Minulle tänään määrättiin propral 10 mg paniikkikohtaukseen. onko teille kelleen muille määrätty samaa lääkettä kohtauksiin. onko mitään vaikutusta
propral ja paniikkikohtaus
5
2522
Vastaukset
- himpsi
Muuta kokemusta ei ole kuin se että kiloja tuli lääkkeen myötä 20 puolessa vuodessa...
Muuten ihan kelpo lääke.- vaikuta keskushermostossa
laisinkaan, vaikuttaa ainoastaan paniikin fyysisiin oireisiin, mm. sydämen tiheälyöntisyyteen, vapinaan ym. Siis vain ja ainoastaan FYYSISIIN oireisiin.
Ja mitä tulee paino-asiaan, Propral, kuten kaikki beetasalpaajat, on täysin painoneutraali lääke, ensim. vastaaja sekoittaa lääkkeen johonkin toiseen, tai sitten on itse Propralin käyttöaikana lihonnut, muttei kyllä Propralin takia!
Verenpainelääke EI painoa nosta! Ja sehän Propral on, siis verenpainelääke!
- Perdecco
Määrätty on ja toimii.
- Marjovirta
Olen saanut saman lääkkeen ja annostuksen.(2 vuotta sitten.)Otan sitä tarvittaessa, tiukoissa tilanteissa. Ja on ollut todella apua.
- qwerplah
Lässynlää "vain fyysisiin oireisiin". Oletko tosiaan niin naiivi että kuvittelet ettei fyysisellä ja psyykkisellä olotilalla ole mitään yhteyttä toisiinsa? Tiesitkö, että ihan kliinisissä kontrolloiduissa testeissä on todettu että psyykkiset ongelmat voivat aiheuttaa oikeita fyysisiä ongelmia ja toisinpäin?
Juuri äskettäin tuli telkkarista Prisma jossa esiteltiin tutkimuksia joiden avulla beetasalpaajalla pystytään "ehdollistamaan" aivot uudelleen niin ettei paniikkikohtausta aiheuttava asia enää aiheuta fyysisiä paniikkikohtausoireita ja täten myös psyykkinen puoli paranee. Tästä löytyy myös ihan tutkimuksia monen vuoden ajalta joita voit vaikka googlailla PubMedistä jos edes tiedät mikä sellainen on. Suomeksikin on aineistoa jos englannin kieli pelottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423