Möykky kyljen alla?

Sitkeäsirkka

Hei vaan,

Olen lueskellut munuaissyövästä. Sukurasitteena on syöpää ja ikää mullakin kohta jo 40.

Mulla on ollut nyt jo jokusen kuukauden outo ison möykyn tunne vasemman kylkikaaren alla, rinnan alapuolella vasemmalla. Siis tunne on koko ajan, ja etenkin venytellessä tai kurkotellessa tuntuu.

Kipua ei ole aikaisemmin ollut mutta nyt viikon ajan on, eli sellaista sykkivää, säteilevää kipua lähtee juuri tuosta kohdasta, ei koko ajan vaan silloin tällöin.

Pissavaivoja on ollut kauan, tulehdusta ei ole havaittu. Eli pissaa tulee määrällisesti enemmän vaikka en ole juonut enemmän, ja on hädän tunne melkein koko ajan vaikka mitään ei tulisikaan.

Joskus kipua on myös selän puolella.

Ja nyt, NÄKYYKÖ YLÄVATSAN ULTRASSA VARMASTI onko munuaisessa tai vaikka haimassa kasvain??

Kun kävin ko. tutkimuksessa muutama viikko sitten, ja mainitsin kylkivaivastani, lääkäri ultrasi melko pikaisesti sen kohdan ja sanoi ettei näy mitään...

No se helpotti, kunnes luin paperit itse; siinä oli sanottu että "huono näkyvyys"! Miten voi sitten varmana tokaista ettei mitään ole jos ei edes kunnolla näy?

Ylipainoa on n. 30 kiloa ja se aiheuttaa tietenkin ongelmia näkyvyyden kanssa. Tosin ei mulla ylävatsassa läskiä juurikaan ole...

Ensi viikolla yritän uudelleen puhua tästä, jos on psyykkistä laatua niin olkoon, kunhan apua saisi!

Huolestuttaa sekin että mua on alkanut huimata ja mulla on välillä kovia migreenityyppisiä päänsärkyjä joihin ei kipulääkkeet auta.

9

14996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvitä se vaivasi

joo, eipä ihan kannata yhteen lääkäriin luottaa jos itse kokee, että asiasi vähän kuitattiin lyhyesti.
      Kävin kolonoskopiassa. suolistotähystyksessä. ja itselleni oli yllätys että suolen jutut, kuten se tähystys, saattavat heijastua vasemmalla puolella hyvinkin ylös, ei nyt ehkä ihan kainaloon asti mutta silti. Ehkä se oma möykky-olosi johtuu suolistosta (paksusuolesta). Selvitä vaan vielä asiaa. Ja kerro joskus mitä selvisi.

• muakin vaivaa sama

just aamulla kun venyttelin sängyssä, taas kerran huomasin sen sellaisen 'turvonneen' kohdan tuossa pallean paikkeilla, vasemman rinnan alla. Se on niinkuin kylkiluiden päällä. Ja välillä niinkuin jotenkin tuntuu, ei satu eikä jomota, vaan jotenkin hiertää tai silleen.
      Olisko se vaan joku nestekertymä, poistettiin aikanaan leikkauksessa sitä jotain vatsapaitaakin ja joku 'vartijaimusolmuke'. Onks teillä ajatuksia tästä, mitä tuo vois olla.
      Ja kun olen käynyt kontrollissa, ei lääkärini ole siihen mitenkään reagoinut.

• vaimoke

juuri tuollaista oli miehelläni, kun hänellä todettiin iso 6,5 cm pahanlaatuinen kasvain munuaisessa - vaadi tutkimuksia!

• metastaasi

muualla kuin täällä,ei tehdä diagnooseja niin vähillä esitiedoilla.Antakaa hoitavien lääkärien tutkia ja etsiä syitä ihmisten vaivoihin.Esim ultrassa joko näkyy kasvain tai sitten ei.Ei se ole mikään kristallipallo vaan työkalu asioiden toteamiseen.

• munuaissyöpä-potilas

Minun 1,5 cm:n kokoinen munuaissyövän patti näkyi ultrassa, josta aiheutuivat lisätutkimukset. Voisi kyllä olla jokin suolistojuttukin, mutta onhan siitä otettava selvää kuitenkin.

• maikku_37

munuaissyöpä reilu vuosi sitten, ultrattiin sappikivet ja siinä näkyi että munuaisessa on jotain ja laitettiin varjoaine kuvaukseen, viikko siitä olin leikkauspöydällä ja syöpäähän se oli.
      Nyt menen heinäkuussa jälleen kontrolliin ja toivon ettei nytkään ole uusiutunut vaikka ainahan se pelottaa ja ihan sikana. joten pyydä et tekevat sen kuvauksen siinä ainaskin näkyy ja varmasti.

• pattiliisa

minulla on löydetty suolistosta karsinoidituumori ja lisätutkimuksia on tulossa eli tutkitaan onko levinnyt yms.
        minulla on myös aika iso pahkura kyljen alapuolella vasemmalla ja niinkuin pallean kohdalla, se ei ole kipeä mutta näkyy ihan selvästi päällepäin.
        minulla on myös ollut pahoinvointia viime syksystä asti.
        tuskin liittyy tuohon jo löydettyyn tuumoriin mutta kyllä jännittää mitä sitten tutkimuksissa löytyy.

• Mä vain...

Heippa!

Ajattelinpa sen verran ottaa osaa keskusteluun, että sanon että ultaäänessä näkyy sekä haiman että munuaisen tuumorit todella hyvin, vaikka olisikin ns. huono näkyvyys. Ja jos lääkärille olisi jäänyt pienikin epäilys jostain ylimääräisesti, olisi laittanut lisätutkimuksiin. Suoliston alueen tuumorit tosin eivät ultrassa näy. Mutta toivon, ettei sulla löydy mitään pahempaa. Munuaisen suhteen voit mielestäni ottaa rauhallisesti ja luottaa lääkäriin. =)

• Sitkeäsirkka

Kiva saada vastauksia, kiitos todella paljon!

Voimia ja tsemppiä sairastaville, vielä se terve päivä jälleen koittaa!

Kävin tänään lääkärissä, hän luki lausunnon ja tutki tunnustelemalla vatsani. Sanoi että ei ole kasvainta, vaan epäilee vahvasti että mun rintarangan rustoissa on tulehdusta ja kipua. Onhan se kummallista kun niin selkeästi tunnen itse sen "möykyn", nyrkin kokoisen, ja kipuakin säteilee. Mutta kun kerran lääkäri niin sanoo ettei ole kasvain niin ei sitten. Hyvä.

En vain tähän sitten saanut muuta neuvoa kuin venyttely. Saas nähdä.

Huimaus ja kovat päänsäryt eivät ole vielä ratkenneet, oliskohan niskat vain niin jumissa. En tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe