ASUNTOLAINAA ILMAN OMAA RAHAA

Ummikko

Mitkä ovat mahdollisuudet saada asuntolainaa ilman alkupääomaa jos kuitenkin tulot ovat säännölliset ja riittävät lainanmaksuun.
Lainan vakuudeksihan kelpaa vain 70% asunnon arvosta.

15

3520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtiontakaus

15% valtion takausta, jos on ensimmäinen asunto, ollut ainakin tämä käytäntö ja loput henkilötakauksina ja pankki määrittää nettotuloista maksimi lainan

• pappa...

Mun kiltit vanhemmat kiinnitti talonsa ja iso laina heltisi helpolla. Tosin pankki selitti jotain siitä ettei marginaalia tällaisessa lainassa voi painaa niin alas kuin muuten, mutta tiedä onko se totta...

• Ano Muumi
        pappa... kirjoitti:

Mun kiltit vanhemmat kiinnitti talonsa ja iso laina heltisi helpolla. Tosin pankki selitti jotain siitä ettei marginaalia tällaisessa lainassa voi painaa niin alas kuin muuten, mutta tiedä onko se totta...

Pankit selittää aina että juuri tässä tapauksessa marginaali ei voi olla ihan minimi. Lainanne on kyllä pankille melko riskitiön, mutta suuri laina ja pitkä maksuaika on aina jonkinlainen riski.

• asuntovelallinen
        pappa... kirjoitti:

Niin asunnon lisäksi tarvitaan muuta vakuutta, esim takaajat...tai meillä vanhempien asuntovakuus lisänä,kun he eivät itse tarvi omaa asuntoaan ainakaan kokonaan vakuudeksi.
        Tietysti täytyy ensin kysyä takaajilta suostuisivatko takaajiksi, tai vieraan vakuuden antajilta (esim. vanhempien asunto), antavatko asuntolainalle omaa asuntoaan vakuudeksi.

• Ano Muumi

Ei mitään ongelmaa, mikäli sille lopulle 30%:lle löytyy takaus jollain tavalla. Valtion takauksella saa hoidettu 85% eli jäljelle jää 15%, jolle täytyy olla muu vakuus.

Kannattaa muistaa asia pankin kannalta siten, että hyvä maksukyky ei ole tae lainan takaisin maksusta, työpaikkahan voi kadota koska vain.

• Rakentanut

kyllä, kun kilpailuttaa tarpeeksi. Sano, että naapuripankissa antaavat ilman takausta lainaa, nii ääni muuttuu kellossa. Me saimme ilman mitään omia säästöjä tai henkilötakauksia niin paljon kuin halusi lainaa.

• Ano Muumi

Ja vuosi oli -86 ja pankki KOP... se vähän ihmetytti että toimitusmaksu piti toimittaa pankinjohtajan kesämökille illalla ruskeassa kirjekuoressa ;)

• Mielipide
        Ano Muumi kirjoitti:

Ja vuosi oli -86 ja pankki KOP... se vähän ihmetytti että toimitusmaksu piti toimittaa pankinjohtajan kesämökille illalla ruskeassa kirjekuoressa ;)

Lainaa saa tällä hetkellä ilman takaajia tai muita vakuuksia kuin rakennettava talo, jos pankki katsoo lainan takaísinmaksukyvyn olevan kunnossa. Ylläoleva todettu vuonna 2003 ja pankkina Nordea.

• Lainaa saanut
        Ano Muumi kirjoitti:

Me saimme Nordeasta vuonna 2003 ilman vaikeuksia 150.000,- EUR lainaa ensiasuntoomme, ilman mitään lisätakauksia tai muita vakuuksia kuin talo itse. Itse olen vakituisessa (suht#hyvässä) työpaikassa ja vaimo kotona neljän muksun kanssa. Kannattaa yrittää, niin mekin luulimme, että ei saa ilman säästöjä / takauksia !! Hyvää kevättä!

• Rakentelija
        Mielipide kirjoitti:

Lainaa saa tällä hetkellä ilman takaajia tai muita vakuuksia kuin rakennettava talo, jos pankki katsoo lainan takaísinmaksukyvyn olevan kunnossa. Ylläoleva todettu vuonna 2003 ja pankkina Nordea.

Kerro missä päin? Itse olen vast ikään rakentanut, eikä tuollainen olisi kyllä tullut kuuloonkaan, ei ainakaan Turun Seudun Osuuspankissa.

• Rakentelija
        Lainaa saanut kirjoitti:

Me saimme Nordeasta vuonna 2003 ilman vaikeuksia 150.000,- EUR lainaa ensiasuntoomme, ilman mitään lisätakauksia tai muita vakuuksia kuin talo itse. Itse olen vakituisessa (suht#hyvässä) työpaikassa ja vaimo kotona neljän muksun kanssa. Kannattaa yrittää, niin mekin luulimme, että ei saa ilman säästöjä / takauksia !! Hyvää kevättä!

Oliko takaamattomuudella vaikutusta lainan marginaaliin? Eli paljonko se oli?

• Lainaa saanut
        Rakentelija kirjoitti:

Oliko takaamattomuudella vaikutusta lainan marginaaliin? Eli paljonko se oli?

Meille tuli 20:n vuoden lainaamme viiden (5) vuoden kiinteä korko, 4,32%, josta 0,75%-yks on pankin marginaali. Yhden (1) vuoden korko olisi ollut reilusti (n. 1%-yks) matalampi, mutta sitä ei koskaan tiedä kuinka paljon tämä muuttuu (siis kasvaa?) huhtikuussa 2004 / 2005 / jne. Viiden vuoden kiinteä korko on mielestämme "vakuutus" korkoylläreiden varalle, joku toinen voi ajatella erilailla. Tunnustan, että emme kyllä viitsineet lainoja kilpailuttaa, olemme kuitenkin tyytyväisiä. Korjaus vielä takaamattomuuteen, onhan lainassa tietysti osin valtiontakaus.

• Mielipide
        Rakentelija kirjoitti:

Kerro missä päin? Itse olen vast ikään rakentanut, eikä tuollainen olisi kyllä tullut kuuloonkaan, ei ainakaan Turun Seudun Osuuspankissa.

Lainan myöntänyt Nordean konttori on pohjoiskymenlaaksossa. Palkkatulot taloudessa n. 6.000 euroa brutto / kk eli pääkaupunkiseudulla kohtuullista keskitasoa. Lainaa yli 200.000 euroa. Rakennuspaikka on länsi-uudellamaalla. Korkomarginaali 0,75.

• Velallinen

Pankin kanssa neuvottelemalla voi asunnon saada jopa 80% vakuudeksi ja sitten valtion takausta kaveriksi. Omasta asuntolainasta (1 000 000mk) on henkilötakausta vain 70 000mk!

• nuori

Vaikka olin vasta 19-vuotias ostaessani oman asunnon,sain lainan 360.000 mk Nordeasta,ja kävin töissä vain osa-aikaisesti opiskelun vuoksi.Vakuudeksi riitti vanhempieni ja pankin saumaton yhteistyö jo kolmenkymmenen vuoden ajan.Eikä vanhempani joutuneet takaamaan kuin(50.000mk)edestä.Maksoin lainan rinnalla henkivakuutusta kuoleman varalle,joka oli yhdistettynä lainanmaksuosuuteen kuukausittain.(2200mk)Minulle sanottiin suoraan,etten muilla ehdoilla olisi rahaa saanut,koska olin opiskelija pääasiassa.Asuin neljä vuotta siinä osakkeessa,möin sen pari kuukautta sitten,koska alan rakentamaan ok-taloa tulevana kesänä,nettosin voittoa vajaan 90.000 mummon rahaa neljässä vuodessa,ei pahasti;)Sain omani takaisin ja vähän talteenkin.Kyllä omaan kannattaa sijoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe