sisäsuodattimista

Tzeni

Hei!!
Meillä on n. 300l akvaario jossa on eheim 2048 ja 2252 suodattimet ja hyvin on suodattanut veden ja roskaa ei ole juurikaan ollut pohjalla.. riittääkö? Hölmö kysymys mutta pitääkö akvaariota vielä erikseen hapettaa? kiitos asiallisista vastauksista..

8

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      Tuo 2048 pumppaa n 600L/ tunti ja on tarkoitettu 100-200 litraiseen akvaan.

      2252 taasen pumpaa 1200L/tunti ja riittää n 200 Litraseen akvaan..

      Kyllähän nuo tuonne akvaasi riittää mutta riippuu tietty kalastostasi???

      Ulkosuodatin olisi kova sana tuonne ja näin ollen saisit hieman lisää tilaa altaaseen kun jätät vaan tuon 2252 vaikka roskien kerääjäksi.

      Ulkosuodatinta ei tarviis niin usein putsaillakkaan kun noita sisäsuodattimia mutta mutta..molempi parempi;)

      Hapetin "kuplakone" lähinnä koristeellinen mutta onhan siittä oikeestikkin hieman apua jos se siellä porisee?
      Niin kyllähän se jonkin verran vettä hapettaa.Mutta suodattimen puhallussuuttimen suuntauksellakin pystyy "hapettamaan" kun pistää sen silleen että rikkoo pintaa....

      • alkuper

        vastauksesta.. itse olen vaan tykästynyt noihin sisäsuodattimiin.. peruskaloja meillä on, tetroja, monneja ja barbeja, että ihan on riittänyt suodatusteho noilla kaloilla.. onko kellään muuten kokemusta saksasta tilauksesta? jos suodattimia tms tilaa niin onko halvempaa kuin Suomessa? hyvää kesän alkua kaikille..


      • fish aking
        alkuper kirjoitti:

        vastauksesta.. itse olen vaan tykästynyt noihin sisäsuodattimiin.. peruskaloja meillä on, tetroja, monneja ja barbeja, että ihan on riittänyt suodatusteho noilla kaloilla.. onko kellään muuten kokemusta saksasta tilauksesta? jos suodattimia tms tilaa niin onko halvempaa kuin Suomessa? hyvää kesän alkua kaikille..

        Tlipas virheitä ei jaksa korjata.........


        Niin, tuolla RRRllä on tiedossa jokin suomalainen netti kauppa josta saa tosi halvalla Eheimin ulkosuodattimia, LAITA SE EETTERIIN ÄLÄKÄ PANTAA SITÄ SIÄ!

        Jos kerrot vielä määrällisesti ja lajeittain nuo kalasi niin pääsen kiittämään tai huomauttamaan ylikansoituksesta.


      • alkuper
        alkuper kirjoitti:

        vastauksesta.. itse olen vaan tykästynyt noihin sisäsuodattimiin.. peruskaloja meillä on, tetroja, monneja ja barbeja, että ihan on riittänyt suodatusteho noilla kaloilla.. onko kellään muuten kokemusta saksasta tilauksesta? jos suodattimia tms tilaa niin onko halvempaa kuin Suomessa? hyvää kesän alkua kaikille..

        3 partamonnia, 10 kardinaalitetraa, 8 tiikeribarbia.. ja eipä muita nyt olekaan kun ollaan kalaostoksille lähdössä pian.. ja akvaario oli se 300l.. et ei varmaan ainakaan ylikansoitettu? mä haluisin jotain tosi värikkäitä kaloja pari tonne akvaarioon lisää, ehdotuksia?


      • RRR
        fish aking kirjoitti:

        Tlipas virheitä ei jaksa korjata.........


        Niin, tuolla RRRllä on tiedossa jokin suomalainen netti kauppa josta saa tosi halvalla Eheimin ulkosuodattimia, LAITA SE EETTERIIN ÄLÄKÄ PANTAA SITÄ SIÄ!

        Jos kerrot vielä määrällisesti ja lajeittain nuo kalasi niin pääsen kiittämään tai huomauttamaan ylikansoituksesta.

        http://www.akvaarioon.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=26
        Olikohan se sitte toi ??

        Sielllä ainakin on ollu edullisia suodattimia yms.....


      • RRR
        alkuper kirjoitti:

        3 partamonnia, 10 kardinaalitetraa, 8 tiikeribarbia.. ja eipä muita nyt olekaan kun ollaan kalaostoksille lähdössä pian.. ja akvaario oli se 300l.. et ei varmaan ainakaan ylikansoitettu? mä haluisin jotain tosi värikkäitä kaloja pari tonne akvaarioon lisää, ehdotuksia?

        Tota noin....Kuinkas noi Partikset ??

        Onko samaa vai eri sukupuolta??

        Kardinaaleja voisit ostaa tuonne enempi vaikka ny 10-20 kpl lisää aluksi?? On meinaan parvikala ja viihtyy mitä isompi parvi..

        Tikrujen seuraksi ei ainakaan voi ostaa mitään pitkä-huntueväistä fisua..koska niillä on tapana näykkiä ja ei muutenkaan mitään kauhean rauhallisia ole ;)

        Hmm??? Värikkäitä......Oliskoos noissa affenissa jotain mikä miellyttäis silmäänne???
        http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalacich.html
        http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=243&PHPSESSID=549d53db9d86d01ae22e6ad1211d91a9


      • Tzeni
        RRR kirjoitti:

        Tota noin....Kuinkas noi Partikset ??

        Onko samaa vai eri sukupuolta??

        Kardinaaleja voisit ostaa tuonne enempi vaikka ny 10-20 kpl lisää aluksi?? On meinaan parvikala ja viihtyy mitä isompi parvi..

        Tikrujen seuraksi ei ainakaan voi ostaa mitään pitkä-huntueväistä fisua..koska niillä on tapana näykkiä ja ei muutenkaan mitään kauhean rauhallisia ole ;)

        Hmm??? Värikkäitä......Oliskoos noissa affenissa jotain mikä miellyttäis silmäänne???
        http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalacich.html
        http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=243&PHPSESSID=549d53db9d86d01ae22e6ad1211d91a9

        on samaa sukupuolta (naaraita) kaikki.. joo me kyllä tykätään noista kardinaaleista et voisin niitä lisää ostaakin.. ja ahvenet kuulostaa ja näyttää hyvälle.. mites ne loistobarbit? ne on kauniita ja vähän niinkuin kultakalan korvikkeita väriltään.. voisko niitä olla meillä? mites kardinaalit ja neontetrat, voiko niitä yhdistää parveksi?


      • RRR
        Tzeni kirjoitti:

        on samaa sukupuolta (naaraita) kaikki.. joo me kyllä tykätään noista kardinaaleista et voisin niitä lisää ostaakin.. ja ahvenet kuulostaa ja näyttää hyvälle.. mites ne loistobarbit? ne on kauniita ja vähän niinkuin kultakalan korvikkeita väriltään.. voisko niitä olla meillä? mites kardinaalit ja neontetrat, voiko niitä yhdistää parveksi?

        Partikset ok!!!

        Kardinaaleja vaan reilu parvi;)
        Nooh ahvenet on vähän niin ja näin..Itse en laittaisi mutta ihan kuinkas tykkäät??

        Loistobarbeja mulla on ollut itekllä sellanen 10 kpl parvi...Kyllä riitti menoa ja meininkiä...

        Komeen näköisiä ovat sekä huntueväiset että" tavikset"
        http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=335

        Noi kardinalit pitäis olla aikas lämpimässä vedessä n.24-28 kun taas loistot n 18-25 että kyllä ne nyt hiinä ja hiinä vois mennä kimpassa...

        Miksi yhdistää kaksi lähes samanlaista tetra parvea???

        Otat vaan niitä kardinaaleja ja sitten jonkun toisen parven mutta ei kannata tehdä kauheeta kalasoppaa ;O)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe