Kateelliset

Kun minä ostin viime vuonna Volvo S80: sen pikkuperheemme käyttöön, niin tuntuu siltä että kaikki kadehtisivat sitä. Kun ollaan tankkaamassa, jengi rupeaa tööttäämään ja näyttämmään keskaria jos hetkeksikin tukkii muiden tien (varsinkin opiskelijanaisten oloiset, halvoilla ja pienillä itäautoilla ajelevat) Kun joku muu autoilija jolla on joku vaatimaton auto tukkii hetkeksi toisen tien, niin siitä ei ketään suutu. Auto on kyllä upean näköinen ja machomainen, mutta ei se sentään Rolls-Roycen veroinen mahti-kärry ole. Onko muilla vastaavia kokemuksia?


"Mitä upeampi auto, sen pienemmät ulokkeet omistajalla"


MarttyyriMallari-TTt

17

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50..

      Ostin elämäni ensimmäisen Volvon (V50) viime vuonna ja huomasin melkein heti liikenteessä ja varsinkin liikennevaloissa, että jatkuvasti juku yrittää saada jonkinlaista kilpa-ajoa aikaiseksi.. ennen sain ajella volkkarilla kaikessa rauhassa, mutta en enää??

      • Mb -76, tarina vuodelta -89

        Muistan kun -89 hankkimani vm.76 Mersedes w123 230E herätti ihmisissä suunnatonta kateutta.
        Nykypäivänä tätä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta eihän auto silloinkaan tosiaan mikään uusi ollut. Jotenkin tuntui vain että ihmiset eivät kestäneet kun tavallinen duunari oli pystynyt hankkimaan laman alkuvuosina itselleen Mersun. Kerran oli tähti revitty keulalta irti, rengas käyty yön aikana puhkaisemassa, hajotettu etuvilkku ja tulipa kerran vielä eräs naapuri kertomaan minulle kuinka huono auto Mersu on. Liikenteessä huomasi myös kateutta, joka ilmeni käsimerkeillä ja kaikenlaisena estämisenä (esim.ohitus tilanteet) Jokatapauksessa auto palveli aina vuoteen -98 saakka jolloin vaihdoin vihdoin uudempaan. Mersun jälkeen on ollut jo kolme autoa(Renault,Ford ja tällä hetkellä BMW) kuitenkaan minkään muun auton kanssa en ole kohdannut moista kateutta. Varmaan ajallakin oli oma merkityksensä.


    • kuitenkin

      tarkistaa vielä olisiko kyse muusta kuin kateudesta. Jospa tapasi "hetkeksi" tukkia ajoväylä ei olekaan kaikkien mieleen.
      Vaikea kuvitella että jokin Volvo tms kovin paljon kateutta herättää. Kyse on kuitenkin aika arkipäiväisestä peruskulkineesta.
      Hyvä auto Volvo on, mutta tuskin sitä nyt ulokkeen jatkeen jatkeeksi hankitaan.

      • jatkuvasti

        herättänyt voimakkaita tuntoja automiesten keskuudessa, ehkä enemmän kuin mikään muu malli suomessa. Volvo keskustelupalstat ovat yleensä täynnä juttuja. Onko se sitten kateutta vai ei, onkin toinen kysymys. Itse ajan Volvo S60 T5: sella ja koko ajan olen maantiellä provosoinnin kohteena eikä mitään tarvetta näyttää kuinka kulkee. Tiedän että autoni kulkee kohtuullisen hyvin, joten se pelkkä tietämys riittää.


    • perusta

      Enkä edes tule laittaneeksi merkille jos jossain joku volvo seisoo tai ajaa. Enempi mielestäni on niitä törttöjä vanhojen autojen ratissa. Ja mulla ei ole volvoa... ENÄÄ

      • Kansanauto

        Itse en luokittelisi volvoa ainakaan pippelinjatkeeksi. Volvosta tulee ekana mieleen sanat: turvallinen, perheauto ja (älkää nyt hermostuko) tavallinen auto. Eihän sitä edes mainosteta mitenkään voiman tai luksuksen perusteella? Sitäpaitsi uudet Volvot muistuttavat ainakin ulkoisesti paljon toisiaan.. Muistan kun isäni ajeli S80 T6:lla, niin ei se kyllä päitä kääntänyt. Vaihtoon se menikin puolessa vuodessa.


      • Pekkura
        Kansanauto kirjoitti:

        Itse en luokittelisi volvoa ainakaan pippelinjatkeeksi. Volvosta tulee ekana mieleen sanat: turvallinen, perheauto ja (älkää nyt hermostuko) tavallinen auto. Eihän sitä edes mainosteta mitenkään voiman tai luksuksen perusteella? Sitäpaitsi uudet Volvot muistuttavat ainakin ulkoisesti paljon toisiaan.. Muistan kun isäni ajeli S80 T6:lla, niin ei se kyllä päitä kääntänyt. Vaihtoon se menikin puolessa vuodessa.

        Itse huomannut saman kateuden kun vaihdoin Volvoon. Huoltoasemillakin kaikki kattelee että mites toi nuori juippi ajaa tommosella, ei ennen kukaan katellu pitkään/paheksuen kun ajelin japsilla?

        Tosin vetää se kyllä naistenkin katseita puoleensa ja kyytiin haluajia, joten en voi valittaa...

        Kai se on toi Suomalaisten kateus, jos jollain on vähänkin kalliimpi auto kuin itsellä?


      • se on vain tavallinen volvo
        Pekkura kirjoitti:

        Itse huomannut saman kateuden kun vaihdoin Volvoon. Huoltoasemillakin kaikki kattelee että mites toi nuori juippi ajaa tommosella, ei ennen kukaan katellu pitkään/paheksuen kun ajelin japsilla?

        Tosin vetää se kyllä naistenkin katseita puoleensa ja kyytiin haluajia, joten en voi valittaa...

        Kai se on toi Suomalaisten kateus, jos jollain on vähänkin kalliimpi auto kuin itsellä?

        Niin kai sitten jos on kalliimpi auto kuin itsellä.. Suomessahan niin monella on just vuoden 80-90 röhnöjä, että kyllähän niitä ottaa nuppiin JOPA volvot. Mutta minusta hieman tuntuu että yrität provota, miksi nimittäin joku haluaisi volvon kyytiin :D Eihän se ole edes mikään harvinaisuus, saati super-auto. Ruotsalainen kärry. Anyway, itse ihmettelen jos näen sellasia 18-20 v kundeja joilla on joku 500-sarjanen bemari tai jagge, tai mikä vaan isompi ja kalliimpi auto.


      • sentlemän
        se on vain tavallinen volvo kirjoitti:

        Niin kai sitten jos on kalliimpi auto kuin itsellä.. Suomessahan niin monella on just vuoden 80-90 röhnöjä, että kyllähän niitä ottaa nuppiin JOPA volvot. Mutta minusta hieman tuntuu että yrität provota, miksi nimittäin joku haluaisi volvon kyytiin :D Eihän se ole edes mikään harvinaisuus, saati super-auto. Ruotsalainen kärry. Anyway, itse ihmettelen jos näen sellasia 18-20 v kundeja joilla on joku 500-sarjanen bemari tai jagge, tai mikä vaan isompi ja kalliimpi auto.

        vaan arvokas laatuauto.Ei oikeat naiset mihinkään lintulautapemariin halua mene vaikka kuinka pyydät, ne hakee valtaa ja vaurautta. Pissiksistä en puhu mitään, alkavat olla meikäläisen markkinasegmentin ulkopuolella.


    • Wanna-Be

      Eipä ihme että se silloin herättää paljon myös vihaa ja katkeruutta ellei sellaista haluistaan huolimatta satu itselleen saamaan.

      • suomalaisia

        kuulemma, kun tänne raahataan noita kymmenen vuotta vanhoja 500 sarjan bemareita, audeja, avo- golffeja yms. Ja jätkät ajaa niillä 3000 euron autoilla luu ulkona suomessa, kovaa kaahaten. Suomesta on tulossa vanhojen saksa autojen hautausmaa. Tämä on saksalaisille huikeaa hupia. Ai niin tämä on Volvo- palsta.


    • Jeesmies

      Enmä ainakaan ite pistä merkille minkälaisella kärryllä joku menee. Ellei se oo bränikkä ässä mersu... Mut ei se mua sillein kiinnosta mikä automerkki mun tietä tukkii, lähinnä ärsyttää jos tukkii.
      Mut mä en tiiä.. must tuntuu et ihmiset on yleensäkin aika tyhmiä? Onneks mun faija on ihan fiksu kaveri. Se on ite automiehiä, sillon ysivitonen Saappi. Son siihen ite ihan tyytyväinen, ei se oo koskaan vaikuttanut siltä et se ois kateellinen kellekään vaikka toi ysivitonen ny ei mikään ihmeauto ookaan.

      • V.Olvoman

        Minulla on 400 euron Micra, jolla voisin ajaa kaikki arkipäivän ajoni.

        Mutta tallissa tönöttää myös hyvin puunattu ferrarinpunainen S60. Sillä sitä ajellaan kuitenkin, ja syystä se on hankittu.

        Harkitkaa isse, mistä syystä!


    • enemmänkin...
      • V.Olvoman

        Huonot soivtukset. Helmat huonolla hapella...

        Eip ole Volvossa moista.


      • muuta...
        V.Olvoman kirjoitti:

        Huonot soivtukset. Helmat huonolla hapella...

        Eip ole Volvossa moista.

        ...sitten löytyykin:

        "Nyt olen ajellut tuolla Volvolla vajaan 6kk ja olen siitä luopumassa pois. Ja täytyy tähän väliin sanoa, että jos minulle joku toikaisee Alfan nähdessään, että: "eiks noissa oo hirveesti vikoja ja nimenomaan sähkövikoja" niin voin palauttaa kysyjän heti todellisuuteen. Volvo on nimittäin kolme kertaa jättänyt vajaan 6kk aikana tielle ja kaksi kertaa se on jäänyt käynnistymättä. Navigaattori on mykistynyt kahdesti ja radio lopettaa ajoittain toimintansa. Peruutustutka alkaa huutamaan kesken ajon ja silloin kun sitä tarvittaisiin, niin se ei toimi. Eli alkaa minun osaltani riittämään. Autolla pitäisi ajaa eikä seisottaa huollossa."

        Alfakin on nykyään luotettavampia. Rrrruahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!


    • Reiska2

      Aina kun joku on kateellinen sinulle olet siis pelannut korttisi naapurin "insinööriä" paremmin. Meillä kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet edetä elämässämme mutta toiset vaan saavat rahansa riittämään pidempään. Toisien talous jotenkin jää paikoilleen vaikka tulot olisivat samat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      144
      3034
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      887
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      216
      841
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      804
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      790
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      722
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      237
      705
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      36
      656
    10. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      42
      618
    Aihe