Luokanopettajan valmennus

tuleva ope

En ole osallistunut valmennuskursseille ja tarkoitus olisi ensi vuonna hakea luokanopettajan koulutukseen. Katselin huvikseni eximian yms hinnastoja valmennuskursseista ja aika hintavia ovat. Millaisia kokemuksia muilla on kursseista? Ovatko laadukkaita? Onko oikeasti hyötyä hinnasta huolimatta? Sana on vapaa... :)

5

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisällä koulutuksessa

      Itse en ole valmennuskurssien asiantuntija, mutta valmennuskurssit tarjoavat laajojen kurssien lisäksi halvempia itseopiskelumateriaalipaketteja ja stimuloituja pääsykokeita. Itse en ole hakuvaiheessa ollut valmennuskursseilla, yksi ystäväni oli. Molemmat olemme koulutuksessa sisällä.

      Luokanopettajan pääsykokeessa mitataan montaa osaamisen tasoa, kuten kirjatietoutta, ryhmätilannetta ja haastattelua. Uskoisin, että kirjatiedon pänttäämiseen ja soveltamiseen kurssista voi olla motivointi apua, mutta haastatteluja ja ryhmätilanteisiin voi valmistautua miettimällä ja ennakoimalla ihan itsekseen asioita. Ehkä kurssista voi olla apua, mutta ei todellakaan koulutukseen sisäänpääsyn ehto. Mielestäni kokemus ja tietoisuus alasta on sellainen asia, joka heijastuu niin kirjatentissä, ryhmätilanteessa kuin haastattelussakin. Kannattaa siis harkita ja miettiä omia opiskelu- ja motivoitumisvalmiuksia ennen päätöksen tekoa.

    • am4ndine

      Hei!
      Olen ollut huippuvalmennuksen valmennuskurssilla, ja otin ainakin oppia koko rahan edestä oman aktiivisuuteni avulla. Nyt kirkkailla pisteillä kakkosvaiheeseen päässeenä voin suositella lämpimösti kalleinta kurssia. Ei pelkästään tietomääräni kasvanut, vaan voin sanoa olevani eri ihminen kuin kurssin aloitettuani olin. Soveltavat harjoitukset ryhmätilannetta ja haastattelua varten ovat olleet korvaamattomia.

      • kursseista

        No minä taas puolestani voin sanoa että en ollut valmennuskurssilla ja silti pääsin tänä vuonna myös kirkkailla kärkipään pisteillä jatkoon.

        Itse uskon, että jos haluaa opettajaksi, täytyy löytyä kyky "opettaa itse itseään" ennenkuin menee opettamaan muita. Eiköhän jokainen osaa tehdä itsekin lukupäiväkirjan ja organisoida lukemisensa. Tietty jos ei ole tarpeeksi motivaatioita ymmärrän valmennuskurssit. Toisaalta, jos ei ole motivaatiota, miksi hakeutua alalle?

        Muutenkaan en halua tukea organisaatiota, joka ottaa maksun ns. yliopistoon pääsemisestä.


      • itsekin toiseen vaiheeseen ...

        Itse näkisin näin, että luokanopettajankoulutukseen tarkoitetut valmennuskurssit saattaa mennä helpommin hukkaan nyt kun hakusysteemi on uudistettu. Pääsykoekirja ei todellakaan ole paksu, tänä vuonna jotain 120 sivua, isohkoa tekstiä. Kun sen lukee jokusen kerran ajatuksen kanssa rauhassa läpi, sanoisin että on hyvät mahkut toiseen vaiheeseen, jossa ei valmennuskurssit auta. Silloin testataan sitä, miten suhtaudut koulutkseen ja opettajuuteen sekä ryhmätaitoja. Kirkkailla pisteillä voi päästä ilman valmennuskurssiakin. Eikä kirkkaat pisteet ole vielä sama kuin sisäänpääsy. Haastattelusta ja ryhmätilanteesta on saatava tietty määrä pisteitä sisälle pääsyyn. Rohkeasti vain yrittämään ilman kalliita valmennuskursseja, sen rahan voi käyttää sitten vuokraan ja laskun maksuun, jos ja kun on opiskelupaikka. Suurin osa sisään päässeistä on varmasti tullut sinne omin avuin, ilman valmennuskursseja.


      • valmennuskurssit
        itsekin toiseen vaiheeseen ... kirjoitti:

        Itse näkisin näin, että luokanopettajankoulutukseen tarkoitetut valmennuskurssit saattaa mennä helpommin hukkaan nyt kun hakusysteemi on uudistettu. Pääsykoekirja ei todellakaan ole paksu, tänä vuonna jotain 120 sivua, isohkoa tekstiä. Kun sen lukee jokusen kerran ajatuksen kanssa rauhassa läpi, sanoisin että on hyvät mahkut toiseen vaiheeseen, jossa ei valmennuskurssit auta. Silloin testataan sitä, miten suhtaudut koulutkseen ja opettajuuteen sekä ryhmätaitoja. Kirkkailla pisteillä voi päästä ilman valmennuskurssiakin. Eikä kirkkaat pisteet ole vielä sama kuin sisäänpääsy. Haastattelusta ja ryhmätilanteesta on saatava tietty määrä pisteitä sisälle pääsyyn. Rohkeasti vain yrittämään ilman kalliita valmennuskursseja, sen rahan voi käyttää sitten vuokraan ja laskun maksuun, jos ja kun on opiskelupaikka. Suurin osa sisään päässeistä on varmasti tullut sinne omin avuin, ilman valmennuskursseja.

        pitäisi kieltää lailla. Yliopistot tekivät kaikkensa tänä vuonna, että opettajiksi haluavat ovat kaikki "samalla viivalla". Pääsykoekirjan nimi oli myös Samalla viivalla. Sitten tulevat nämä kalliit kurssit joihin kaikilla ei todellakaan ole varaa ja asettavat jälleen hakijat eri viivalle! Itse selvisin ilman minkäännäköistä valmennusta 2. vaiheeseen ja olen todella tyytyväinen ja ylpeä itsestäni. Jos tosissaan haluaa opettajaksi, niin ei tuo reilu 100 sivua tekstiä ole mahdotonta sisäistää ilman mitään valmennusta! Muistakaa valmennuskursseja käyttäneet sanoa sitten rehellisinä tulevina opettajina, että kävin valmennuskurssin. Saattaa kertoa haastattelijoille jotain...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe