Meillä on "aidattu" terassi. Viime kesänä laitoin terassin aidan reunoille laatikot ja niihin orvokkeja. Koin ne kuitenkin hankaliksi, kun kasvoivat pian pituutta ja menettivät näyttävyytensä. Tänä kesänä olen harkinnut köynnösten laittamista ja siihen kaipailisinkin kokeneiden köynnösammattilaisten apua.
Yleensähän köynnökset kai kasvavat mieluummin ylöspäin. Voisinkohan laittaa köynnöstä laatikoihin, lähtisivätkö ne kiitollisina kasvamaan aitaa pitkin myös alaspäin? Kaipaisin tiheäkasvuista, enemmän peittävää köynnöstä joka olisi myös kaunis. Terassin aita ei ole tiivis, aidassa on välejä/rakoja, mahtaisiko köynnös kiertyä ja kasvaa hyvin niihin kiertyen, vaikkakin alaspäin?
Mikä olisi hyvä tähän? Olen harkinnut ruusupapua, päivänsineä, punamiinaköynnöstä tai krassia. Mitä näistä suosittelisitte? Olisiko laatikkoon hyvä laittaa pari riviä tiheyttä/näyttävyyttä ajatellen? Terassimme on kesäisin erittäin aurinkoinen ja lämmin paikka.
Otan kiitollisena neuvoja ja ehdotuksia vastaan.
Kiitos jo etukäteen :).
Köynnöstä
1
464
Vastaukset
- minulla on
Minulla on sellaista metrin korkuista aitaa, siis sellaista missä rimat menee ristikkäin. Olen jo monena vuonna istuttanut mataliin puulaatikoihin aidan eteen keisarinkiertoa ja se kasvaa kesän aikana aivan läpinäkymättömäksi aidaksi. Siemenet esikasvatan, ne ehtii vielä aivan hyvin. Kesällä kastelen ja lannoitan useamman kerran viikossa kesäkukkalannoitteella.
Tuo keisarinkierto tunnetaan myös jollain muulla "keisarin" nimikkeellä en nyt muista millä, mutta hyvin varustetusta puutarhamyymälästä sitä löytää. Joskus olen laittanut ruukkuun lisäksi köynnöskrassia tai pensaskrassia. Tämä on siis minun terassini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753425Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2301381- 741336
- 641205
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521079- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18873- 42857