Piirtopöytä

-Ridge-

Käsi kramppaa ja jännetuppea pukkaa kun hiiri on kädessä aamusta iltaan, olisko piirtopöydän kynä parempi vaihtoehto kuvankäsittelyyn..?

Soveltuuko se edes tuollaiseen kuvien retusointiin vai onko se enemmän tarkoitettu piirtämiseen..?

6

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimpisti

Täällä Takahikiällä missä minä asun, ei tiedetty piirtopöydistä mitään kun kyselin.

• Jeejee

Nettikaupasta.

Kai teillä siellä takahikiälläkin posti kulkee? Netistä sitä paitsi saat varmasti edullisemmin ton piirtopöydän, ku jostain takahikiän paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. =)

• -Ridge-
        Jeejee kirjoitti:

Nettikaupasta.

Kai teillä siellä takahikiälläkin posti kulkee? Netistä sitä paitsi saat varmasti edullisemmin ton piirtopöydän, ku jostain takahikiän paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. =)

on Wacomin Intuos3, http://www.wacom-europe.com/int/products/intuos/tablets.asp?lang=en&pdx=32

Saas nähdä miltä se sitten tuntuu, paljon on ainakin kehuttu pelkästään ergomian kannalta, nuo pikanäppäimet on myös plussaa..

• trolliolli

Itselläni on Wacomin lauta testissä parhaillaan. Ihan hauskalta tuo vaikuttaa, jos nyt kerkeisi joskus sitä käyttämään. Vähän on vielä kommunikointiongelmia minun ja pöydän välillä, mutta eiköhän ne pahimmat särmät ajan kanssa tasoitu.

Edellinen kokeiluni piirtopöytien maailmaan oli 30 euron (ja neliösenttimetrin) turhuus, joka meni suoraan paketista kaapin perälle. Siitä jäi pienet epäilykset koko laitetta kohtaan, mutta tällä kertaa voisi raivata työpöydältä ihan oikeasti tilaa sitä varten.

En silti usko, että tuosta hiiren tappajaksi on. Piirtohommiin se saa toistaiseksi jäädä. Vähän tuota kuvankäsittelyäkin vierastan, mutta täytyy kokeilla. Toistaiseksi ainakin työt sujuu hiirellä paljon nopeammin.

• -Ridge-

Ekaa päivää on Waconi käytössä ja vaatiihan se tottumista, luulen että olisi ollut ihan riittävä astetta pienempi pöytä, mutta siinä on vähemmän pikanäppäimiä ja saahan sen aktiivisen alueen valittua..

Hiirellä työskentely on nopeampaa ainakin vielä ja osassa tapauksissa tarkempaa, esim. yläreunojen valikot on vielä outoja käyttää kun kynä nousee pöydästä, kyllä se silti toimii ja kursori liikkuu, mutta aktivointi tarvii kynässä olevan napin painallusta tai laskemista pöytään kiinni..

Kloonityökalu on myös vielä opettelussa, tottunut aina napilla aktivoimaan sen ja kynällä riittää lasku pöydälle. Opettelemista tuossa on, mutta jos suurimman osan töistä sillä sais tehtyä niin olen tyytyväinen, vielä ei ainakaan kädessä tunnu mitään, mutta hiireen kun tarttuu ja vähän näpyttelee niin kipukohdat ilmoittelee itsestään..

• kynäliisa

Onko siis Wacomin piirtopöytä ainoa oikea? Olen aikeissa hankkia, mutta tarkoitus oli kekeilla ensin jotain edullisempaa. Kannattaako?

mac

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe