Kyproksen herkut

Leonia

Kertokaa suosikkiruokianne sieltä, mitä kannattaisi ehdottomasti maistaa, sekä jälkkäreistä että kunnon aterioista!

18

7586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosikkini on

      kanakebab, missä on fetasalaattia sisällä, eli vihersalaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia, fetaa, sipulia ja oliiveja.
      jälkiruokalemppari on ihanat suussasulavat suklaakakut!
      hellepäivänä jääkahvi eli frappé on herkkua

    • cyce

      kunnon ruoka kyproksella on kleftiko, viininlehtikääryle, papukeitot, ja paljon muuta.Olen sitä mieltä että hampurilaisia ja muuta roskaruoka,Kysy ravintolassa mitä ne suosittele.Ihania ihmisiä kyproksella, ne rakastaa suomalaisia

      • Maistaa

        Kyproksella meze ateria joka sisältää paljon ihanaa naposteltavaa, kysykää oppailta missä hyvä meze, niissä kun eroja.
        Ja aikuisten juomana brandy sour ja niissäkin eroja (pitkä drinkki) itse pidin makeasta mikä kannattaa mainita sen tekijälle.
        Ja jos oluen ystävä niin Kyproksella kuuluisa Keo-olut tosi hyvää.
        Ja kuten jo joku tuossa mainitsikin he pitävät Suomalaisista paljon!
        Jos miinuksia kertoisin niin hintataso aikalailla jo Suomen tasolla MUTTA vaatteet, laukut, kengät tosi kauniita!
        Oikein mukavaa, kokemusrikasta matkaa vain teille!


      • suomen tasolla
        Maistaa kirjoitti:

        Kyproksella meze ateria joka sisältää paljon ihanaa naposteltavaa, kysykää oppailta missä hyvä meze, niissä kun eroja.
        Ja aikuisten juomana brandy sour ja niissäkin eroja (pitkä drinkki) itse pidin makeasta mikä kannattaa mainita sen tekijälle.
        Ja jos oluen ystävä niin Kyproksella kuuluisa Keo-olut tosi hyvää.
        Ja kuten jo joku tuossa mainitsikin he pitävät Suomalaisista paljon!
        Jos miinuksia kertoisin niin hintataso aikalailla jo Suomen tasolla MUTTA vaatteet, laukut, kengät tosi kauniita!
        Oikein mukavaa, kokemusrikasta matkaa vain teille!

        Olen käynyt Kyproksella monesti, mutta viime kesän loma olikin viimeinen. Kyproksen turismi on todella hiipunut takavuosien loistosta, ja nimenomaan TÖRKEÄN hintatason vuoksi. Esimerkkinä voin mainita nelihenkisen perheen meze-ateria,(2 lasta 2 aikuista) pullo viintä, lapsilla limut, lasku 150 euroa. Repikää siitä...
        Never ever!


      • cyril
        suomen tasolla kirjoitti:

        Olen käynyt Kyproksella monesti, mutta viime kesän loma olikin viimeinen. Kyproksen turismi on todella hiipunut takavuosien loistosta, ja nimenomaan TÖRKEÄN hintatason vuoksi. Esimerkkinä voin mainita nelihenkisen perheen meze-ateria,(2 lasta 2 aikuista) pullo viintä, lapsilla limut, lasku 150 euroa. Repikää siitä...
        Never ever!

        kävin eka kerta 1982 Limassolissa ja sen jälkeen joka vuosi,olen huomannut että kaikki on mennyt huonompaan suntaan,paljon vähemmän turisti kun ennen,Kaikki hinnat on noussut pilviin,ainoa hyvä on sää ja paikalliset ihmiset


      • Lizzy*
        suomen tasolla kirjoitti:

        Olen käynyt Kyproksella monesti, mutta viime kesän loma olikin viimeinen. Kyproksen turismi on todella hiipunut takavuosien loistosta, ja nimenomaan TÖRKEÄN hintatason vuoksi. Esimerkkinä voin mainita nelihenkisen perheen meze-ateria,(2 lasta 2 aikuista) pullo viintä, lapsilla limut, lasku 150 euroa. Repikää siitä...
        Never ever!

        Missähän ihmeessä olette käynyt syömässä tuollaiseen hintaan?? Kerro muillekin, jotta osaavat välttää tuollaista paikkaa!

        Olen käynyt monesti syömässä yli 20 lajin meze-aterian viineineen, oluineen ja virvoitusjuomineen, eikä ole yli 17 euroa per henkilö maksanut. Eli tuolla kertomallasi summalla helposti syö 8-9 henkilöä!


      • on täysin
        Lizzy* kirjoitti:

        Missähän ihmeessä olette käynyt syömässä tuollaiseen hintaan?? Kerro muillekin, jotta osaavat välttää tuollaista paikkaa!

        Olen käynyt monesti syömässä yli 20 lajin meze-aterian viineineen, oluineen ja virvoitusjuomineen, eikä ole yli 17 euroa per henkilö maksanut. Eli tuolla kertomallasi summalla helposti syö 8-9 henkilöä!

        totta. En enää muista ravintolan nimeä, mutta Miramare hotellista lähdettiin oikealle pääkatua pitkin n.500m ja aivan rannan tuntumassa hieno ruokapaikka. Oma vika, kun ei tullut kysyttyä hintaa etukäteen. Tyhmyydestaä sakotetaan...


      • + juomat
        suomen tasolla kirjoitti:

        Olen käynyt Kyproksella monesti, mutta viime kesän loma olikin viimeinen. Kyproksen turismi on todella hiipunut takavuosien loistosta, ja nimenomaan TÖRKEÄN hintatason vuoksi. Esimerkkinä voin mainita nelihenkisen perheen meze-ateria,(2 lasta 2 aikuista) pullo viintä, lapsilla limut, lasku 150 euroa. Repikää siitä...
        Never ever!

        Ja tuohon hintaan tuli ruokaa pöytään jatkuvalla syötöllä niin paljon, että loput lähti mukaan, kun ei napa enää vetänyt.
        Ja tämä tarina on tosi. Paikka oli Takis Tavern, perheravintola.


    • Pinja-Maria

      Kyproksen herkuista tulee mieleeni ensin pitaleipä, joka on täytetty halloumijuustolla. Jälkkäriksi on pakko saada valtava jätskiannos ja mahtavaa suklaakakkua!

    • ninni**

      maista kyproslaista kleftikoa. ihanaa oli!!

      • cyce

        minä kerroin jo kleftikosta,lue ennen kun toistat ,kiitos


      • elämä???
        cyce kirjoitti:

        minä kerroin jo kleftikosta,lue ennen kun toistat ,kiitos

        Kommenttisi perusteella helposti luulisi, että olet ainoa maailman henkilö, joka tuntee kleftikon. Näin ollen sinulla siis on siihen yksinoikeus;);) Buaah-hah-haa!!!


      • Anonyymi
        elämä??? kirjoitti:

        Kommenttisi perusteella helposti luulisi, että olet ainoa maailman henkilö, joka tuntee kleftikon. Näin ollen sinulla siis on siihen yksinoikeus;);) Buaah-hah-haa!!!

        Kleftiko on kuulema hyvvee.


    • hdfhg

      mezes

    • Lizzy*

      Meze-ateria kannattaa ehdottomasti käydä maistamassa, kuten joku jo sanoikin. Vaihtoehtoina kala- tai lihameze.

      Toinen mistä itse tykkään, on Tavas. Siinä on uunissa suussasulavan pehmeäksi haudutettuja perunoita, lihaa, sipulia ja tomaattia.

      Ja grillattua halloumia alkupalaksi..

      Nämä ruoat kuitenkin saa parhaimmillaan mielestäni ravintolasta/tavernasta, jossa käy paikallisia syömässä, ja joka ei ole ns. pelkästään turistiravintola.

      Monesti jälkiruoaksi annetaan makeita hedelmiä, esim. vesimelonia tai viikunaa makeassa liemessä. Maistamisen arvoisia nuokin.
      Vesimelonista tulikin mieleeni, että se sopii todella hyvin raa'an halloumin kanssa syötäväksi!

      • hyvää...

        Oma ehdoton suosikkkini Kyproksella on omassa Kleftikouunissa tehty Kleftiko lampaan tai vuohenlihalla. Viininlehtikääryleet ja kesäkurpitsankukista tehdyt "nyytit" vievät joka kerta kielen mennessään. Mieheni sisko tekee itse halloumia lampaan- tai vuohenmaidosta. Ja tosiaan, tuon vesimelonin kanssa se on suurinta herkkua.
        Baklava tietysti maistuu myös...


    • on...

      ...ehdottomasti stifado. Ja rannalla Keo (joka nykyisin kalliimpi kuin tuontiolut) sekä punaviinierikalla maustetut chipsit. Nami.

      • ...Carlsberg

        Keo ja Carlsberg, molemmat Kyproksella pantuja, on saaren halvimmat oluet. Yksi tölkki maksaa kaupassa noin 0,70 euroa. Rannalla olut on tietty hieman kalliimpaa.

        Keon ystäville vinkkinä, että sitä myydään Suomessa mm. Prismassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe