Hei!
Olen vakavissani ostamassa uutta 883 sportster customia. Ajan korkeintaan 2-3tkm/v. En ole koskaan ajanut tällaisella pyörällä. Mitä mieltä olette ihan rehelisisesti tällaisesta pyörästä, olen aina itse halunut harrikan, ja tämä vehje tuntuu spopivan kokoiselta. En halua mitään ohjusta pyöräksi, vauhdinnälän tyydytän muilla laitteilla.
Minkälainen vehje on ajaa, isompi etupyörä vähän arveluttaa, 21" ja taka 16".
Kiitos ei mitään harikka on paska juttuja, ne ei kuulu tähän, kiitos etukäteen,
883 sportster
11
7046
Vastaukset
- Osta pois
Osta pois on ihan hyvä ajaa. Itse ostin sportin aikoinaan enkä ole katunut. Kääntyy mutkiin ihan hyvin jollei polven tarvitse ottaa kiinni asfalttiin. Tankki saisi olla vähän isompi mutta tulee ainakin pidettyä ajon välillä taukoa.
- Bikerman
883 Sporsteri on sinulle hyvä valinta, jos arvostat nimenomaan väännön tuomaa mukavuutta. Se on koko/hintaluokassaan ylivoimaisesti vääntävin peli. Siis nyt puhutaan vääntökäyrän tuomasta mukavuudesta l. siitä että pyörä vetää hyvin ja tasaisesti alhaisilta kierroksilta alkaen. Lisäksi jos haluat ilmajäähdytteisen pitkittäis v-twinin, ei tuossa koko/hintaluokassa ole edes kilpailijoita. Sporster on hinnaltaan edullisin. Et saa mitään vastaavaa japanilaista tai eurooppalaista pyörää yhtä edullisesti. Jo 750-800 kuutioiset japsit maksaa saman ja ovat melkein kaikki vesijäähdytteisiä sekä paljon lyhyempi-iskuisia.
- Jope
Hintaa halvimmassa mallissa n. 15 000 € ja tehoa alle 60 hv. 800-kuutioisen vastaavan tehoisen Suzukin saa 4000 € halvemmalla tai 1200-kuutioisen Suzuki Banditin 1000 € halvemmalla. Niissä kuuluu samaan hintaan myös kierroslukumittari.
- Bikerman
Jope kirjoitti:
Hintaa halvimmassa mallissa n. 15 000 € ja tehoa alle 60 hv. 800-kuutioisen vastaavan tehoisen Suzukin saa 4000 € halvemmalla tai 1200-kuutioisen Suzuki Banditin 1000 € halvemmalla. Niissä kuuluu samaan hintaan myös kierroslukumittari.
Ensinnäkin Jopen vertailu oli joko tahallista provoa, ahdasmielisyyttä tai tietämättömyyttä. Käsitin, että kysymyksen esittäjä oli ostamassa HD -tyyppistä pyörää l. customia, jolloin vertailut johonkin sporttipyöriin ja puheet teho/painosuhteesta ovat vähän samanlaisia, kuin vertaisi 60%:sta viinaa ja hienoa viinä niiden sisältämän alkoholipitoisuuden suhteen. Customeissa ei ole ideana teho ja hevosvoimat liikkuvat yleensä 60:n tietämillä jopa 1600 kuutioisisssa (esim. yamaha wild star 1600 = 67hp). Pitkäiskuisessa, vääntävässä customissa, olipa se japsi tai HD, ei kierroslukumittaria tarvita, eikä usein halutakaan.
883 sporsterin ovh on 12990€. http://www.hoghaus.fi/fi/sport03.htm . Käytännössä pyörää myydään jopa 12000€:n hintaan. Eli 883:en sporsterin saanee noin 12000€:lla.
Verrataan sitten todellisiin sporsterin kilpailijoihin. Honda VT 750C2 Shadow 11.770€. Hintaluokka on likipitäen sama. Pyörä on vesijäähdytteinen, aika paljon pienemmällä koneella ja enemmän kierroskone. Sen voin sanoa jo molempia ajaneena. Eikä ihme, hondan iskunpituus on 76 milliä, 883:n sporsterin 98mm. Mutta korostan, että asia riippuu siitä, mistä tykkää. Hondassa on ominaisuuksia, joita HD:ssä ei ole ja päinvastoin. Jos haluaa pitkäiskuisen ja vääntävän, ilmajäähdytteisen v-twinin, se ei ole kyseinen honda.
VZ 800 Marauder on 1500€ edullisempi kuin 883 sporsteri, ei suinkaan 4000 kuten Jope väitti! Ja edelleen vesipyssy, johon monen into kaatuu. Jollekin se on tietty hyvä asia. Ja edelleen tästäkin voin sanoa kokemuksesta, että marauderi on lyhytiskuinen kierroskone, jolla ei saa samaa vääntökoneella ajamisen nautintoa kuin sporsterilla. Iskunpituus on muistaakseni marauderissa lähes viidenneksen lyhyempi ja onhan kuutioitakin yli 10% vähemmän.
Yamahalta löytyy hintaluokassa kilpailijaksi vain 650 kuutioinen dragstar, joka maksaa 11890€ eli liki saman kuin 883 sporsteri, vaikka on neljänneksen pienempi pyörä.
Joten edelleenkin 883 sporsteri on erittäin edullinen ja kilpailukykyinen sekä hinnaltaan että ominaisuuksiltaan sille, joka arvostaa pitkäiskuisen v-twinin tuomaa tasaista vääntökäyrää. Ja jos vaatimuksiin sisältyy vielä ilmajäähdytys, ei kilpailijoita käytännössä ole.
- HD naisen puoliso
Itse ostin parivuotta sitten lasteni äidille äitienpäivänä 883sen ja hän tykkää siitä kovasti.
Nyt hinnat on pudonnu jonkin verran joten ei muuta kun uutta ostamaan. - Kimmo
Itsekin ostin ensimmäiseksi pyöräkseni muutama vuosi sitten 883:n ja tykästyin siihen niin että sillä ajelen vieläkin. Vaikka mittaa ja massaa on Tony Halme x 0,9, siltikin pitkätkin matkat menevät mukavasti ja viime kesänä kertyi tauluun 12000km. Pieni tankki on ärsyttävin piirre ja jos meinaat kyydittää paljon, hanki joku isompi. Voima nyt hätätilassa vielä kyyditykseen riittää, mutta istuminen käy ahtaaksi ja jouset hakkaavat pohjaan jäykimmälläkin asetuksella. Yksin ajettaessa homma sujuu noileasti.
- HDD
Joo, osta vaan mikäli haluat pyörän joka on aina rikki. Sporster on ehdottomasti kaikista huonoin malli mitä HD on ikinä tehnyt. Kanstii kyllä mielestäni harkita jotain muuta mallia.
- spora
sportti on aina rikki?
Siinä meillä oikea asian tuntia!!!
Älä välitä noista paskanjauhajista osta sportti pois :)
90-luvun alun jälkeiset sportit ovat kuuluja kestävyydestään, jos kerran uutta oot ostamassa niin nouhätä;) - peki
spora kirjoitti:
sportti on aina rikki?
Siinä meillä oikea asian tuntia!!!
Älä välitä noista paskanjauhajista osta sportti pois :)
90-luvun alun jälkeiset sportit ovat kuuluja kestävyydestään, jos kerran uutta oot ostamassa niin nouhätä;)Eka evo sportster tuli -86 ja uudistui -88 jne
- spora
peki kirjoitti:
Eka evo sportster tuli -86 ja uudistui -88 jne
Jep, ja kun se muuttu 4lovisesta 5loviseks niin tyyppivikojakin jäi pois (ainakin laturissa alko hilut pysyyn sisällä)
- Pidemieli
Ajelin pari kesää(99-00) sportilla minkä ostin uutena. Ensimmäinen kesä meni harjoitellessa(oli ensimmäinen isompi pyörä minkä omistin). Toisena kesänä rupesi tehojen puute vaivaamaan ja heitin spordyyn 1200 kuutioiset kannut ja SEn putsarit ym.
Pyörässä ei ollut kertaakaan mitään vikaa ja oli miellyttävä kokemus olla ohjaimissa. Mielestäni sportti kuitenkin vaatii isommat sylinterit ja paremman ilman saannin. En motoristina pysty sulattamaan sitä että kiihdytyksessä ysisatanen vakio saab 80-luvulta menee ohi.
Suosittelen sporttia suuresti. Mikäli aiot kuitenkin ajaa matkaa niin osta suoraan big twini. Nykyään niitäkin saa järkevään hintaan. Kiitos Saksan tuonnin.
Customin umpinainen takavanne on hiukka tuuliherkempi kuin pinnavanne. Renkaitten koolla ei mielestäni ole ajon kannalta huonontavaa merkitystä. Customin ulkonäkö on vakiota harleymaisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482493
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6945- 80938
- 68871
- 60840
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes186823- 61808