opas, joka on valaiden lisäksi tiennyt paljon myös Lofoottien linnuista ja kasveista. Matkaan on kuulunut bussimatka ja majoitus ja kaksi laivaretkeä katsomaan valaita. Joka kerta on näkynyt valaita aika läheltäkin. Kannattaa mennä! Vienanmerellä en ole käynyt, mutta olen kuullut kehuttavan matkoja. Venäjällä tosin palvelut ovat vielä aika alkeellisia, joten ei varmaan mikään luksusmatka.

      • sukellusvene

        Millä kielillä siellä Norjassa homma hoituu. Meidän lapset olisivat kovin kiinnostuneita, näkemään valaita elävältä. Heille kaikki luonto ohjelmat, kun ovat niin rakkaita. Lapset kyllä osaavat hieman ruotsia, mutta norjaa eivät tahdo ymmärtää. Olen myös kuullut että siellä olisi suomalaisia opiskelijoita, jotka olisivat siellä aina vuoden kerrallaan. Voiko matkoja suositella lapsille ?


    • Moby Dick

      Valas matkat on yksi uusimmista Norjan matkailun menestystarinoista. Keski Euroopassa kun ei ole merta, niin he haluavat nähdä näitä merten kruunamattomia kuninkaita. Suomalaiset eivät vielä ehkä ole tajunneet, että valaat ovat käymässä vähiin ja siten niitä ei kohta enään näen luonnossa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe