"pussi" alavatsassa

mistä johtuu?

Moi! Olen ollut tässä jo jonkin aikaa varsin ylipainoinen. Lihominen alkoi ja jatkui ja nyt tällä olotilalla ei loppua näy.

Ihan viime aikoina olen huomannut, että alhaisimpaan alavatsaan minulle on ilmestynyt sellainen löysä pussi. Sellaista minulla ei aiemmin ollut, koska olin nk. kiinteä pullukka. Eli ikään kuin jotakin olisi valahtanut alaspäin ja muutenkin roikkuva vatsani on alhaalta löllö pieni pussi. Onko muilla kokemuksia?

24

3843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se..

      Kyllä se painovoima ajan kanssa tehtävänsä tekee. Ei se nahkasi loputtomiin jaksa kiloja kannatella. Mitä sinä oikein odotit? Että olet "kiinteä", vaikka kuinka lihoisit?

    • susta

      On tulossa kenguru!

    • Tuttu juttu

      Ihan asiallisesti vastaten, nuorena isompikin maha pysyy "paikoillaan", mutta iän lisääntyessä, myös ihoon tulee muutoksia, esim. iho ohenee. Eli se, mikä ennen vielä jaksoi kannatella mahaa mm. lihakset, löystyvät. Saattaa tulla myös strioja ns. raskausarpia, joka on merkki, että ihon alempi kudos on revennyt. Eli ne striat eivät ole ihon päällä, vaan "kerrosta" alempana.

      Vaikka kuinka jumppaisit, se "pussi" ehkä vähän kiinteytyy, mutta ei häviä mihinkään. Ainoa, mikä siihen auttaa on plastiikkakirurgin veitsi. Sinulla ei ole paljon muita mahdollisuuksia kuin opetella hyväksymään se pussi. Ja vaikka laihtuisit, pussi pysyy, vain entistä löysempänä.

      Pidä huoli sen pussin alle jäävästä ihosta. Pese hyvin, kuivaa, älä käytä talkkia. Talkki vain saa aikaan candida-sienen kasvun sinne poimuihin. Jos näin kuitenkin käy, apteekista saa Canesten-nimistä sienisalvaa, joka parantaa sienen ohjeen mukaan käytettynä.

      • Neiti lihava

        No minä en ole aloittaja, mutta kunminä olen iältä 23 ja se pusii minulla on ollut jo tuollaisen 8 vuotta... Vatsalihakset ovat olleet kunnossa. Tausta tietoa sen verran että vuosi sitten laihduin 25 kiloa, nyt 15 tuli takaisin, mutta 5 jo lähtenyt alas.. Ja pussi on ollu ja säilynyt!


      • On...
        Neiti lihava kirjoitti:

        No minä en ole aloittaja, mutta kunminä olen iältä 23 ja se pusii minulla on ollut jo tuollaisen 8 vuotta... Vatsalihakset ovat olleet kunnossa. Tausta tietoa sen verran että vuosi sitten laihduin 25 kiloa, nyt 15 tuli takaisin, mutta 5 jo lähtenyt alas.. Ja pussi on ollu ja säilynyt!

        Tullut kenguru, Montas poikasta pussiin mahtuu?


      • sama kuin aikaisemmin
        Neiti lihava kirjoitti:

        No minä en ole aloittaja, mutta kunminä olen iältä 23 ja se pusii minulla on ollut jo tuollaisen 8 vuotta... Vatsalihakset ovat olleet kunnossa. Tausta tietoa sen verran että vuosi sitten laihduin 25 kiloa, nyt 15 tuli takaisin, mutta 5 jo lähtenyt alas.. Ja pussi on ollu ja säilynyt!

        Kyllä ne lihakset veltostuu nuoremmallakin, jos on tarpeeksi ylipainoa. Silloin, valitettavasti, vaikka laihtuisit normaalipainoon, se pussi on ja pysyy. Siihen ei auta kuin se em. plastiikkakirurgi.

        Kun iho pääsee venymään, millään vatsaliikkeillä tai muullakaan jumpalla se pussi ei lähde. Ainoastaan laihtuessa siitä tulee löysemmän näköinen, valitettavasti.


      • Aiempi
        sama kuin aikaisemmin kirjoitti:

        Kyllä ne lihakset veltostuu nuoremmallakin, jos on tarpeeksi ylipainoa. Silloin, valitettavasti, vaikka laihtuisit normaalipainoon, se pussi on ja pysyy. Siihen ei auta kuin se em. plastiikkakirurgi.

        Kun iho pääsee venymään, millään vatsaliikkeillä tai muullakaan jumpalla se pussi ei lähde. Ainoastaan laihtuessa siitä tulee löysemmän näköinen, valitettavasti.

        Eli ihmetyksen aihe onkin että olen ollut ihan sairaalloisen lihava viimeksi 12 vuotiaana... Eli sen jälkeen oon ollu normaalipainon ja reiluhkon ylipainon rajalla. Piru vie, no tämmöseksi minut on luotu, tämmöisenä on elettävä! Kirurgille en mene kuitenkaan...

        Eipä se elämä tuollaiseen pikkuasiaan lopu!


      • sulla
        Aiempi kirjoitti:

        Eli ihmetyksen aihe onkin että olen ollut ihan sairaalloisen lihava viimeksi 12 vuotiaana... Eli sen jälkeen oon ollu normaalipainon ja reiluhkon ylipainon rajalla. Piru vie, no tämmöseksi minut on luotu, tämmöisenä on elettävä! Kirurgille en mene kuitenkaan...

        Eipä se elämä tuollaiseen pikkuasiaan lopu!

        hyvää kesää :)

        t.sivusta seuraaja


      • Asiallinen vastaaja
        Aiempi kirjoitti:

        Eli ihmetyksen aihe onkin että olen ollut ihan sairaalloisen lihava viimeksi 12 vuotiaana... Eli sen jälkeen oon ollu normaalipainon ja reiluhkon ylipainon rajalla. Piru vie, no tämmöseksi minut on luotu, tämmöisenä on elettävä! Kirurgille en mene kuitenkaan...

        Eipä se elämä tuollaiseen pikkuasiaan lopu!

        Juu, ihan olet kelvollinen ihminen, oli "pussia" tai ei. Me olemme jokainen omanlaisiamme, uniikkeja yksilöitä, eikä itseään tarvitse hävetä.

        HYVÄÄ KESÄÄ!


    • yööökk

      Sitten vielä sanotaan, että lihavat ovat kauniita. Yrjöän pelkästä ajatuksesta, että jollain on tuollainen pussi. HYH!

      • 170/58

        sellaiseen pussiin ei tarvita edes ylipainoa, raskauskin riittää venyttämään mahanahan sellaiseksi, että siitä jää elinikäiset pahat raskausarvet ja roikkuva pussi/reppu alavatsalle.

        Eli voit lisätä yrjöämislistalle myös kaikki raskaanaolevat tai jo synnyttäneet, heillähän saattaa myös olla kyseisenkaltainen pussi.


      • tuota...
        170/58 kirjoitti:

        sellaiseen pussiin ei tarvita edes ylipainoa, raskauskin riittää venyttämään mahanahan sellaiseksi, että siitä jää elinikäiset pahat raskausarvet ja roikkuva pussi/reppu alavatsalle.

        Eli voit lisätä yrjöämislistalle myös kaikki raskaanaolevat tai jo synnyttäneet, heillähän saattaa myös olla kyseisenkaltainen pussi.

        Olen ollut kaksi kertaa raskaana ja synnyttänyt. Mitään pusseja siitä ei kyllä hoikalle jää,jos vähänkin viitsii itsestään huolehtia.


      • neljän lapsen äiti-
        170/58 kirjoitti:

        sellaiseen pussiin ei tarvita edes ylipainoa, raskauskin riittää venyttämään mahanahan sellaiseksi, että siitä jää elinikäiset pahat raskausarvet ja roikkuva pussi/reppu alavatsalle.

        Eli voit lisätä yrjöämislistalle myös kaikki raskaanaolevat tai jo synnyttäneet, heillähän saattaa myös olla kyseisenkaltainen pussi.

        Jos ei liho raskausaikana, lenkkeilee ja jumppaa, niin ei jää yhtään mitään pussia.

        Itse kävin normijuoksulenkeillä, kuntosalilla, pelassin tennistä, uin ja jumppasin ihan loppuun asti (juoksua en viimeisen kuukauden aikana).

        En nyt ihan parikymppiseltä näytä enää (45 v.), mutta ei totisesti ole mitään arpia eikä pusseja.

        -(169 cm ja 54 kg)


      • olivat yli
        neljän lapsen äiti- kirjoitti:

        Jos ei liho raskausaikana, lenkkeilee ja jumppaa, niin ei jää yhtään mitään pussia.

        Itse kävin normijuoksulenkeillä, kuntosalilla, pelassin tennistä, uin ja jumppasin ihan loppuun asti (juoksua en viimeisen kuukauden aikana).

        En nyt ihan parikymppiseltä näytä enää (45 v.), mutta ei totisesti ole mitään arpia eikä pusseja.

        -(169 cm ja 54 kg)

        nelikiloisia, yksi 3800 g, joten ihan iso maha oli kyllä. Alkupaino vaihteli 52-57 kg ja raskauden lopussa 65-68.

        Ei mitään vaikutusta kroppaan. Pari kuukautta meni ja ihan entisellään oli joka kerran. Tietenkin ikä vähän muuttaa vartaloa, mutta se ei ole raskauksien vika.

        Löysien sohvaperunoiden selittelyä tuo raskauksiin vetoaminen...


      • tiedätte
        olivat yli kirjoitti:

        nelikiloisia, yksi 3800 g, joten ihan iso maha oli kyllä. Alkupaino vaihteli 52-57 kg ja raskauden lopussa 65-68.

        Ei mitään vaikutusta kroppaan. Pari kuukautta meni ja ihan entisellään oli joka kerran. Tietenkin ikä vähän muuttaa vartaloa, mutta se ei ole raskauksien vika.

        Löysien sohvaperunoiden selittelyä tuo raskauksiin vetoaminen...

        Kyllä raskaus muuttaa jokaisen vartaloa mutta sehän on luonnollista.
        Minua kuvottaa enemmän ylläolevat kommentit kun jokin pussi.
        Itse sain ensimmäisen lapseni nipinnapin 17-vuotiaana.
        Olin hyvin laiha ja hieman kehittymätön, tuli paljon raskausarpia.
        Pussia ei tullut mutta en olisi siitäkään välittänyt yhtään enempää kun arvistakaan.
        Olen elänyt jo melkoisen pitkän ja täysipainoisen naisen elämän.
        Eivät ole millään lailla häirinneet seksielämääni, sen enempää kun itsetuntoanikaan.


      • No joo
        tiedätte kirjoitti:

        Kyllä raskaus muuttaa jokaisen vartaloa mutta sehän on luonnollista.
        Minua kuvottaa enemmän ylläolevat kommentit kun jokin pussi.
        Itse sain ensimmäisen lapseni nipinnapin 17-vuotiaana.
        Olin hyvin laiha ja hieman kehittymätön, tuli paljon raskausarpia.
        Pussia ei tullut mutta en olisi siitäkään välittänyt yhtään enempää kun arvistakaan.
        Olen elänyt jo melkoisen pitkän ja täysipainoisen naisen elämän.
        Eivät ole millään lailla häirinneet seksielämääni, sen enempää kun itsetuntoanikaan.

        Jos on ruvennut kakarana lapsen tekoon, niin ei kai sellaiselta voi mitään vaatia. Tarkoitan, etteihän sellainen ole kykenevä huolehtimaan itsestään. Oletko jo niin vanha, ettei siihen aikaan ollut tätä nykyistä aborttilakia vai kuinka on mahdollista, että sinun annettiin synnyttää lapsena?


      • oiskin jokin
        tiedätte kirjoitti:

        Kyllä raskaus muuttaa jokaisen vartaloa mutta sehän on luonnollista.
        Minua kuvottaa enemmän ylläolevat kommentit kun jokin pussi.
        Itse sain ensimmäisen lapseni nipinnapin 17-vuotiaana.
        Olin hyvin laiha ja hieman kehittymätön, tuli paljon raskausarpia.
        Pussia ei tullut mutta en olisi siitäkään välittänyt yhtään enempää kun arvistakaan.
        Olen elänyt jo melkoisen pitkän ja täysipainoisen naisen elämän.
        Eivät ole millään lailla häirinneet seksielämääni, sen enempää kun itsetuntoanikaan.

        saanut vähän "häiritä".

        Jos 17-vuotiaana alkaa lapsia vääntää, niin montako niitä tänä päivänä sitten on kaiken kaikkiaan?

        Ihmettelen kyllä, jos raskausarpia tulee joustavaan teinikroppaan, kun minulle ei tullut edes nelikymppisenä viimeisen raskauden aikana.


      • tiedätte
        oiskin jokin kirjoitti:

        saanut vähän "häiritä".

        Jos 17-vuotiaana alkaa lapsia vääntää, niin montako niitä tänä päivänä sitten on kaiken kaikkiaan?

        Ihmettelen kyllä, jos raskausarpia tulee joustavaan teinikroppaan, kun minulle ei tullut edes nelikymppisenä viimeisen raskauden aikana.

        Mikä tekee ihmisistä noin synkkiä ja tuomitsevia?

        Olen yli 60-vuotias kahden lapsen äiti, yhden isoäiti ja yhden iso-iso-äiti.

        En ala selostamaan millaisissa olosuhteissa ensimmäinen lapseni sai alkunsa, se ei kuulu teille.

        Olen pärjännyt elämässäni oikein hyvin, kouluttauduin vähän vanhempana ihan kelvolliseen ammattiin.

        Minua on rakastettu, en ole koskaan tuntenut itseäni naisena kelvottomaksi.
        Nyt vanhempana olen vielä löytänyt uuden rakkauden, arvista huolimatta.


      • putkeen
        tuota... kirjoitti:

        Olen ollut kaksi kertaa raskaana ja synnyttänyt. Mitään pusseja siitä ei kyllä hoikalle jää,jos vähänkin viitsii itsestään huolehtia.

        en minä ainakaan tosiasioihin sinun uskoasi tarvitse.

        Olen "kantanut" kolme raskautta ja kaksi ensimmäistä lasta painoi kummatkin reilusti yli 4 kiloa. Ensimmäinen raskaus aiheutti raskausarvet alavatsalle, toinen navan yläpuolelle ja kolmas kaksoisraskaus pahensi molempia arpialueita (vauvojen yhteispaino 6400gr.)

        Olen laiha, olen aina ollut laiha ja siitä huolimatta minulla on raskauksien seurauksena hillitön ja ruma raskausarpien täyttämä pussukka alavatsalla. Niin ja lapsenteon aloitin 24 vuotiaana.


      • hupaisia
        olivat yli kirjoitti:

        nelikiloisia, yksi 3800 g, joten ihan iso maha oli kyllä. Alkupaino vaihteli 52-57 kg ja raskauden lopussa 65-68.

        Ei mitään vaikutusta kroppaan. Pari kuukautta meni ja ihan entisellään oli joka kerran. Tietenkin ikä vähän muuttaa vartaloa, mutta se ei ole raskauksien vika.

        Löysien sohvaperunoiden selittelyä tuo raskauksiin vetoaminen...

        "Löysien sohvaperunoiden selittelyä tuo raskauksiin vetoaminen... "

        hah, sanoisinpa että kommenttisi "Tietenkin ikä vähän muuttaa vartaloa... " on lähestulkoon yhtä säälittävä!

        Jos hyväksyt iän mukanaan tuomat kudosvauriot (veltostumisen tms.) niin täytyy kyllä sanoa sinun olevan harvinaisen oppimaton mikäli et tiedä mekaanisen venytyksen aiheuttavan yhtälailla erilaisille iho/kudostyypeille eritasoisia vaurioita. Osalla kudokset kestävät paremmin venymistä raskauden aikana kuin toisilla.

        Tosin joitain positiivistakin asiassa on, nimittäin tutkimusten mukaan naiset, joilla raskausarpia syntyy venytyksessä (esim. raskaus) on yleensäkin pinkeämpi nahka ja sidekudokset ja ovat kenties siten muuten "Parempinahkaisia" sekä kauniimpi-ihoisia.

        Hah hah haa, voin vain kuvitella miten kaikki alkavat nyt kilpaa kertoa miten hieno ja kaunis iho heillä on vaikkei tullut arven arpea raskauksien aikana...joo, noh voittehan te pettää itseänne, mutta kuinka moni teistä pystyy enää yli 40-kymppisenä esiintymään julkisilla paikoilla ilman värivoiteita tai muita spakkeleita, tai kuinka monta kiinteyttävää naama/vartalorasvaa kaapistanne löytyy.

        Kaikkea ei voi saada, mielummin arvet raskauksien aikana kuin veltto nahka kauttaaltaan 40-50-kymppisenä. Sen maharepun kun voi aina leikkauttaa pois, kerralla.


      • Mikään ei ole
        hupaisia kirjoitti:

        "Löysien sohvaperunoiden selittelyä tuo raskauksiin vetoaminen... "

        hah, sanoisinpa että kommenttisi "Tietenkin ikä vähän muuttaa vartaloa... " on lähestulkoon yhtä säälittävä!

        Jos hyväksyt iän mukanaan tuomat kudosvauriot (veltostumisen tms.) niin täytyy kyllä sanoa sinun olevan harvinaisen oppimaton mikäli et tiedä mekaanisen venytyksen aiheuttavan yhtälailla erilaisille iho/kudostyypeille eritasoisia vaurioita. Osalla kudokset kestävät paremmin venymistä raskauden aikana kuin toisilla.

        Tosin joitain positiivistakin asiassa on, nimittäin tutkimusten mukaan naiset, joilla raskausarpia syntyy venytyksessä (esim. raskaus) on yleensäkin pinkeämpi nahka ja sidekudokset ja ovat kenties siten muuten "Parempinahkaisia" sekä kauniimpi-ihoisia.

        Hah hah haa, voin vain kuvitella miten kaikki alkavat nyt kilpaa kertoa miten hieno ja kaunis iho heillä on vaikkei tullut arven arpea raskauksien aikana...joo, noh voittehan te pettää itseänne, mutta kuinka moni teistä pystyy enää yli 40-kymppisenä esiintymään julkisilla paikoilla ilman värivoiteita tai muita spakkeleita, tai kuinka monta kiinteyttävää naama/vartalorasvaa kaapistanne löytyy.

        Kaikkea ei voi saada, mielummin arvet raskauksien aikana kuin veltto nahka kauttaaltaan 40-50-kymppisenä. Sen maharepun kun voi aina leikkauttaa pois, kerralla.

        veltostunut. Tarkoitin, että ennen vyötärönymprykseni oli 63 cm, nyt 67-68. Sen verran on ikä verottanut tiimalasia. Ei lähde treenillä enää senttiäkään.

        Minua ja lapsiani saa muuten tulla katsomaan, ettei täällä tarvitse kärvistellä harhaluuloineen. Ymmärrän, että läskinen kroppasi vituttaa sinua, mutta muista, että kaikilla ei ole yhtä huonosti.

        [email protected]


      • kaikki on vain
        Mikään ei ole kirjoitti:

        veltostunut. Tarkoitin, että ennen vyötärönymprykseni oli 63 cm, nyt 67-68. Sen verran on ikä verottanut tiimalasia. Ei lähde treenillä enää senttiäkään.

        Minua ja lapsiani saa muuten tulla katsomaan, ettei täällä tarvitse kärvistellä harhaluuloineen. Ymmärrän, että läskinen kroppasi vituttaa sinua, mutta muista, että kaikilla ei ole yhtä huonosti.

        [email protected]

        Älä nyt suutu.
        Kamalalta tuo kielenkäyttösi kuulostaa.
        Ei ole tainnut arveton masu tuoda mielenrauhaa eikä hyvää itsetuntoa.
        Jos tuollaiset pikkuseikat ovat noin arka asia.
        En ole se jolle kiroilit.


    • loppuikäni

      laihduttuani se masupussi vaan tuli, sairastuin syöpään, sain sädehoitoa lantion alueelle ennenkuin "pussi" ehdittiin poistaa, ja nyt on tilanne se, että sädehoidettua ihoaluetta ei leikata. Lääkärini mukaan sädetetty iho ei koskaan palaudu entiselleen, joten joudun elämään "pussin" kanssa loppuelämäni. Asia on pakko hyväksyä, tosin mieluimmin masupussi kun olla ääliö, jollaisia tuolla myöhemmissä kommenteissä jokunen osoitti olevansa.

    • Anonyymi

      Moi miten saa alavatsaan lihavuutta?

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe