DUU-vaihteisto

tsuppiduu

paljon on juttuja surullisenkuuluisasta Golfin DUU-vaihteistosta (vissiin käytetty muissakin vekottimissa),mutta mistä sen äkkinäinen ostaja tunnistaa. Lukeeko siinä laakon kyljessä DUU?vai onko siinä joku koodi.

19

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsistäjepsis

      Avaa takapaksi ja nosta matto ylös. Pohjassa on tarra johon on merkitty mm niin valmistetunnus, moottorin, kuin vaihteistonkin koodi. Huoltokirjan ensimmäisen sivun sisäpinnassa on sama tarra.

      • filunkia

        Volkkari on sittemmin jättänyt nämä kokonaan pois, moottoria ja vaihteistoa ei ainakaan vuoden 2011 volkkarissa voitu mitenkään dokumentein liittää yhteen, autossa oli öljysyöppö moottori jo uutena, silloin jo epäilin filunkia kun moottorin sarjanumeroa ei löytynyt mistään muualta kuin moottorin kylkeen liimatusta tarrasta, näin moottori on voitu helposti vaihtaa sen jälkeen kun auto rullasi tehtaan portista.


    • niitä kerrotaan

      jostain syystä niistä kertovat vain muiden automerkkien omistajat, jotka käyvät tällä palstalla provoilemassa

      • Pekka.

        Miksei niistä voisi keskustella? Onko liian arka aihe?


      • kiinnostaa...
        stuppiduu kirjoitti:

        joopa joo
        http://www.reviewcentre.com/review32519_d_Volkswagen_Golf_16_SE.html

        Sisäsiittoisen kieroonkasvaneen kansan mielipiteet autoista...

        Yhtä vakuuttavaa kuin käskisi mannen vartioida lukitsematonta polkupyörää sillä aikaa kun käy pankissa.


      • DUU vaihteisto

        Ikävä kyllä mutta totta on!

        Itselläni on vm -00 Golf 1,6 8v ja siinä on tuo DUU vaihteisto. Hajosi n. vuosi sitten kun autolla oli ajettu 81 tkm, tarkkaa aikaa ja paikkaa en tiedä. Reikä (n. 3cmx10cm) tuli tasauspyörästön kyljestä kytkinkoppaan. Oireet olivat että vetoakseleiden juuresta tiputti öljyä tallin lattialle. Ja huomasin että kytkin luistaa ... Joten laatikko ja kytkin uusiksi. Myyjäliike tuli vastaa sen verran, että maksoi puolet vaihtolaatikosta (uusi), puolet kytkin työt jäi itselle. Auto oli ollut minulla vajaat kaksi vuotta olin ajanut n. 30tkm.

        Ikävä homma, mutta pitää suhteuttaa että samoja laatikoita on myäs mm. Audeissa ja muutamassa tuhannessa muussa VAG-valmisteessa. Ei se kaikista hajoa, mutta jos osuu omalle kohdalle ...


      • DUU vaihteisto
        DUU vaihteisto kirjoitti:

        Ikävä kyllä mutta totta on!

        Itselläni on vm -00 Golf 1,6 8v ja siinä on tuo DUU vaihteisto. Hajosi n. vuosi sitten kun autolla oli ajettu 81 tkm, tarkkaa aikaa ja paikkaa en tiedä. Reikä (n. 3cmx10cm) tuli tasauspyörästön kyljestä kytkinkoppaan. Oireet olivat että vetoakseleiden juuresta tiputti öljyä tallin lattialle. Ja huomasin että kytkin luistaa ... Joten laatikko ja kytkin uusiksi. Myyjäliike tuli vastaa sen verran, että maksoi puolet vaihtolaatikosta (uusi), puolet kytkin työt jäi itselle. Auto oli ollut minulla vajaat kaksi vuotta olin ajanut n. 30tkm.

        Ikävä homma, mutta pitää suhteuttaa että samoja laatikoita on myäs mm. Audeissa ja muutamassa tuhannessa muussa VAG-valmisteessa. Ei se kaikista hajoa, mutta jos osuu omalle kohdalle ...

        Niin, sen tunnistaa:

        - laatikonpäälle on se kaiverrettu
        - Huoltokirjasta on tarra, koneen, väri, laatikkotyyppi ym.
        - takakontin tarrasta (melkein sama kuin huoltokirjassa)


      • makso
        DUU vaihteisto kirjoitti:

        Ikävä kyllä mutta totta on!

        Itselläni on vm -00 Golf 1,6 8v ja siinä on tuo DUU vaihteisto. Hajosi n. vuosi sitten kun autolla oli ajettu 81 tkm, tarkkaa aikaa ja paikkaa en tiedä. Reikä (n. 3cmx10cm) tuli tasauspyörästön kyljestä kytkinkoppaan. Oireet olivat että vetoakseleiden juuresta tiputti öljyä tallin lattialle. Ja huomasin että kytkin luistaa ... Joten laatikko ja kytkin uusiksi. Myyjäliike tuli vastaa sen verran, että maksoi puolet vaihtolaatikosta (uusi), puolet kytkin työt jäi itselle. Auto oli ollut minulla vajaat kaksi vuotta olin ajanut n. 30tkm.

        Ikävä homma, mutta pitää suhteuttaa että samoja laatikoita on myäs mm. Audeissa ja muutamassa tuhannessa muussa VAG-valmisteessa. Ei se kaikista hajoa, mutta jos osuu omalle kohdalle ...

        siis jos olisi joutunut itse maksaan kaikki. Muutenhan toi kone toimii varmaan kauan,on kestävä vai onko.


      • stuppiduu
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Sisäsiittoisen kieroonkasvaneen kansan mielipiteet autoista...

        Yhtä vakuuttavaa kuin käskisi mannen vartioida lukitsematonta polkupyörää sillä aikaa kun käy pankissa.

        Tuo sinun vertaus ontuu pahasti.
        Ihanko itse sen keksit?


      • Duu vaihteisto
        makso kirjoitti:

        siis jos olisi joutunut itse maksaan kaikki. Muutenhan toi kone toimii varmaan kauan,on kestävä vai onko.

        Vaihtovaraosa laatikko 2200.- €
        työt ja kytkin, yhteensä 2700.-€ Siis korjauksen arvo n. neljännes auton arvosta?
        Arvaa harmittiko?

        Ilmeisesti laatikkoja on mennyt korjauskelvottomaksi, joten tehdaskorjattua ei löytynyt. Siis uusi, jolla on 2 vuoden takuu.

        Purkaamolta olisi saattanut löytyä, mutta takuu 1-3kk? Ei noilla kilometreillä ja 6 vuotta vanhaan viitsinyt edes etsiä purkaamolta.


      • minun...
        stuppiduu kirjoitti:

        Tuo sinun vertaus ontuu pahasti.
        Ihanko itse sen keksit?

        Vika, jos sinä et tajua, tajuatkohan edes tätä?


      • tsuppiduu
        minun... kirjoitti:

        Vika, jos sinä et tajua, tajuatkohan edes tätä?

        Jos haluat käyttää hienosti vertauksia, niin mieti vähän etukäteen miten ne sopivat asiayhteyteen.Sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki.


      • antaa
        tsuppiduu kirjoitti:

        Jos haluat käyttää hienosti vertauksia, niin mieti vähän etukäteen miten ne sopivat asiayhteyteen.Sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki.

        olla...Senkun jäkätät vaikka maailman tappiin asti.

        Edelleen en ota vastuuta tyhmyydestäsi.

        Eli jatka vaan...

        -End-


    • Duulaatikko

      Itselläni td ventossa juuri tuo kyseinen laatikko kestänyt nyt 500tkm. Laatikko kyllä kuulee tyhjäkäynnillä että väljyyttä vähän on mutta todella hyvin pelannut tähän saakka.

      • auu

        Erittäin vakuuttava kommentti, ilmeisesti maailmanlaajuiden DUU vaihteiston takaisinkutsu 2013 oli täysin turha operaatio ja miljoonia kytkin sekä mekatroniikka, vai oliko kyse sittenkin DSG vaihteistosta?


      • typerä_trolli

        Ei ole olemassa mitään maailmanlaajuista DUU-vaihteistojen takaisinkutsua. Keksit tuon omasta sairaasta päästäsi!


      • valoakansalle1

        DSG 7 takaisinkutsut oli 2013, tuliko kuntoon, muuttuiko osat vahvemmiksi, no ei, omi vain valohoitoa sekin, muka mineraaliöljyllä korjasivat.

        Miksi valehtelet vwmies?


      • Paskat_se
        valoakansalle1 kirjoitti:

        DSG 7 takaisinkutsut oli 2013, tuliko kuntoon, muuttuiko osat vahvemmiksi, no ei, omi vain valohoitoa sekin, muka mineraaliöljyllä korjasivat.

        Miksi valehtelet vwmies?

        mikään mies ole, kolmikymppinen peruskoulupojan tasoinen räkänokka vaan. Kutsutaan Toyota-palstan aidoksi ja oikeaksi trollipojuksi. Sairastaa skitsofreniaa, saa silti pientä palkkaa Vw- tai Skoda-maahantuojalta, asuu yh-äipän peräkammarissa, ajaa Helkama Raisulla ja trollaa keskimäärin 18 h/vrk Toyota-palstalla ja yrittää epätoivoisesti selittää Vw-konsernin mokailuja parhain päin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe