Voisiko joku kertoa hieman teatterin näyttämön valaistuksesta, siis "miten lamput toimivat". OLen kuullu että niissä olisi jonkunlainen väriverkko joka vaihtuu ja näin vaihtuu värikin siinä mukana? vai....
Ja sitten se näyttämön takaseinä, onko se vähän kuin iso valkokangas jolle voidaan heijastaa erilaisia taustoja?
Näyttämötekniikasta hieman
1
315
Vastaukset
- sepno
on olemassa niin erilaisia tekniikoita että paha mennä sanomaan. on tuollaisiakin olemassa missä on sellainen kiekko joka pyörii ja vaihtaa värin silloin kun sitä tarvitaan. näyttämön takaseinissäkin on eroja, mutta yleensä se on musta johon heijastamalla on hankala saada jotain näkymään, mutta myös valkokankaan tyyppinen ratkaisu on monesti käytössä oleva keino saada yksinkertaisesti maisemaan vaihtelua ja eloa. lavastus on kuitenkin aina hienompi ja massiivisempi. kannattaa ehkä käydä teatterissa katsomassa. harrastajateatterit siinä mielessä hyviä siihen havaintojen tekoon, että jos haluaa nähdä itse näytelmän ja lavastuksia seurata tarkkaan ja valoja niin voi maksaa kaksi kertaa sen naurettavan halvan lipunhinnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774442Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112363- 1691544
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211321
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641072
- 35956