Perämoottorin maalaus

Ile

Niin, eli hommana olisi Yamaha 70 alakerran maalaus. Millä sen maalin sais pysymään siellä, kun tuo kavitaatio "tykkää" hakata sen maalin sieltä pilkkuina irti? Laitoin pohjamaaliksi ihan tavallista spray-pohjaa, päälle Yamahan oma spray. Ei vaan pysy. Nyt mulla tosin on alumiiniprimeriä, toimisiko? Jos joku viisaampi voisi neuvoa? Onhan niitä varmaan sellaisiakin maaleja joilla pysyy, mutta kun ulkonäkö pitäisi olla siisti.

Kiitos etukäteen vastauksesta
T:Ile

6

10141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lexa

kysäse mitä korjaamoa vak.yhtiö käyttää.
      mulla maali pysynyt yli 10 vuotta maalauksen jälkeen.

• anne

kuules venemaalaja,ei se pysy siinä.
      Mene sinooperiin ostamaan kunnon askartelumaalia. moi.

• VolvoMan

Joo, jos pensselillä haluat maalata, hio perä KOKONAAN alumiini paljaaksi, siihen sitten hempel´s light primer tai Teknodur Inerta Primer 2-3 kerrosta, ja siihen päälle 2-3kerrosta hempel's polybest tai Teknodur 2komp. korkeakiiltoinen maali.

Jos sprayllä haluat maalata, ni hio alu puhtaaksi perä TARKASTI, siihen vaikka sinkkispray 2x, sitten pohjamaali 3x, ja yamahan pintamaali 5-6 kerrosta. Huolella tehtynä kestää vaikka miten monta vuotta, kunhan olet tarkkana hiomisen ja pohjamaalauksen kanssa.

Toi pensselitemppu on ittellä kestäny 3 vuotta VP 100B vetolaitteessa, ja nyt tänä vuonna maalasin VP 280 vetolaitteen samoilla maaleilla, vaan että ruiskun kanssa, ja hioin vetolaitteen hellästi 240 hiomapaperilla, koska se oli melkeen timanki muutamaa paikkaa lukuunottamatta.

• Ile

Näitä mä en kaipaa vastaukseksi! Vastata voi fiksusti, kuten nämä muutkin tekevät!

• Ile
        VolvoMan kirjoitti:

Joo, jos pensselillä haluat maalata, hio perä KOKONAAN alumiini paljaaksi, siihen sitten hempel´s light primer tai Teknodur Inerta Primer 2-3 kerrosta, ja siihen päälle 2-3kerrosta hempel's polybest tai Teknodur 2komp. korkeakiiltoinen maali.

Jos sprayllä haluat maalata, ni hio alu puhtaaksi perä TARKASTI, siihen vaikka sinkkispray 2x, sitten pohjamaali 3x, ja yamahan pintamaali 5-6 kerrosta. Huolella tehtynä kestää vaikka miten monta vuotta, kunhan olet tarkkana hiomisen ja pohjamaalauksen kanssa.

Toi pensselitemppu on ittellä kestäny 3 vuotta VP 100B vetolaitteessa, ja nyt tänä vuonna maalasin VP 280 vetolaitteen samoilla maaleilla, vaan että ruiskun kanssa, ja hioin vetolaitteen hellästi 240 hiomapaperilla, koska se oli melkeen timanki muutamaa paikkaa lukuunottamatta.

On niitä onneksi vielä fiksujakin! Täällä onneksi suurin osa vastaa fiksusti, mukaan on näköjään tullut valitettavasti myös näitä ***tanan viisastelijoita, kuten tämä nimim. anne.

Joo, sprayllä olis tarkoitus maalata. Sain tossa kaverilta aluprimeriä, jota meinaan kokeilla. Soitan kyllä vielä yhdelle F4-kuskille, jos niillä olisi jotain arvokkaita neuvoja.

KIITOS FIKSUSTA VASTAUKSESTA!:)

• Roni

Tervehdys. Samantyyppistä ongelmaa: Evinrude 115 V4 VRO-91, maalit irronneet sieltä täältä koko moottorin alueelta, myös kopasta. Katselin tuota VolvoManin vastausta, joka on muuten kattava, mutta hionnasta kysyisin vielä jos joku tietää: Mikä on paras tapa saada perämoottorin runko hiottua alumiiniin saakka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      85
      1742
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1615
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1399
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1321
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      883
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      871
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe