heippa

rallaa.....

Heips!
Nyt tarvitsee poropeukalo neuvoja...

Elikkä,
ostettiin miehen kanssa viime kesänä omakotitalo.
Ennen ei ole tarvinnut pihahommista huolehtia, joten aika "pihalla" olemme kaikesta pihaan liittyvistä hommista. Mutta kovasti tässä opetellaan suurella innolla kaikkea omakotitaloon liittyvää, niinkuin myös tätä puutarhan hoitoa ja laittamista =)

No, piha myllättiin oikein urakalla. Eli kaivinkone tasoitti loivan rinnetonttimme tasaisemmaki. Nyt sitten pitäis laittaa nurtsi kasvamaan. Eli löytyiskö täältä jotakuta ihanaa ihmistä joka neuvoisi miten tekisimme sen täysin oikein, jotta ei sittne ihan sutta tehtäisi.

Maa on vähän savista, joten multakuorma pitää tilata.
Mullasta kysymyys, millainen multa on parasta savimaalle? Ja mikä on noin niinkuin keskihinta kuutiolla multaa? netistä olen hintoja katsellut ja aikamoisen kallista näkyy olevan.

Sitten vaan nurmikon perustamis ohjeita....
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon vielä? Toki olis kiva jos joku vielä hoito ohjeitakin laittaisi.

Kiitos jo etukäteen!!
Mukavaa kevään jatkoa kaikille!

2

304

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....
    • pms68

multaa on oltava vähintään 5-6cm, mutta kymmenen on aika mahtavaa. Mullan hinta on aika kova, mutta silti siinä eniten tulee maksamaan sen tuonti tontillenne. Kannattaa siis miettiä josko ottaa perävaununkin koska se tulee samaan rahaan vai vain yhden lavan ja sitten sitä on nirkoisesti. Omalla kohdalla esim viime suvena kasetti ja lava oli yhteensä vähemmän kuin kuljetus vaikka multa ei kaukaa tullutkaan.

Kysele seutusi mullantoimittajilta niin hinta on eri kuin netissä monella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1450
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      678
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      45
      640
    7. 50
      624
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      552
    Aihe