eli nyt pitäis erottaa palettikala uros ja naaras mutta mistään en ole löytänyt selvää kuvaa kummastakin mistä erottaa sukupuolet.
onko uroksilla violetti vatsa ja naarailla selvästi punainen,?
vai voiko naarailla olla sekä punainen että violetti vatsa osa???
onko jotain muitakin SELVÄSTI toisistaan eroavia tunnistusta helpottavia asioita,mitkä voisi tunnistamista helpottaa.?aloittelija kun olen on niiden oltava todella tarkkoja ja helposti toisistaan eroavia. =)
kiitoksia jo vastauksista.
tunnistus apuva
4
503
Vastaukset
- RRR
Aikuinen koiras on yleensä isompi kooltaan ja sen evät tulevat sellaisiksi teräväkärkisiksi ja pyrstössä olevat "keskiruodot" tulevat pidemmäksi kuin naarailla.
Naaras taasen on pulskempi ja värit ovat kirkkaammat esim vatsa punaisempi kuin koiraalla.
Jos kyseessä nuorempia yksilöitä sukupuolia voi vain arvailla lähinnä vatsan värityksen tai evien muodon perusteella. - fish KING
Haulla löyty vaikka mitä .. http://www.anna.kontu.fi/kalat.html#paletti
Jos vielä yrittäis tiet. nimellä male perään .. http://www.cichlids.com/pictures/pic/kribensis-2.html .. löyty vaikka mitä, pikkusen viitteliäisyyttä. No, onhan näitä itekkin kiva välillä palautella muistiin... ;) - pirhana
kun en tuota enklantia osaa =) niin kyselisin tuosta vatsan väristä kun minulla noita on violetilla vatsalla ja selvästi tummanpunaisella.yhtään ei taida olla sellaista millä ei olisi jompaa kumpaa väriä.eli onko uroksilla violetti ja naarailla punainen? vai eikö uroksilla ole ollenkaan väriä vatsassa?
kiitoksia muista vastauksista.- fish KING
Värit saattaa vaihdella oli kyseessä kumpi sukupuoli tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1026651KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3696221Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603093Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112574Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082225- 1251814
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191663Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341365Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811340- 731237