Voisiko joku kertoa hieman teatterin näyttämön valaistuksesta, siis "miten lamput toimivat". OLen kuullu että niissä olisi jonkunlainen väriverkko joka vaihtuu ja näin vaihtuu värikin siinä mukana? vai....
Ja sitten se näyttämön takaseinä, onko se vähän kuin iso valkokangas jolle voidaan heijastaa erilaisia taustoja?
Näyttämötekniikasta hieman
1
326
Vastaukset
- sepno
on olemassa niin erilaisia tekniikoita että paha mennä sanomaan. on tuollaisiakin olemassa missä on sellainen kiekko joka pyörii ja vaihtaa värin silloin kun sitä tarvitaan. näyttämön takaseinissäkin on eroja, mutta yleensä se on musta johon heijastamalla on hankala saada jotain näkymään, mutta myös valkokankaan tyyppinen ratkaisu on monesti käytössä oleva keino saada yksinkertaisesti maisemaan vaihtelua ja eloa. lavastus on kuitenkin aina hienompi ja massiivisempi. kannattaa ehkä käydä teatterissa katsomassa. harrastajateatterit siinä mielessä hyviä siihen havaintojen tekoon, että jos haluaa nähdä itse näytelmän ja lavastuksia seurata tarkkaan ja valoja niin voi maksaa kaksi kertaa sen naurettavan halvan lipunhinnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741