Muista äitiä

Äiti, aikuisia lapsia

Muistuttaisin teitä, nuoret, äitienpäivästä. Ette tiedä, kuinka paha on sellaisen äidin mieli äitienpäivänä, jota eivät lapset muista mitenkään. Varsinkaan ne kotoa jo pois muuttaneet. Ei tarvita lahjoja eikä kukkia. Tärkeintä on muistaminen. Yksi sana: onnea. Vaikka puhelimitse tai tekstiviestillä, jos ei pääse tai halua mennä äidin luo.

Minulla on kaksikymppinen muualla asuva poika, jolla on elämässä tyttöystävä ja paljon muuta aikaa vievää. Harvoin hän välittää minuun ottaa yhteyttä, yleensä vain silloin kun tarvitsee rahaa. Minä äitinä rakastan häntä kuitenkin kaikkine iloineen ja suruineen, jotka hän on elämääni tuonut.

Te nuoret ymmärrätte vanhempien rakkauden parhaiten vasta kun saatte omia lapsia.

8

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä taida muistaa.

      En voi sanoa että mulla olisi enää äitiä tai isää. En muista heitä,eiväthän hekään muista minua.

      • Niin metsä ...

        Enpä tiedä taustaasi, miksi noin kylmästi kirjoitat. Mitäs jos nyt yllättäisit äitisi muistamalla äitienpäivän, ehkäpä hän muistaisi sinua seuraavan kerran? Vanha sanonta sanoo: Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.


    • pieni.ehka.viisaskin

      Aivan oikein. ^^ Yllätin oman äitini kauniilla kortilla ja runolla ja hän piristyi selvästi. Eli nuoret, jos vasta nyt muistatte, on vielä tämä iltapäivä aikaa. Ja aikuisetkin, jos äitinne on vielä elossa, niin kortteja ja kukkia heille vaan! :)

    • Nöyhtämies

      Meinasin kyllä ostaa äitienpäivälahjan, mutta sitten muistin millainen paskiainen se on niin päätin mennä istuun päiväksi paikalliseen pubiin.

    • Äidiksi tulossa

      ...kerjätä huomiota täällä, etenkin jos oma lapsi on jo aikuisiässä. Mitä oikein oletit, kun lapsesi sait? Sitä että sinut julistetaan pyhimykseksi? Sitä että sinua juhlitaan joka vuosi kakkukahveilla ilonkyyneleet silmissä?

      Se, että poikasi ei muista sinua mitenkään, voi johtua mahdollisesta poissaolostasi hänen elämässään. Ehkäpä et itsekään ole kiinnostunut hänen asioistaan tai käyttäydyt niin rasittavasti, ettei poikaa kiinnosta juttusi?

      • ksjdhsuyarw

        Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.

        Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.

        Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä.


      • Äiti, aikuiset lapset
        ksjdhsuyarw kirjoitti:

        Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.

        Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.

        Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä.

        En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.

        Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.

        Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia!


      • Taas vaihteeksi...
        Äiti, aikuiset lapset kirjoitti:

        En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.

        Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.

        Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia!

        "Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet."

        Mistäköhän arvon mamma päättelee, ettei meillä olisi jo lapsia? ;) Tai että olisimme kaikki nuoria? Kirjoitithan sinäkin tänne nuorten puolelle...

        Ps. Ne nuoret vanhemmat taitavat ymmärtää lapsiaan paremmin, kun eivät koe tarvetta vinkua täällä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe