Meillä on "aidattu" terassi. Viime kesänä laitoin terassin aidan reunoille laatikot ja niihin orvokkeja. Koin ne kuitenkin hankaliksi, kun kasvoivat pian pituutta ja menettivät näyttävyytensä. Tänä kesänä olen harkinnut köynnösten laittamista ja siihen kaipailisinkin kokeneiden köynnösammattilaisten apua.
Yleensähän köynnökset kai kasvavat mieluummin ylöspäin. Voisinkohan laittaa köynnöstä laatikoihin, lähtisivätkö ne kiitollisina kasvamaan aitaa pitkin myös alaspäin? Kaipaisin tiheäkasvuista, enemmän peittävää köynnöstä joka olisi myös kaunis. Terassin aita ei ole tiivis, aidassa on välejä/rakoja, mahtaisiko köynnös kiertyä ja kasvaa hyvin niihin kiertyen, vaikkakin alaspäin?
Mikä olisi hyvä tähän? Olen harkinnut ruusupapua, päivänsineä, punamiinaköynnöstä tai krassia. Mitä näistä suosittelisitte? Olisiko laatikkoon hyvä laittaa pari riviä tiheyttä/näyttävyyttä ajatellen? Terassimme on kesäisin erittäin aurinkoinen ja lämmin paikka.
Otan kiitollisena neuvoja ja ehdotuksia vastaan.
Kiitos jo etukäteen :).
Köynnöstä
1
434
Vastaukset
- minulla on
Minulla on sellaista metrin korkuista aitaa, siis sellaista missä rimat menee ristikkäin. Olen jo monena vuonna istuttanut mataliin puulaatikoihin aidan eteen keisarinkiertoa ja se kasvaa kesän aikana aivan läpinäkymättömäksi aidaksi. Siemenet esikasvatan, ne ehtii vielä aivan hyvin. Kesällä kastelen ja lannoitan useamman kerran viikossa kesäkukkalannoitteella.
Tuo keisarinkierto tunnetaan myös jollain muulla "keisarin" nimikkeellä en nyt muista millä, mutta hyvin varustetusta puutarhamyymälästä sitä löytää. Joskus olen laittanut ruukkuun lisäksi köynnöskrassia tai pensaskrassia. Tämä on siis minun terassini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350