Kysyn kokemuksia kanin kaivamisesta, että sehän kaivaa tunneliaan yleensä aina alaspäin maan syvyyksiin?? Mulla kun on pieni piha, jossa kanit saa kaivaa, vaikken siitä itse pidä, mutta pakko kait se on antaa kaivaa... siis ihan vapaata maata... voisi myös tehdä jonkin ison "kaivuuastian"?
Esim tänään tytön noin kuukausi sitten aloittaman pienen kuopan kaivuu alkoi hetkessä syventyä. Kolo/tunneli syventyy melko nopeasti, mut ne kaikki(siis alutkin joita oli 1 viime syksynä) ovat ”sisäpihalle” päin. Kuiteskin mulla on aina pelko että kani alkaa kaivaa ykskaks toiseen suuntaan, ja naapurin puolelle, ja sitten jos suunta vaihtuu kohti maan pintaa, niin karkaamis mahis on lähellä. Ja ei kai kani voi tukehtua tai muuta siellä maan alla?
Kanini on naaras 1v, 1,5kg ja ollut myös viime kesän samoissa olosuhteissa vapaa pihalla.
Pihaa on sellanen muutama neliö. Siis hän joka kaivaa ;) on tämä kanineiti ja toinen kanini on leikattu uros, joka on 3 kk nuorempi, samankokoinen, eikä ainakaan vielä kaivele:).
Asun vuokralla rivitalossa, enkä aio tähän upottaa metriä verkkoa maan alle. Mielummin sitten pidän kaneja sisällä, jos kaivamisvimma iskee päälle. Muutenkin siis kokoajan kanit on valvonnassa.. eli eivät ”ihan yksin” pihalla. Sisätiloissa ei vielä ainakaan kaivuuviettiä ole havaittu mitenkään yliaktiivisena.
Kiitos, jos joku vähän vastaavaa kokenut tai muuten vain kiinnostunut kehtailee vastailla
Pupun kaivaminen
caroliina27
1
1528
Vastaukset
- tania
Kani voi tosiaan aivan "huomaamatta" (varsinkin aidan vierestä) kaivaa itsensä hyvinkin pitkälle ja usein kanin kolo kattaa useita käytäviä (jos saa rauhassa kaivaa)..
suoraa alaspäin kani ei kuitenkaan kaiva vaan nimenomaan pituussuunnassa parinkymmenen sentin jälkeen.Naaraalla on tuo "pesän teko" varmaan mielessä..
Sisälle voi tosiaan rakentaa kaivuulaatikon (kuin lasten hiekkalaatikko) , mutta seiniä kannattaa laittaa tarpeeksi jottei kani pöllytä kaikkea maata pois.
Toinen kikka on peittää aina jo kaivetut tunnelin alut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657