Sain hyppysiini kaupasta yllättäen suomen 2 euron kolikko vuosi 2007, se on sellainen rooman sopimus 50v.
Ja sillä puolella missä kartta on niin kartta alue jatkuu aika kauas yli ns. rajan missä se kulta vaihtuu hopaksi, niin se kartta menee siitä yli. Ja karttaa ulottuu euro sanan O:n ali, eli sen sisällä on vähäsen karttaa. olisiko se virhe painos?
mikä on tämän koliko arvo noin? se on ihan vähän käytetyn näköinen. joitain pieniä naarmuja.
joss joku voisi auttaa? :)
2eur. kolikko, rooman sopimus.
17
16307
Vastaukset
- ihan tavallinen
Kyseessä on aivan tavallinen suomalainen v. 2007 erikoiskolikko, lyöty sen kunniaksi että Rooman sopimuksen solmimisesta on kulunut 50v. Arvo 2 - 2,5 euroa.
Mikä ON arvokas, on vuoden 2006 kaksieuronen, jossa on vuoden 2007 kartta (jossa näkyy Norja ja Viro). Sellaisen arvo on noin 130 euroa- gskjosdgkl
Rooman sopimuksen 50-vuotiskolikko on hyväkuntoisena (!) arvoltaan 3-6€. Tuo vuoden 2006 'virheellinen kartta' on jo 200 euron kamaa.
- jkbjlknkl
gskjosdgkl kirjoitti:
Rooman sopimuksen 50-vuotiskolikko on hyväkuntoisena (!) arvoltaan 3-6€. Tuo vuoden 2006 'virheellinen kartta' on jo 200 euron kamaa.
Joo, siis näköjään noita vuoden 2006 'virhelyöntejä' on virrannut lisää markkinoille, joten tuo 130€ saattaa sittenkin olla nyt lähempänä totuutta. Suomenkielinen Rooman sopimuksen erikoisraha liikkuu hväkuntoisena yli 3 euron hintaan ja tosiaan jopa 6 euroa on maksettu.
- mä ite
jkbjlknkl kirjoitti:
Joo, siis näköjään noita vuoden 2006 'virhelyöntejä' on virrannut lisää markkinoille, joten tuo 130€ saattaa sittenkin olla nyt lähempänä totuutta. Suomenkielinen Rooman sopimuksen erikoisraha liikkuu hväkuntoisena yli 3 euron hintaan ja tosiaan jopa 6 euroa on maksettu.
mikä on hväkuntoinen
- juu...
minulla käynyt siis sama juttu, nyt on jo oikeastaan kaksi näitä kolikoita. Ilmeisesti ne nyt on 3-6€ arvoisisa, mutta mihin nää voi myydä. Ei mulle o kauheesti hyötyy tämmösist.
- emli
mites kun mun "rooman sopimus" 2euron kolikossa löytyy myös kartassa norja ja viro? onko kyseessä myös tälläinen 3-6euron arvoinen kolikko!?
- djgjdg
emli kirjoitti:
mites kun mun "rooman sopimus" 2euron kolikossa löytyy myös kartassa norja ja viro? onko kyseessä myös tälläinen 3-6euron arvoinen kolikko!?
Kaikki vuoden 2007 ja uudemmat on painettu juuri tuolla 'uudella' kartalla.
- jeesus
djgjdg kirjoitti:
Kaikki vuoden 2007 ja uudemmat on painettu juuri tuolla 'uudella' kartalla.
moi
- rekkarane
- oifgeobaofa
Eli mul on nyt sellane 2006 vuoden 2 euron kolikko jossa on toi kartanvirhe painos ja se on sellane rooman sopimus 50 vuotta onko se nyt minkää arvonen?
- 2euro kolikoita
Riittäähän noita 2euro kolikkoja, joillain jo arvoa vähän enemmänkin:
http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/
Ne 2euro kolikot Vatikaanista, Monacosta ja San Marinosta ovat niin pieniä lyönti määriä että hinnat senkun nousevat... - Waidmann
Löysinpä sattumalta kolikoideni seasta tälläisen 2007 Rooman Sopimus 50V.
Karttapuolella tuo kartta menee "messingin" yli "hopean" reunuksen puolelle ja kartta menee EURO sanan O kirjaimen alle. Eli onko kyseessä ihan normi erikois painos vai tuollainen virheellinen "kartta" painos. ?
Kiitoksia etukäteen!- on kyseessä
Täällä on jo vaikka kuika monessa ketjussa kysytty tuota samaa asiaa. Vielä kerran:
Ns. karttavirheraha on ihan tavallinen Suomen vuoden 2006 2 euron kolikko, jonka kartta on uudempaa mallia. Uudessa kartassa on Norja muita maita mukana.
- kk
ahah :D sama kolikko mulla ja etin se arvoo netistä
- ms
mulla on iha samalainen kolikko
- 126548
mikäs se semmone 2 euron kolikko on ku siin lukee et Roomansopimus ja sit siin on semmone kirja jonku kuvion sisällä. vm 2007. Onko se iha vaa tavalline kaks eurone? :o
- rahaboy88
Siitähän tässä on kokoajan puhuttu. Ei ole tavallinen. Arvo luultavasti n. 3-6 €
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070