Onko spämmääjät pystyneet kaappaamaan luukku.com sähköpostiosoitteeni? Olen saanut spämmiä, jonka lähettäjän osoitteen loppuosa on minun sähköpostiosoitteeni. Olen vaihtanut salasanan luukkuun, ja ajanut koneen useammalla erilaisella torjuntaohjelmalla läpi. Kaikkien niiden mukaan kone olisi puhdas vakoiluohjelmista. Miten saisin spämmääjien lopettamaan sp-osoitteeni hyväksikäytön?
sähköpostiosoite kaapattu
5
1551
Vastaukset
- zxcvbnm
Usein luullaan että on saanut väärän henkilön postia, koska vastaanottajan paikalla on väärä osoite. Sähköpostia ei kuitenkaan kuljeteta viestissä näkyvän osoitteen perusteella ja siinä voi olla aivan mitä tahansa. Sama kuin etanapostissa postinkantaja avaisi kirjekuoren, pudottaisi sisällön postiluukusta ja hävittäisi kuoren.
Roskapostitus loppuu stten kun kaikki roskapostittajat on "talutettu saunan taakse". Siihen asti ainoa kunnollinen tapa on käyttää jotain hyvää roskapostisuodatinta.- luukuttaja
Tämä ei ole minun s-postiosoite, mutta on myöskin usein roskapostittajien käytössä oleva luukun osoite. Eric Morrow . Tämä on merkitty spämmin lähettäjäksi. Onko s-postiosoite kaapattu, vai mikä on homman nimi? Onko vaarallinen tilanne? Kuinka noilta voisi suojautua
- zxcvbnm
luukuttaja kirjoitti:
Tämä ei ole minun s-postiosoite, mutta on myöskin usein roskapostittajien käytössä oleva luukun osoite. Eric Morrow . Tämä on merkitty spämmin lähettäjäksi. Onko s-postiosoite kaapattu, vai mikä on homman nimi? Onko vaarallinen tilanne? Kuinka noilta voisi suojautua
Myös lähettäjän nimen paikalla voi olla aivan mitä tahansa. Sen oikeellisuutta ei tarkisteta missään vaiheessa. Omaankin sähköpostiohjelmaan voi lähettäjäksi laittaa mitä vain.
Roskapostittajat käyttävät usein kaapatuista koneista tehtyjä bottiverkkoja. Tilanne on tietysti hankala kaapatun koneen omistajalle. Operaattori pistää jonkin ajan kuluttua piuhan poikki eikä "kuso" kulje ennen kuin kone on puhdistettu.
Koneen kaappauksilta voi suojautua käyttämällä virustentorjuntaohjelmaa tai jotain muuta käyttöjärjestelmää kuin Windowsia. - luukuttaja
zxcvbnm kirjoitti:
Myös lähettäjän nimen paikalla voi olla aivan mitä tahansa. Sen oikeellisuutta ei tarkisteta missään vaiheessa. Omaankin sähköpostiohjelmaan voi lähettäjäksi laittaa mitä vain.
Roskapostittajat käyttävät usein kaapatuista koneista tehtyjä bottiverkkoja. Tilanne on tietysti hankala kaapatun koneen omistajalle. Operaattori pistää jonkin ajan kuluttua piuhan poikki eikä "kuso" kulje ennen kuin kone on puhdistettu.
Koneen kaappauksilta voi suojautua käyttämällä virustentorjuntaohjelmaa tai jotain muuta käyttöjärjestelmää kuin Windowsia.Kiitos selvityksestä. Koneen palomuurin, virustorjunnan ja muiden haittaohjelmien torjunnan pitäisi olla tehokkaita. Selaimena käytän melkein yksinomaan Firefoxia. Mitään viitteitä koneen kaappauksesta eivät torjuntaohjelmat ole ilmoittaneet, vaikka joidenkin niiden pitäisi muutamia kaappausohjelmia tunnistaakin.
- tähän malliin
Olet kenties avannut html-muodossa olevan roskapostin. Tällöin on lähtenyt viesti että email-osoite on käytössä ja olemassa oleva. Sitten osoitteesi on päässyt listalle jonka nimiä käytetään lähetettävissä roskaposteissa.
Tämä siksi että suomalaisten on helpompi mennä retkuun kun lähettäjänimi on suomalainen.
Katso vaikka MS Outlook -> Tools -> Accounts
Tänne voit laittaa lähettäjänimeksi vaikka Aku Ankka, Taavi Hanhi jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947