Raunion sahan rekat

ovat kirosana 9 ja 10 tiellä

Hakerekkoja välillä kolme peräkkäin. Puskuri kiinni toisensa perseessä. Ohi ei pääse muualla kuin parin kilometrin suoralla Mellilässä tai Marttilassa.
Kuskipojuille neuvon, että suhiskaa kolmistaan siellä lastauksen aikana. Kyllä Marko ja Börje jaksaa kuule Asseri, suo odottaa pari tuntia ja taas sitten sylittäkää jos siltä tuntuu. Älkää tehkö sitä maantiellä tukkeena liikenteelle!
Raunioon sahan sahaukolle tiedoksi, että nimesi on kirosana tuhansien huulilla. Tuntuuko se sinusta mukavalta, kun et osaa vaatia renkikuskeiltasi kunnon käytöstä?
Siellä perässä voi tosimiehiltä pinna ratketa ja ajetaan perässä sahajauholäjälle asti. Sellaiset sitten ratkotaan lopulta käräjillä.

41

12412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stycke

Tuskinpa Raunio tätä hiekkalaatikkoa lukee. Soittaisit suoraan sinne, jos uskaltaisit. Ei vain taida kanttia riittää, joten kirjoittelet suolikaksneloseen ja luulet olevasi suuri liikenneturvallisuustyöntekijä. Hohhoijaa.

• sä tiedä kaiken -oi ruhtinas

Mistä tiedät etten soittanut? Mitä on uskaltaminen? Pelkäätkö sinä jotakin? Ho hoijaa ja taas kannattaisi itkeä sensuurille poju!

• anna sen mököttää
        sä tiedä kaiken -oi ruhtinas kirjoitti:

Mistä tiedät etten soittanut? Mitä on uskaltaminen? Pelkäätkö sinä jotakin? Ho hoijaa ja taas kannattaisi itkeä sensuurille poju!

Sinähän meinaat tappaa Stykcen kysymällä liian vaikeaa. Sillä alkaa lämmetä ja keittää.

• mut mut

siellähän 80 rajotus ei sun tarvitse päästä ohi :D

ja toiseks jos sulla on henkilö auto niin kyl se sinne väliin mahtuu ei ne varmaan niin lähellä toisiaan aja:/

mä laskin joskus kehä kolmosella kasetilla ohi yhestä henkilö autosta jolla oli kärry perässä se pässi soitti isännälle ja huusi sille kuin sika ois tapettu vaikken tehny muuta kuin ajoin ohi siitä

isäntä soitti mulle mitä vittua sä oot tehny joku soitti

sanoin en mitään ajoin ohi siitä ja näytin kansainvälistä kun se soitti torvee

jaa sanos isäntä NO SE HUUS JA LÖI LOPUKSI LUURIN KORVAAN eli vähän viuvau tais olla

ja mä luulen et olet samanlainen pässi

• samasta ärsyyntynyt

Siellä on satasta tienreunassa molemmilla valtateillä, tietämätön pässi.
        Kolme rekkaa kiinni toisissaan merkitsee syvää tyhmyyttä. Raunion kannattaisi kertoa mainos- ja pr-arvoistakin kuskeilleen, vai onko sahajauhon kuljetus niin valtion tukiaisjuttua, että isännälle sama mitä ajatellaan?

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota tuohon elefanttileikkiseikkaan. Joskus nämä "ammattimiehet" saavat kiinni vielä edessä kulkevatkin. Aura Humppila välillä näkee viiden tyhmeliinirekan vetävän 30- 40 auton letkaa. Sillä välillä ei ilmeisesti ole viranomaisia valvomassa.

Stykcelle heittäisin viime aikojen keljuilustasi, että usko pois, paremman kirjoittajan näiltä palstoilta löydät. Sellaiselta saat aina tylymmän rätin naamallesi, kuten olet huomannut. Voithan itse soittaa ukko Rauniolle ja kertoa lukemasi?

Mutille vielä neuvoksi, että jos olet rekkakuski, niin asenteesi ei ole kohdallaan.

• stycke
        samasta ärsyyntynyt kirjoitti:

Siellä on satasta tienreunassa molemmilla valtateillä, tietämätön pässi.
        Kolme rekkaa kiinni toisissaan merkitsee syvää tyhmyyttä. Raunion kannattaisi kertoa mainos- ja pr-arvoistakin kuskeilleen, vai onko sahajauhon kuljetus niin valtion tukiaisjuttua, että isännälle sama mitä ajatellaan?

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota tuohon elefanttileikkiseikkaan. Joskus nämä "ammattimiehet" saavat kiinni vielä edessä kulkevatkin. Aura Humppila välillä näkee viiden tyhmeliinirekan vetävän 30- 40 auton letkaa. Sillä välillä ei ilmeisesti ole viranomaisia valvomassa.

Stykcelle heittäisin viime aikojen keljuilustasi, että usko pois, paremman kirjoittajan näiltä palstoilta löydät. Sellaiselta saat aina tylymmän rätin naamallesi, kuten olet huomannut. Voithan itse soittaa ukko Rauniolle ja kertoa lukemasi?

Mutille vielä neuvoksi, että jos olet rekkakuski, niin asenteesi ei ole kohdallaan.

"Stykcelle heittäisin viime aikojen keljuilustasi, että usko pois, paremman kirjoittajan näiltä palstoilta löydät. Sellaiselta saat aina tylymmän rätin naamallesi, kuten olet huomannut. Voithan itse soittaa ukko Rauniolle ja kertoa lukemasi? "

En minä täällä kilpaile kenenkään kanssa paremmuudesta. Vähissä ovat ne tylyt rätit olleet, enkä minä niistä henkilökohtaisesti välitä.

Miksi ihmeessä minä soittaisin Rauniolle, kun en ole itse tuollaista käytöstä havainnut? Suomi24:stä luettua en lähde kenellekään soittamaan, täällä riittävän moni purkaa vain pahaa oloaan enkä siksi viitsi ryhtyä hataralta pohjalta toisia moittimaan.

• Ihan vaan
        stycke kirjoitti:

"Stykcelle heittäisin viime aikojen keljuilustasi, että usko pois, paremman kirjoittajan näiltä palstoilta löydät. Sellaiselta saat aina tylymmän rätin naamallesi, kuten olet huomannut. Voithan itse soittaa ukko Rauniolle ja kertoa lukemasi? "

En minä täällä kilpaile kenenkään kanssa paremmuudesta. Vähissä ovat ne tylyt rätit olleet, enkä minä niistä henkilökohtaisesti välitä.

Miksi ihmeessä minä soittaisin Rauniolle, kun en ole itse tuollaista käytöstä havainnut? Suomi24:stä luettua en lähde kenellekään soittamaan, täällä riittävän moni purkaa vain pahaa oloaan enkä siksi viitsi ryhtyä hataralta pohjalta toisia moittimaan.

Stycke tarkistaa soittamalla sille, että onkos kukaan edes valittanut moisia... Vitsi, vitsi!!

• rekat

Raunion saha ei omista yhtäkään rekkaa.Tiedoksi vain.

• eikä eik

Omista Valio, Koff, Kespeed tai moni muukaan, mutta jättiläismainokset näkyvät.

• vaarantajija ovat

Aloittaja on oikiass. Loimaa Tampere väliä ajavana päivittäin saan jurruttaa siellä rekkajunan takana sen mutkaisen ysitien moottoritielle saakka. Muutama vuosi aikaisemmin olivat Lujabetonin autot samoin perätysten ja sitten nämä vihreät hakeautot. Olihan siinä kuulkaa kestämistä 70 kilsaa vasten mäkeen 60 km/h ja viis autoa jonossa. Poliisi ei kai uskalla niille mitään. Tiedä häntä....

• -------
        vaarantajija ovat kirjoitti:

Aloittaja on oikiass. Loimaa Tampere väliä ajavana päivittäin saan jurruttaa siellä rekkajunan takana sen mutkaisen ysitien moottoritielle saakka. Muutama vuosi aikaisemmin olivat Lujabetonin autot samoin perätysten ja sitten nämä vihreät hakeautot. Olihan siinä kuulkaa kestämistä 70 kilsaa vasten mäkeen 60 km/h ja viis autoa jonossa. Poliisi ei kai uskalla niille mitään. Tiedä häntä....

No onko mutkikkaalla tiellä muutenkaan järkeä ohitella....

• miksi maantiet tehdään
        ------- kirjoitti:

No onko mutkikkaalla tiellä muutenkaan järkeä ohitella....

mitä järkeä?

• ne ovat Raunion

Nimissä ja meillä perässä kyttäävillä ohittajilla kyrsii se nimi ja ne rekat!

• niin tarkasti

Itse ajan haketta Seinäjoelle ja en kertaakaan ole nähnyt, että meidän tai muiden autot odottelee kaveriaan peräänsä.
      Onko tosiaan niin, että ensimmäinen nössö jää sinne sahan portille odottamaan ja kone käydä ryskyttää ja tämä odottaa ja odottaa ja siihen perään junnaa se toinen ja odottaa ja odottaa ja sitten se kolmas sankari saadaan perään?
      Millainen ajojärjestelijä talossa oikein on? Ei meillä olisi kuskina monta viikkoa jos pelkää yksin lähteä maantielle ja tehtaalle.
      Tuohan on helvetillisen kallista tapaa viedä haketta! Sitten lienee sama polttolaitoksella, että odotetaan ja odotetaan ja taas tielle letkassa. Onhan se kivaa ajaa niin lähellä, että "ollaan samassa veneessä ja talossa" tulee oikein nivuksiin saakka.

• linkitin Rauniolle

nyt sielläkin pitäisi jonkun miettiä

• Hemmetti

Ei sitä raunion sahan pidä miettiä vaan niiden kuskien, tupun, hupun ja lupun. Toki voi yhtiön johto antaa hieman muistutusta kuskeille (ilmeisesti syystäkin) noin yleisesti ottaen, koska ketään ei tässä keskustelussa ole nimetty, tiedoksi että ajan itsekkin rekkaa ja en pidä tappituntumalla ajosta, syystä etten silloin pysty itsekkään näkemään mitä edessäpäin tapahtuu, ja reagointiaika jää näin ollen liian lyhyeksi. Tappituntumalla ajo on huolimattomuutta kuljettajalta,ainakin itse näen asian näin. Toivonpa että muutkin kuljettajat huomioivat saman asian ajotyylissään, niin henkilöauto kuin rekkakuskitkin.

• oli kafeella kuskin kanssa

Kaffikaveri ajaa niitä hakeautoja Rauniolle. Ei ollut lukenut tätä ja ei ollut kukaan mitään puhunut lauantaihin klo 07.30 mennessä. Sellaista mainosarvoa siellä viljellään.
        Väitti, että lälly toimii paremmin ja aina edessä on paras kuski ajamasa, jotta näkee mitä tehdään. Mitähän sekin tarkoitti?

• myös 8tie

ihanko ne ajaa aina peräkkäin muka

• paavo-lastaaja

ei raunion saha omista vieläkään yhtään rekkaa et silleen,,,kyl kolme fordkin tukkii kreikan tiet

• lastaaja-paavo

ei raunion saha omista vieläkään yhtään rekkaa et silleen,,,kyl kolme fordkin tukkii kreikan tiet

• ylijoki

ne on ammattitaidottimia kuskeja sielä päin kaikki paitsi seppo ja oripäänmiehet .sen ymmärtää sit kun ne ei muute löydä perille jollei ole etu miestä joka lukee karttaa.

• rahti661

Lossikuljetuksen autot ne vasta peräkkäin ajavat,
        välillä nähny 5 yhdistelmää saman paarin pihassa.
        tietty LA puhelu ilmasta ja kuka siel paaris ny
        yksin viittii istuu, jos ei oo kivaa myyjää.
        ( niin neljä autoo ja SISU )

• eukkoratissa

hah, hassua.

• °°WW

Niitä vaivaa homotauti .

• ehkä pullakuski

heh...joo-o

• eukkoratissa

aika vanha ketju,on varmaan kuskit vaihtunutkin jo ?

• JPJ020

Moneenkin kertaan on vaihtunu kuljettajat. Autot eivät ole sahan omistuksessa vaan erään ylöjärveläisen kuljetusliikkeen.

• mamma mamma

Mutta ourolta tuntuu jos ne siellä tiellä peräkanaa kulkee, en oikein jaksa uskoa. Siellä taitaa olla monia kuljettajia eikä vaan paikallisia. Kyllä kait ne nyt itekseen sentään kuormaa vievät ? varmaan myös monia vuosia samaa reittiä ajaneita.

• olin ja ei koskaan

Minäkin olin ensimmäistä kertaa Raunion Sahalla ottamassa haketta. Olin tiistaina kysellyt töitä ja keskiviikon aamulla klo 05 olin vanhemman kuskin "opissa". Tämä näytti reitit ja paikkojen erikoisjutut ajamalla edellä. Mun perässä taisi pari päivää ajaa toinen yhtä uusi kuski "oppimassa".
      Se oli niin sontapuuhaa, että kuskit oli siinä kolmen viiva viisi kuukautta ja etsivät vaikka mitä muuta ajoa.
      Siinä oli aina pölyssä eli sahajauhoista paikan täynnä. Hakkeen ajo sopii ajatuskyvyttömille idiooteille, joilla ei ole mielikuvitusta. Ajoin 2006 tammi - maaliskuun pakkaskauden sitä hommaa kolmituurissa 9 9 9 vapaa 9 vapaa 9 9 vapaa vapaa 9 jne Nukuin välillä autossa, tai Koskella kylmässä ja likaisessa "talon"talossa. Palkka oli muistaakseni tasa 11 euroa time! Hyi hemmetti!

• mamma mamma

Eikös ne hakekuljetukset ole ennen hoitanut vuosia joku ammattikuski/autoilija jolla on ollut montakin autoa siihen hommaan, ja tehnyt sitä hyvinkin pitkään vuosikymmeniä ? Eli ehkä sitten renkit on vaihtuneet?

• poöliukyjt

autoilijahan niitäa utoja kuljetuttaaja hoitaa

• mamma mamma

siis mitä toi äskeinen oli ? En oikein saanu selvää. Eikös siis näitä hakekuljetuksia ole hoitanut vuosikymmenet sama autoilija ja hänellä omat kuskinsa. En tiedä onko enää samoja siis. Vaiko vaihtunut eli uudet autoilijat ja uudet kuskit..jne.

• törkyturpa

Ylijoki hoitaa!

• Lossis

on niillä ollu moniakin kuljetusyrittäjiä, ja varmaan kauan samoja, joten luulisi niitten tietävän. Kuka nyt sitten hoitaa en tie.

• pullapojat

toivottavasti hoitaa ainakin joku jolla on ammattitaitoa tähän todella vaativaan työhön. Vaativaan ja hyvin hyvin raskaaseen. Pitää pitää kuntoa yllä jatkuvasti ja yrittää siinä samassa hankkia yleistietoakin. Kohteliaat ja hyvät tavat ovat myös tärkeitä.

• heko heko

vaihtuneet on varmaan.

• PA..

kilpailutus on varmaan vaihtanut kuskit moneen kertaan. nykyisiä en tiedä kuka ne hoitaa. toivottavasti töitä riittää.

• PA varma

täytyy sanoa että jos tuo pitää paikkaansa niin kuljettajalla on huono palkka 11 e/tunnissa??

• entine

huono on sitten juu palkka. En tiedä ajaako niitä enää kukaan ?? Mutta outoo jos peräkanaa siellä menevät ??

• po9i8uy7tre

oppikaa lukemaan se 11erpaa oli 2006!

• akanlainen

huono palkka ja huonot työajat. Ilmeisesti tässä tapauksessa myös huono taito suunnistaa jos pitää peräkanaa kulkea pitkin teitä ???? Vai onko uudet miehet ratissa....

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79