rukin tanssiaiset

daami 2007

Lupauduin menemään kaverin daamiksi rukin tanssiaisiin heinäkuussa. En vaan oikein tiedä mihin oon lupautunu.. Helsingistä lähden kuulema bussikuljetuksella muiden daamien kanssa. Onko mitään tietoa monelta bussit lähtee? Ehtiikö käydä kampaajalla ennen lähtöä vai pitäiskö hiukset laittaa itse? Jos ne laittaa itse, nii ehtiikö ne laittaa juuri ennen tanssiaisia vai pitäiskö ne laittaa jo kotona ennen lähtöä? Entäs millaset vaatteet kannattaa laittaa matkan ajaksi? ..tuskin sitä pukua sentään.. Kaikki vastauket on enemmän ku tervetulleita! En tosiaan tiedä kyseisestä juhlasta paljon mitään, eikä tosin tiedä kavaljeerinikaan..

21

13482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressu-79

      Eli sinne mennään samana päivänä.Puku on iltajuhlaa varten eli aikatilanteen mukainen varustus. käytössä teillä on hotelli huone aika taulu tulee lähempänä ajan kohtana..kampauksista en tiedä mitään ite vetäsin kahta päivää ennemmin hiltonin kolmos kerroksen pesutiloissa poikkeen kaiken mitä löyty

    • lähdet
    • Hyvin outoa....

      Et kai vain tarkoita että olisit naispuoleinen? En usko että rukin juhlissa ollaan varauduttu siihen että joku toisi naispuolisen seuralaisen..

      • Ressu-79

        Kyse on maavoimien rukista ei merivoimien.....


    • avec2007
      • Vila

        Enemmän keskustelua aiheesta löytyy mm. aamukampa.net sekä demi.fi -foorumeilta.

        Olen itse osallistumassa myös tämän kesän juhliin. Kampaaja-aika on varattuna perjantai-iltapäivälle ja siitä pitäisi saada sen verran tukeva nuttura, että kesteisi seuraavaan iltaan. Haminan päässä ei lauantaina kampaajalle ehdi, mutta jos on hiustenlaiton taito hyppysissä, niin kampauksen ehtii todennäköisesti västä hotellihuoneessa ennen juhliin siirtymistä.

        Haminaan saavutaan lauantaina 7.7. ennen klo 10:tä, jolloin viikonlopun juhlallisuudet aloitetaan ruusurynnäköllä. (Katso youtubesta video) Rynnäkön jälkeen lähdetään oman kavaljeerin kanssa hotellihuoneisiin valmistautumaan. Tässä välissä siis aikaa kampaukselle, meikille, pukeutumiselle jne. Pitäisi ainakin olla.
        Hotellihuoneet voivat kuitenkin olla tunninkin bussimatkan päässä Haminasta (Kuopio, Kouvola, Lappeenranta), joten matkustaminen verottaa valmistautumisaikaa.

        Joo, siinä jotain.
        Seuraa tuota oppilaskunta.net sivustoa.


      • Vila
        Vila kirjoitti:

        Enemmän keskustelua aiheesta löytyy mm. aamukampa.net sekä demi.fi -foorumeilta.

        Olen itse osallistumassa myös tämän kesän juhliin. Kampaaja-aika on varattuna perjantai-iltapäivälle ja siitä pitäisi saada sen verran tukeva nuttura, että kesteisi seuraavaan iltaan. Haminan päässä ei lauantaina kampaajalle ehdi, mutta jos on hiustenlaiton taito hyppysissä, niin kampauksen ehtii todennäköisesti västä hotellihuoneessa ennen juhliin siirtymistä.

        Haminaan saavutaan lauantaina 7.7. ennen klo 10:tä, jolloin viikonlopun juhlallisuudet aloitetaan ruusurynnäköllä. (Katso youtubesta video) Rynnäkön jälkeen lähdetään oman kavaljeerin kanssa hotellihuoneisiin valmistautumaan. Tässä välissä siis aikaa kampaukselle, meikille, pukeutumiselle jne. Pitäisi ainakin olla.
        Hotellihuoneet voivat kuitenkin olla tunninkin bussimatkan päässä Haminasta (Kuopio, Kouvola, Lappeenranta), joten matkustaminen verottaa valmistautumisaikaa.

        Joo, siinä jotain.
        Seuraa tuota oppilaskunta.net sivustoa.

        Oikeastaan pitäisi puhua RUK:n kurssijuhlasta eikä tanssiaisista. Tanssiosuus on kuulemani mukaan siellä aika pieni.


      • nimenomaan
        Vila kirjoitti:

        Oikeastaan pitäisi puhua RUK:n kurssijuhlasta eikä tanssiaisista. Tanssiosuus on kuulemani mukaan siellä aika pieni.

        Ei ne mitkään varsinaiset tanssiaiset ole. Kurssi alkaa olla lopuillaan ja 100 päivää kavereina rämpineet lähtevät upseerikokelaina varuskuntiinsa ja sitten pian upseereina siviiliin.

        Enempi se on niin päin, että neideille saadaan näyttää tällaisena "avoimien ovien päivänä", minkälaista on ollut. Ja näyttää kavereilla, että tuo on daamini, jonka kanssa kirjoittelin/testasin/mailasin.

        Kyllä pojat jotain hauskaakin keksivät (sketsit ehkä ovat enempi "sisäpiirin" eivätkä siviileille aukene). Ruoka ja tarjoilu pelaa ja muutenkin meininki on vähän kuin linnan juhlista kopsattu. Herrasmiehiä kaikki tyyni ja hyvänä pidetään. Kampaamoista ja puvuista kuitenkin viis, ei niistä kukaan piittaa.

        Mikähän kurssinumero siellä nykyään onkaan? Olen vanha ukko, itse aikanaan kurssilla 112 viestikomppaniassa.Muutama vuosi kävin kutsuvieraana 212 juhlissa.

        Mukavaa kesäpäivää Haminaan!


      • Vila
        nimenomaan kirjoitti:

        Ei ne mitkään varsinaiset tanssiaiset ole. Kurssi alkaa olla lopuillaan ja 100 päivää kavereina rämpineet lähtevät upseerikokelaina varuskuntiinsa ja sitten pian upseereina siviiliin.

        Enempi se on niin päin, että neideille saadaan näyttää tällaisena "avoimien ovien päivänä", minkälaista on ollut. Ja näyttää kavereilla, että tuo on daamini, jonka kanssa kirjoittelin/testasin/mailasin.

        Kyllä pojat jotain hauskaakin keksivät (sketsit ehkä ovat enempi "sisäpiirin" eivätkä siviileille aukene). Ruoka ja tarjoilu pelaa ja muutenkin meininki on vähän kuin linnan juhlista kopsattu. Herrasmiehiä kaikki tyyni ja hyvänä pidetään. Kampaamoista ja puvuista kuitenkin viis, ei niistä kukaan piittaa.

        Mikähän kurssinumero siellä nykyään onkaan? Olen vanha ukko, itse aikanaan kurssilla 112 viestikomppaniassa.Muutama vuosi kävin kutsuvieraana 212 juhlissa.

        Mukavaa kesäpäivää Haminaan!

        Nythän siellä rämpivät jo kurssin 230 upseerioppilaat.


    • jennieeee

      Olin viime joulukuussa Haminassa RUK:n kurssijuhlassa. Tulin vähän eri suunnasta bussilla sinne, niin en osaa siihen kysymykseen vastata. Mutta matkan ajaks pistin ainakin suhteellisen rennot vaatteet. Ei muillakaan matkalla mitään ihmeellisiä vaatteita ollut, koska jotkut oli lähtenyt bussilla tuleen jo edellisenä iltana. Ja ihan sama se oli, kun bussilla saavuttiin siihen kentälle, missä oli ruusurynnäkkö ja sotilaspojat etsi oman daaminsa, niin sen jälkeen lähdettiin heti busseilla hotellille valmistautuun juhlaan. Sitä juhlapukua ei kannata ehdottomasti laittaa vielä siinä vaiheessa. Ja seuraavaks päiväks kannattaaa taas ottaa joku oma vaatekertansa.

      • miten muilla

        Mitenkäs muilla nyt on mennyt tämä odottelu...? Itse jo puvun hommannut ja siihen kengät ja laukun, mutta tukkahommat meneekin sinne loppupäähän.. JA TÄSSÄHÄN ON ENÄÄ KK AIKAA!!
        Tässä myös mietiskelin kun on sellainen olkaimeton asu, niin täytyy myös siihen hommata nämä un-brat ja ei löydy kokem. Pysyneeköhän ne paikallaan koko sen päivän ettei luiskahda pois..?:P
        Juuh kyllä aika vierähtää...


      • kokemusta on
        miten muilla kirjoitti:

        Mitenkäs muilla nyt on mennyt tämä odottelu...? Itse jo puvun hommannut ja siihen kengät ja laukun, mutta tukkahommat meneekin sinne loppupäähän.. JA TÄSSÄHÄN ON ENÄÄ KK AIKAA!!
        Tässä myös mietiskelin kun on sellainen olkaimeton asu, niin täytyy myös siihen hommata nämä un-brat ja ei löydy kokem. Pysyneeköhän ne paikallaan koko sen päivän ettei luiskahda pois..?:P
        Juuh kyllä aika vierähtää...

        Un-brat pysyy kyllä paikallaan, itseäkin jännitti kauheasti, mutta pysyivät mallikkaasti ainakin omat wanhojen tanssit. Suosittelen kokeilemaan!


    • kirppu-daami

      Mie ja lähös juhliin, jännittää perkeleesti. Siis sitä juhlapukua EI laiteta bussimatkalle, vai? Kun oma kavaljeeri sanoi, että juhlakuteet jo bussiin päälle...
      Ja kuis kun on laukut(=tavarat) mukana, heitetäänkö ne johonki siks aikaa kun on se ruusurynnäkkö/mikäolikaan on?!

      Auttakaahan ystävät...

      • tehdä

        NIIN, että ei iltapukua vielä bussissa päällä, vaan hotellissa sitten laittaa ne releet päälle! Näkee sitten kundisikin privaatisti kuinka hemaiseva oot ;) Eli ihan normaalit vaatteet vain bussiin! Bussissahan tulee varmasti kuumakin, niin ei puvun kanssa varmasti helpota.
        Ja ruusurynnäkössä laukut ym ovat vieressäsi ja rynnäkön jälkeen lähdemme toisella bussilla sitten hotelleille päin!


      • kirppu-daami
        tehdä kirjoitti:

        NIIN, että ei iltapukua vielä bussissa päällä, vaan hotellissa sitten laittaa ne releet päälle! Näkee sitten kundisikin privaatisti kuinka hemaiseva oot ;) Eli ihan normaalit vaatteet vain bussiin! Bussissahan tulee varmasti kuumakin, niin ei puvun kanssa varmasti helpota.
        Ja ruusurynnäkössä laukut ym ovat vieressäsi ja rynnäkön jälkeen lähdemme toisella bussilla sitten hotelleille päin!

        Ou jeah, kiitän! (:
        Ihana ku täällä on auttavaisia ihmisiä. Tänne siis lisäilen kysymyksii, jos mieleen tulee. *panik panik panik* =P


      • ...
        tehdä kirjoitti:

        NIIN, että ei iltapukua vielä bussissa päällä, vaan hotellissa sitten laittaa ne releet päälle! Näkee sitten kundisikin privaatisti kuinka hemaiseva oot ;) Eli ihan normaalit vaatteet vain bussiin! Bussissahan tulee varmasti kuumakin, niin ei puvun kanssa varmasti helpota.
        Ja ruusurynnäkössä laukut ym ovat vieressäsi ja rynnäkön jälkeen lähdemme toisella bussilla sitten hotelleille päin!

        Siskoni oli puolivuotta sitten kyseisessä juhlassa ja nyt on minun vuoroni osallistua.. :)
        Siskoni kertoi, että lauantai aamusta ja sunnuntai päivästä tulisi olla siistit ja "rennot" vaatteet yllä.. että farkut eivät olleet kovin suuressa suosiossa.. Se on totta että osa aveceista lähtevät reissun päälle jo myöhään yöllä, kuten minä, mutta silti ajattelin vetäistä ylleni tyyliin hameen ja siistin paidan..
        Arvokas juhla launatai aamusta sunnuntai iltaan, niin pukeutuminen myös sen mukaista! :)


    • julie

      Pistän tänne nyt vielä infoa bussien lähdöstä, jos parisi ei ole vielä niistä kertonut :)

      Helsinki, Mikonkatu (heti rautatientorin vieressä oleva pysäkki) lähtö klo 04.20, bussissa kyltti "Avec kyyti 1" tai joku tämäntapainen

      Tikkurilan rautatieasema klo 04.30, bussin kyltti "Avec bussi 3"

      Myös kai Martinlaaksosta (?) lähtee, mutta en kyllä ole ihan varma. Pojilta pitäisi kyllä kysymällä selvitä, ainakin oma parini kertoi puhelimessa ajat (kävi lukemassa käytällä olevan lapun). Saapumisaika on näillä busseilla varmaankin jo klo 6.

      Kannattaa tietenkin olla ajoissa (n 15 min ennen) paikalla, ettei vahingossakaan jää kyydistä. Ja vaatetuksesta olen kuullut myös, että "siistit ja rennot vaatteet bussiin" eli ei välttämättä kuitenkaan farkkuja.

      Kivaa kurssijuhlaa kaikille!

      • ruk:n kuljetus pj.

        www.oppilaskunta.net

        tuolta aikataulut ja muuta mukavaa!

        tervetuloa juhlimaan :)


      • :)-
        ruk:n kuljetus pj. kirjoitti:

        www.oppilaskunta.net

        tuolta aikataulut ja muuta mukavaa!

        tervetuloa juhlimaan :)

        Millaiset oli juhlat teidän mielestä??

        Itse petyin, kun muut olivat aikaisemmin kehuneet kuinka mahtavat juhlat olivat.. Ei itsellä tullut sellainen tunne vaan mielestäni oli ihan O.K juhlat.
        Häiritsi myöskin se, kun tervetuliaispuhe pidettiin maneesissa, jossa oltiin kuin saunassa niin ei saanut poistua kun kerran sisälle jo oli mennyt.. Ihan kuin vankilassa olisi pidetty ja se puolen tunnin odottelu kävikin jo päähän... Mutta ei sen kummemmin, kivaa vapaa-ajan viettoa oli ja ihan leppoisaa... Naisten vessat olivat aina liian täynnä!!


    • Äijä_

      "Pitääkö laittaa hiukset" Ihme hienostelua! Eikös teitä sotimaan opeteta eikä nössöilemään. Ihme puppeja..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2312
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      940
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe