luumupuu

kukassa

Luumupuumme (Kuokkalan luumupuu) on jo kukassa Helsingissä!
Aamuisin ja melko myöhään iltapäivään se saa paljon aurinkoa. Kasvupaikka on suojaisa. Kukkia noin 70, viime kesänä niitä oli yksi ja se ei tehnyt hedelmää.

Onko normaalia, että nyt jo kukassa?
Huijaako se vaan ja kohta kukat kuolee eikä tule hedelmää?

Ei näy mehiläisiä lahettyillä, muurahaisia kylläkin kiipeilee puussa vähän.

Puu ostettiin 3-5 vuotta vanhasa ja ollut maassa 2 kesää. Kokonaisikä siis 5-7 vuotta. Pituus vähän yli ihmisen korkuinen.

5

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivat

Hienoa että kukkii, mutta ehkä tämä on harjoituskukinta eikä tule satoa vielä tänä vuonna. Mehiläisiä pitäisi olla eikä saisi olla yöpakkasia niin sitten voisi tulla luumuja. Minun kokemukseni mukaan luumupuu ei ensimmäisenä kukkimisvuonna tee juurikaan hedelmiä jostakin syystä, mutta sitten niitä alkaa tulla ämpärikaupalla. Sinikka -luumupuuni kukki ensmmäisen kerran 6 -vuotiaana ja antoi satoa 7 -vuotiaana. Mutta kyllä kannatti odottaa:D

• vastauksesta

Kiitos vastauksesta!
        Huomasin juuri sen jälkeen, kun olin kysymyksen laittanut tänne, että naapurin pihallakin luumu kukkii jo. Sillä tarkoitan, että ei luumumme ole outoon aikaan kukkimassa ainakaan. (Outoa aikaa ihmettelen vain sillä, että omena ei vielä ole aukaissut nuppujaan.)

Joo, voi olla, että ei tule hedelmiä vielä. On sen verran heikko ja lyhyt. Odottavan aika on pitkä!! :)

Olemme pari vuotta sitten muuttaneet tähän asuntoon ja ekaa kertaa ollaan laittamassa puita kasvamaan, siksi olen niin ymmälläni kukkimisten ym. kanssa.

• sdre
        vastauksesta kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!
        Huomasin juuri sen jälkeen, kun olin kysymyksen laittanut tänne, että naapurin pihallakin luumu kukkii jo. Sillä tarkoitan, että ei luumumme ole outoon aikaan kukkimassa ainakaan. (Outoa aikaa ihmettelen vain sillä, että omena ei vielä ole aukaissut nuppujaan.)

Joo, voi olla, että ei tule hedelmiä vielä. On sen verran heikko ja lyhyt. Odottavan aika on pitkä!! :)

Olemme pari vuotta sitten muuttaneet tähän asuntoon ja ekaa kertaa ollaan laittamassa puita kasvamaan, siksi olen niin ymmälläni kukkimisten ym. kanssa.

Minun luumupuuni sinikka antoi heti sadon , jos kukkii niin pitäisi tulla hedelmiä

• hyvä puu

Meillä Kuokkala on 9-10v, satoa tullut n 15-20 litraa parina viime kesänä. Todella hyvän makuisia. Meillä ei vielä kuki, asutaan Lahden seudulla, nuppuja näkyy jo.

Sinikka saman ikäinen, kukkii niukasti, pari luumua tehnyt toissa kesänä. Saas nähdä miten käy tänä kesänä.

Molemmat ovat kasvaneet hyvin, rungot jo ainakin käsivarren paksuiset.

• kukassa

Kiva kuulla muidenkin luumuista!

Nyt Helsingissä kukat kukkineet ja varisseet pois. Kun katson kukan sisään, niin näen pienen vihreän palleron (halkaisija 2 mm). Saa nähdä tuleeko hedlemiä. Luumupuun varsi tosiaan kohtalaisen pieni vaikkakin luumu hieman yli ihmisen mitan.

Voinko tässä vaiheessa antaa mitään ravinnetta, jotta vihreät pallerot kasvaisivat?
      Onko parempi olla antamatta mitään ja odottaa vaan?
      Tietysti vettä annan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      9
      2701
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2550
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      177
      2390
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      146
      2021
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1634
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1099
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      73
      779
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      777
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      712
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      703
    Aihe