Käsi kramppaa ja jännetuppea pukkaa kun hiiri on kädessä aamusta iltaan, olisko piirtopöydän kynä parempi vaihtoehto kuvankäsittelyyn..?
Soveltuuko se edes tuollaiseen kuvien retusointiin vai onko se enemmän tarkoitettu piirtämiseen..?
Piirtopöytä
6
815
Vastaukset
- Kimpisti
Täällä Takahikiällä missä minä asun, ei tiedetty piirtopöydistä mitään kun kyselin.
- Jeejee
Nettikaupasta.
Kai teillä siellä takahikiälläkin posti kulkee? Netistä sitä paitsi saat varmasti edullisemmin ton piirtopöydän, ku jostain takahikiän paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. =) - -Ridge-
Jeejee kirjoitti:
Nettikaupasta.
Kai teillä siellä takahikiälläkin posti kulkee? Netistä sitä paitsi saat varmasti edullisemmin ton piirtopöydän, ku jostain takahikiän paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. =)on Wacomin Intuos3, http://www.wacom-europe.com/int/products/intuos/tablets.asp?lang=en&pdx=32
Saas nähdä miltä se sitten tuntuu, paljon on ainakin kehuttu pelkästään ergomian kannalta, nuo pikanäppäimet on myös plussaa..
- trolliolli
Itselläni on Wacomin lauta testissä parhaillaan. Ihan hauskalta tuo vaikuttaa, jos nyt kerkeisi joskus sitä käyttämään. Vähän on vielä kommunikointiongelmia minun ja pöydän välillä, mutta eiköhän ne pahimmat särmät ajan kanssa tasoitu.
Edellinen kokeiluni piirtopöytien maailmaan oli 30 euron (ja neliösenttimetrin) turhuus, joka meni suoraan paketista kaapin perälle. Siitä jäi pienet epäilykset koko laitetta kohtaan, mutta tällä kertaa voisi raivata työpöydältä ihan oikeasti tilaa sitä varten.
En silti usko, että tuosta hiiren tappajaksi on. Piirtohommiin se saa toistaiseksi jäädä. Vähän tuota kuvankäsittelyäkin vierastan, mutta täytyy kokeilla. Toistaiseksi ainakin työt sujuu hiirellä paljon nopeammin.- -Ridge-
Ekaa päivää on Waconi käytössä ja vaatiihan se tottumista, luulen että olisi ollut ihan riittävä astetta pienempi pöytä, mutta siinä on vähemmän pikanäppäimiä ja saahan sen aktiivisen alueen valittua..
Hiirellä työskentely on nopeampaa ainakin vielä ja osassa tapauksissa tarkempaa, esim. yläreunojen valikot on vielä outoja käyttää kun kynä nousee pöydästä, kyllä se silti toimii ja kursori liikkuu, mutta aktivointi tarvii kynässä olevan napin painallusta tai laskemista pöytään kiinni..
Kloonityökalu on myös vielä opettelussa, tottunut aina napilla aktivoimaan sen ja kynällä riittää lasku pöydälle. Opettelemista tuossa on, mutta jos suurimman osan töistä sillä sais tehtyä niin olen tyytyväinen, vielä ei ainakaan kädessä tunnu mitään, mutta hiireen kun tarttuu ja vähän näpyttelee niin kipukohdat ilmoittelee itsestään.. - kynäliisa
Onko siis Wacomin piirtopöytä ainoa oikea? Olen aikeissa hankkia, mutta tarkoitus oli kekeilla ensin jotain edullisempaa. Kannattaako?
mac
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211