Muistuttaisin teitä, nuoret, äitienpäivästä. Ette tiedä, kuinka paha on sellaisen äidin mieli äitienpäivänä, jota eivät lapset muista mitenkään. Varsinkaan ne kotoa jo pois muuttaneet. Ei tarvita lahjoja eikä kukkia. Tärkeintä on muistaminen. Yksi sana: onnea. Vaikka puhelimitse tai tekstiviestillä, jos ei pääse tai halua mennä äidin luo.
Minulla on kaksikymppinen muualla asuva poika, jolla on elämässä tyttöystävä ja paljon muuta aikaa vievää. Harvoin hän välittää minuun ottaa yhteyttä, yleensä vain silloin kun tarvitsee rahaa. Minä äitinä rakastan häntä kuitenkin kaikkine iloineen ja suruineen, jotka hän on elämääni tuonut.
Te nuoret ymmärrätte vanhempien rakkauden parhaiten vasta kun saatte omia lapsia.
Muista äitiä
8
1080
Vastaukset
Enpä taida muistaa.
En voi sanoa että mulla olisi enää äitiä tai isää. En muista heitä,eiväthän hekään muista minua.- Niin metsä ...
Enpä tiedä taustaasi, miksi noin kylmästi kirjoitat. Mitäs jos nyt yllättäisit äitisi muistamalla äitienpäivän, ehkäpä hän muistaisi sinua seuraavan kerran? Vanha sanonta sanoo: Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
- pieni.ehka.viisaskin
Aivan oikein. ^^ Yllätin oman äitini kauniilla kortilla ja runolla ja hän piristyi selvästi. Eli nuoret, jos vasta nyt muistatte, on vielä tämä iltapäivä aikaa. Ja aikuisetkin, jos äitinne on vielä elossa, niin kortteja ja kukkia heille vaan! :)
- Nöyhtämies
Meinasin kyllä ostaa äitienpäivälahjan, mutta sitten muistin millainen paskiainen se on niin päätin mennä istuun päiväksi paikalliseen pubiin.
- Äidiksi tulossa
...kerjätä huomiota täällä, etenkin jos oma lapsi on jo aikuisiässä. Mitä oikein oletit, kun lapsesi sait? Sitä että sinut julistetaan pyhimykseksi? Sitä että sinua juhlitaan joka vuosi kakkukahveilla ilonkyyneleet silmissä?
Se, että poikasi ei muista sinua mitenkään, voi johtua mahdollisesta poissaolostasi hänen elämässään. Ehkäpä et itsekään ole kiinnostunut hänen asioistaan tai käyttäydyt niin rasittavasti, ettei poikaa kiinnosta juttusi?- ksjdhsuyarw
Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.
Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.
Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä. - Äiti, aikuiset lapset
ksjdhsuyarw kirjoitti:
Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.
Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.
Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä.En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.
Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.
Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia! - Taas vaihteeksi...
Äiti, aikuiset lapset kirjoitti:
En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.
Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.
Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia!"Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet."
Mistäköhän arvon mamma päättelee, ettei meillä olisi jo lapsia? ;) Tai että olisimme kaikki nuoria? Kirjoitithan sinäkin tänne nuorten puolelle...
Ps. Ne nuoret vanhemmat taitavat ymmärtää lapsiaan paremmin, kun eivät koe tarvetta vinkua täällä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973