Merkki vaihtui

Antti_

Taitaa olla viimeisiä postauksiani tänne Renu palstalle. Tosiaan -05 Scenic vaihtui viimein vähän uudenpaan Avensis farkkuun.

Rellun ajettavuus ja Privilegen laatuvaikutelma olivat tietenkin ok, mutta se jatkuva epävarmuus ja pikku ongelmat, joista olen monesti kertonutkin ajoivat lopulta tähän ratkaisuun. Viimeisen kuukauden sisällä mentiin hinurilla puolan vaihtoon yms. Sitten hajosi kuskin sivuikkunan "hissimekanismi" (osat n. 700 €).

Hyvää jatkoa kaikille ja toivottavasti huolettomampia kilometrejä kun minun ajamani 60 tkm.

20

5015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joukkoon

      toivoopi:

      -onnellinen jo pari vuotta sitten vaihtanut-

      • ei ymmärrä

        Jos kerran olet vaihtanut merkkiä jo pari vuotta sitten, saanko kysyä miksi veri vetää takaisin Renault-palstalle kirjoittelemaan?


      • minä ymmärrän
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Jos kerran olet vaihtanut merkkiä jo pari vuotta sitten, saanko kysyä miksi veri vetää takaisin Renault-palstalle kirjoittelemaan?

        On se varmaan aina välillä kiva käydä kurkkaamassa että missä suossa sitä aikanaan tulikaan rämmittyä ennen kuin tuli järkiinsä ;)

        Itselläkin merkki vaihtuu seuraavaksi ja minäkin aion edelleen tulevaisuudessa käydä kertomassa omia kokemuksiani ja varoittavia esimerkkejä merkin laadusta ja valtuutetun huolto-organisaation "palvelusta" ja vertailla niitä uuden merkin vastaaviin.


    • vaihtamisesi

      johdosta...elämä on ihan mukavaa, kun epävarmuus ei stressa !!!!

    • on taitava, kun pystyy näinkin asiantuntevia autoilijoita vetämään retkuun :)
      Olihan niitä avensiksia vuonna 05, miks ostaa rellu? mitä menee tarjoo tojo kauppiaalle, joka voi heittää auton arvoa kysyttäessä "kahvit saat mut älä jätä pihaan"
      Aika kallista tyhmyyttä...niin onnea uudelle tojolle

    • SG 2004/2005

      Kävin kurkkaamassa tuota Avensiksen palstaa. Eipä sen kummallisemmalta näyttänyt. Samanlaista narinaa sielläkin.

      Mutta onnea uudelle autolle!

    • Grand Scenic 2005

      Kyllä se on silloin kun vaihdetaan Renaultista Toyotaan sellainen paikka, että mitähän tuohon kommentoisi?
      Siinä menettää tuntuman ajonautintoon yms. kokonaan. Tässä kun on monta automerkkiä käynyt läpi, niin vasta ranskalaisita on löytänyt sen autoilun todellisen sielunelämän, siis sen joka on sydäntäni lähellä!
      Minulla on nyt GS 1,6:n mittarissa 70.000 km ja kerron rehellisesti, että raidetangon nivelet on sellainen "varsinainen" remontti ja sekin meni takuuseen, että en ole kovin katkera ko. automalliin. Päinvastoin:
      - jokainen työmatka, lomamatka on nautinto. kilometrit menevät kuin siivillä (=35 tkm/v.).
      - jousitus on ihana.
      - melutaso on alhainen, vasta esim. BMW 5-sarja, hiukan toisessa hintaluokassa yltää samaan!
      - auton muotoilu erottuu massasta eikä muistuta mitenkään pakettiautoa, kuten vaikkapa Touran!
      - bensaa menee vähän vaikka auto painaa 1500 kg.
      - seuraavakin auto voisi olla vaikka sama malli, mutta toki dieselinä ja jos suomen autoverotus ei muutu, niin saksasta niitä saa!!!

      Renaultin laatua on moitittu, mutta Scenic on ensimmäinen mallisarja (jos joku ei sitä tiedä), joka perustuu Renault-Nissanin yhteiseen laatustandardiin, niin ko. automallin voi ihan turvallisin mielin hankkia. Vikoja ei oikeasti ole sen enempää kuin munattomassa automerkissä; Toyotassa!
      - vastine, kun BMW:stä mainitaan, että se on "jonkin" jatke:-)

      • rellu101

        Autoilun todellisen sielunelämän? Jatkuva hiusten harmaantuminen; alituinen jännitys, mikä osa ei tänään toimi; korjaamohenkilökunnan ilahtunut hymy- joo, koettu on.


      • Antti_
        rellu101 kirjoitti:

        Autoilun todellisen sielunelämän? Jatkuva hiusten harmaantuminen; alituinen jännitys, mikä osa ei tänään toimi; korjaamohenkilökunnan ilahtunut hymy- joo, koettu on.

        Samat fiilikset oli minullakin. Rehellisesti sanottuna voin kertoa että nukun nyt yöni paremmin.


      • Antti_

        Minun osaltani riitti yksi hairahdus ranskalaisiin. Toivottavasti viisastuin tästä kerrasta.

        Ei vaan, toivottavasti teidän laitteenne toimivat. Meikäläisen auto oli ainakin ongelmallinen vaikka hyviäkin puolia toki oli (hiljaisuus, varustelu yms.) Ajettavuutta on kovasti kehuttu, mutta ei se ainakaan Avensista parempi ole (oma mielipide). Tilatkin farkku-avessa hakkaavat Scenicin mennen tullen.


      • Janis Petke

        Rellussa sittenkö on munaa? Buahahahhaaa!!!!!!


      • Scenic II

        Taitaa olla provo, mutta en malta olla kommentoimatta.

        Kauneushan on aina katsojan silmässä eli Avensis voi olla toisesta kaunis toisesta ei. Itse olen sitä mieltä ettei Scenic ole mitenkään erityisen linjakas tai kaunis. Varsinkin farmari Scenic (GS) on silmiinpistävän ruma sivusta katsottuna.

        Sitten siitä laadusta eli oli Nissan yhteistyötä tai ei niin ei se taida viestiketjun aloittajaa paljon lämmittää jos hänen autonsa oli huonolaatuinen.


      • Toyotan kokenut
        Antti_ kirjoitti:

        Samat fiilikset oli minullakin. Rehellisesti sanottuna voin kertoa että nukun nyt yöni paremmin.

        Niin tosiaan toistaiseksi. Kyllä niitä vikoja löytyy siitäkin merkistä ja varsinkin Englannissa kootusta Avesta. Siis nuku nyt hyvin.


      • Hujoppi
        Antti_ kirjoitti:

        Minun osaltani riitti yksi hairahdus ranskalaisiin. Toivottavasti viisastuin tästä kerrasta.

        Ei vaan, toivottavasti teidän laitteenne toimivat. Meikäläisen auto oli ainakin ongelmallinen vaikka hyviäkin puolia toki oli (hiljaisuus, varustelu yms.) Ajettavuutta on kovasti kehuttu, mutta ei se ainakaan Avensista parempi ole (oma mielipide). Tilatkin farkku-avessa hakkaavat Scenicin mennen tullen.

        "Tilatkin farkku-avessa hakkaavat Scenicin mennen tullen." Totuus on kuitenkin päinvastainen ainakin mulla. Avessa kuskina pää katossa, mutta Scenicillä mahtuu ajeleen mahtavasti.


      • Antti_
        Hujoppi kirjoitti:

        "Tilatkin farkku-avessa hakkaavat Scenicin mennen tullen." Totuus on kuitenkin päinvastainen ainakin mulla. Avessa kuskina pää katossa, mutta Scenicillä mahtuu ajeleen mahtavasti.

        Sä olet sitten iso kaveri. Itse mahdun kivasti molempiin, mutta olenkin pätkä eli 192 cm/103 kg. Tiloilla tarkoitin kuitenkin lähinnä tavaratilaa ja vertailukohtana oli lyhyt scenic, ei väkisin venytetty.

        Etumatkustajalla on nyt myös enemmän tilaa kun takana on turvaistuin. Samoin kuskin penkin takana on väljempää matkustaa kuin Renussa.


    • Mazda5 Äippä

      Meillä oli Scenic vm.-05 ja vaihettiin alkuvuodesta uuteen Mazda 5:seen, koska rellussa ei muuta ollu ku vikoja! Ajokilometrejä kertyi vain 13000 ja huollossa oli varmaa yli kymmenen kertaa! Aivan toivotonta touhua viedä uutta autoa jatkuvasti huoltoon, oli vikaa esim.-ilmastoinnin letku vuoti, jarrut vinkumisen takia korjattiin ainaki 4 kertaa, radio meni vaihtoon ku pätki, pyyhkijän alaosa meni rikki heti, akku tyhjeni pakkasilla itekseen ihan tyhjäksi ja auto ei käynnistynyt, ynnä muut viat joita en nyt jaksa muistaa/muistella. Toivottavasti Mazda laadukkaampi auto, mutta eipähän mistää autosta koskaa tiedä...

      • Tarnanen

        Eikä se vielä mitään että takuuaikana korjataan, mutta kun takuu on ohi ja pitää korjata niin maksaa niin ..tusti ettei ainakaan mulla ole varaa. Ei ole Renault köyhän auto vaikka onkin aika halpa ostaa.


      • Perheellinen
        Tarnanen kirjoitti:

        Eikä se vielä mitään että takuuaikana korjataan, mutta kun takuu on ohi ja pitää korjata niin maksaa niin ..tusti ettei ainakaan mulla ole varaa. Ei ole Renault köyhän auto vaikka onkin aika halpa ostaa.

        GS 05 malli

        Aika kallista olisi tosiaan, syksyllä vaihdettiin toisenpuolen raidetangon nivelet takuuseen, nyt toinen puoli väljä ja huolto maksaisi 650e. Eikä takuu enää korvaa, ovat kulutusosaa.


      • nivelelien
        Perheellinen kirjoitti:

        GS 05 malli

        Aika kallista olisi tosiaan, syksyllä vaihdettiin toisenpuolen raidetangon nivelet takuuseen, nyt toinen puoli väljä ja huolto maksaisi 650e. Eikä takuu enää korvaa, ovat kulutusosaa.

        vaihto molemille puolille varaosineen maksaa vajaa 400 euroa. Vaihdatettu vajaa kuukausi sitten.


      • sanoa
        nivelelien kirjoitti:

        vaihto molemille puolille varaosineen maksaa vajaa 400 euroa. Vaihdatettu vajaa kuukausi sitten.

        että, työn suoritti valtuutettu Renault liike.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe