Todelliset Vaikuttajat

Monen lajin parissa

Todellisen kamppailuopettajan tuntevat kaikki, täytyy sanoa, että näitä lajeja pukkaa liukuhihnalta, mutta Ave se osaa opettaa edelleen jujutsua.

Karkea esimerkki on Systema venäläisperäinen taistelulaji, huvittavaa jutussa on se, että jo 80-luvulla Auvo Niiniketo kävi opettamassa venäjällä erikoisjoukkoja ja näiden oppilaiden joukossa oli nimiä, Vasilev, Sergei, Rybakov, samat tyypit, jotka esiintyvät nyt Systeman suurina mestareina.


Systema on perustettu Aven jujutsun opeista ja annettu sille salaperäinen nimi ja kun katsoo Systeman tekniikoita, niin se on aloittelijoiden tasoa kun vertaa Hokuton tekniikoihin opettajien tekemänä.


Vapaaottelusta vouhotetaan nykyisin kovasti, mutta jo 90-luvulla sisäpiireissä Ave otti matseja kovia nimiä vastaan eri lajeista ja näytti kaapin paikan, ennen gracie-perheen esiintuloa kukaan ei puhunut mitään Brasilian jujutsusta, sehän on oikeasti vain matto-osuus Hokuto-ryu jujutsusta ja vieläkin yli viisikymppinen Niiniketo pärjää matossakin paljon nuoremmille maton erikoismiehille!

Kummallinen yhteensattuma on että Aven seurasta 90-luvulla lähtenyt Jyrki Rytilä otti aloittamaansa daito-ryu seuraan mukaan myöskin Systeman, oliko syynä se että systema on Hokuto ryuta?

Eräs korkean vyön jujutsuka lähti hiljaittain Aven salilta ja aloitti Kalin harjoittelun, kävi myöskin Jyrkin salilla kokeilemassa daitoa ja Systemaa, mutta ei iskenyt ja on nyt ottanut Aveen yhteyttä, yrittää sopia takaisinpaluusta Hokutoon, koska oli tottunut korkeatasoiseen kamppailutaitoon.

Ave on suuri persoona ja Opettaja, mutta saattaa olla järkähtämätön oppilaiden suhteen, jotka vaihtavat seuraa ja lajia(koskee dan-arvoja).


Aika näyttää miten siivet kantavat näissä Systema porukoissa, onhan se hienoa kuvitella leijuvansa, mutta todellisuudessa taistelutaidot ovat kovaa treeniä ja oikeanlaista tekniikkaa vaativaa hommaa harhakuvat voivat iskeä kovaa, kun huomaa, että oppi ei toimikaan.

33

6285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-karate

      Shukokai karaten suurmestari edesmennyt Shigeru Kimura oli ainoa mies jota Avekin pelkäsi, sen näki Aven silmistä, Ave oli saanut maistaa leirillä Kimuran kuulua etupotkua, sen veroista potkua en ole koskaan nähnyt kenelläkään, liian varhain Kimura poistui tatameilta, oli todella vaikuttava opettaja.

      Ave on kova tyyppi ja omaa kovat saavutukset, Kimuran veroista toista ei ole, Ave on aika lähellä sitä, mutta silti kaukana se raja piilee siinä henkisellä puolella.

    • jipajitsu

      Ave Caesar! Morituri te salutant!

      eli siis ave on keisari ja niin eespäin...

      Kas kas olet keksinyt taas uuden Ave-tarinan, johon yhdistelet sulavasti Wikipediasta kaivamiasi muiden lajien mestarien nimiä. Sinun kannattaisi ruveta kirjailijaksi, sen verta sulavasti näissä sinun stooreissa yhdistyy fakta ja fiktio.

      En tiedä miksi kertoilet näitä satuja täällä, tuskin niitä kukaan uskoo (toivottavasti), ja vaikka uskoisikin niin mitä sinä siitä hyödyt? Saat halvat huvit?

      Tässä muutama huomion arvoinen seikka:

      Ave ei ole TODELLAKAAN mikään Ju-Jutsun perustajaisä, vaan ave otti jo valmiiksi modernisoidun englantilaisen Ju-Jutsun ja yhdisti siihen saksalaisen mallin mukaan tekniikoita karatesta ja mattopainista jne. luoden näin "oman" tyylisuunnan.

      Systemassa on kyllä tietääkseni vaikutteita vähän kaikista maailman kamppailulajeista, mutta ei vähiten venäläisten omista, ja satoja vuosia vanhoista taistelutaidoista. Väittäisin että jonkun Aven hokuto-ryulla ei ole mitään tekemistä koko lajin kanssa.

      Brasilian Ju-Jutsu ei ole "matto-osuus hokutosta", vaan hokuton matto-osuus on ennemminkin pienen pieni osa Brasilian Ju-Jutsua.

      Ja Jyrki Rytilä on asunut ja opetellut Daito-ryn Japanissa. Sen jälkeen tuonut sen Suomeen. Hän ei siis ole keksinyt lajia itse, kuten eräät, eikä Daitoryulla ole mitään tekemistä hokutoryun kanssa.

      "Eräs korkean vyön jujutsuka -- on nyt ottanut Aveen yhteyttä, yrittää sopia takaisinpaluusta Hokutoon, koska oli tottunut korkeatasoiseen kamppailutaitoon."

      Mistäs sinä tiedät kuka on ottanu Aveen yhteyttä ja missä asioissa? Kertooko Ave sinulle aina ensimmäisenä? Taidatte olla suorastaan kalakavereita. Vai salakuunteletko Aven puheluita?

      Aven Hokutoryu ei ole mikään kaikkien maailman kamppailulajien kattojärjestö, vaan yksi modernin Ju-Jutsun tyylisuunta muiden joukossa.
      Ei kovempi.
      Ei parempi.

      • faktahomma

        ...tarkista faktat. Rytilä ei ole tuonut daitoryuta Suomeen.


      • faktahomma kirjoitti:

        ...tarkista faktat. Rytilä ei ole tuonut daitoryuta Suomeen.

        Minulla oli se käsitys, että Rytilä on yhdessä Kempaksen kanssa tuonut sen Suomeen. Voi hyvin olla että olin nyt väärässä. Rytilä on kuitenkin lajin pääopettaja Suomessa.


      • on se
        jipajitsu kirjoitti:

        Minulla oli se käsitys, että Rytilä on yhdessä Kempaksen kanssa tuonut sen Suomeen. Voi hyvin olla että olin nyt väärässä. Rytilä on kuitenkin lajin pääopettaja Suomessa.

        joka kernaasti käyttää pääopettaja-titteliä. Yhtä kaikki Kempas on samalla tavalla pääopettaja. Hän ei tosin pidä joutavaa meteliä itsestään. Marko K. oli se, joka loi yhteydet Japaniin runsaat kymmenen vuotta sitten.


      • faktahomma
        on se kirjoitti:

        joka kernaasti käyttää pääopettaja-titteliä. Yhtä kaikki Kempas on samalla tavalla pääopettaja. Hän ei tosin pidä joutavaa meteliä itsestään. Marko K. oli se, joka loi yhteydet Japaniin runsaat kymmenen vuotta sitten.

        Rytilää pidetään pääopettajana, koska lajia alettiin harjoittelemaan hänen salillaan.


      • lyfljccj

        Ave kävi itse asiassa Ruotsissa Hans Gregerin opissa alkujaan.


    • lukea taas

      sun harhaisia juttuja, torvelo. Sinä tiedät nää asiat paremmin kuin ne joiden asioista puhut. Kirjoitustyylisi on selvästi tunnistettavissa ja kertoo pohjattomasta tyhmyydestäsi. Hyviä jatkoja sulle. Annat monelle hyvät naurut ääliömäisyydelläsi.

    • on ainakin

      isketty lujaa. Sen verran pehmeäpäiseltä vaikutat.

      • Nimimerkkimies

        Päinvastoin, hän on harvinaisen kovapäinen, kun jaksaa tänne suoltaa tuota tekstiä...


    • vbxmccbn,hj

      jonkinlainen Hokutoyrururuoouu-mainoskamppanja vai mikä?

    • Kaapelilla

      Nähtiin jo 80-luvun puolivälissä eräässä kiveäkin kovemmassa treenissä. Ave otti vyökokeessa matsia kahta oppilastaan vastaan ja ettei hommasta tulisi liian helppoa antoi sitoa omat silmänsä. Noin kahden minuutin jälkeen oppilaat olivat tajuttomana maassa ja Ave luonnollisesti palkitsi kaverit uudella värillä vyössä. Todellinen soturi.

    • Aven kaveri

      Asioisa on kyllä vinha perä, Jyrki Rytilä oli Aven oppilaita ja sai 2. dania Avelta, kunnes joutui lähemään salilta, perusti, sitten sen daito-aikidon, koska haluaa harjoitella vanhoja perinteitä, mukana seurasi Tapio Koistinen ja Marko Kempas Aven oppilaita hekin, Koitinen toimii nykyisin Systeman opettajana.

      Ave opetti venäjän erikoisjoukkoja aikoinaan ja kyllä siellä näitä Systema miehiä opissa oli, tulee mieleen Kaarlo Valkosen Kaspin, hänhän kierteli jujutsu ja ninjitsu kursseilla j taisi pari värivyötä suorittaakin, kunnes päivänvaloon

      tuli ikivanha suomalainen Kaspin, ihan samalla lailla kuin Systemakin.

      Systemassa pistää silmään koskettamatta heittämiset ja muut hulabaloot....

      Hyvää teatteria sitä Daito ja systema ovat vähän niinkuin kiinalaisat oopperaa.

      Ave on kivikova sälli ja on kannuksensa itse hankkinut.

      • Savikukko

        Avehan on moninkertainen rikollinen. Uhannut tapaa lapsiakin ja lapsen uhkailustakin muun ohessa tuomittu. Mun sankari Ave ei ainakaan ole.


      • sä haet

        tällä käsittämättömällä aven(tarkoituksella pienellä kirjoitettu) nuoleskelulla? Säälittäviä olette...


      • Vanha jiujitsu.jopi
        sä haet kirjoitti:

        tällä käsittämättömällä aven(tarkoituksella pienellä kirjoitettu) nuoleskelulla? Säälittäviä olette...

        Silloin 80-luvulla vedettiin jujutsussa tosi kobvaa, Ave pisti oppilaan ottamaan matsia ja jos oli P-housu, niin sai ottaa Avea vastaan, se veti vastustajan nopeesti maahan ja jos ei uskaltanut nousta, niin lisää tuli lättyyn.

        Muistan kerran kun salile tuli iso voimailija/painija kännissä ja rupesi uhoamaan, Ave otti sitä korvasta kiinni ja talutti ulos ja voimamiehellä lirut puntissa.

        Kaverit kun sai mustia vöitä, luuli ne itestään liikoja ja uhos Avelle, no matsi otettiin ja taas tiesi kuka oli kingi, jotkut tyypit ei kestäneet Aven auktoriteettia ja kun ne ei sille pärjänneet lähti ne muille saleille, sitten ne selittää kuinka hienoa on harastaa vanhaa daito-ryuta tai jotakin muuta tyyliä, todellisuudessa ne ei pärjännyt Hokutossa.

        Kovia nyrkkeilijöitä kävi sparrissa Aven kanssa aika usein ja siellä kävi mäiske, no onhan Ave rauhoittunut niistä päivistä ja aina se on olut hyvä opettaja lajissa.

        Olen samaa mieltä tästä systema-pelleilystä, laji on teennäinen ja keksitty, perusasiat on hokutossa kohdallaan ja siinä ei tehdä mielikuvitustemppuja, jokainen joka on Avea vastan ottanut matsia, tietää miltä tuntuu ja jalat pysyy maassa.


      • se vaan
        Vanha jiujitsu.jopi kirjoitti:

        Silloin 80-luvulla vedettiin jujutsussa tosi kobvaa, Ave pisti oppilaan ottamaan matsia ja jos oli P-housu, niin sai ottaa Avea vastaan, se veti vastustajan nopeesti maahan ja jos ei uskaltanut nousta, niin lisää tuli lättyyn.

        Muistan kerran kun salile tuli iso voimailija/painija kännissä ja rupesi uhoamaan, Ave otti sitä korvasta kiinni ja talutti ulos ja voimamiehellä lirut puntissa.

        Kaverit kun sai mustia vöitä, luuli ne itestään liikoja ja uhos Avelle, no matsi otettiin ja taas tiesi kuka oli kingi, jotkut tyypit ei kestäneet Aven auktoriteettia ja kun ne ei sille pärjänneet lähti ne muille saleille, sitten ne selittää kuinka hienoa on harastaa vanhaa daito-ryuta tai jotakin muuta tyyliä, todellisuudessa ne ei pärjännyt Hokutossa.

        Kovia nyrkkeilijöitä kävi sparrissa Aven kanssa aika usein ja siellä kävi mäiske, no onhan Ave rauhoittunut niistä päivistä ja aina se on olut hyvä opettaja lajissa.

        Olen samaa mieltä tästä systema-pelleilystä, laji on teennäinen ja keksitty, perusasiat on hokutossa kohdallaan ja siinä ei tehdä mielikuvitustemppuja, jokainen joka on Avea vastan ottanut matsia, tietää miltä tuntuu ja jalat pysyy maassa.

        loppumaton luonnonvara. Ei vapaa ja normaalit elämänarvot omaava ihminen halua toimia sellaisessa kulttimaisessa ilmapiirissä, jossa mitättömyyttä palvotaan jumalasta seuraavana.

        Surkuhupaisan sirkuksen taakseen jättäneet treenaavat edelleenkin päivittäin. Toisin kuin esim. peräti kahdesti viikossa hryu päämajassa, jossa ohjattuja treenejä on noinkin hurjasti edistyneemmillekin.


      • Sininen vyö
        se vaan kirjoitti:

        loppumaton luonnonvara. Ei vapaa ja normaalit elämänarvot omaava ihminen halua toimia sellaisessa kulttimaisessa ilmapiirissä, jossa mitättömyyttä palvotaan jumalasta seuraavana.

        Surkuhupaisan sirkuksen taakseen jättäneet treenaavat edelleenkin päivittäin. Toisin kuin esim. peräti kahdesti viikossa hryu päämajassa, jossa ohjattuja treenejä on noinkin hurjasti edistyneemmillekin.

        Olen harjoitellut Hokutoa kahdeksan vuotta ja tuli joku tietynlainen turhaantuminen eteeni, viime vuonna pidin taukoa puoli vuotta ja lähdin sitten kokeilemaan sitä Daito-ryuta aito japanilaista lajia, kävin siellä muutaman kuukauden, ei irronnut minuun, danien tasoa siellä pidi huonona, koin itseni etevämmäksi monessa asiassa ja matsata ne ei osannut olenkaan, Jyrki oli poikkeus, hän osaa asiansa ja hänellähän on Aven myöntämä dan-arvo taustanaan, kokonaisutena en pitänyt daitosta ja koin lajin täysin toimimattomaksi itsepuolustukseen, kovempaa aikidoa sitä se on.


        Kaikesta viisastuu ja nyt olen taas Hokuton parissa ja uudella innolla, koska homma toimii ja voi uskoa asiaansa.


      • mikä pölhö.
        Sininen vyö kirjoitti:

        Olen harjoitellut Hokutoa kahdeksan vuotta ja tuli joku tietynlainen turhaantuminen eteeni, viime vuonna pidin taukoa puoli vuotta ja lähdin sitten kokeilemaan sitä Daito-ryuta aito japanilaista lajia, kävin siellä muutaman kuukauden, ei irronnut minuun, danien tasoa siellä pidi huonona, koin itseni etevämmäksi monessa asiassa ja matsata ne ei osannut olenkaan, Jyrki oli poikkeus, hän osaa asiansa ja hänellähän on Aven myöntämä dan-arvo taustanaan, kokonaisutena en pitänyt daitosta ja koin lajin täysin toimimattomaksi itsepuolustukseen, kovempaa aikidoa sitä se on.


        Kaikesta viisastuu ja nyt olen taas Hokuton parissa ja uudella innolla, koska homma toimii ja voi uskoa asiaansa.

        Olet suoltanut noita idioottimaisuuksia tänne aiemminkin. Et näytä kehittyneen sitten viime kerran.


      • jipajitsu
        Sininen vyö kirjoitti:

        Olen harjoitellut Hokutoa kahdeksan vuotta ja tuli joku tietynlainen turhaantuminen eteeni, viime vuonna pidin taukoa puoli vuotta ja lähdin sitten kokeilemaan sitä Daito-ryuta aito japanilaista lajia, kävin siellä muutaman kuukauden, ei irronnut minuun, danien tasoa siellä pidi huonona, koin itseni etevämmäksi monessa asiassa ja matsata ne ei osannut olenkaan, Jyrki oli poikkeus, hän osaa asiansa ja hänellähän on Aven myöntämä dan-arvo taustanaan, kokonaisutena en pitänyt daitosta ja koin lajin täysin toimimattomaksi itsepuolustukseen, kovempaa aikidoa sitä se on.


        Kaikesta viisastuu ja nyt olen taas Hokuton parissa ja uudella innolla, koska homma toimii ja voi uskoa asiaansa.

        ..on se että täällä (melkein) jokainen "hokuton harrastaja" täällä on käynyt kokeilemassa Daito-ryua, vaikka se on niin äärimmäisen harvinainen laji, että itse en ollut kuullutkaan koko touhusta ennenkun vasta pari vuotta sitten. Harrastajia on kuulemma koko Maailmassa n.2000, ja Euroopan ainoat salit on Helsingissä. Hyvin on pojat ilmeisesti markkinoineet lajia, kerta sitä on kuitenkin vähän jokainen kokeillut.

        Ehkäpä homman juju on siinä, että Daito-ryun tekniikat ovat niin hienostuneita että niitä ei kukaan välimallin potkunyrkkeilijä opi missään kahdessa viikossa? Ja jos kärsivällisyys ei riitä pidempään treenaamiseen, niin ehkä se hokuto siinä tapauksessa onkin parempi vaihtoehto.


      • lässytä
        jipajitsu kirjoitti:

        ..on se että täällä (melkein) jokainen "hokuton harrastaja" täällä on käynyt kokeilemassa Daito-ryua, vaikka se on niin äärimmäisen harvinainen laji, että itse en ollut kuullutkaan koko touhusta ennenkun vasta pari vuotta sitten. Harrastajia on kuulemma koko Maailmassa n.2000, ja Euroopan ainoat salit on Helsingissä. Hyvin on pojat ilmeisesti markkinoineet lajia, kerta sitä on kuitenkin vähän jokainen kokeillut.

        Ehkäpä homman juju on siinä, että Daito-ryun tekniikat ovat niin hienostuneita että niitä ei kukaan välimallin potkunyrkkeilijä opi missään kahdessa viikossa? Ja jos kärsivällisyys ei riitä pidempään treenaamiseen, niin ehkä se hokuto siinä tapauksessa onkin parempi vaihtoehto.

        Et asioista taaskaan mitään tiedä. Hokuton treenaminen on pitkäjänteistä ja haastavaa, koska se ottaa huomioon monta osa-aluetta kamppailusta. Ei siis mitään peruskurssi ja rahat pois meininkiä tai daitoryun hippaleikkejä. Niin, että älähän poju siellä kärvistele yksin koneen äärellä kun koulusta on kesälomat alkaneet.


      • jipajitsu
        lässytä kirjoitti:

        Et asioista taaskaan mitään tiedä. Hokuton treenaminen on pitkäjänteistä ja haastavaa, koska se ottaa huomioon monta osa-aluetta kamppailusta. Ei siis mitään peruskurssi ja rahat pois meininkiä tai daitoryun hippaleikkejä. Niin, että älähän poju siellä kärvistele yksin koneen äärellä kun koulusta on kesälomat alkaneet.

        Ja Daito-ryuko ei ota huomioon monta osa aluetta? Mitä tarkoitat hippaleikeillä? eikös Karatea usein haukuta hipaksi? Mitäs yhteistä näillä kahdella lajilla mielestäsi on? Älä vaahtoo siellä, "poju", jos et ole koskaan edes nähnyt kyseistä lajia.

        En väittänyt hokutoakaan huonoksi systeemiksi, mutta nimim. "sininen vyö" nimenomaan sanoi omassa viestissään ettei päässyt daitoryuun sisälle, joten vaihtoi takaisin hokutoon. Syytön mä siihen oon, jos hokuto oli hänen mielestään helpompi tajuta, ja se ei mielestäni tarkoita myöskään että daitoryu olisi huono.

        Treenasin itsekkin hetken aikaa hokutoryu-seurassa Mikkelissä. Mielestäni kuitenkin siellä opettajien taso oli heikohko. Seurassa oli silloin yksi mustavöinen tyyppi, mutta hän ei itse ollut koskaan paikalla. Treenejä veti usein joku vihreävöinen ukko, tai vastaavasti vihreävöinen pikkutyttö. Kummankaan tekninen osaaminen ei ainakaan minua kauheasti vakuuttanut. Lisäksi hokutun vyökoe-systeemi oli mielestäni vähän heikompi kuin mihin olin tottunut.

        Tästäkin huolimatta hokutossakin on varmaan paljon hyviä ja taitavia, ja ennenkaikkea asiallisia ja kohteliaita harrastajia. Tosin tällä foorumilla heihin en ole vielä törmännyt.


      • Sulla
        jipajitsu kirjoitti:

        Ja Daito-ryuko ei ota huomioon monta osa aluetta? Mitä tarkoitat hippaleikeillä? eikös Karatea usein haukuta hipaksi? Mitäs yhteistä näillä kahdella lajilla mielestäsi on? Älä vaahtoo siellä, "poju", jos et ole koskaan edes nähnyt kyseistä lajia.

        En väittänyt hokutoakaan huonoksi systeemiksi, mutta nimim. "sininen vyö" nimenomaan sanoi omassa viestissään ettei päässyt daitoryuun sisälle, joten vaihtoi takaisin hokutoon. Syytön mä siihen oon, jos hokuto oli hänen mielestään helpompi tajuta, ja se ei mielestäni tarkoita myöskään että daitoryu olisi huono.

        Treenasin itsekkin hetken aikaa hokutoryu-seurassa Mikkelissä. Mielestäni kuitenkin siellä opettajien taso oli heikohko. Seurassa oli silloin yksi mustavöinen tyyppi, mutta hän ei itse ollut koskaan paikalla. Treenejä veti usein joku vihreävöinen ukko, tai vastaavasti vihreävöinen pikkutyttö. Kummankaan tekninen osaaminen ei ainakaan minua kauheasti vakuuttanut. Lisäksi hokutun vyökoe-systeemi oli mielestäni vähän heikompi kuin mihin olin tottunut.

        Tästäkin huolimatta hokutossakin on varmaan paljon hyviä ja taitavia, ja ennenkaikkea asiallisia ja kohteliaita harrastajia. Tosin tällä foorumilla heihin en ole vielä törmännyt.

        On selvästi liikaa aikaa. Menehän pojka töihin, opiskelemaan tai ala harrastaa jotakin niin ei tarvi viettää päiviä suomi24:ssa. Tuo on oikeasti jo epäterveellistä.


      • "sininen vyö"
        jipajitsu kirjoitti:

        Ja Daito-ryuko ei ota huomioon monta osa aluetta? Mitä tarkoitat hippaleikeillä? eikös Karatea usein haukuta hipaksi? Mitäs yhteistä näillä kahdella lajilla mielestäsi on? Älä vaahtoo siellä, "poju", jos et ole koskaan edes nähnyt kyseistä lajia.

        En väittänyt hokutoakaan huonoksi systeemiksi, mutta nimim. "sininen vyö" nimenomaan sanoi omassa viestissään ettei päässyt daitoryuun sisälle, joten vaihtoi takaisin hokutoon. Syytön mä siihen oon, jos hokuto oli hänen mielestään helpompi tajuta, ja se ei mielestäni tarkoita myöskään että daitoryu olisi huono.

        Treenasin itsekkin hetken aikaa hokutoryu-seurassa Mikkelissä. Mielestäni kuitenkin siellä opettajien taso oli heikohko. Seurassa oli silloin yksi mustavöinen tyyppi, mutta hän ei itse ollut koskaan paikalla. Treenejä veti usein joku vihreävöinen ukko, tai vastaavasti vihreävöinen pikkutyttö. Kummankaan tekninen osaaminen ei ainakaan minua kauheasti vakuuttanut. Lisäksi hokutun vyökoe-systeemi oli mielestäni vähän heikompi kuin mihin olin tottunut.

        Tästäkin huolimatta hokutossakin on varmaan paljon hyviä ja taitavia, ja ennenkaikkea asiallisia ja kohteliaita harrastajia. Tosin tällä foorumilla heihin en ole vielä törmännyt.

        "Olen harjoitellut Hokutoa kahdeksan vuotta ja tuli joku tietynlainen turhaantuminen eteeni, viime vuonna pidin taukoa puoli vuotta ja lähdin sitten kokeilemaan sitä Daito-ryuta aito japanilaista lajia, kävin siellä muutaman kuukauden, !!!!!!!ei irronnut minuun, danien tasoa siellä pidi huonona, koin itseni etevämmäksi monessa asiassa ja matsata ne ei osannut olenkaan, Jyrki oli poikkeus, hän osaa asiansa ja hänellähän on Aven myöntämä dan-arvo taustanaan, kokonaisutena en pitänyt daitosta ja koin lajin täysin toimimattomaksi itsepuolustukseen, kovempaa aikidoa sitä se on!!!!!!".

        Niin, että näin se asian kirjoitti, mutta sulla nyt on tuota jälkeenjäämistä(jipajitsu) sen verran että et kunnolla osaa lukea.


      • "sininen vyö" kirjoitti:

        "Olen harjoitellut Hokutoa kahdeksan vuotta ja tuli joku tietynlainen turhaantuminen eteeni, viime vuonna pidin taukoa puoli vuotta ja lähdin sitten kokeilemaan sitä Daito-ryuta aito japanilaista lajia, kävin siellä muutaman kuukauden, !!!!!!!ei irronnut minuun, danien tasoa siellä pidi huonona, koin itseni etevämmäksi monessa asiassa ja matsata ne ei osannut olenkaan, Jyrki oli poikkeus, hän osaa asiansa ja hänellähän on Aven myöntämä dan-arvo taustanaan, kokonaisutena en pitänyt daitosta ja koin lajin täysin toimimattomaksi itsepuolustukseen, kovempaa aikidoa sitä se on!!!!!!".

        Niin, että näin se asian kirjoitti, mutta sulla nyt on tuota jälkeenjäämistä(jipajitsu) sen verran että et kunnolla osaa lukea.

        mikä oli nyt pointtisi tässä?

        Olikohan ihan varmasti tarpeellista toistaa nimim. sinisen vyön koko viesti? Sen jokainen olisi varmasti voinut lukea tuolta ylempää muutenkin.

        Täällä on tullut ihan tavaksi, että meikäläistä haukutaan ties miksi (tällä kertaa lukutaidottomaksi ja jälkeenjääneeksi) ilman minkäänlaisia perusteita. Yleensä syynä lienee se, että vaikka mitään älyllistä sanottavaa ei olisi, niin on silti pakko päästä jotenkin kuittailemaan.

        No kuules, nappula, sinä olet pienimunainen homo jota iskä on pienenä piessyt muutaman kerran liikaa. Lisäksi olet niin niin käsittämättömän ruma, ettet löytäisi seksiseuraa edes Reperbahnilta sähkökatkoksen aikaan.

        Kuten fiksuimmat jo huomasivat, minullakaan ei tämän argumentin tueksi ole mitään todistusaineistoa esittää, mutta onneksi sitä ei tällä vittuilufoorumilla edes tarvita.


      • mikä oli pointtisi tässä?
        jipajitsu kirjoitti:

        mikä oli nyt pointtisi tässä?

        Olikohan ihan varmasti tarpeellista toistaa nimim. sinisen vyön koko viesti? Sen jokainen olisi varmasti voinut lukea tuolta ylempää muutenkin.

        Täällä on tullut ihan tavaksi, että meikäläistä haukutaan ties miksi (tällä kertaa lukutaidottomaksi ja jälkeenjääneeksi) ilman minkäänlaisia perusteita. Yleensä syynä lienee se, että vaikka mitään älyllistä sanottavaa ei olisi, niin on silti pakko päästä jotenkin kuittailemaan.

        No kuules, nappula, sinä olet pienimunainen homo jota iskä on pienenä piessyt muutaman kerran liikaa. Lisäksi olet niin niin käsittämättömän ruma, ettet löytäisi seksiseuraa edes Reperbahnilta sähkökatkoksen aikaan.

        Kuten fiksuimmat jo huomasivat, minullakaan ei tämän argumentin tueksi ole mitään todistusaineistoa esittää, mutta onneksi sitä ei tällä vittuilufoorumilla edes tarvita.

        Ihanko totta, kerro lisää. Mielenkiintoista, että parjasit juuri noilla sanoilla sillä se kertookin kaiken sinusta. Todennäköisesti projektisoit tuntemuksiasi itsestäsi haukkuaksesi muita. Eli todennäköisesti pelkäät olevasi " pienimunainen homo jota iskä on pienenä piessyt muutaman kerran liikaa. Lisäksi olet niin niin käsittämättömän ruma, ettet löytäisi seksiseuraa edes Reperbahnilta sähkökatkoksen aikaan".

        Mutta anteeksi jos olen aiheuttanut mielipahaa ja olen ollut asiaton sinua kohtaan. Jatkossa en aio puuttua kenenkään teksteihin.

        TV: Ville 15-vuotta


      • Voimailija/painija
        Vanha jiujitsu.jopi kirjoitti:

        Silloin 80-luvulla vedettiin jujutsussa tosi kobvaa, Ave pisti oppilaan ottamaan matsia ja jos oli P-housu, niin sai ottaa Avea vastaan, se veti vastustajan nopeesti maahan ja jos ei uskaltanut nousta, niin lisää tuli lättyyn.

        Muistan kerran kun salile tuli iso voimailija/painija kännissä ja rupesi uhoamaan, Ave otti sitä korvasta kiinni ja talutti ulos ja voimamiehellä lirut puntissa.

        Kaverit kun sai mustia vöitä, luuli ne itestään liikoja ja uhos Avelle, no matsi otettiin ja taas tiesi kuka oli kingi, jotkut tyypit ei kestäneet Aven auktoriteettia ja kun ne ei sille pärjänneet lähti ne muille saleille, sitten ne selittää kuinka hienoa on harastaa vanhaa daito-ryuta tai jotakin muuta tyyliä, todellisuudessa ne ei pärjännyt Hokutossa.

        Kovia nyrkkeilijöitä kävi sparrissa Aven kanssa aika usein ja siellä kävi mäiske, no onhan Ave rauhoittunut niistä päivistä ja aina se on olut hyvä opettaja lajissa.

        Olen samaa mieltä tästä systema-pelleilystä, laji on teennäinen ja keksitty, perusasiat on hokutossa kohdallaan ja siinä ei tehdä mielikuvitustemppuja, jokainen joka on Avea vastan ottanut matsia, tietää miltä tuntuu ja jalat pysyy maassa.

        Niin siis oliko se painija vai voimailija? Ja ihanko kännisen taltutti?

        On se kova jätkä.


      • Höpöhöpö
        Vanha jiujitsu.jopi kirjoitti:

        Silloin 80-luvulla vedettiin jujutsussa tosi kobvaa, Ave pisti oppilaan ottamaan matsia ja jos oli P-housu, niin sai ottaa Avea vastaan, se veti vastustajan nopeesti maahan ja jos ei uskaltanut nousta, niin lisää tuli lättyyn.

        Muistan kerran kun salile tuli iso voimailija/painija kännissä ja rupesi uhoamaan, Ave otti sitä korvasta kiinni ja talutti ulos ja voimamiehellä lirut puntissa.

        Kaverit kun sai mustia vöitä, luuli ne itestään liikoja ja uhos Avelle, no matsi otettiin ja taas tiesi kuka oli kingi, jotkut tyypit ei kestäneet Aven auktoriteettia ja kun ne ei sille pärjänneet lähti ne muille saleille, sitten ne selittää kuinka hienoa on harastaa vanhaa daito-ryuta tai jotakin muuta tyyliä, todellisuudessa ne ei pärjännyt Hokutossa.

        Kovia nyrkkeilijöitä kävi sparrissa Aven kanssa aika usein ja siellä kävi mäiske, no onhan Ave rauhoittunut niistä päivistä ja aina se on olut hyvä opettaja lajissa.

        Olen samaa mieltä tästä systema-pelleilystä, laji on teennäinen ja keksitty, perusasiat on hokutossa kohdallaan ja siinä ei tehdä mielikuvitustemppuja, jokainen joka on Avea vastan ottanut matsia, tietää miltä tuntuu ja jalat pysyy maassa.

        Ei painijat minnekään saleille kännissä tule. Paskanmarjat.


      • ketju..
        mikä oli pointtisi tässä? kirjoitti:

        Ihanko totta, kerro lisää. Mielenkiintoista, että parjasit juuri noilla sanoilla sillä se kertookin kaiken sinusta. Todennäköisesti projektisoit tuntemuksiasi itsestäsi haukkuaksesi muita. Eli todennäköisesti pelkäät olevasi " pienimunainen homo jota iskä on pienenä piessyt muutaman kerran liikaa. Lisäksi olet niin niin käsittämättömän ruma, ettet löytäisi seksiseuraa edes Reperbahnilta sähkökatkoksen aikaan".

        Mutta anteeksi jos olen aiheuttanut mielipahaa ja olen ollut asiaton sinua kohtaan. Jatkossa en aio puuttua kenenkään teksteihin.

        TV: Ville 15-vuotta

        ettekö te kundit ole itse antaneet ja saaneet turpaan riittävästi ju-jutsussa randorissa kun noin paljon säädätte.........

        Mä en ole Avea koskaan tavannu. Judoa olen harrastanut yli 30 vuotta ja siinä sivussa nyrkkeilly.

        Kampailulajit vaatii myös itsehillintää ja rauhalisuutta - mutta tarvittaessa räjähtävää ja teknistä raivoa!


      • kylläkin
        mikä oli pointtisi tässä? kirjoitti:

        Ihanko totta, kerro lisää. Mielenkiintoista, että parjasit juuri noilla sanoilla sillä se kertookin kaiken sinusta. Todennäköisesti projektisoit tuntemuksiasi itsestäsi haukkuaksesi muita. Eli todennäköisesti pelkäät olevasi " pienimunainen homo jota iskä on pienenä piessyt muutaman kerran liikaa. Lisäksi olet niin niin käsittämättömän ruma, ettet löytäisi seksiseuraa edes Reperbahnilta sähkökatkoksen aikaan".

        Mutta anteeksi jos olen aiheuttanut mielipahaa ja olen ollut asiaton sinua kohtaan. Jatkossa en aio puuttua kenenkään teksteihin.

        TV: Ville 15-vuotta

        "projisoida"...urpo


    • Samurai rauma

      Vanhat Konkarit ovat edelleen jujutsullisesti ja kamppailusilmällä ylivertaisia, kun vertaa nykypäivän jujutsu tai karatekoihin.
      Ave on kova sälli, ollut aina, Kuuno, Hirvonen, Mustis, Seppänen, Aitto, sitä vuosien tuomaa kokemusta ja tositilanteissa koulutettua pelisilmää ei mikään korvaa.
      Ennenhän treenattiinkin paljon enemmän, kuin nykyään se oli omistautmista lajeille, nostan esiin, myös Westersundin Kaitsun, hän on kamppailuopettaja isolla K:LLA ja hänkin haki jujutsu oppinsa Avelta ja Briteiltä, ja sen kautta escrimankin.
      Kaitsu loi sitten toisne jujutsujärjestön, mutta Avelta sai alkuoppinssa.

    • entinenjujutsuilija

      Hyviä kiistoja ketjussa ja asiaakin näyttää olevan.

    • Anonyymi

      Kovaa stooria ja historiaa hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe