Pihalla kuin

Käkikello :0

Mä olen sairastanut bulimiaa lähes kymmenen vuotta, tuosta ajasta muutamien vuosien taukoja välillä.. Mutta jostain puitten takaa se Aina yllättää. Tämä alkuvuosi on taas mennyt painiessa tän kanssa, lähes jokapäivä ja niinä päivinä kun ei ole tarvinnut oksentaa, olen syönyt vain hieman rehuja.

Ja painoa tällä helvetillisellä tavalla, ei valitettavasti ole tippunut..

Yritän ottaa niskasta itseeni kiinni ja hokea, että huomenna on taas päivä uusi, ja lopetan.

Mulla on ikääkin jo sen verran, että luulisi sen jo tuovan toisenlaisia ajatuksia mutta Ei..
Ja jos muutamia viikkoja olen ollut "kuivilla" Niin sitten tulee läheinen joka sanoo, että: kylläpä olet lihonut (todellisuudessa painoni on jo vuoden ollut sama) Niin mietippä mitä nuo sanat tekee sairaalle itsetunnollesi?

Tietä ulos pääsyyn tästä kaikesta etsien, tavoitteena terve elämä mutta miten?

3

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öikvgpö

Mäkin sairastanu kohta 10 vuotta ja luulen että lopun ikääni suhteeni ruokaan, painoon ja liikuntaan ei ole koskaan täysin normaali.

• iskee joskus ja kovaa

Tiedän ihan tarkkaan, mitä tarkotat tolla kommenttien vaikutuksella. Tänään sain kuulla omalta esimieheltä varmastikin ihan pahaa tarkottamatonta kommenttia, mutta huono itsetunto lisäsi oman pään sisällä vettä myllyyn.
      Kieltäydyin tarjotusta suklaasta ja valittelin vatsakipua, mutta sainkin kommentiksi "Ai joo, mä tiedän, sä yrität pudottaa painoa". Mitenköhän joskus miehet oppis kuinka arka aihe paino voi olla naiselle. Se oli varmasti tarkotettu vaan puolivitsinä, mutta sai mut heti ajattelemaan, että se näkee mut pullukkana, joka epätoivosesti taistelee omien kilojensa kanssa. Voi tätä kieroa päätä...

• Käkikello:0

.. Vaikka kuin yrität syrjäyttää tuollaiset kommentit Niin silti ne jäävät kummittelemaan päähäsi :( Omasta mielestäni olen aivan normaali,(ehkä aina se muutaman kilon pudotus voisi olla paikallaan),Mutta tällä elämän tavalla painonpudottaminen on vaikeaa,

Huvittavinta on, että mä join/juhlin jossain vaiheessa aika paljon ja paino täten pysyi alhaisena, Nyt juhliminen korkeintaan kerran kuussa jos sitäkään.. niin paino on noista ajoista 10kg enemmän.

Ja muutokset syntyvät todella nopeasti..

On hetkiä, että saat elämästä otteen, kaikki sujuu hyvin ja mitä tärkein mieli on hyvä, ja olet sinut itsesi kanssa..
        Mutta niin pieni asia kuin jonkun vihjailut/sanat painostasi tai ulkonäöstäsi/ tai jokin muu ongelma elämässä Saavat romutettua itsetuntosi taas siihen ettet joko syö oikeastaan mitään tai oksennat..

Enkä mä itse ole tälläista valinnut, tai syntynyt tällaiseksi.. Elämä pyörii vain itsesi ympärillä,

Ikääkin on 3 vuosikymmentä takana, ihana perhe; Mies ja lapsia..
        mutta kukaan ei tiedä miten pikkuhiljaa kuolen sisältäpäin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3215
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1092
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      851
    Aihe