Olen siis päättänyt haluavani teologiseen opiskelemaan, vapaalle linjalle. Nyt kysymys kuuluukin: onko sinne asiaa jollei ole lukiota käynyt, ja miten sen pääsykokeen kanssa? Tarviiko päntätä joku kirja, vai liittyykö siihen vain joku analysointitehtävä?
Teologiseen
2
1415
Vastaukset
- AnnaIida
Teologiseen voi ymmärtääkseni hakea myös ilman lukiota tai ylioppilastutkintoa (näin siis ainakin Helsingissä). Nykyisinhän Suomessa kaikki opiskelut ovat periaatteessa mahdollisia kaikille suomalaisille, riippumatta taustasta.
Tällöin sinä hakisit siis tiedekuntaan pelkällä pääsykokeella kun taas ylioppilailla otetaan huomioon myös yo-arvosanat. Joka vuosi otetaan tietty määrä hakijoita sisään pelkän kokeen perusteella.
Teologisen pääsykokeisiin on ilmeisesti taas kaksi pääsykoekirjaa. Yleisteos teologiasta ja jonkin laitoksen valitsema teos. Näistä esitetään ensimmäisessä osassa muutama kysymys. Toinen osa kokeesta taas on sovellustehtävä. Saat tunnin aikaa tutustua aineistoon, josta esitetään sitten kirjallisia kysymyksiä. Tässä osassa vaaditaan kyllä sovellus- ja analysointitaitoja.- kaisu-annikki
TOISEN ASTEEN TUTKINTO RIITTÄÄ! Eli jos oot amiksen käynyt, ei ole mitään erillisiä kiintiöitä vaan haet samalta viivalta ylioppilaiden kanssa.Tosin sun pitää päästä siihen sadan parhaan joukkoon ja se onnistuu leikiten mikäli luet hyvin. Sen takia siis 100 joukkoon, koska sata parhaiten pääsykokeessa menestynyttä otetaan suoraan ja seuraavat sata tarvitsevatkin yo todistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1233867
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232932Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122471- 462031
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2451650Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt441585- 321547
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201376- 281370
- 951201