Olen kateellinen

Atoopikko

kaikille terveille. Elämäni on jatkuvaa kamppailu ihon kanssa ja jos vähänkin sorrun esim. makean syömiseen, iho on ihan hirveässä kunnossa. En voi käydä kylässä, en käydä saunassa, en asua hotelelleissa, en syödä kuin kapeaa ruokalistaa, en huolehtia ulkonäöstä herkkyyteni takia kuten haluaisin, en pitää eläimiä, en siis olla lähelläkään edes ihmisiä, joilla on eläimiä.. Vaatteet pitää aina ostaa ajatellen ihon peittämistä..

Olen surullinen, katkera ja väsynyt tähän sairauteen. Lääkkeitä kuluu ja lisää sivuvaikutuksia saan niistä. Niin, olen kateellinen kaikille, jotka voivat elää normaalia elämää;(

8

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aknenaama

      Tiedän tunteen, tosin minun ongelmani on akne. Voi miten kyllästynyt olenkaan noihin rumiin inhottaviin kiljuvanpunaisiin paiseisiin ja mätäpäihin, en koskaan voi katsoa itseäni peilistä ilman meikkiä ja pitää itseäni sen näköisenä että muut ihmiset voisivat edes syödä seurassani ilman että laatta lentää kun iho on niin kauhea! Olen niin kateellinen kaikille siloposkille, voi kuinka antaisinkaan ihan mitä vaan jotta saisin hyvän terveen ihon!

      Niin monta vuotta olen tästä iänikuisesta sitkeämpääkin sitkeästä taudista kärsinyt, miksen voi olla kuin muut! Miksen voi elää ilman että joudun suunnitella KAIKEN ihoni mukaan, en voi olla myöskään yökylässä (joutuisin olemaan meikittä ja sehän EI käy), en voi tuhlata rahaa vaatteisiin sun muuhun kun kaikki rahat menee uusiin meikkituotteisiin etsiessäni meikkivoiteita jotka eivät valu ja kiiltele ja kökköönny naamalla ja jotka pysyvät ja peittävät lärvin hyvin jotta voin ylipäätään kulkea ihmisten ilmoilla, eikä kuitenkaan ikinä löydy hyviä tuotteita minun ongelmaiholleni!

      Miksen voi seurustella poikaystäväni kanssa pelkäämättä kuollakseni sitä päivää kun on yhteenmuuton aika ja on pakostikin varauduttava siihen että oma kulta näkee minut ilman meikkiä, niin rumana ja kuvottavana että ruokahalut katoavat kuukausiksi minut nähdessään!

      Miksen voi syödä ihan mitä vain niinkuin muutkin, kun pitää pelätä kaiken maailman hiilihydraatteja ja rasvaisia ja sokerisia ruokia, miksen voi mennä meikittä edes perheeni eteen ilman että iskee pakokauhu ja hiton kova ahdistus!

      Miksen voi olla tuntematta itseäni hirviöksi kun muut siloposket elävät leppoisaa elämää ilman hirveitä ulkonäköongelmia!

      Olen niin kateellinen siloposkisille terveihoisille ihmisille!

      • edellinen

        kaikkea olen kokeillut, lääkkeitä, ruokavalionmuutoksia, luontaistuotteita, ihan kaikkea, mikään ei auta! Aina kun ne pirulliset pahimmat paiseet paranevat ja olo on hetken helpottunut, pukkaa seuraavana päivänä uudet sata samanlaista naamaan ja itku on herkässä..!


      • mä135
        edellinen kirjoitti:

        kaikkea olen kokeillut, lääkkeitä, ruokavalionmuutoksia, luontaistuotteita, ihan kaikkea, mikään ei auta! Aina kun ne pirulliset pahimmat paiseet paranevat ja olo on hetken helpottunut, pukkaa seuraavana päivänä uudet sata samanlaista naamaan ja itku on herkässä..!

        Jos stressaa paljon niin eikö sekin voi vaikuttaa ihoon. Sun pitää rentoutua ja murehtia vähemmän sitä aknea.


      • Atoopikko
        mä135 kirjoitti:

        Jos stressaa paljon niin eikö sekin voi vaikuttaa ihoon. Sun pitää rentoutua ja murehtia vähemmän sitä aknea.

        Jos joku ongelma on TODELLA paha, eli on vaikeimpia tapauksia maapallollamme, ei auta vaikka kuinka rentoutuisi. Olen nimittäin kokeillut sitäkin. Olen karsinut KAIKEN, ollut rauhassa kuukausia ja vain lukenut ja ollut. Toki se AUTTAA, mutta ei paranna.

        Sinulle, joka kärsit aknesta; olen pahoillani puolestasi!! Ystävälläni on sama ongelma. Olen ehkä aavistuksen verran enemmän "sinut" ihottumien kanssa, sillä olen vähän sisuuntunut koko tilanteeseen. Olen oppinut ajattelemaan vähän siten, että ehkä se ITSEÄ inhottaa enemmän kuin muita. Niin minulle on ainakin sanottu eikä minua taas inhota ystäväni akne. Kurjinta siis on kysymykset, tarttuuko se. Ihmiset kun aina ajattelevat itseään ennen muita:) Kun saavat tietää, ettei tartu, sanovat, no eihän se sitten MINUA haittaa.

        Oletko sitä roakuuria kokeillut? Tiedän, ärysttävää kun joku kysyy ja varmasti olet sitäkin kokeillut. Ja joskus vaan ei enää jaksa jotain uusinta villitystä kun kaikki on kokeiltu. Huh tätä elämää, ei ole pakka ollut tasapuolinen. Siis josta korttimme on jaettu.

        Voimia ja kaukohalaus Sulle!!


      • miten on?
        Atoopikko kirjoitti:

        Jos joku ongelma on TODELLA paha, eli on vaikeimpia tapauksia maapallollamme, ei auta vaikka kuinka rentoutuisi. Olen nimittäin kokeillut sitäkin. Olen karsinut KAIKEN, ollut rauhassa kuukausia ja vain lukenut ja ollut. Toki se AUTTAA, mutta ei paranna.

        Sinulle, joka kärsit aknesta; olen pahoillani puolestasi!! Ystävälläni on sama ongelma. Olen ehkä aavistuksen verran enemmän "sinut" ihottumien kanssa, sillä olen vähän sisuuntunut koko tilanteeseen. Olen oppinut ajattelemaan vähän siten, että ehkä se ITSEÄ inhottaa enemmän kuin muita. Niin minulle on ainakin sanottu eikä minua taas inhota ystäväni akne. Kurjinta siis on kysymykset, tarttuuko se. Ihmiset kun aina ajattelevat itseään ennen muita:) Kun saavat tietää, ettei tartu, sanovat, no eihän se sitten MINUA haittaa.

        Oletko sitä roakuuria kokeillut? Tiedän, ärysttävää kun joku kysyy ja varmasti olet sitäkin kokeillut. Ja joskus vaan ei enää jaksa jotain uusinta villitystä kun kaikki on kokeiltu. Huh tätä elämää, ei ole pakka ollut tasapuolinen. Siis josta korttimme on jaettu.

        Voimia ja kaukohalaus Sulle!!

        Oletko kokeillut vielä kuppausta?


      • Molempia

        Terve teille molemmille!

        Itse olen kokenut molemmat: ensin olin (olen edelleen) atoopikko.

        Atoopikkoelämäni on ollut seuraavanlaista: jatkuva kirvely, ihon tulehtuminen, mätäkelloja iholla (erityisesti raajoissa), hirvittävä kutina, unettomat yöt kun ei kutinalta unta saa, käsien kramppaaminen, kun yrittää raapia lihaan asti lyhyiksi nyrhityillä kynsillä, ihon mustelmointi voimakkaasta raapimisesta johtuen, ihon paha haju sen ollessa niin tulehtunut, että nesteilee kosketuksestakin, hätäsuihkut kutinaa rauhoittamaan, kortisonia, kortisonia, kortisonia - ja jos iho kohta rauhoittuu, vähänkin stressiä: "puff!" tilanne yhtä pahana kuin aiemminkin. Atoopikko varmasti tuntee tämän tarinan.

        Hassua kyllä, kasvojeni iho oli aina hyvin kaunis, kuin posliinia ja siitä monet minulle usein kateellisina sanoivatkin "niin hyvä iho", "niin kaunis iho" etc etc, eivät vaan tienneet KOKO ihon totuutta.

        Sitten minulle aloitettiin valohoidot ja kappas: ihoni muuttui täysin, ihottuma hävisi, kutina hävisi, vaste hoidolle oli TODELLA suotuisa. En tiennyt oikein miten päin olla kun yht'äkkiä kesällä saattoi pitää kevyempiäkin vaatteita kun iho näytti - jep - NORMAALILTA. Tosin, ruskettua minun ei kannata - olen sen verran arpinen lapsuudestani saakka kestäneestä ihottumasta, että rusketus näytti aika tökeröltä.

        Kohta kuitenkin rupesin huomaamaan, että kasvojeni iho oli ruvennut rasvoittumaan. Olin asiasta iloinen. Kun vetäisin sormella esim. nenänpieltä ja sormeen jäi rasvainen kalvo, olisin voinut ruveta hihkumaan innostuksesta, se oli minulle ihan utopiaa. Pian sain kyllä sitä utopiaa yllin kyllin: minulle rupesi tulemaan finnejä, ensimmäistä kertaa elämässäni. Ihan kunnon finnejä, ja paljon.

        Tällä hetkellä kasvoillani on n. 40 finniä ja lukuisia entisten finnien jättämiä punaisia pisteitä, mustapäisä puhumattakaan. Ja kasvojeni iho on todella rasvainen. Finniarpia (sellaisia syviä rokonarpia esim. poskissa) minulla ei tosin ole. Olen huomannut erityisesti sokerin lisäävän finnejäni ja toisinaan on aika taistelua yrittää välttää kaikkea, missä on lisättyä sokeria, on ollut nimittäin psyykkisesti aika sopeutuminen hyväksyä posliinisten poskien muuttuvan finnipientareeksi ;D. Se on jännä miten niitä finnejä jotenkin häpeää.

        Noh, jotta asia kävisi vielä vähän vaikeammaksi, atooppinen ihottumani on sekin ruvennut palailemaan: sen liskäsi, että kasvoillani on nyt finnejä (otsassa, leuassa, nenänpielissä, poskilla, ohimoilla), on minulla nyt myös punaisia, kutiavia atooppisia läiskiä leualla, ylähuulen yläpuolella, poskilla ja ohimoilla.

        Noh, atopiani ei tykkää kasvojenpuhdistustuotteista ja finnini eivät tykkää siitä, etten niitä käytä. Mitä tehdä?

        Ei ainakaan vaipua epätoivoon! (Se vain lisää stressiä ja stressistä innostuvat atopia JA finnit ;) )

        Olen kääntänyt asian mielessäni näin: Ennemmin kutisemattomat finnit vain kasvoilla, kuin kutiseva ihottuma koko vartalolla. Ennemmin vähäinen atooppinen ihottuma, kuin sellainen, joka oli aiemmin, jossa järki meinaa toisinaan oikeasti mennä kun olo on niin tuskainen.

        Ja finneistä ja ruokailusta: se on oikeastaan ihan jees, että on finnit pitämässä huolta siitä, että syön edes jotenkuten terveellisesti ja rajoittan makeansyömisiäni - muutoinhan söisin about ihan miten tahansa ja siitä ei kiittäisi lihakset eikä vyötärö ;).

        Positiivista ajattelua, ja hyvää jatkoa molemmille! :)


    • Punanaama

      olen kateellinen kaikille ns. "hyväihoisille". Tiedän tunteesi ja olen pahoillani puolestasi, koska minä ja monet muut herkkäihoiset/couperosaihoiset/ punastelijat olemme samssa jamassa kanssasi. Ei pysty elämään normaalia elämää ilman paksua meikkiä naamalla,ja kuten jossakin viestissä sanottiin, ei pysty ajttelemaan, että viettäsi ihmisten seurassa aikaansa, esim. saunoen, yms..koska ne meikit kun pitää pestä pois, niin mikä ahdistus tulee kun kaiki näkevät minun punaisen naamani!

      • akne

        johtuu testosteronin liiallisesta määrästä kehossa. Naisille ainakin on se ehkäisypilleri Diane nova, jossa on vähän enemmän estrogeenia kuin muissa e-pillereissä. Kaverini syö niitä ja hänen ihonsa on parantunut huomattavasti. Olen kuullut myös jostain rankasta lääkekuurista joka poistaa finnit, mutta se tapahtuu lääkärin valvonnassa ym.
        Mutta mitäs pienistä finneistä, minä en edes huomaa sellaisia ja silmiin ihmisiä katsotaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe