Miksi niin huonoa

moottorisuunnittelua?

Tuttu osti tuollaisen 90-luvun lopun v12 sedan Jagen (onko se nyt Xj12 vai double six vai mikä).Kone on 6 litrainen v12.

Kuulema tehoa peräti 311 hv. Hymyilin vienosti. Omassa 90-luvun alun (vm 1994) Corvette ZR-1:ssä on 405 hv ja kone on siis "vain" 5,7 litrainen V8..

Eikö Jagella osata vai mistä on kyse? Tarvitsevat remmiahtimen että pääsevät noihin tehoihin V8:eissakin ja 2000-luvulla..

10

3744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyrki Härkönen

      Terve !
      Kyllähän moottorista tehoja saadaan jos halutaan. Omassa v 12 Jaggessani on juuri tuo 6 litrainen kone ja kyllä se 4-oviseen sedaniin riittää oikein hyvin. Auto on ollut minulla vajaat pari vuotta eikä kertaakaan ole tullut tilannetta jossa teho ei riittäisi. Uskoisin että henkilöautossa tuollainen 250-300 heppaa on se teholukema jolla pärjää hyvin ja ajaminen on mukavaa. Jaguarin kone on aika perinteinen ja yksinkertainen. Hyvä näin. Nämä siviiliutojen tehot ovat aika pitkälle sellainen fiilisjuttu. Työkaluna käytän v-94 Buick Roadmasteria jossa on 5,7 litrainen V8. Tehoja noin 260 heppaa. Riittää hyvin sekin.
      Hyvi kilometrejä vaan Corvette kuskeille ja muille auto"hulluille". Auto on ihan hyvä harrastuskohde. Voisihan sitä tietysti juoda kaljaakin?
      Trveisin: Jyrki Härkönen Vantaalta
      www.jyrkiharkonen.fi

      • .viilaaja 3. polvessa

        poissulkevia asioita nuo mainitsemasi harrasteet; jenkkiauton harrastaja ei voisi juoda olutta. Tai ei voi omistaa jenkkiautoa, jos juo olutta ?? :-D


      • Jyrki Härkönen
        .viilaaja 3. polvessa kirjoitti:

        poissulkevia asioita nuo mainitsemasi harrasteet; jenkkiauton harrastaja ei voisi juoda olutta. Tai ei voi omistaa jenkkiautoa, jos juo olutta ?? :-D

        Kyllähän sitä voi harrastaa useampaakin juttua mutta silloin resurssit täytyy jakaa. T.S. jos harrastaa autoilua ja meinaa vielä itse ajaakin, ei voi sijoittaa kaikkia rahojaan oluen juomiseen. Jos taas harrastaa autoja ei juuri jää aikaa eikä rahaa oluen juomiseen. Yksinkertainen on kaunista :)


    • jeewish

      tässä suunnileen samanikäinen "90-luvun lopun jagge"

      http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220

      no entäs corvette vaikka 82 mallinen, 5.7 litranen ja hikiset 200 heppaa, huippunopeus 200 todellinen urheiluauto

    • vienosti...?

      Sinähän se kirjoitit tänne, eikä jaggeristi jonnekin jenkkijunttisivulle!
      Että oikein Corvette,kauhiasti hevosvoimia ja vieno hymy... No hoh hoijaa. ZR-1 vetää varmaan sutia ainakin sata metriä jossain jenkkilippisteinien kokoontumisajoissa, eikö vedäkin!

      Minä en hymyile vienosti, minua kun meinaa naurattaa.

    • JagXJ

      ...ja ajat amerikkalaisella autolla, tulee sen verran nuoruusajat mieleen amerikkalaisista "autoista" että kyllä se hymyily menee toisinpäin.Nykyamerikkalaiset autot eivät vakuuta laadultaan eivätkä ajettavuudeltaan mitä tulee eurooppalaisiin.Itseäni varsinkin sisustan huono laatu ärsyttää amerikkalaisissa, se ihmeellinen kovamuovi jota löytyy myös ladasta. Ja mitä tehoihin tulee 1998 Jaguar XJR 5.2 13.7 ja se sinun vettesi Chevrolet Corvette ZR-1 5.6 13.9

    • osata?

      Ittelläni on 2-litrainen 200hv vapari. Eli 6-litran koneella heppoja tulisi 600 ja 5,7litraisenakin 570hv. Eikö Corvetella osata mitään?!

    • Rule Britannia!

      Siellä briteissä se sinun ylväs ZR-ykkönenkin piti tehdä, kun ei ameriikassa osattu yli
      250heppasta konetta tehdä. Mutta älä nyt rupea sillä lotus-tekniikalla kehumaan, sen merkin nimittäin omistavat malesialaiset nykyään.. :)

    • Mievaantääl

      Itselläni on ´69 Camaron L48 350cid/300hp TH350 kiinni 60-luvun alun pick-upissa. Ajoneuvokohtainen rajoitus 80 km/h eikä paljoa kovempaa uskalla edes ajaa. Mutta mukavasti irtoaa viivalta.

    • ---

      Chevyllä ei ainakaan näemmä osattu,kun piti ZR-1:sen moottori tilata Lotukselta.
      ZR-1 tuli markkinoille 80-luvun lopulla,otappa huviksesi selvää,paljonko Capricen 5-litraisesta puristettiin tuolloin tehoa...se kun oli Chevroletin omaa suunnittelua alusta loppuun.
      Tai vaikka tavallisesta(=Chevyn suunnittelemasta) Corvetesta.

      Nuo myöhempien aikojen V-12 Jaguarit on vähän erilaiseen käyttöön tarkoitettu kuin Corvette.Vertaile niiden tehoja mielummin vaikka Cadillaciin.

      Nyt kyllä nolottaa että tähän lapsellisuuteen edes lähdin mukaan.

      PS.
      Yleensä tämä litratehoista höpöttäminen on kyllä mennyt niin päin,että japsi/euro harrastajat soittaa suutaan jenkkiharrastajille kun mun 2-litraisessa on litratehoa näin paljon ja sun 7-litraisessa noin paljon vähemmän - ja jenkkiharrastajat puistelee päätään,että ettekö tuon enempää näistä asioista ymmärrä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe