tetra-akva

Hipsus hei

Minulla on aikaisemmin sinirapu akvaariossa, mutta hän kuoli vanhuuttaan. Nyt olen ihastunut tetroihin, juontaa juurensa lapsuudesta kun meillä oli akva ja siellä neontetroja :)

Ongelmani on se että meidän vesi ei ole kovin pehmeää, (tarkaa lukemaa en tiedä, mutta vesi on keskikovaa) Siis mitä tetroja suosittelisitte, itse olen kovin tykästynyt punatetroihin? onko vesi liian kovaa heille.

Entäs vinkkejä veden pehmentämiseksi.. uusi juttu kun rapu piti kovasta vedestä..

7

1372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR
    • fish KING

      Oletteko kunnan vai oman kaivon vedessä?
      Missä päin valtakuntaa tontti sijaitsee?

      Ei tähän voi suositella mitään kun sulla on jo hyvä lajikin valittuna.

      Punatetrojen veden kovuudella ei ole markitystä mutta lämpötila ei saa pysytellä kauaakaan yli 27ssa, muuten kuolema korjaa ja kalat kiehuu.

      Kuinka vanhaksi rapu eli, mulla oli tuo oma yksilö n. kymmen vuotias kun joutui grilliin liiallisen kokonsa vuoksi, namnam.

      Tetra akvaksi suosittelen minimissään 150 litraista ja pääluvultaan kahtakymmentä, vähintään.
      Mitä muita kaloja noiden kanssa... meillä menestyy taisto haaremi komeesti, kopkop. (koputtelin tossa höyläämätöntä parkettia)

      Toi Faunattaren saitti on hyvä kun hakee kalojen vaatimuksia.

      Vettä tuskin kantsii ruveta pehmentelemään ;)

    • Alkup.

      Meillä on oma kaivo, tai oikeestaan siis meille tulee vesi läheisestä lähteestä :)

      länsipirkanmaalla asutaan, vesi on hyvää ja puhdasta mutta hieman kovaa. Sisustin akvan nyt runsailla kasveilla ja juurakoilla ja kivillä. Turve uutetta hankittu.. muuta en oo keksiny vedän ns. pehmentämiseen ku noi juurakot.. niiden pitäs joidenkin saittien mukan auttaa.. Juu punatetroista on tullu ihan mun suosikki.. niitä siis hankin :) Myös musta-aave tetrat kuulostaa ihanilta.. voi nyt tekee mieli jo toistakoin akvaa... ;) siis mikä olisi ihanteellinen lämpötila punatetroille? 25 astetta?

      • RRR

        22–28 °C riippuen tietty tuleeko sinne muitakin fisuja???

        Mutta Punatetran lämpötila haitari olisi kutakuinkin tuollainen.


      • alkup.
        RRR kirjoitti:

        22–28 °C riippuen tietty tuleeko sinne muitakin fisuja???

        Mutta Punatetran lämpötila haitari olisi kutakuinkin tuollainen.

        Jeps.. varmaan tuommonen 25 olis siis se ihanteellinen lämpötila missä vois pysyä.
        Ostin tänään akvaan musta-aavetetroja siellä ne tuntuvat viihtyvän hyvin. Syövät ja kisaavat. Lämpötilan oon säätäny 25. Aika veikeitä ja virkeitä ja liikkuvia fisuja nuo musta-aave tetrat. Punatetroja olis tarkoitus hankkia kaverix kun niitä löytäisin jostain lähistöltä. Kuulemma ei tukuissa oo just ny..
        Ja mieheni on ihastunut rumankauniiseen perinteiseen partamonniin, eli semmonen on siis viä hankittava. Toisalta partikset on niin rumia että ne ovat oikeastaan todella söpöjä :)


      • RRR
        alkup. kirjoitti:

        Jeps.. varmaan tuommonen 25 olis siis se ihanteellinen lämpötila missä vois pysyä.
        Ostin tänään akvaan musta-aavetetroja siellä ne tuntuvat viihtyvän hyvin. Syövät ja kisaavat. Lämpötilan oon säätäny 25. Aika veikeitä ja virkeitä ja liikkuvia fisuja nuo musta-aave tetrat. Punatetroja olis tarkoitus hankkia kaverix kun niitä löytäisin jostain lähistöltä. Kuulemma ei tukuissa oo just ny..
        Ja mieheni on ihastunut rumankauniiseen perinteiseen partamonniin, eli semmonen on siis viä hankittava. Toisalta partikset on niin rumia että ne ovat oikeastaan todella söpöjä :)

        Minkäskokoinen tuo altaasi nyt olikaan???

        Tietäs vaan suunnitella minkä verran voisit noita fisuja sinne ostella???


      • alkuper.kirj.
        RRR kirjoitti:

        Minkäskokoinen tuo altaasi nyt olikaan???

        Tietäs vaan suunnitella minkä verran voisit noita fisuja sinne ostella???

        Joo eli mulla on noin 100 l allas, olisko oikeesti joku 98 l.. sain akvaarion ystävältä ja hän ei ollut ihan varma.. mutta mun laskujen mukaan noin 98 l.

        Juu noi musta-aavetetrat jotka hankin on viihtyny hyvin ja hurjan kovia syömään.
        Ostin heille perus hiutaleen lisäksi hyttysentoukkia, myyjä sanoi että kerran viikossa saa antaa ei useammin.. onkos tuo totta vai tarua? kuinka usein niitä voisin antaa?

        Joo eli punatetroja olis tarkotus vielä akvaan ostaa ajattelin kans noin 8 kpl parvea.. ja sit sen partiksen..

        Akvaariokasvit on lähteny huimaan kasvuun kun oon lannottanu niitä säännöllisesti, oon ihan ihmeissäni, mutta ihana asiahan se on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe