Bensaa palaa

Uusi omistaja

460:n (2,0 i)kulutus on n.11 l/100 km! Ajosta suurin osa on lyhyttä matkaa, mutta mielestäni tuo ei ole ihan normaali kulutuslukema. Voiko ruiskutuspumppua mitenkään säätää, vaikka tehojenkin kustannuksella, tai onko muuta keinoa tiputtaa kulutusta?

10

2786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen Volvo-mies

Kyllä tuo voi kaupunkiajossa olla ihan normaali kulutus. Mun 440 syö 6,5-10 litraa, riippuen siitä, että missä ja miten ajaa.

Paljonko muiden nelisataset juovat?

• _volle_

Normi kulutus 400:lle on noin 8 litraa, tossa vois olla jotain häikkää jossain oletko tarkistanut vikakoodit?

• minä poika juon

tykkään olla liikkeessä.

440 1.8 juo 7-8l/100km sekalaisessa ajossa. Kiva ajaa maantielläkin. Ikävän matalalla penkit ovat, hankala nousta autosta pois.

• 440 2,0i -93

mulla menee sekalaisessa ajossa 7,5 litraa
        sähkövikaa tuntuu siunaantuvan aikaslai tarpeeks,
        jarruvalot polttaa sulaketta ja vilkut v...tuilee
        mukava on kyllä ajella.
        öljyä kans kuluu.

• beegy

Aika rajulta kuulostaa kulutus. Jos vika ei ole oikein tosi raskaassa kaasujalassa niin epäilisin, että tekniikassa ei ole kaikki kunnossa. Itselläni ei mene läheskään noin paljon menovettä, vaikka ajelen lähes pelkästään kaupungissa. Pelkäänpä, että ruiskukoneen säätömahdollisuudet ovat aika vähissä, mutta suosittelisin tarkistuttamaan vikakoodit seuraavassa huollossa. Omassa kärryssä ainakin lambda-anturin toimimattomuus nosti kulutusta melkoisesti.

• Kaikki kunnossa

460 mallille, kahden litran moottorilla, luvataan kaupunkikulutukseksi 10,4 litraa satasella, joten väittäisin että... tilanne normaali.

• kulunut kone varmaan

Ensinnäkin kannattaa olla tyytyväinen niin kauan kuin 400-sarjalainen polttaa sitä bensaa koneen sisäpuolella ;)

Toisekseen sitä boksia ei varsinaisesti säädetä mitenkään mutta noissa vanhoissakin elektroniikka käsittääkseni jotenkin itse kompensoi sylinterikohtaisesti koneen ja suuttimien kulumisesta aiheutuvia eroja ja tallettaa tietoja muistiinsa.

Boksin voi siis resetoida ottamalla akun navan vähäksi aikaa irti mutta ei se mitään auta jos kone ja suuttimet ovat kuluneet. Väljä kone syö bensaa enemmän kuin uutena. Suuttimia voi puhdistuttaa ultraäänellä jos ovat tukossa mutta kannattaako tuo vanhaan pikkuvolvoon onkin toinen asia.

• 6,5 - 9 l/ 100 km

Volvo ON janoinen vekotin.

• vtp

...on ollut lambda-anturin liittimen (valk. muovia) meno sisältä oikosulkuun siten, että se maadoittaa anturin johdon, jolloin signaali katkeaa. Tapaus on sattunut omalle kohdalle ja olen lukenut muutamasta muustakin vastaavasta viasta. Tämä vaivaa ainakin uudempia malleja. Tietty tulpat, ilmanputsari, lämpöanturi ("ryyppy") ym. kannattaa tarkistaa.

• sie hyvä

ystävä vaiha se paska pian pois,ettei mätä tartu naapureihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      335
      7337
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4679
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3205
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3077
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      75
      1985
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1876
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      218
      1824
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1468
    Aihe