Ja onko siellä asuntolainapolitiikka mitenkä tiukkaa? Tulot ei ole häävit, mutta itse ansaitut (yritys)mutta tällä hetkellä maksamme melkein tuplasti vuokraa isossa kaupungissa kuin mitä olisi lainanlyhennys 10v laina-ajalla...
Ja minkäslainen asuinpaikka on Kauvatsa? Siellä näyttäisi olevan tyhjiä taloja...
Kannattaako Kokemäelle muuttaa?
15
4191
Vastaukset
- mutta Tervetuloa Kokemäelle
Asuntolainapolitiikasta en tiedä, mutta kyllä Kokemäelle sopii muuttaa, on tämä hyvä paikka mielestäni asua. Jos Kauvatsa kiinnostaa, katso tämä: http://kauvatsa.fi/ Muuten Kokemäestä sivulta: http://www.kokemaki.fi/. Tervetuloa!
- sonnila
Tarkoitan siis, jos vilinää ja melskettä elämääsi haluat, niin sitten ei Kokemäki ole ehkä paras paikka, mutta maaseudun rauhaa ja ilmaa haluavalle ihan oiva! Tervetuloa vaan! Kyllä tänne lisää porukkaa tarvitaan ja etenkin lapsiperheitä, kun kohta nuo suuret ikäluokatkin on palvelutaloissa ja vanhainkodeissa ( Kokemäki siis nykyisellään aika vanhuspainotteista ), joten kuolee muuten koko kylä "sukupuuttoon", jos ei saada nuorempaa ja vetreempää porukkaa.... *heh* Ja kun jostain syystä kovasti nyt on "muotia" tämä sana _sisäsiittoisuus_ tällä palstalla, niin se olis ihan hyväkin, että tähänkin "siitosketjuun" saatais uutta dna:ta... ;) *virnistys*
Ja mitä Kauvatsaan tulee, niin se on n. 20km Kokemäen keskustasta, eli palvelut Kauvatsan "keskustassa" on sitten ns. sivupistetoiminnan tasoista. Eli jos jaksaa pidemmän päälle ajella tuota matkaa jonkun palvelun "pääkallopaikalle" keskustaan, niin sitten ei ole mitään hätää. Toisin sanoen siis aika "syrjäkylää" näin keskustalaisen silmällä katsottuna. ;) Vaikka eipä silti, jos sääksjärven rannalta talo löytyy, niin sinne vois muuttaa itsekin, vaikka en ole mikään "erakkotyyppi" ja Kauvatsa asuinpaikkana vähän hirvittääkin...- Juulia
Kauvatsa asuinpaikkana hirvittää?? Syrjäistä sijaintiako?
- sonnila
Juulia kirjoitti:
Kauvatsa asuinpaikkana hirvittää?? Syrjäistä sijaintiako?
Mutta huom! Se on vain mun henk. koht. tuntemus, mutta jos tykkää asua syrjemmällä "kaukana" kaikesta, niin sitten se on ihan ok paikka. Ihan ok porukkaakin, vaikka ovatkin jääneet vähän jonnekin takavuosien tasolle... ;) Mutta kyllä hekin sieltä kovin koittaa pyristellä nykyaikaan mm. nettiyhteyksineen ( mikä vielä pari- kolme vuotta sitten oli aika tuntematon käsite )! Tsemppiä siis heille!
- haet...
Minä olen kaupungista kauvatsalle muuttanut ja takaisin en menisi. Kivoja íhmisiä, kaunis luonto ja alhainen hintataso. 40 min poriin 50 min tampereelle, 200 km hesaan ja 90 km turkuun; sitten kun niitä tarttee.
- osoitteesta
www.kauvatsa.fi
- Kannata
Kokemäellä on vain pitkätukkasia jätkiä nahkatakit päällä... Uhoavat kylällä eivätkä uskalla näyttää naamaansa muualla! Kerran kun on pois päässyt eikä koskaan takaisin ei edes käymään..
- ittees
harmittaa ku sulla ei ole nahkatakkia,eikä tukka kasva.. :)
HEI HALOO!!! näitä on JOKA paikassa. - mäkeläinen
asuin mäjellä 4 vuotta ja riitti.... muutin treelle, mutta taas täällä ollaan. kämppiä on, mutta jokainen kerrostalo koostuu juopoista, tai muuten vaan laitapuolen kulkijoista... älä muuta.. asuminen halpaa, mutta ei täällä mitään ole! töitä et varmaan saa ilman sukulaissuhteita.
- Matomäki
mäkeläinen kirjoitti:
asuin mäjellä 4 vuotta ja riitti.... muutin treelle, mutta taas täällä ollaan. kämppiä on, mutta jokainen kerrostalo koostuu juopoista, tai muuten vaan laitapuolen kulkijoista... älä muuta.. asuminen halpaa, mutta ei täällä mitään ole! töitä et varmaan saa ilman sukulaissuhteita.
Sillähän on oma valmis yritys, elikkä sellainen työllistää itse itsensä, JOS vain on tänne sopiva yritys. Tiedoksi sulle!!!
- 0 €/kk
Suosittelen muuttoa Kauvatsalle. Siellä on, kuten totesit, paljon tyhjiä asuntoja. Voit valita niistä mieleisesi ja asua vähintään vuoden yhteen menoon, ennen kuin omistaja tai kukaan muukaan tulee paikalle.
Lämmität kämppää puilla, puu ei Kauvatsalta lopu, haet vettä kaivosta, se on pihalla, käyt lukemassa lehdet 2 km päässä naapurin postilaatikolla.
Tulee asuminen halvaksi.- maalta itsekin
Myös Kauvatsalla juoksee kunnan vesi ja lämmityksen osalta on moneenkin torppaan takkojen (jotka on luksusta) ohella laitettu muutakin lämmitysmuotoa. Kauvatsa on mukava ja kiva paikka asua. Ennakkoluuloista poiketen väki ei ole eläkeläisiä vaan mitä enenevässä määrin nuoria ja lapsiperheitä. Jos ei pelkää pitkää kauppamatkaa ja rakastaa luonnon rauhaa sekä rehellisiä ihmisiä ja mukavia naapureita niin tervetuloa viihtymään Kauvatsalle. Kurkatkaa sivut www.kauvatsa.fi
- Maatalous tuo onnen
Asukaslukutilastoa vuoden 2002 alusta vuoden 2007 huhtikuuhun:
Huittinen 9169 (2002) -> 9018 (2007)
Kokemäki 8605 (2002) -> 8257 (2007)
Lähde: Väestörekisterikeskus.
Hyvin pyyhkii. - paljasjalkainen Kokemäkeläinen
Syntynyt oon Kokemäellä, pari vuotta opiskelujen aikaan asunut naapurissa. Nyt 5v asunut Kauvatsalla, enkä minnekään täältä muuttaisi!
Ihania ihmisiä, naapurit on ystävällisiä ja avuliaita. Rauhallista ja kaunista maaseutua. Pankki ja apteekki on, huoltis myös josta saa perustarpeita jos sattuu vaikka maito tai makkara loppumaan. Keskustaan -20km.
Suosittelen! - Kyseenalaistaja
Itse olen muuttanut muutamia vuosia takaperin Kokemäelle, koska ukkokultani on täältä kotoisin, enkä enää tahdo muuttaa koskaan pois. Rakastuin heti Kokemäen rauhalliseen maalaiselämään, melko hyviin palveluihin, hyviin liikenneyhteyksiin sekä aivan ihanaan jokeen. Ihmisiä on tälläkin paikkakunnalla moneen junaan ja kaikkia ei voi miellyttää, mutta yleisesti ottaen ihmisetkin ovat olleet avoimia ja avuliaita. Vaikka työt veisivät minua tulevaisuudessa mihin tahansa, vakituinen koti pysyy Kokemäellä.
Kauvatsa tuntuu hieman kaukaiselta paikalta, mutta vain pari kertaa piipahtaneelta viihtyisältä maalaiskylältä. Siellä ainakin on rauhaa ja luontoa ympärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316