Edessäni on ruotsalaisen reikiopettaja Lena Johanssonin kirja.
Sen nimi on Reiki Parantava Energia.
Ostin kirjan netistä syksyllä 2006 http://www.uniomystica.fi osoitteesta.
Olen kuullut vajaan vuoden aikana näiden oppien olevan lähinnä saatanasta.
Joku "reikimaster" varoittelee netissä lukijoita lähes "tulijärven" sanktiolla moisista opeista.
Kirjan sivuilla 89-91 on kuvia trikoihin pukeutuneesta naisesta näyttämässä havainnekuvia.
Näistä 12 asennoista 7 ja 8 sekä asennoista 11 ja 12 löytyy mielestäni syy reikipelkoihin.
No herranjumala: Asento 7 on naisen kädet on "napapiirillä"!
eikä tässä kaikki: Asento 8 - genitaalialueella, vaatetuksen päällä.
Näissä kuvissa on kysymys reikiomahoidosta. Samaisen kirjan sivuilla 100-102 on kuvia otsikolla Toisten hoitaminen.
Kun kussakin asennossa pidetään käsiä mieluusti 5 min, alueiden verenkierto vilkastuu.
(Kosminen energia käsissä aktivoituu vielä ajan myötä vahvemmaksi)
Kautta profeetanparran - aiheuttaako tämä aistittavia seksuaalisia reaktioita??
Eipä ihme, jos mieleen tulee 'riettaita mielleyhtymiä'.
Taivastielle voi kiinnostua yllättäviä paholaisen hiekkadyynejä.
Niukkaakin niukemmilla satiirisella sanakikkailulla voi vaan todeta:
Kaihtakaa toki moista saastaa. Varoittakaa myös kanssakulkijoita. Todisesti todisesti.
Mikä reikissä pelottaa?
15
1606
Vastaukset
- TheOneAndOnly
..että se pelko on lähtöisin noista käsien asennoista. Tuskin ne jotka pelkäävät reikiä tietävät edes miten sitä tehdään.
Pelko juontaa juurensa ihan varmasti kristinuskosta. Raamatussa lienee jokin kohta jossa varoitellaan ottamasta henkiin yhteyttä ja tuota ilmeisesti vapaasti sovelletaan sitten vähän kaikkeen vähänkin "mystiseen".
Ja onhan se reiki varmasti mystistä, johan nimikin "reiki" kuulostaa mystiseltä ja siksi pahaenteiseltä suomalaisen korvaan. Ja sitten kun kerrotaan että "kanavoidaan energiaa", niin äkkiä voi vetää vaikka mitä johtopäätöksiä että ollaan varmastikin henkimaailman kanssa tekemisissä jne.
Jokainen meistä joka hengittää kanavoi energiaa koko ajan itselleen. Sitten kun sitä annetaan toiselle niin se on muka pahasta. Onko rakkaudellinen kosketus pahasta? Sitä reiki nimittäin juuri on.
-Pete- capt. cöpenick
Kohtasin tässä hiljan terveydenhuollon ammattilaisen.
Hän kertoi luopuneensa reikistä vakaumuksellisista syistä.
Kasveilla tai meilä "alemmilla tasoilla" olevilla eläimillä ei ole näitä opittuja estoja
käyttää universaalista energiaa.
Niille se itsestään selvää kuin maisan tai manun illallinen eli elämän ehto, geeniensä mukaan.
- reikiläinen jo pitkään
Itse sain kuulla vastaavia varoituksia tietämättömiltä, kun reikikurssille aikanaan ajauduin.
"Sana Reiki koostuu kahdesta tavusta. Tavu "Ki" saattaa olla monille näistä tutumpi, sehän löytyy esimerkiksi monien kamppailulajien nimestä (esim. Aikido). Se tarkoittaa kaikkialla läsnä olevaa universaalia elämänvoimaa - elinvoimaa. Muiden kulttuurien vastineita samalle termille ovat "chi" kiinalaisessa kulttuuripiirissä, sekä "prana" Intian kulttuurissa. Myös arabimaailmassa sama käsite tunnetaan nimellä "baraka".
