Bensaa palaa

Uusi omistaja

460:n (2,0 i)kulutus on n.11 l/100 km! Ajosta suurin osa on lyhyttä matkaa, mutta mielestäni tuo ei ole ihan normaali kulutuslukema. Voiko ruiskutuspumppua mitenkään säätää, vaikka tehojenkin kustannuksella, tai onko muuta keinoa tiputtaa kulutusta?

10

2752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen Volvo-mies

      Kyllä tuo voi kaupunkiajossa olla ihan normaali kulutus. Mun 440 syö 6,5-10 litraa, riippuen siitä, että missä ja miten ajaa.

      Paljonko muiden nelisataset juovat?

      • _volle_

        Normi kulutus 400:lle on noin 8 litraa, tossa vois olla jotain häikkää jossain oletko tarkistanut vikakoodit?


      • minä poika juon

        tykkään olla liikkeessä.

        440 1.8 juo 7-8l/100km sekalaisessa ajossa. Kiva ajaa maantielläkin. Ikävän matalalla penkit ovat, hankala nousta autosta pois.


      • 440 2,0i -93

        mulla menee sekalaisessa ajossa 7,5 litraa
        sähkövikaa tuntuu siunaantuvan aikaslai tarpeeks,
        jarruvalot polttaa sulaketta ja vilkut v...tuilee
        mukava on kyllä ajella.
        öljyä kans kuluu.


    • beegy

      Aika rajulta kuulostaa kulutus. Jos vika ei ole oikein tosi raskaassa kaasujalassa niin epäilisin, että tekniikassa ei ole kaikki kunnossa. Itselläni ei mene läheskään noin paljon menovettä, vaikka ajelen lähes pelkästään kaupungissa. Pelkäänpä, että ruiskukoneen säätömahdollisuudet ovat aika vähissä, mutta suosittelisin tarkistuttamaan vikakoodit seuraavassa huollossa. Omassa kärryssä ainakin lambda-anturin toimimattomuus nosti kulutusta melkoisesti.

    • Kaikki kunnossa

      460 mallille, kahden litran moottorilla, luvataan kaupunkikulutukseksi 10,4 litraa satasella, joten väittäisin että... tilanne normaali.

    • kulunut kone varmaan

      Ensinnäkin kannattaa olla tyytyväinen niin kauan kuin 400-sarjalainen polttaa sitä bensaa koneen sisäpuolella ;)

      Toisekseen sitä boksia ei varsinaisesti säädetä mitenkään mutta noissa vanhoissakin elektroniikka käsittääkseni jotenkin itse kompensoi sylinterikohtaisesti koneen ja suuttimien kulumisesta aiheutuvia eroja ja tallettaa tietoja muistiinsa.

      Boksin voi siis resetoida ottamalla akun navan vähäksi aikaa irti mutta ei se mitään auta jos kone ja suuttimet ovat kuluneet. Väljä kone syö bensaa enemmän kuin uutena. Suuttimia voi puhdistuttaa ultraäänellä jos ovat tukossa mutta kannattaako tuo vanhaan pikkuvolvoon onkin toinen asia.

    • 6,5 - 9 l/ 100 km

      Volvo ON janoinen vekotin.

    • vtp

      ...on ollut lambda-anturin liittimen (valk. muovia) meno sisältä oikosulkuun siten, että se maadoittaa anturin johdon, jolloin signaali katkeaa. Tapaus on sattunut omalle kohdalle ja olen lukenut muutamasta muustakin vastaavasta viasta. Tämä vaivaa ainakin uudempia malleja. Tietty tulpat, ilmanputsari, lämpöanturi ("ryyppy") ym. kannattaa tarkistaa.

    • sie hyvä

      ystävä vaiha se paska pian pois,ettei mätä tartu naapureihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe