Mulla todettiin tuo Si-nivelen virheasento ja selkä oli ollut todella pahassa kunnossa. Kun alkoi menemään parempaan päin ja pysyin jo käymään töissä,niin alkoi tulemaan käsiin ja jalkoihin kipua.
Kipu on tökkivää,eli ihan kuin joka puolelta vuorotellen tökittäisiin ihon alla vaikka sukkapuikolla.Vaikea selittää....
Kipu tuli molempiin jalkoihin reidestä jalkaterään asti,sekä myös käsiin (sormiin). Pahin meni viikossa ohi,mutta edelleen silloin sun tällöin lievempää kipua esiintyy jalkaterissä sekä sormissa.
Onko kellään Si-nivel potilaalla ollut samanlaista oiretta? Ihmettelen että kun tämä vaiva esiintyi ekan kertaa vasta kun selkä on paremmassa kunnossa,ja muutenkaan ei mielestäni liity siihen onko selkä kipeä vai ei? Voi siis esiintyä,vaikka muita oireita ei oliskaan.
Kun selkä oli pahimmillaan alussa tuli jalkoihin särkyä,mutta ei kertaakaan tämänkaltaista kipuilua. Magneetti kuvat otettu ja ne ovat olleet kunnossa.
Onkohan jollain tietoa asiasta??
Si-nivel&jalka/käsi kivut
22
2557
Vastaukset
- niin joko auttaa tai
halvaannut:=)Täällä eräs joka suosittelee aina vain yhtä asiaa ja jokaisen harkinnassa on se jotta haluaako kokeilla käykö tuuri vai sattuuko joku puoskari napsauttajaksi.
- halvattuna
Kyllä halvaantuminen tai pysyvät hermokivut tulee paljon helpommin lääkärin käsittelystä. Sellaisen kokeneita potilaita on Suomessa tuhansia.
- muillakin??
Lisäisin juttuuni että siis olen käynyt naprapaatilla useasti,ja se oli ensimmäinen asia mikä vähänkään auttoi selkääni.Mitään ihme parannusta en koennut,mutta naprapaatti sai lukkiutuneen nivelen liikkumaan taas.Nyt pidän asentoa yllä kotikonstein,ja pärjään elämässä vaikka vielä kipuja välillä onkin. Mutta kivut ei ole enää mitään verrattuna siihen mitä ne olivat alussa,ennen Si-nivel käsittelyä.
Lääkäri totesi minulla tuon virheasennon lopulta,ja neuvoi liikkeen mitä voin tehdä kotona. Sanoi että turhaan maksan naprapaatille samasta minkä voin tehdä itse.
Mutta siis onko kellään kokemuksia tälläisistä kivuista kuin kuvaan alkuperäisessä viestissäni.- hoidettu
Jos yhä on kipuja, niin voi olla muutakin korjattavaa lantiossa. Ja aina on. Ei se SI-nivelen ongelma ole siellä koskaan ainoa.
Itse ei kovin helposti voi SI:n virheasentoa korjata. Joillakin harvoilla se voi onnistua, jos nivel on erittäin löysä. Mutta heillä se ei sitten tahdo paikallaan tahdo pysyä lainkaan.
Kipuihin toki voi itse tehtävillä liikkeillä saada hyvinkin helpotusta. - muillakin?
hoidettu kirjoitti:
Jos yhä on kipuja, niin voi olla muutakin korjattavaa lantiossa. Ja aina on. Ei se SI-nivelen ongelma ole siellä koskaan ainoa.
Itse ei kovin helposti voi SI:n virheasentoa korjata. Joillakin harvoilla se voi onnistua, jos nivel on erittäin löysä. Mutta heillä se ei sitten tahdo paikallaan tahdo pysyä lainkaan.
Kipuihin toki voi itse tehtävillä liikkeillä saada hyvinkin helpotusta.Mitä muita vikoja lantiossa sitten voi olla?? Ei ainakaan kukaan lääkäri ole maininnut mistään?
Minulla kipeytyi tämä Si-nivel ihan yhtäkkiä kun nostin laatikkoa töissä.Vikaa etsittiin selästä,mutta päävika olikin alempana.
Teen kotona ihan saman liikkeen mitä naprapaattikin tekee,joten en näe siinä mitään eroa miten naprapaatti saa sen paremmin paikoilleen. Lisäksi kipeällä puolella napsahtaa aina kun teen korjausliikettä,kun terveellä puolella ei. Ei tietenkään aina napsu,mutta yleensä silloin kun selkä taas kipeytyy ja teen enemmän korjausliikettä niin napsuu aina.Kai tämä jotenkin sitten liittyy asiaan....en tiedä??
Mutta mikä siis voi olla tälläinen käsi ja jalka kipu ja miten se aiheutuisi Si-nivelestä,jos se on syypää??? - hoidettu
muillakin? kirjoitti:
Mitä muita vikoja lantiossa sitten voi olla?? Ei ainakaan kukaan lääkäri ole maininnut mistään?
Minulla kipeytyi tämä Si-nivel ihan yhtäkkiä kun nostin laatikkoa töissä.Vikaa etsittiin selästä,mutta päävika olikin alempana.
Teen kotona ihan saman liikkeen mitä naprapaattikin tekee,joten en näe siinä mitään eroa miten naprapaatti saa sen paremmin paikoilleen. Lisäksi kipeällä puolella napsahtaa aina kun teen korjausliikettä,kun terveellä puolella ei. Ei tietenkään aina napsu,mutta yleensä silloin kun selkä taas kipeytyy ja teen enemmän korjausliikettä niin napsuu aina.Kai tämä jotenkin sitten liittyy asiaan....en tiedä??
Mutta mikä siis voi olla tälläinen käsi ja jalka kipu ja miten se aiheutuisi Si-nivelestä,jos se on syypää???No eihän ne lääkärit tiedä SI-nivelen virheasennonkaan olemassaolosta. Suomessa on vain muutama lääkäri, joka asiasta puhuu. Useimmat kieltää sellaisen mahdollisuuden täysin.
Lisäksi voi olla ristiluu vinossa ja lonkkanivel virheasennossa eli reisiluu kiertynyt. Sitten harvinaisempi ja hankalampi on häpyluuliitoksen irtoaminen. Se on parilta naiselta leikattu kiinni, mutta useimmiten sitä ei osata edes diagnosoida. Ja kun on lantiossa ollu vikaa, niin rintarankaan tulee nivellukkoja. Ne ei aukea vaikka lantio korjattaiskin. Ne pitää avauttaa.
Tuo lonkkanivelen ongelmat on useimmilla jo lapsena. Sitä ei enää osata lapsilta tutkia tai jos havaitaan, niin ei osata korjata. Ei se von Rosenin lasta auta kuin lonkkaluksaatioon... - mistään
hoidettu kirjoitti:
No eihän ne lääkärit tiedä SI-nivelen virheasennonkaan olemassaolosta. Suomessa on vain muutama lääkäri, joka asiasta puhuu. Useimmat kieltää sellaisen mahdollisuuden täysin.
Lisäksi voi olla ristiluu vinossa ja lonkkanivel virheasennossa eli reisiluu kiertynyt. Sitten harvinaisempi ja hankalampi on häpyluuliitoksen irtoaminen. Se on parilta naiselta leikattu kiinni, mutta useimmiten sitä ei osata edes diagnosoida. Ja kun on lantiossa ollu vikaa, niin rintarankaan tulee nivellukkoja. Ne ei aukea vaikka lantio korjattaiskin. Ne pitää avauttaa.
Tuo lonkkanivelen ongelmat on useimmilla jo lapsena. Sitä ei enää osata lapsilta tutkia tai jos havaitaan, niin ei osata korjata. Ei se von Rosenin lasta auta kuin lonkkaluksaatioon...Vasen hartia on alempana tekee vasemalle puolelle rintaan kipua ja hengen ahdistuata.Miten hartian saa pysymään oikeassa asennossa ?Yöllä tulee kovempaa puristusta ja välillä rytmihäiriöitä.Oisko juku nivel pois paikaltaan Voimistelemalla sitä ei saa paikalleen.
- Muillakin??
hoidettu kirjoitti:
No eihän ne lääkärit tiedä SI-nivelen virheasennonkaan olemassaolosta. Suomessa on vain muutama lääkäri, joka asiasta puhuu. Useimmat kieltää sellaisen mahdollisuuden täysin.
Tuo lonkkanivelen ongelmat on useimmilla jo lapsena. Sitä ei enää osata lapsilta tutkia tai jos havaitaan, niin ei osata korjata. Ei se von Rosenin lasta auta kuin lonkkaluksaatioon...Kävin juuri tälläisellä lääkärillä mikä tunnistaa kyseisen ongelman ja on opiskellut asiaa. Harmitteli juuri sitä että tätä ei tunnisteta lääkärien keskuudessa,vaikka on näin selvä asia.
Hän näytti lonkkien korkeus eron minulle ennen ja jälkeen korjaus liikkeen,ja näin että asento oli korjaantunut.En muista laitteen nimeä millä asian minulle näytti ja millä hän mittasi kuinka suuri ero on.
Eli ainakin tämä Si-nivel on ihan varma juttu. Silloin ei vielä ollut tätä jalka/käsikipu ongelmaa,joten en voinut häneltä kysyä. Lisäksi asun eri paikkakunnalla,että en viitsi uudelleenkaan lähteä vastaanotolle koska nyt pärjäilen kipujen kanssa hyvin. Olisin vain ollut kiinnostunut saamaan lisää tietoa asiasta,että kuuluuko tämä kipuilu tähän samaan asiaan.
Lainaus hoidetun viestistä:
"Lisäksi voi olla ristiluu vinossa ja lonkkanivel virheasennossa eli reisiluu kiertynyt. Sitten harvinaisempi ja hankalampi on häpyluuliitoksen irtoaminen."
Olisko tuollaiset tullut ilmi röntgen tai magneettikuvauksessa? - vastaus kysyjälle
Muillakin?? kirjoitti:
Kävin juuri tälläisellä lääkärillä mikä tunnistaa kyseisen ongelman ja on opiskellut asiaa. Harmitteli juuri sitä että tätä ei tunnisteta lääkärien keskuudessa,vaikka on näin selvä asia.
Hän näytti lonkkien korkeus eron minulle ennen ja jälkeen korjaus liikkeen,ja näin että asento oli korjaantunut.En muista laitteen nimeä millä asian minulle näytti ja millä hän mittasi kuinka suuri ero on.
Eli ainakin tämä Si-nivel on ihan varma juttu. Silloin ei vielä ollut tätä jalka/käsikipu ongelmaa,joten en voinut häneltä kysyä. Lisäksi asun eri paikkakunnalla,että en viitsi uudelleenkaan lähteä vastaanotolle koska nyt pärjäilen kipujen kanssa hyvin. Olisin vain ollut kiinnostunut saamaan lisää tietoa asiasta,että kuuluuko tämä kipuilu tähän samaan asiaan.
Lainaus hoidetun viestistä:
"Lisäksi voi olla ristiluu vinossa ja lonkkanivel virheasennossa eli reisiluu kiertynyt. Sitten harvinaisempi ja hankalampi on häpyluuliitoksen irtoaminen."
Olisko tuollaiset tullut ilmi röntgen tai magneettikuvauksessa?kun kysyit,voiko näkyä mangeetissa,röngtenissä?Kyllä
- hoidettu
mistään kirjoitti:
Vasen hartia on alempana tekee vasemalle puolelle rintaan kipua ja hengen ahdistuata.Miten hartian saa pysymään oikeassa asennossa ?Yöllä tulee kovempaa puristusta ja välillä rytmihäiriöitä.Oisko juku nivel pois paikaltaan Voimistelemalla sitä ei saa paikalleen.
Mulla ja parilla muulla oli myösr rytmihäiriöitä monen muun oireen ohessa. Hakeudu osaavalle manipulaatiohoitajalle: Lantio suoraksi ja rintarangan lukot auki, niin rythti oikenee, hartiat palaa linjaansa ja sydän ei enää oireile.
Tuossa pari rytmihäiriöpotilasta, joista toinen sai avun DC-kiropraktikolta.
http://www.youtube.com/watch?v=Boa6m9o0TxA
http://www.youtube.com/watch?v=JYE3HPza2-w - hoidettu
vastaus kysyjälle kirjoitti:
kun kysyit,voiko näkyä mangeetissa,röngtenissä?Kyllä
Mutta ne pitäisi osata katsoa sieltä. Nythän lääkärit ei "usko",että tuollaisia ongelmia on edes olemassa, niin he eivät niitä näe. tai he pitävät niitä rakenteellisina/synnynnäisinä ongelmina, jolloin eivät noteeraa niitä.
- höpise omiasi
hoidettu kirjoitti:
Mutta ne pitäisi osata katsoa sieltä. Nythän lääkärit ei "usko",että tuollaisia ongelmia on edes olemassa, niin he eivät niitä näe. tai he pitävät niitä rakenteellisina/synnynnäisinä ongelmina, jolloin eivät noteeraa niitä.
häpyluu näkyy ihan selvästi kuvissa,ja jos on vikaa niin se myös näkyy.Yleisimmin synnyttäneillä on tuo vaiva ja joskus joudutaan luuduttamaan,niin että kyllä ne lääkäritkin osaa.
- hoidettu
höpise omiasi kirjoitti:
häpyluu näkyy ihan selvästi kuvissa,ja jos on vikaa niin se myös näkyy.Yleisimmin synnyttäneillä on tuo vaiva ja joskus joudutaan luuduttamaan,niin että kyllä ne lääkäritkin osaa.
Jos se liitos on kokonaan pahasti irti, niin ehkä sitten näkevät. Mutta jos siinä on vain pieni virheasento?
Maailma on täynnä PGP ja SPD diagnoosin saaneita, mutta eipä heillekään aina ole löytynyt edes kipujen syytä.
Juttelin vuosi sitten erään naisen kanssa, joka oli kierrellyt ympäri Suomea etsien lääkäriä, joka tekisi leikkauksen diagnosoituun häpyliitoksen toimintahäiriöön. Yhden läkärin mukaan liitos oli irti, mutta kymenen muuta väitti toisin. Tosin ne 10 muuta ei keksineet miksi oli kipuja... Kuvissa näkyi selkeä pykälä liitoksesta, mutta se ei siis ollut irti. ja siihen lääkärit vetosivat, että ei tarvitse leikata... Se oli vain virheasento, ei kuulemma haittaa... - hoideltu
hoidettu kirjoitti:
Jos se liitos on kokonaan pahasti irti, niin ehkä sitten näkevät. Mutta jos siinä on vain pieni virheasento?
Maailma on täynnä PGP ja SPD diagnoosin saaneita, mutta eipä heillekään aina ole löytynyt edes kipujen syytä.
Juttelin vuosi sitten erään naisen kanssa, joka oli kierrellyt ympäri Suomea etsien lääkäriä, joka tekisi leikkauksen diagnosoituun häpyliitoksen toimintahäiriöön. Yhden läkärin mukaan liitos oli irti, mutta kymenen muuta väitti toisin. Tosin ne 10 muuta ei keksineet miksi oli kipuja... Kuvissa näkyi selkeä pykälä liitoksesta, mutta se ei siis ollut irti. ja siihen lääkärit vetosivat, että ei tarvitse leikata... Se oli vain virheasento, ei kuulemma haittaa...noita häpyluuliitoksia paljon ennen ku sinä oot syntykkään.
- se osaa
hoidettu kirjoitti:
Mulla ja parilla muulla oli myösr rytmihäiriöitä monen muun oireen ohessa. Hakeudu osaavalle manipulaatiohoitajalle: Lantio suoraksi ja rintarangan lukot auki, niin rythti oikenee, hartiat palaa linjaansa ja sydän ei enää oireile.
http://www.youtube.com/watch?v=JYE3HPza2-wOlen ortonit ja muutomat muu paikat käynyt,kirjotetaan vaan hartia on alhaalla muttei muttei tehdä asialle mitään!!sanon vaan kummallista touhua.
- käynyt
hoidettu kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=JYE3HPza2-wNyt 4 kertaa D.C kiropraktikolla ja nyt saan ryhdin suoraksi, jota en pystynyt ennen tekemään, koska ranka oli ylhäällä alkanut jäykistyä ja ryhti oli huono sekä lievä skolioosi ja myös lantio ei ollut suorassa eli s1 nivel jumissa sekä myös l nivel. Nyt olo on jo hyvä ja venyttelen paljon sekä jumppaan ja kiropraktikolla on käytävä puolen vuoden välein tarkistuttamassa tilanne.
- hoidettu
hoideltu kirjoitti:
noita häpyluuliitoksia paljon ennen ku sinä oot syntykkään.
Miten niitä on hoideltu?
Ja totta se on, että ennen niitä on korjattu. Miksi nykyään ei enää? Näin ainakin eräs potilas valitti... - hoidettu
käynyt kirjoitti:
Nyt 4 kertaa D.C kiropraktikolla ja nyt saan ryhdin suoraksi, jota en pystynyt ennen tekemään, koska ranka oli ylhäällä alkanut jäykistyä ja ryhti oli huono sekä lievä skolioosi ja myös lantio ei ollut suorassa eli s1 nivel jumissa sekä myös l nivel. Nyt olo on jo hyvä ja venyttelen paljon sekä jumppaan ja kiropraktikolla on käytävä puolen vuoden välein tarkistuttamassa tilanne.
Ei ole olemassa s1 niveltä. S1 nikama on olemassa, mutta se on vain osa ristiluuta.
En myöskään ole kuullut l nivelestä. Mitähän se tarkoittaa?
- S R
Onhan reumaa edes yritetty poissulkea? Sehän ei aina näy magneettikuvissa eikä verikokeissakaan. SI-nivelen ja raajojen kivut kun voivat liittyä selkärankareumaankin.
- Muillakin?
Mulla on otettu reuma verikokeet,eikä niissä ollut mitään. En tiedä miten niitä muuten sitten tutkitaan jos ei verikokeissa tai magneettikuvassa näy?
Eikö reumalle ole tyypillistä jäykkyys varsinkin aamuisin? Mitä mulla taas ei ole. Mulla on päin vastoin aamuisin tosi hyvä olo ja Si-nivel lihakset on saanut rauhoittua.Pahenee sitten iltaa kohdin,koska joudun olemaan pystyssä ja liikkumaan. Lisäksi selkä reagoi samantien hankaliin työasentoihin. Eli tietyt liikkeet ärsyttää sitä tosi paljon.
Jalka&käsi kivut on ennemminkin sellaista tökkivää kuin särkevää,vaikea selittää. Lisäksi ne alkoivat vasta vuosi sen jälkeen kuin selkäkivut ja ovat kausiluontoisia. Välillä ovat kipeät monta viikkoa ja välillä voi mennä kuukausi ettei ole mitään. - S R
Muillakin? kirjoitti:
Mulla on otettu reuma verikokeet,eikä niissä ollut mitään. En tiedä miten niitä muuten sitten tutkitaan jos ei verikokeissa tai magneettikuvassa näy?
Eikö reumalle ole tyypillistä jäykkyys varsinkin aamuisin? Mitä mulla taas ei ole. Mulla on päin vastoin aamuisin tosi hyvä olo ja Si-nivel lihakset on saanut rauhoittua.Pahenee sitten iltaa kohdin,koska joudun olemaan pystyssä ja liikkumaan. Lisäksi selkä reagoi samantien hankaliin työasentoihin. Eli tietyt liikkeet ärsyttää sitä tosi paljon.
Jalka&käsi kivut on ennemminkin sellaista tökkivää kuin särkevää,vaikea selittää. Lisäksi ne alkoivat vasta vuosi sen jälkeen kuin selkäkivut ja ovat kausiluontoisia. Välillä ovat kipeät monta viikkoa ja välillä voi mennä kuukausi ettei ole mitään."En tiedä miten niitä muuten sitten tutkitaan jos ei verikokeissa tai magneettikuvassa näy?"
Kliinisellä tutkimuksella, nivelet, liikeradat jne tutkien. Se että reuma näkyisi verikokeissa ja magneettikuvissa saattaa viedä useamman vuoden. Siksi reumaa on aika konstikasta diagnosoida.
"Eikö reumalle ole tyypillistä jäykkyys varsinkin aamuisin?"
Selkärankareumassa tuo on tyypillistä, mutta ei lähimainkaan kaikissa reumasairauksissa.
Ei ollut mitenkään tarkoitus pelotella reuman mahdollisuudella, mutta kannattaa käydä pätevällä erikoislääkärillä joka tapauksessa (joka osaa tarvittaessa poissulkea reumankin). - Hämmentynyt
S R kirjoitti:
"En tiedä miten niitä muuten sitten tutkitaan jos ei verikokeissa tai magneettikuvassa näy?"
Kliinisellä tutkimuksella, nivelet, liikeradat jne tutkien. Se että reuma näkyisi verikokeissa ja magneettikuvissa saattaa viedä useamman vuoden. Siksi reumaa on aika konstikasta diagnosoida.
"Eikö reumalle ole tyypillistä jäykkyys varsinkin aamuisin?"
Selkärankareumassa tuo on tyypillistä, mutta ei lähimainkaan kaikissa reumasairauksissa.
Ei ollut mitenkään tarkoitus pelotella reuman mahdollisuudella, mutta kannattaa käydä pätevällä erikoislääkärillä joka tapauksessa (joka osaa tarvittaessa poissulkea reumankin).Minusta annat hiukan ristiriitaista tietoa kysyjälle. Kyseisessä tapauksessa noilla tiedoilla reumadiagnoosia ei tehdä pelkän kliinisen tutkimuksen perusteella, epäillä toki voidaan ja hoitaa oireenmukaisesti. Toisaalta ei voi myöskään poissulkea sitä, että sellainen olisi kehittymässä. Seuranta ja uusintatutkimukset kertovat lisää. Ei pidä leimata ihmisiä ilman selvää näyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841