KAHVI N juoja

toukokuu

olen kahvin lipittäjä ja minulla on usein vedenkeitin mukana matkoilla ,a suodatan hyvät kahvit huoneessani, jos maassa on pahanmakuinen kahvi. MIllaista se on soussessa? Saako siihen maitoa, mitä maksaa kopillinen? Ei kannata raahata keitintä, jos siellä saa kunnon kahvia.Saako hotellihuoneeseen viedä hedelmiä, juomia ym.? Mitkä hedelmät ovat parhaimmillaan kesäkuun alussa vai onko mitään paikallisia
vielä silloin Vastauksia odotellaan innolla.

5

944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhina67

Soussessa on pari paikkaa, josta saa saksalaista suodatinkahvia, joka on aika lailla lahella meikalaista kahvia. Muutoin se on cafe au lait tai capuccino- linjalla.

Hedelmista talla hetkella tarjolla mansikoita, aprikooseja seka persikoita, nam!

• palmu

Kahvi on yleensä tummapahhtoisempaa kuin suomessa, eli aika lailla etelä-eurooppalaista. Jos pitää laihasta kahvista kannattaa keitellä itse tai ostaa nescafe purkki.
      Cappucino maksaa n. 0,200d-2d (0,12-1,20€)

Hotellista riippuen voi huoneeseen viedä ruokia. Yleensä ei saa viedä, joten kannattaa ottaa jokin kangaskassi missä voi kuljettaa huoneeseen(ei siis muovipussissa).

Kesäkuun alussa alkaa olla ainakin persikoita, melooneja, aprikooseja, viinirypäleitä voi olla vielä jäljellä mansikoita ja appelsiineja.

Ja kaikki hedelmät tuoreita, sillä tunisiaan ei tuoda muualta hedelmiä tai vihanniksia, vain banaaneja pääosin talvella... :)

• cafeteria

Kahvi oli mielestäni useimmissa paikoissa hyvää, en itse pidä suomalaisesta suodatinkahvista. Kahvi on siis espressopohjaista. Jos juot suodatinkahvia, kannattanee ottaa oma keitin.

Vain huoneistohotelleihin saa virallisesti viedä omia ruokia ja juomia joten suosittelen myös aiemman kirjoittajan ehdotusta viedä kangaskassissa. En usko että puuttuvat kuitenkaan hirveän helposti asiaan, Tunisiassa on rento meininki eikä kaikenmaailman sääntöjä ole tarkoitus seurata tarkasti (kuten Suomessa).

• palmu

Jos olet hotellissa ruuat kannattaa tosiaan viedä kassissa ja hieman huomaamattomasti huoneesee. Säännöstä ollaan todella tiukkoja tietyissä hotlleissa ennen ei ole oltu joten kai se on uusi "trendi". Monesti hotellin oven edessä on kieltolappu ettei ruokia saa kuljettaa hotelliin. Eivät siivoojat kuitenkaan välitä, kun saat respan läpi kuljetettua niin reitti on selvä ;)

• sde5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3645
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2600
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      597
      2302
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2046
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      78
      1847
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1688
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1658
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1602
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      95
      1469
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1466
    Aihe