Tavu "Rei" taas on merkityksiltään erittäin moninainen. Se voi tarkoittaa esimerkiksi mieltä, sielua, henkeä, valoa, nöyryyttä, kiitollisuutta, valoa sekä pyhää viisautta ja rakkautta. Sanan "Reiki" voisi siis kääntää "elämänvoimaksi jota ohjaavat korkeampi viisaus ja henkiset lait".
Reikin hoitokohdat perustuvat Chakroihin ja siihen, missä mikäkin chakra sijaitsee, eikä hoidossa ole kyse mistään seksuaalisesta.
"Reiki ei ole uskontoa. Ihmisen ei tarvitse uskoa mihinkään erityiseen saadakseen Reikin "toimimaan". Edes hoidon vastaanottajan ei tarvitse uskoa Reikiin, ja silti hoito vaikuttaa. Reiki on yksinkertaisesti vain eräs energiahoitomuoto.
Tosin Reikin voi myös ymmärtää laajemmin yhteytenä kokonaisvaltaisesti käyttäjänsä elämää eheyttävään ja parantavaan energiaan. Yksi Reikin sivuvaikutuksista saattaa kylläkin olla syventynyt hengellinen kokemus, mikä sen laatu sitten itse kullakin sattuu olemaan."- capt. cöpenick
Näillä 24-foorumeilla eräs nainen kertoo 'kouluttautuneensa ihan reikimasteriksi asti.
"Sitten alkoi vaan tuntumaan, että energiassa on jotain hämärää".
Sinänsä ihan asiallista; itseäänhän kaikessa pitää kuunnella; mikä sopii, mikä ei.
Koen aivan samoin kuin sinä "reikiläinen jo pitkään", Reiki alkaa eheyttämään ja parantamaan heti alusta alkaen, jotka ovat siihen valmiit.
Mm Reiki, Silva, Jooga tai TM sovellukset voivat johtaa POLUN löytymiseen.
Esim. luovuuden aukeamiseen. Elämään tulee uutta positiivisuutta.
Se syvenee päivä päivältä. Toistaiseksi vain hyvää sanottavaa reikistä vajaalta 7 kuukaudelta. - auria
Chakrathan eivät varsinaisesti kuulu japanilaiseen kulttuuriin. Japanissa käsittääkseni puhutaan harakeskuksista (yksinkertaisesti; vatsahara, otsahara jne).Tärkein tuo vatsahara, ihmisen keskusta.
Nimikkeitähän nämä vain ovat mutta kun meillä länsimaissa sekoitetaan sujuvasti kaikki muualta tulleet, ei sitten ihme ole että asiat tuntuvat pelottavilta ja sekavilta.
Myös minun kokemukseni siitä mikä ihmisiä reikissä pelottaa, liittyy tuohon uskontoasiaan. Yleisin kysymys on että mistä se (hoitava) energia tulee. Just, hassua, ehkä sit ajatellaan että joku pääpiru on niin kiero että lähettää hoitavaa energiaa...
Tai, sitten ajatellaan että se tulee "väärältä" jumalalta....? - reikiläinen jo pitkään
auria kirjoitti:
Chakrathan eivät varsinaisesti kuulu japanilaiseen kulttuuriin. Japanissa käsittääkseni puhutaan harakeskuksista (yksinkertaisesti; vatsahara, otsahara jne).Tärkein tuo vatsahara, ihmisen keskusta.
Nimikkeitähän nämä vain ovat mutta kun meillä länsimaissa sekoitetaan sujuvasti kaikki muualta tulleet, ei sitten ihme ole että asiat tuntuvat pelottavilta ja sekavilta.
Myös minun kokemukseni siitä mikä ihmisiä reikissä pelottaa, liittyy tuohon uskontoasiaan. Yleisin kysymys on että mistä se (hoitava) energia tulee. Just, hassua, ehkä sit ajatellaan että joku pääpiru on niin kiero että lähettää hoitavaa energiaa...
Tai, sitten ajatellaan että se tulee "väärältä" jumalalta....?Niin vatsaharaa vastaa solar pexus chakra eli tuossa navan seudulla oleva kaiken keskus.
Nimillä ja nimikkeillä ei kai niin väliä, kun samoista asioista kuitenkin kyse. Vähän sama, kuin sana otsa on muilla kielillä jotain muuta.
Omakohtaisesti ainakin minulle on reiki tuonut elämään jotain niin syvää ja hyvää ja ennenkokematonta, että en vaihtaisi elääni enää taaksejääneeseen. Ymmärrys asiohin lisääntynyt hurjasti ja samoin sellainen sanoinkuvaamaton sisäisen rauhan tunne. En itse koe eikä kukaan hoidettavistanikaan ole kokenut asiaa pelottavaksi.
Tietätämättömyys kuitenkin aiheuttaa pelon tunteita ja siihen voi vaan antaa suositukseksi kokeilla hoitoa. - TheOneAndOnly
auria kirjoitti:
Tai, sitten ajatellaan että se tulee "väärältä" jumalalta....?Vai tulee väärältä jumalalta. On se jännä jos uskotaan yhteen Jumalaan ja silti se tulee väärältä Jumalalta.
No pelon voima on valtava ja sen kourissa ei ole helppoa elämä.
Pitää pistää ihan Raamattua tähän väliin..kyllä siellä on hyviäkin juttuja vaikka en uskovainen perinteisessä mielessä olekaan.
Jeesus sanoi jotain tähän malliin kun kysyttiin mistä erottaa hyvän ja pahan(tai jotain tuonnepäin). Jeesus vastasi että "Hedelmistään puu tunnetaan. Ei hyvä puu tee huonoa hedelmää, eikä huono puu hyvää."
Eli suomentaisin tuo niin että jos joku asia nostaa sinua kohti rauhaa, rakkautta ja iloa, on se silloin hyvästä. Jos joku asia vie sinua kohti sotaa, vihaa tai PELKOA, on se paha juttu.
Yksinkertaista, eikö totta?
-Pete - harava
reikiläinen jo pitkään kirjoitti:
Niin vatsaharaa vastaa solar pexus chakra eli tuossa navan seudulla oleva kaiken keskus.
Nimillä ja nimikkeillä ei kai niin väliä, kun samoista asioista kuitenkin kyse. Vähän sama, kuin sana otsa on muilla kielillä jotain muuta.
Omakohtaisesti ainakin minulle on reiki tuonut elämään jotain niin syvää ja hyvää ja ennenkokematonta, että en vaihtaisi elääni enää taaksejääneeseen. Ymmärrys asiohin lisääntynyt hurjasti ja samoin sellainen sanoinkuvaamaton sisäisen rauhan tunne. En itse koe eikä kukaan hoidettavistanikaan ole kokenut asiaa pelottavaksi.
Tietätämättömyys kuitenkin aiheuttaa pelon tunteita ja siihen voi vaan antaa suositukseksi kokeilla hoitoa....vatsahara on kyllä niillä paikkeilla missä toinen chakra. Solar ylempänä, tärkeä sekin.
- oireilija
reikiläinen jo pitkään kirjoitti:
Niin vatsaharaa vastaa solar pexus chakra eli tuossa navan seudulla oleva kaiken keskus.
Tietätämättömyys kuitenkin aiheuttaa pelon tunteita ja siihen voi vaan antaa suositukseksi kokeilla hoitoa.Sain aivan hirvittävät aloitusoireet. Ne tupsahtivat, kun olin saanut muutamia kertoja reikiä.
- mielipiteeni
Juuh, no itse oon uskis tyyppi. Lähinnä itse en vain halua enkä koe tarvitsevani mitään Jeesuksen rinnalle. Jos mulla on joku sairaus tai muu ongelma niin haluan kertoa sen Jeesukselle ja antaa Jeesuksen parantaa.
Itse en edes henkilökohtaisesti tunne reikiä. En vain halua olla tekemisissään minkään kanssa, jossa itse avataan portteja, otetaan vastaan energiaa tai siirretään sitä jonnekin, koska mistä mä ikinä tiedän, mistä ne energiat tulee. Ja mä uskon, että jos joku paha henki haluaisi antaa energiaa niin kait se antais ja esittäisi mulle itselleni, että se energia tulee vaikka puusta tai jostain ties mistä muualta. Ei kait se nyt sanois, että "moro, oon paha henki ja annan sulle energiaa."
Nojuu, siis mä uskon Jumalaan ja uskoon Jumalan Pyhään Henkeen. Ja todellakin Jumalan Pyhä Henki on todellinen ja Hänet mä tunnen ja tiedän Hänen olevan täydellisen hyvä. Siksi mä lähinnä luotan vain ja ainoastaan Jeesukseen ja haluan pyytää, että Hän antaa mulle jotain jos on jotain annettavaa, enkä itse yritä säheltää, kun ei itsellä ole kykyjä pelata tuollaista asioiden kanssa.. Mä uskon, että joku paha henki vois tulla ja kusettaa mua mennen, tullen ja palatessa. Sen sijaan tiedän, että jos haluan etsiä apua Jeesukselta niin Jeesus antaa kaiken mitä tarvitsen ja varjelee mua =)
Tämä on lähinnä oma käsitykseni ja tämän vuoksi mä en halua olla tekemisissä reikin kanssa. (Eikä varmana vastaa edes puolten kristittyjen käsitystä.. oon vain yksi kaikkien joukossa) :D- kunnioituksella
Kaikella kunnioituksella, uskot siis kolmeen eri kohteeseen. Jumalaan, Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Olet toisin sanoen monijumalaisuuden kannattaja? Minulle riittää yksi. Oli sen nimi Jumala, Allah, Buddha tai mikä vain, yksi ja ainoa kuitenkin, yli muiden. Muuten, eräs maailman verisimmistä uskonnoista on juuri kristinusko, vielä tänäkin päivänä.
Suvaitsevaisuutta kuitenkin. Tulkoon jokainen uskollaan autuaaksi. Tuomariksi minusta ei ole.
Kaikki olevainen, elollinenhan on energiaa eri muodossa. Otsikon mukaisen energian nimi vain sattuu Japanissa olemaan rei-ki. - no enpä oikeastaan
kunnioituksella kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, uskot siis kolmeen eri kohteeseen. Jumalaan, Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Olet toisin sanoen monijumalaisuuden kannattaja? Minulle riittää yksi. Oli sen nimi Jumala, Allah, Buddha tai mikä vain, yksi ja ainoa kuitenkin, yli muiden. Muuten, eräs maailman verisimmistä uskonnoista on juuri kristinusko, vielä tänäkin päivänä.
Suvaitsevaisuutta kuitenkin. Tulkoon jokainen uskollaan autuaaksi. Tuomariksi minusta ei ole.
Kaikki olevainen, elollinenhan on energiaa eri muodossa. Otsikon mukaisen energian nimi vain sattuu Japanissa olemaan rei-ki.Mä uskon, että Jumala on yksi. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. No mutta ehkä se on aika vaikea asia käsittää. Mun mielestä se on vähän sama juttu kuin, että yksi ihminen voi olla yhtenä kokonaisuutena sielu, henki, ruumis. Tai yksi kolmio, mutta silti siinä on kolme sivua.
Ei tuosta nyt kuitenkaan enempää. Tuostahan vois toki vääntää kättä jos joku haluaa, mutten mä nyt oikein jaksa =)
Hyviä jatkoja!
- tervekuinpukki
Ainoa mikä minua kyseisessä hommassa pelottaa on turha rahan haaskaaminen.
- turha raha
voi ystävä hyvä, sehän just rahaa säästääkin.
Istun täs tietsikan äärellä, ja samalla annan reikiä itselleni. Ei siis tarvitse mennä minnekkään, eikä maksaa mitään kenelekkään, ellei halua.
Mikä on muuten "turha raaha?" Raha on tarkoitettu käyttöön, ja tavaroiden ja palveluiden vaihdantaväline.
- lapa
Reiki ei ole pahasta?
EI tietenkään siksi se Master vihkimys tehdään/saadaan juuri silmät kiinni, salaisesti kuten tietyt muutkin vihkimykset.
"Salassa en ole mitään puhunut" sanoi Jeesuskin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481251- 1581077
- 60919
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27736Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51731Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli178729- 8722
- 11719
- 346708
Kamalateltta
Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise11661