keliakian

oireita?

Millaisia oireita teillä oli kun todettiin keliakia? Itellä ens viikolla se tähystys :s Jännittää niin pirusti. Hiustenlähtöö, väsymystä ja vatsa menee sekasin ruoan jälkeen. Olen koittanut syödä aina vain jotain ruoka-ainesta (siis ohra,ruis ym.) ja katsonut johtuuko noista. Joskus vatsa menee löysäksi heti ruoan jälkeen, joskus ei ollenkaan. Jos olisin keliaakikko, voisiko tämä olla mahdollista? Lähisuvussa ei tietääkseni ole keliakiaa, mutta kaukausilla sukulaisilla kyllä. Jos suvussa ei olisi keliaakikkoja, voisinko minä olla? Minulla todettiin myös tyypin 1 diabetes maaliskuussa.

5

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

oli minullakin ennen keliakia-diagnoosia. Hyvä, että olet menossa tähystykseen! Voi sinulla olla keliakia, vaikka suvussa sitä ei olisikaan. Minäkin olen koko suvun ainoa keliaakikko. Ja sinulla on vielä 1 tyypin diabetes, johon liittyy suurentunut keliakiariski. Tiedän ihmisiä, joilla todettu diabetes ja sen jälkeen muuttaman kuukauden kuluttua vielä keliakia.

• 13w

Mulla kans tähystykseen meno pian.. :// Verikokeitten perusteella negatiivinen, mut lääkäri määräs tähystykseen kun oireet kuitenki aika selvät.. Maha sekasi, hiukset ja kynnen ihan huonos kunnos.. Mullakin on tollei et aina ei mee maha sekasi vaik söiski samaa ruokaa, ja joskus ihan heti ruoan jälkeen saa olla vessassa. Onks toi siis yleistä muuten normaalisti, et jos ei oo siis viä todettu keliakiaa, niin menee joskus maha sekasin esim. ohrasta, ja joskus ei? Vai meneeks se sit aina?

• vm.51.

Minulla oli oireina ylävatsa kipu ja ainainen väsymys.Sukulaisistani en ole kuullut että keliakiaaa olisi muilla todettu.

• laihapoika

oli jatkuvaa painonlaskua. Siihen ei auttanut vaikka olisi syönyt kuinka paljon tahansa.
      Väsymystä jatkuvasti. Lopulta meni ruokahalukin. varsinaista vatsavaivaa (ripulia, kipuja tms.) ei ole oikeastaan koskaan ollut.
      Ainut vatsatuntemus oli turvottava olo, joka syntyi pienenkin ruokailun jälkeen.
      Terveyskeskuksessa otettu verinäyte ei osoittanut keliakiaa, mutta keskus-sairaalassa tehty sen sitten paljasti. Suolinukka oli totaalisesti tuhoutunut ja nyt yritetään opetella "uutta" elämäntapaa.
      Ei tietysti kiva juttu, mutta tärkeintä, että selvisi puolen vuoden rumban jälkeen.
      Hyvää kesää kaikille kohtalotovereille ja muillekkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      830
    8. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe